Jurnal de zbor Braila-Galati sau Galati-Braila...
#3934
Postat 28 February 2013 - 01:58 AM
GigiGL, la 24 February 2013 - 06:54 PM, a spus:
Am inceput si echiparea fuselajului iar prostia asta de toba ma incurca rau!
.......................
Nu "te risca" sa-i pui alta toba decat cea originala !!!!!!!!
Orice motor "2 timpi" are toba calculata...regim de rezonantza...suprafatza sectiunii de trecere a gazelor...presiune permanenta in evacuare, pt. a nu scuipa gazele proaspete din cilindru, cand se face admisia...etc...etc...NU TE JUCA!!!
...Sigur...Se poate intampla ca o toba de la un motor, sa se potriveasca (relativ) la alt motor (sa functioneze acceptabil...) dar e doar chestie de hazard...
...Daca toba nu e identica cu cea originala (forma...diametre...tot...) motorul ori va fi sugrumat...ori va avea evacuarea prea libera...ori va intra in regim de rezonantza la o anumita turatie si acolo puterea+cuplul vor scadea...
...Daca evacuarea este prea libera, cuplul maxim coboara la o turatie mai joasa, dar se diminueaza. Puterea max. se poate diminua cu pana la 20...30 % in anumite cazuri...In plus, motorul va consuma mai mult combustibil, pt. ca o parte din amestecul din cilindru scapa in evacuare (pt. ca motorul nu are supape ca la 4 timpi...).
...Daca evacuarea este sugrumata, se inrautateste evacuarea gazelor arse din cilindru si implicit umplerea cu altele proaspete...Motorul va trebui accelerat mai tare, ca sa dezvolte aceeasi putere, iar cand se termina acceleratia puterea maxima e considerabil mai mica decat cu toba originala...Identic si aici, consumul de combustibil creste mult mai mult decat in cazul anterior...
...Regimul de rezonantza se refera la un regim de functionare la care fluxul de gaze din motor incepe sa oscileze...lucru care inrautateste drastic randamentul motorului...
.........................
Nu stiu daca m-am priceput sa explic tocmai academic, dar in concluzie nu merita sa schimbi toba originala cu alta de la alt motor...decat daca iti asumi riscul+rabdarea de a face multe teste...
Mai bine decupezi capota motorului in toate felurile decat sa schimbi evacuarea!!! Chiar daca pare o simpla bucata de tabla sau aliaj de AL, poti fi sigur ca s-au facut milte probe pana s-a aluns la o solutie de compromis (evacuare OK...greutate redusa...rezistentza mecanica...)
...Daca loveste in fuselaj, muta motorul mai in fatza...
..........................
Dupa parerea mea, cu toba de ASP 46 ,motorul NGH 9cc va fi sugrumat...Daca vrei neaparat o alta toba, inceraca o toba de 8,5...10cc....dar nu sant convins ca va functiona OK...Compara macar gaura de intrare si cea de iesire la cele 2 tobe (originala si cea de ASP) si vezi sa fie cat mai apropiate sau identice ca sectiune (suprafatza)...
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#3935
Postat 28 February 2013 - 02:07 AM
tantar, la 26 February 2013 - 09:34 PM, a spus:
@tantar - Este electric de 1600 mm de StarMax ??? Sau e balsa-termic ?!?...Nu reusesc sa-mi dau seama din poza...
...Oricum e bestial !!! E superb!!!...E imens!!!...Arata ca la ma-sa!!!...decal-uri ok...totul "scale"...Excelent!!! Sa-l zbori cu placere si aterizari line!!!
Hai da-ne mai multe detalii pls.!!!...Ne tii cu sufletul la gura ?!? :clapping:
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#3936
Postat 28 February 2013 - 02:13 AM
tantar, la 26 February 2013 - 09:34 PM, a spus:
...Presimt ca va fi spectacol la zborurile din sezonul asta!!! :yahoo: ...Pacat ca veteranii (unii din ei...) nu prea mai zboara...Ar fi si mai mare spectacolul...
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#3937
Postat 28 February 2013 - 02:39 AM
incepatoru, la 27 February 2013 - 10:35 AM, a spus:
........................
Excelent!!!...Ai vazut ca se poate ?!?...Acum, totul e sa inveti sa le folosesti...Iti recomand ca prima data cand le deschizi sa o faci sus...la inaltime mare...ca in cazul in care apar reactii ciudate, sa ai timp sa le inchizi...sau oricum...sa-l corectezi...In principiu, cand deschizi flapsurile, apare o tendintza de ridicare a botului (uneori soldata cu looping...daca motorul e in maxim...).
