Jurnal de zbor Braila-Galati sau Galati-Braila...
#3753
Postat 21 January 2013 - 08:15 PM
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#3755
#3756
Postat 22 January 2013 - 08:29 AM
incepatoru, la 21 January 2013 - 08:36 PM, a spus:
Nu frate viteza era buna dar mi s-aa intors rotile si a capotat ca un nebun
adi elicopter gl, la 21 January 2013 - 09:57 PM, a spus:
A fost incognito'
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#3758
Postat 23 January 2013 - 05:26 AM
tantar, la 21 January 2013 - 08:15 PM, a spus:
.....................
A inviat din morti ZERO-ul !!! :yahoo: Credeam ca ai renuntat la el...
...Bre nenea...dar de ce zboara asa de turbilitic ?!?...Vezi sa nu aiba vre-o suprafatza de control slabita !!!...Sau sa nu fie ceva pozitionat/lipit stramb pe el...ca nu zboara cum trebuie...E turbat rau!!!...Sau poate CG-ul...Verifica daca aripa e asezata drept fatza de coada si de profundor
Verifica vizual daca profundorul e paralel cu aripa (privind din spate
Verifica sa nu fie slabit (moale) polistirenul, in zona de prindere a ampenajelor (cum am patit eu la ME 109)...sau daca tijele de comanda functioneaza OK...
Eventual micsoreaza-i cursele cu Dual Rate sau Exponential...daca totul e drept pe el...
....Daca a fost trantit, rupt si lipit, vezi sa nu fie unghiul de incidentza al profundorului aiurea...
........................
Oricum...arata intr-un mare fel in aer!!!...
Nu stiu de ce am impresia ca modelele din EPO sant mult mai rezistente la tavaleala si mai indicate pt. zborul atunci cand nu ai prea mult timp...ajungi intamplator la camp...conditiile meteo sant ciudate...etc...
...Un model din EPO...il mai lipesti...il mai bagi in apa fierbinte.....pana la urma tot zboara....:-)...La un "balsa" repari o luna dupa un incident de zbor!!!
....Observ ca pana si cei care au mai multe modele termice, pana la urma tot cu cate un planor din EPO...o aripa construita artizanal din polistiren...un EasyStar...etc....zboara....Celelalte zboara putin si rar...
....Sigur...merita sa ai si termice...asaaaa...pt. satisfacerea virusului...dar se pare ca elecricele din polistiren raman de baza...
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#3759
Postat 23 January 2013 - 05:43 AM
tantar, la 21 January 2013 - 08:15 PM, a spus:
.......................
Referitor la aterizare...Am remarcat ca warbird-urile pot fi aterizate cu brio de fiecare data in urmatorul mod:
- Dupa ultimul viraj, cand e pe directia pistei (dar sus si relativ aproape)...il lasi sa coboare pe o panta pronuntata pana la nivelul soluilui (la 60...80 cm) dupa care il lasi sa piarda viteza, tinand-ul in zbor paralel cu solul...Vei observa ca aterizeaza extrem de bine!!! Daca inainte de a atinge solul mai turezi putin motorul si tragi de profundor usor in sus, va ateriza si mai lin!
...Coborandu-l pe o panta pronuntata...de aproape, se mentine viteza de zbor exact in zona periculoasa (cat e inca la 2....4m inaltime) si unde nu prea ai ce sa-i mai faci daca o ia razna...
...Aterizeaza bine asa, pt. ca Warbird-urile nu zboara bine la viteza mica...Ori daca vii pe o panta prea lina, tot timpul va exista riscul sa se angajeze, sau sa o balbai...sa faci salturi in aer...
Ori daca asta se intampla la 60 cm de sol, chiar nu se mai intampla nimic rau...
Am fost placut surprins de cat de bine vine ME-ul la aterizare atunci cand il las sa coboare abrupt...
...Iar daca o sa-i faci flapsuri (doua pe un servo mic...in cazul lui ZERO) vei vedea ca aterizeaza de 1000 de ori mai bine!!! Chiar merita munca...cand ai chef de mestereala!!! Va fi o experientza noua...
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#3760
Postat 24 January 2013 - 07:35 PM
tantar, la 21 January 2013 - 08:15 PM, a spus:
Frumos,Mihai.Am impresia ca ai venit cam tare la aterizare sub un unghi cam abrut.Incearca sa redresezi la rasul solului cu motor de portanta si trage putin de coada.Asta te va frana.Pentru un specialist in ventilatoare,o dai bine zau.Eu acum, exersez electricele,ma rog la pazitorul zburatorilor sa nu ma tina prea mult necesitatea. :good: :good:
#3761
Postat 24 January 2013 - 07:41 PM
....Sigur...merita sa ai si termice...asaaaa...pt. satisfacerea virusului...dar se pare ca elecricele din polistiren raman de baza...
