myross67, la 19 May 2013 - 02:49 PM, a spus:
Salut! Ok,tine greutatea la 1,2-1,3kg si pe vant mai taricel chiar si 1,5kg. Motorul ar trebui sa fie suficient ca putere,ar fi destul si unul de 250w. Triciclul se ridica la orizontala pentru ca este prea usor,900gr sunt cam putine pentru acest tip de vela. Mai este si reglarea unghiului de incidenta(AOA),care difera de la vele la vela,chiar daca sunt toate HK!Mare atentie la reglarea franelor(eleroanelor),cand o ridici cu mana,pentru zbor,trebuie sa pluteasca la orizontala(daca este un pic de vant). Atunci esti sigur ca e reglata bine.Bineinteles,mai raman reglajele dupa ce o zbori! Zboruri reusite si multa bafa,trebuie sa zboare!
.......................
Multumesc mult pt. sfaturi!!!!
In seara asta am fost la zbor la Martacesti, de la 20:00...la 22:30... :pardon: Am si filmat dar trebuie sa se incarce filmul pe YT si dureaza mult...
...Am reusit sa zbor parapanta !!! :yahoo: ...M-a chinuit vre-o 30 de min, dar pe urma a zburat. Tot are tendinta sa vireze stanga, la aproximativ 10m dupa lansare...chiar cu toate suspantele reglate simetric si cu eleroanele trimate maxim in partea cealalta...Dupa lansarea din mana, coboara cu triciclul pana la 30 cm de pamant, apoi se ridica cu motorul...Dar trebuie sa am grija sa nu accelerez prea tare, pt. ca altfel intra in spirala si se prabuseste...
NU-MI DAU SEAMA DACA E DIN CAUZA SUSPANTELOR "A", SAU A ELEROANELOR...
Dar reactioneaza la comenzi si am reusit sa-i corectez traiectoria...Am zburat din ce in ce mai lung...Au fost zboruri scurte (de 10...30 sec.) dar sant multumit ca am reusit s-o tin in aer!!!
...Problema e ca daca accelerez mai tare, intra in spirala si da cu triciclul de pamant (probabil din cauza greutatii mici...cum ai spus tu...sau din cauza unghiurilor motorului...nu stiu...)
...Daca accelerez mai putin, nu are fortza sa se ridice si zboara jos...unde nu am timp sa-i corectez traiectoria, daca o ia razna....(o sa vezi pe filmare...)
...Am reusit s-o zbor la o turatie medie (60...75% acceleratie...) dar nu zboara drept!!!...In permanentza trebuie sa-i dau comenzi stg-dr., iar traiectoria e inprevizibila...Face balans fatza-spate motorul( in fct. de acceleratie...)...Zborul cu ea e hazard...Dar cel putin sant multumit ca am reusit s-o tin in aer!!!...Probabil ca trebuie sa mai invat cum se piloteaza... :pardon:
...............................
Am zburat cu ea si dupa ce s-a intunecat complet...Era un bec mare sus, care lumina campul...Unii zic ca e luna... :rofl:...Culmea e ca se vede "saracia" si noaptea..la lumina lunii!!!
...Am evitat sa ies ziua din cauza vantului...Am vrut sa fie atmosfera linistita, ca sa-mi pot da seama ce reglaje trebuie sa modific...
Dar am zis ca urmatoarea data ies cat e soarele sus pe cer...S-o vad si eu in ce parte se duce...
..............................
...Nu-mi dau seama ce trebuie sa mai reglez...Am avut-o pana ieri reglata exact ca in poza ta (la 50 mm intre suspantele A si D..) dar a mea nu zboara bine asa...Azi a fost reglata la 70 mm si vad ca se mentine in aer...Vrea unghiul AOA mai mic (triciclul mai in fatza fatza de aripa...)...Altfel se da pe spate...Voi incerca sa mai adaug greutate pe triciclu (2 acumulatori in paralel...plumb...vad eu ce pun...)...sa vedem cum se comporta...Mi-e teama totusi ca nu va mai fi in stare sa zboare cu viteza mica...Mi-e teama ca va zbura "bolovanos"...Dar o sa incerc si asa...
..............................
Am mai remarcat ceva....Daca maresti distantza intre suspantele A si D, trebuie marite progresiv si celelalte distantze...Intre suspantele D si C...C si B...Altfel profilul aripii se modifica (se curbeaza...) si cred ca nu mai aluneca bine prin aer...Am vazut un astfel de reglaj la cineva tot din Romania...tot la o aripa HK...Acea persoana avea suspantele reglate la 70 mm si zicea ca zboara bine...
O sa incerc si asa...Sa vedem ce se intampla...cum se comporta...Deocamdata am modificat doar lungimea suspantelor A (nu si cele intermediare...B si C)
..Te tin la curent cu ce am mai facut si revin cu filmul, dupa ce se incarca...
............................
Am vazut filmarea cu parapanta cu motor termic....Nu stiu in ce masura e potrivit un motor termic pt. parapanta RC...pt. ca nu ai posibilitatea sa-l opresti imediat...cum opresti un electric...Si poate taia suspantele...In plus, la electric ai posibilitatea sa activezi frana din ESC si se opreste imediat...Mi-ar fi teama sa folosesc un motor termic...Dar daca zboara.... :pardon: :drinks:
...Aterizari line si tie!!!