...In principiu, e bine sa le deschizi cand avionul e pe coborare usoara si cu motorul in relanti sau la turatie moderata...
NICI O DATA NU ACCELEREZI MAI MULT DE 50% DACA AI FLAPSURILE DESCHISE!!!
...Daca observi ca ridica prea tare botul, in prima faza e bine sa compensezi din profundor, ca sa-l readuci la orizontala si sa nu risti sa-l bagi in "STALL"
...Dupa ce te vei acomoda cu functionarea lor, va fi distractie!!!...Te vei invatza sa inchizi flapsurile imediat dupa decolare si sa-l preiei din mers...Manevrele si zborul vor deveni fluente...
...La aterizare nu apar probleme deosebite...Doar va plana mai lung si va ateriza cu viteza mai mica...intr-un spatiu mai mic (pt. ca nu va mai avea viteza...)
...Pt. aterizare, poti sa le setezi din RC sa se deschida pe o a 2-a pozitie (deschise mult...undeva la 70...80 grd...) ca frana aerodinamica (daca balamalele o permit...)
...Prima pozitie este pt. zbor si trebuie setate sa se deschida cam 25...30 grd...(cam cat eleroanele la maxim)...
...Treaba asta o poti face prin activarea a 2 mix-uri din statie, comandate din comutatoare separate si apoi jucandu-te din EndPoint-uri...SubTrim-uri...si procente-cursa...etc...
............................
Oricum mai e pana la setarile finale...Spor la mesterit!!! :drinks:
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#3938
Postat 28 February 2013 - 02:41 AM
gun man, la 27 February 2013 - 12:43 PM, a spus:
......................
:rofl: :drinks:
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#3939
Postat 28 February 2013 - 07:55 AM
Pe galeria de admisie se manifesta pe la 2800-3000rpm la motorul de 1300cc. Am vazut ca toba de metanol are stutul de evacuare mai mic in diametru si deja am luat in calcul modificarea acelui diametru. Discutasem si cu Marian problema. De asemenea, lungimea e ajustabila din tubul intermediar al tobei. Pe mine ma interesa distantarea de blocul motor si orientarea evacuarii. Stiu ca e posibil sa nu iasa ce vreau din prima, dar am de unde jongla. Merci, oricum.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#3940
Postat 28 February 2013 - 08:25 AM
incepatoru, la 27 February 2013 - 10:35 AM, a spus:
am si eu o mica nelemurire dece nu ati facut un Topic la Kit Review este doar pentru voi ? :unknw:
#3941
Postat 28 February 2013 - 10:23 AM
dan1972, la 28 February 2013 - 01:58 AM, a spus:
Nu "te risca" sa-i pui alta toba decat cea originala !!!!!!!!
Orice motor "2 timpi" are toba calculata...regim de rezonantza...suprafatza sectiunii de trecere a gazelor...presiune permanenta in evacuare, pt. a nu scuipa gazele proaspete din cilindru, cand se face admisia...etc...etc...NU TE JUCA!!!
...Sigur...Se poate intampla ca o toba de la un motor, sa se potriveasca (relativ) la alt motor (sa functioneze acceptabil...) dar e doar chestie de hazard...
...Daca toba nu e identica cu cea originala (forma...diametre...tot...) motorul ori va fi sugrumat...ori va avea evacuarea prea libera...ori va intra in regim de rezonantza la o anumita turatie si acolo puterea+cuplul vor scadea...
...Daca evacuarea este prea libera, cuplul maxim coboara la o turatie mai joasa, dar se diminueaza. Puterea max. se poate diminua cu pana la 20...30 % in anumite cazuri...In plus, motorul va consuma mai mult combustibil, pt. ca o parte din amestecul din cilindru scapa in evacuare (pt. ca motorul nu are supape ca la 4 timpi...).
...Daca evacuarea este sugrumata, se inrautateste evacuarea gazelor arse din cilindru si implicit umplerea cu altele proaspete...Motorul va trebui accelerat mai tare, ca sa dezvolte aceeasi putere, iar cand se termina acceleratia puterea maxima e considerabil mai mica decat cu toba originala...Identic si aici, consumul de combustibil creste mult mai mult decat in cazul anterior...
...Regimul de rezonantza se refera la un regim de functionare la care fluxul de gaze din motor incepe sa oscileze...lucru care inrautateste drastic randamentul motorului...
.........................