Dane,sunt de acord cu tine,e mai bine ca la simulator.Termicul ramane termic,ramane la inima mea,chiar daca am inima ca toate carutele. :drinks:
#3762
Postat 24 January 2013 - 08:47 PM
Nu frate modelul zboara bine , cand l-am ridicat nu era trimat , dupa a zburat cum trebuie , la aterizare am venit repede pt ca ... sincer ma manca nasul .
Aterizatul pe camp din orice directie este total deferit de aterizatul pe o pista ingusta la care vantul bate din alta directie decat lungul pistei (si vantul batea destul de tare ), beleaua a fost ca mi s-au inchis rotile si normal ca a capotat .
Nu mai fiti voi asa carcotasi si veniti la ANL sa va vad cum aterizati .
Aceasta postare a fost editata de tantar: 24 January 2013 - 08:49 PM
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#3763
Postat 24 January 2013 - 10:23 PM
tantar, la 24 January 2013 - 08:47 PM, a spus:
Salutare, cu acest cosmar,( aterizari pe pista ingusta, de cele mai multe ori cu vant din directii diferite fata de lungul pistei) ma confrunt si eu, dar dupa 2 ani de incercari si perseverenta, am inceput sa ma descurc.....mai mult sau mai putin bine :pardon:
Daca n-ar fi stalpu'.....:wacko:
Un scurt video cu pista si cu stalpu'...
http://www.youtube.c...h?v=5OrMivcsCeA
Spor si aterizari line tuturor.
Aceasta postare a fost editata de alex g: 24 January 2013 - 10:23 PM
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#3764
Postat 25 January 2013 - 08:20 PM
alex g, la 24 January 2013 - 10:23 PM, a spus:
Daca n-ar fi stalpu'.....:wacko:
Un scurt video cu pista si cu stalpu'...
http://www.youtube.c...h?v=5OrMivcsCeA
Spor si aterizari line tuturor.
Chiar ca ai ...ratat stalpul
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#3765
Postat 25 January 2013 - 08:39 PM
tantar, la 25 January 2013 - 08:20 PM, a spus:
Da..
:clapping:
Mai lipseau cativa cm si ar fi fost cel mai teribil crash fara sa fie de vina electronica de pe model :pardon:.
Totusi din cauza pistei care este destul de dificila, am invatat o chestie foarte importanta: daca consider ca modelul nu va avea o aterizare cat de cat decenta, il ridic si mai incerc o data si daca e nevoie mai fac o tura..... Ajuta foarte mult mai ales pe vant. Un rol foarte important il au si flaps-urile, mai ales la modelul din clip; scad viteza modelului si permit corectii de traiectorie pe care inainte nu aveam timp sa le fac si reduc mult si distanta de rulare pe sol.
Stima si numai bine.:good:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#3768
Postat 27 January 2013 - 07:24 AM
tantar, la 24 January 2013 - 08:47 PM, a spus:
Nu frate modelul zboara bine , cand l-am ridicat nu era trimat , dupa a zburat cum trebuie , la aterizare am venit repede pt ca ... sincer ma manca nasul .
Aterizatul pe camp din orice directie este total deferit de aterizatul pe o pista ingusta la care vantul bate din alta directie decat lungul pistei (si vantul batea destul de tare ), beleaua a fost ca mi s-au inchis rotile si normal ca a capotat .
Nu mai fiti voi asa carcotasi si veniti la ANL sa va vad cum aterizati .
................................
Aaaa! OK! L-am vazut ca zboara mai turbilitic si nu am stiut ca nu e trimat...Sorry!...Si-apoi daca nu ar fi si carcotasi pe aici ce-am face la vremea asta, cand ninsoarea si frigul nu ne dau pace ?!? :-)
....Stiu cum e cu pista cu borduri, unde de cele mai multe ori vii cu vantul din lateral...Ti-am zis ca si eu am incercat "sportul" asta la ANL-uri la noi...si e criminal!!!...Am dat de vre-o 2 ori cu Cessna de asfalt de am zis ca se imprastie...e aiurea rau!
....Venim la ANL, daca dai si tu un telefon din timp...
Uita-te la asta...E cu dedicatie pt. tine!!! B) Uita-te cu atentie la descrierea avionului!!!...Are sistem de tractiune vectorial....flapsuri si in bordul de fuga si in cel de atac...parasuta pt. franare dupa aterizare...doua EDF-uri de 70mm...E belea!!!
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#3769
Postat 27 January 2013 - 07:36 AM
alex g, la 24 January 2013 - 10:23 PM, a spus:
Daca n-ar fi stalpu'.....:wacko:
Un scurt video cu pista si cu stalpu'...
http://www.youtube.c...h?v=5OrMivcsCeA
Spor si aterizari line tuturor.
......................................
Evident...Cessna 182 zboara superb!!!
...Mama-Mama ce-ai ratat...stalpul!!! :ph34r: ....Pista aia chiar e pozitionata aiurea in raport cu stalpul ala!!!
...Credeam ca doar eu incerc sa zbor printre stalpii de iluminat... :rofl:
...La Cessna pune-i capota motorului si papucii rotilor cu rotile originale!!!...E mult mai vitezoman si aluneca muuult mai frumos prin aer...Am avut si eu o Cessna de ArtTech...Daca pui papucii originali pe roti, rotile originale sant suficient de mari ca sa decoleze si din iarba!!! Avand papucii pe roti, nu se mai propteste in orice denivelare, e si mai aerodinamic si nici nu o ingreunezi inutil...
Avionul ala zboara cel mai bine cu acumulatori de 2200 mAh (nu cu 2400...sau 2650 cum am zburat eu o vreme)...Scoate-i ESC-ul langa motor (in stanga lui) pt. ca in compartimentul bateriei se cam incinge (vara)...
Zboruri reusite!
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#3770
Postat 27 January 2013 - 07:48 AM
hype, la 24 January 2013 - 07:41 PM, a spus:
....Sigur...merita sa ai si termice...asaaaa...pt. satisfacerea virusului...dar se pare ca elecricele din polistiren raman de baza...
Dane,sunt de acord cu tine,e mai bine ca la simulator.Termicul ramane termic,ramane la inima mea,chiar daca am inima ca toate carutele. :drinks:
.............................
Si am mai observat o chestie interesanta la electrice...Pt. ca motoarele electrice au cuplu constant si mare la orice turatie, un model electric pleaca muuult mai bine decat un termic... Am impresia ca de cele mai multe ori electricele sant supramotorizate in raport cu greutatea...In contrapartida, am vazut multe termice care "o cam balbaie" daca reduci prea mult vitea...pana prind iar viteza...
...In schimb ce-mi place la termice....zbori frate de te plictisesti pana termini zeama!!!....La electrice dai cateva ture si gata "bacteria"...Tot timpul stai cu stress ca daca il fugaresti prea tare se termina curentul cand te astepti mai putin...
E clar!!! Termicele sant de mare efect, chiar daca sant mai dificil de zburat!!!
Promit ca la primavara sa apar la camp cu ceva frumos!!! B)
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#3771
Postat 27 January 2013 - 07:55 AM
...Ma tenteaza si un planor de 1800...2500 mm...Sa vedem ce se concretizeaza... :rolleyes:
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#3772
Postat 27 January 2013 - 08:47 AM
dan1972, la 27 January 2013 - 07:55 AM, a spus:
...Ma tenteaza si un planor de 1800...2500 mm...Sa vedem ce se concretizeaza... :rolleyes:
Daca iti iei Mustang din EPO .... da'neamtul' pt.ca nu o sa il mai zbori , daca iei balasa la 1600 7,5 este cam mic motorul .
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#3773
Postat 27 January 2013 - 08:54 AM
dan1972, la 27 January 2013 - 07:24 AM, a spus:
Aaaa! OK! L-am vazut ca zboara mai turbilitic si nu am stiut ca nu e trimat...Sorry!...Si-apoi daca nu ar fi si carcotasi pe aici ce-am face la vremea asta, cand ninsoarea si frigul nu ne dau pace ?!? :-)
....Stiu cum e cu pista cu borduri, unde de cele mai multe ori vii cu vantul din lateral...Ti-am zis ca si eu am incercat "sportul" asta la ANL-uri la noi...si e criminal!!!...Am dat de vre-o 2 ori cu Cessna de asfalt de am zis ca se imprastie...e aiurea rau!
....Venim la ANL, daca dai si tu un telefon din timp...
Uita-te la asta...E cu dedicatie pt. tine!!! B) Uita-te cu atentie la descrierea avionului!!!...Are sistem de tractiune vectorial....flapsuri si in bordul de fuga si in cel de atac...parasuta pt. franare dupa aterizare...doua EDF-uri de 70mm...E belea!!!
Hei DANE cum sa ma supar ,,
Am si eu ceva in pregatire , tot cu 2 EDF'uri si thrust-vectoring si cu o unitate 3 G ,proiect secret , deocamdata.
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#3774
Postat 27 January 2013 - 01:03 PM
dan1972, la 27 January 2013 - 07:36 AM, a spus:
Evident...Cessna 182 zboara superb!!!
...Mama-Mama ce-ai ratat...stalpul!!! :ph34r: ....Pista aia chiar e pozitionata aiurea in raport cu stalpul ala!!!
...Credeam ca doar eu incerc sa zbor printre stalpii de iluminat... :rofl:
...La Cessna pune-i capota motorului si papucii rotilor cu rotile originale!!!...E mult mai vitezoman si aluneca muuult mai frumos prin aer...Am avut si eu o Cessna de ArtTech...Daca pui papucii originali pe roti, rotile originale sant suficient de mari ca sa decoleze si din iarba!!! Avand papucii pe roti, nu se mai propteste in orice denivelare, e si mai aerodinamic si nici nu o ingreunezi inutil...
Avionul ala zboara cel mai bine cu acumulatori de 2200 mAh (nu cu 2400...sau 2650 cum am zburat eu o vreme)...Scoate-i ESC-ul langa motor (in stanga lui) pt. ca in compartimentul bateriei se cam incinge (vara)...
Zboruri reusite!
Bun gasit, pista asa cum se vede, este singura varianta posibila din pacate, am cercetat toata zona si nu am gasit teren mai neted. :wacko:
Capota din pacate si-a dat "demisia" in vreo 10 bucati toamna trecuta in urma unui crash teribil un urma caruia nu credeam ca Cessna va mai zbura vreo data: aripile rupte, capota franjuri, panuol de foc cu batiul si suportul jambei facute aschii, fuselajul rupt in dreptul geamurilor..... Pana la urma am resuscitat-o, dar capota n-a mai avut nici o sansa...
Rotile de pe trenul principal sunt cale originale, (de 65mm), dar acum au amortizoare:
Jamba fata este facuta de mine, are o roata de 70 mm:
Papuceii rotilor sunt din polistiren, si nu i-am pus din cauza amortizoarelor. Pista este mai degraba buna pentru offroad decat pentru aeromodele dar alta nu am :wacko: Inainte de a face amortizoarele am rupt de vreo 2 ori jamba si suportul ei si era cat pe ce sa rup si suportul trenului principal... Acum ruleaza super :good:
Acum legat de baterie......cred ca se face o confuzie....modelul are 1,9m anvergura si vreo 2750g :pardon: . Bateria este 4S 3300mAh 25C, ( cea originala) si 4S 3200mAh 50C cea noua.
ESC-ul a fost montat din prima pe batiu, si tot acolo am prins si UBEC-ul de 6A. Cel din ESC-ul original a cauzat cele 4 crash-uri cand modelul a ramas fara control in zbor.
Acum fara capota au aer din plin Poate am sa reusesc sa-i fac o alta capota, dar nu am nici o idee valabila deocamdata....
Stima.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#3776
Postat 27 January 2013 - 09:10 PM
tantar, la 27 January 2013 - 08:14 PM, a spus:
:clapping:Fara cuvinte, adevarate bijuterii.:good:
Am o nelamurire: pe la minutul 4 00 pana la min 4:13 este bombardierul care decoleaza cam abrupt zic eu, dar nu am inteles care a fost faza cu aterizarea :ph34r: Nu-mi dau seama prea bine, s-au oprit motoarele?
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#3777
Postat 28 January 2013 - 01:11 PM
dan1972, la 27 January 2013 - 07:48 AM, a spus:
Si am mai observat o chestie interesanta la electrice...Pt. ca motoarele electrice au cuplu constant si mare la orice turatie, un model electric pleaca muuult mai bine decat un termic... Am impresia ca de cele mai multe ori electricele sant supramotorizate in raport cu greutatea...In contrapartida, am vazut multe termice care "o cam balbaie" daca reduci prea mult vitea...pana prind iar viteza...
...In schimb ce-mi place la termice....zbori frate de te plictisesti pana termini zeama!!!....La electrice dai cateva ture si gata "bacteria"...Tot timpul stai cu stress ca daca il fugaresti prea tare se termina curentul cand te astepti mai putin...
E clar!!! Termicele sant de mare efect, chiar daca sant mai dificil de zburat!!!
Promit ca la primavara sa apar la camp cu ceva frumos!!! B)
Uite Dane cine asteapta primavara.
#3778
#3779
Postat 30 January 2013 - 08:55 AM
adi elicopter gl, la 29 January 2013 - 11:11 PM, a spus:
sincer si acum regret ca l am dat pe al meu
Multumesc Ady.Stiam de cand ai trecut la nivelul superior ca va ramane in sistem un craculet din vechiul virus.Am trei receptori care au decedat,tu ai un amic care se pricepe.Ce zici,mai pot fi resuscitati?Duminica am pornit Top-ul,motorul ma unge pe suflet.Clocesc doua schiuri. :drinks:
#3780
Postat 01 February 2013 - 11:11 PM
hype, la 30 January 2013 - 08:55 AM, a spus:
sincer nu te sfătuiesc sa le repari doar stii povestea cu top starul ala, dacă insiști eu le trimit eba se numește dar după cum spuneam anterior e cea delicata treaba și dacă nu ești 100% ca e ok apar altele.............
iese careva duminica la un zbor?