Nu stiu daca m-am priceput sa explic tocmai academic, dar in concluzie nu merita sa schimbi toba originala cu alta de la alt motor...decat daca iti asumi riscul+rabdarea de a face multe teste...
Mai bine decupezi capota motorului in toate felurile decat sa schimbi evacuarea!!! Chiar daca pare o simpla bucata de tabla sau aliaj de AL, poti fi sigur ca s-au facut milte probe pana s-a aluns la o solutie de compromis (evacuare OK...greutate redusa...rezistentza mecanica...)
...Daca loveste in fuselaj, muta motorul mai in fatza...
..........................
Dupa parerea mea, cu toba de ASP 46 ,motorul NGH 9cc va fi sugrumat...Daca vrei neaparat o alta toba, inceraca o toba de 8,5...10cc....dar nu sant convins ca va functiona OK...Compara macar gaura de intrare si cea de iesire la cele 2 tobe (originala si cea de ASP) si vezi sa fie cat mai apropiate sau identice ca sectiune (suprafatza)...
stie mosu ce stie............
#3942
Postat 28 February 2013 - 10:24 AM
#3946
Postat 28 February 2013 - 12:41 PM
victorio, la 28 February 2013 - 10:57 AM, a spus:
Cred ca azi! De vreo doua ore ma bate gandul de o tura scurta! :pardon:
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#3948
Postat 28 February 2013 - 03:53 PM
victorio, la 28 February 2013 - 02:12 PM, a spus:
Dat un sfert de ora din doua bucati cu Bixlerul pe faleza. Aerul colcaia de "valatuci" desi aparent vantul era slab, dar nu constant. Cateva secunde plutea fara tractiune luand uneori si putin in altitudine, ca apoi sa piarda rapid inaltime fara sa intre in picaj. Intre ele, scuturaturi la care abia se descurca stabilizatorul de zbor. Nu am ce sa postez, desi am filmat zborul. V-ar patina ochii ca la desene animate!
Daca duminica e ca azi sau mai frumos, as merge macar sa aerisesc putin Piperul. Sambata este tot zi lucratoare la mine.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#3949
Postat 01 March 2013 - 05:33 AM
GigiGL, la 28 February 2013 - 07:55 AM, a spus:
Pe galeria de admisie se manifesta pe la 2800-3000rpm la motorul de 1300cc. Am vazut ca toba de metanol are stutul de evacuare mai mic in diametru si deja am luat in calcul modificarea acelui diametru. Discutasem si cu Marian problema. De asemenea, lungimea e ajustabila din tubul intermediar al tobei. Pe mine ma interesa distantarea de blocul motor si orientarea evacuarii. Stiu ca e posibil sa nu iasa ce vreau din prima, dar am de unde jongla. Merci, oricum.
.............................
Se pare ca toti avem antecedente!!!...Toti santem "cu pluta".... :rofl: N-a scapat nici unul :drinks:
...Vezi ca la motoarele in 4 timpi (ex. Dacia) fenomenul nu e asa de vizibil si de suparator...
La un 2 timpi de cilindree f. mica toate manifestarile neortodoxe sant mult mai suparatoare!!!...La un motor de MiniMobra de 49cc-2 timpi, am schimbat terminatia tobei de esapament cu una facuta artizanal...Dar cu exceptia unui parait suparator, nu am obtinut decat scaderea puterii...Pana la urma, dupa 2-3 incercari, m-am linistit...Am montat terminatia originala cu care mergea cel mai bine...si nu suparam nici vecinii...Gandeste-te ca nu am schimbat cotul de evacuare...toba cu totul...etc...si tot s-a simtit!!!
...Identic la Mobra Hoinar...Am scos sitele din toba, dar am lasat toba la forma originala, impreuna cu terminatia tobei...Rezultatul ?!?...A crescut putin cuplul la ture mai joase, dar puterea a scazut...In loc de 95 Km/h, nu mai prindea decat 85 km/h...
...@cony071 la CZ-ul Sport 175 pe care il avea pe vremuri...s-a chinuit sa faca o toba frumoasa (exact ca la japoneze)...dar dupa multe ore de munca si chin, tot nu i-a dat de cap...Pana cand nu a montat toba originala, nu a reusit sa obtina performantele initiale...
....................
Trage tu concluzia din toate astea!!!
Este posibil ca la motoarele aero, toba sa nu fie atat de strict dimensionata...Am vazut ca sant extrem de simple (mai ales la cele pe benzina...Incearca sa respecti macar diametrele de intrare si iesire, ca sa nu sugrumi motorul!!!
....................
Totusi nu inteleg de ce nu faci un distantier din AL la toba originala (cred ca se si gaseste de cumparat pt. ASP 46, la Sierra sau Phoenix...) care sa o scoata mai in exterior...daca spui ca asta te deranjeaza...In felul asta vei avea certitudinea ca toba este cea originala!!!
In felul asta nu pui toba aia banala/enervanta de metanol, cu care ne-am invatzat cu totii ...:-)
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#3950
Postat 01 March 2013 - 05:37 AM
victorio, la 28 February 2013 - 10:23 AM, a spus:
.....................
:rofl:
Daaa! Vad ca toti ce povesti din trecut... :drinks:
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#3951
Postat 01 March 2013 - 05:45 AM
victorio, la 28 February 2013 - 10:57 AM, a spus:
.............................
Se pare ca e vreme numai buna de construit...Si pe mine "ma racaie" de-un zbor dar vremea nu ne da pace sub nici o forma!!!...Ba ploua...ba bate vantul tot in rafale....Ai vazut ce spune nea' Gigi...Daca nu se calmeaza atmosfera, nu faci decat sa stai cu fundul strans si sa risti sa dai cu zburatoarele de pamant...
........
Dupa parerea mea, nu merita zburate decat zburatoare din spuma...nepretentioase...doar asaaaa...sa-ti satisfaci virusul...Mu merita zburate modele scumpe...pt. ca e pacat!
Curentii in aer sant turbilitici rau...
...Daca totusi organizati ceva si e vremea rezonabila, as veni si eu...As da o tura cu Magister-ul...Cel putin stiu ca ala zboara in orice conditii...de aceea il si tin... :good: :drinks:
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#3952
Postat 01 March 2013 - 05:54 AM
stelu82, la 28 February 2013 - 08:25 AM, a spus:
.................................
Cred ca pe Galati-Braila s-a format o mica comunitate (si e excelent ca e asa...pt. ca si asa santem putini in zona...)...ne stim cu totii...zburam impreuna (atunci cand se poate)...si in felul asta ne informam intre noi, fiecare cu ce noutati are...cu ce a mai mesterit...
@incepatoru cred ca mai mult din reflex a postat fazele constructiei aici...Treaba asta nu are nici pe departe caracter exclusivist!!!...Ne-ar fi mult mai dificil sa descoperim un topic pus in alta parte...Mai ales ca ne stim zburatoarele unul-altuia si mai ales pt. faptul ca noi il vom vedea si live la zbor... :drinks:
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#3953
Postat 01 March 2013 - 06:00 AM
didip, la 28 February 2013 - 12:14 PM, a spus:
...Si eu ma tot uit pe geam, in sperantza ca voi prinde vreme mai buna, dar "martorul de vreme buna" (copacul din fatza geamului, ori se agita prin fatza geamului de am senzatia ca merg cu trenul... 8) ...Ori e ud de zici ca e planta de acvariu... :rofl:
...Daca se mai indreapta vremea si iesiti la zbor, vreau sa vin si eu!...Dar pe week-end s-a anuntat vreme aiurea (precipitatii...racire pronuntata...etc...)...Sa vedem cum va fi...
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#3956
Postat 01 March 2013 - 08:18 AM
victorio, la 01 March 2013 - 08:09 AM, a spus:
Votez pentru!
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#3957
Postat 01 March 2013 - 08:25 AM
Iti dai seama ca a fost prima optiune! Voi face modificarile si testele de rigoare si daca nu voi fi multumit, am material si ma apuc de taiat, gaurit, pilit si slefuit sa-mi fac un distantor de aluminiu.
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 01 March 2013 - 08:26 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#3958
Postat 01 March 2013 - 08:31 AM
victorio a spus:
Baieti duminica este frumos mergem la zbor???? :drinks:
Si noi votam pentru iesire la câmp. http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/good.gif
E Revo brushless T8
Hpi Sprint 2
Hpi E10
Extra 300
Beaver
Blade Red Bull 130x
Blade Mcpx
Carbon Cub SS
0744 562746
0740183627
#3959
Postat 01 March 2013 - 04:03 PM
didip, la 01 March 2013 - 08:31 AM, a spus:
Eu si Ionut, azi, am ridicat ZERO'ul .
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#3960
Postat 01 March 2013 - 04:28 PM
tantar, la 01 March 2013 - 04:03 PM, a spus:
Si mergeti pe burta ca-i apa mica.... singuri.....:angry2:
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS