Jurnal de zbor Braila-Galati sau Galati-Braila...
#3181
Postat 08 November 2012 - 06:03 PM
Ieri daca am vazut ca nu bate vantul, am iesit la zbor la Martacesti...A fost excelent!!! Cer senin si vant ZERO!!!
Am zburat intai ME 109, apoi MAGISTER...
1 - ME 109 - Zboara excelent cu flapsuri!!!
...Initial am pornit rau...Avionul a avut tendintza urata de ridicare+rasucire...S-a ridicat la verticala...s-a dat peste cap de 2 ori...s-a lasat pe o aripa si a intrat in picaj...A fost cascadorie adevarata!!!...
Dar am reusit sa-l duc pana sus si acolo l-am trimat...
- FLAPSURI - Decolarea e excelenta (in 3-4m...nu in 10m) si a disparut tendinta de angajare stanga, datorita motorului/elicei uriase...
- Zborul...s-a stabilizat mult si nu apare tendinta de ridicare a botului ca la avioanele cu aripa sus...cand accelerezi...Se poate accelera la maxim ca nu ridica botul...Doar se simte ca avionul are mai multa portantza si dispare tendintza de angajare la viteze mici, caracteristica avioanelor cu aripa joasa...
...Nici cu flapsurile deschise mult (poz. 2) nu apare ridicarea botului...Doar o usoara franare, si un zbor mai stabil...
- Aterizarile...Sant mult mai line si iar...nu se mai angajeaza la viteze mici...Vine la aterizare ca MAGISTER-ul... :yahoo: ...Planeaza lung pe langa sol si se aseaza lin, cu viteza redusa...In felul asta nici trenul de aterizare nu mai e solicitat si nu mai capoteaza...Ieri nu a capotat nici o data...E SUPER!!! ...ZBOARA SUPER!!!
- MOTORIZAREA - ...lasa de dorit...Daca pana acum era doar lent...acum prin adaugarea celor 60-70 gr cu flapsurile, nu mai e capabil sa urce la verticala sub nici o forma...Pierde viteza imediat si se prabuseste...Abia se misca prin aer... 8)...Doar in picaj mai prinde ceva viteza...
... Acum urmeaza sa-i pun un motor de 420 W-1600 gr. tractiune...Cred ca se va misca mult mai bine pt. ca se si usureaza mult (motorul original are 160 gr si are un adaptor de elice cu HEXAGON DE 17!!! =@ Are 28 gr...La fel si conul de elice...parca a fost tractor, nu avion...bine ca nu le-au facut din fier... :) )
...Abia astept sa-l vad cum zboara cu noul motor...Cred ca in weekend va fi gata....
2 - MAGISTER- Am pus pe el un LiPo de 5000 mAh...S-A TERMINAT SMECHERIA !!! Se avanta pur si simplu in aer...decoleaza instant...Se misca ca un termic de 7,5cc...Are viteza prin aer...Motorul urla efectiv in aer!!! :yahoo:
...Eu pana acum am zburat cu 3s-2200 mAh...pt. ca mi-a fost frica sa pun greutate pe el...Am zis ca nu are suficienta tractiune si risc...Dar plusul de greutate al acumulatorului, se regaseste din plin in tractiune!!!
...In plus avionul nu a simtit greutatea suplimentara...E ca porcu'... :rofl: ...Mai mult...Zborul s-a stabilizat si mai mult!!!
...In schimb, la aterizari vine ca un Boeing 747... :pardon: ...Shuera prin aer cand trece pe langa mine...si vine tare!!!
Aterizeaza lin...Nu-i poroblema...Nu s-a transformat in caramida zburatoare...Inca planeaza, dar probabil ca nu m-am acomodat eu cu el, pt. ca mereu modific cate ceva...Probabil ca trebuie sa-l aduc pe o panta mai lina la aterizare...
...Iar ca bonus, nu am reusit sa descarc acumulatorul de 5000 mAh pana s-a intunecat....Cred ca se poate zbura cu el 20-30 min...
E clar! De acum zbor cu cate 2 LiPo in paralel...pt. ca am 2 perechi de acumulatori identici...am si cablu Y-paralel... :yahoo:
...........................
Cand m-am intors acasa seara, nu mi-a mai trebuit nimic...A fost o zi de zbor super!!!
E BESTIAL !!! Abia astept sa-l zbor iar !!!! :yahoo:
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#3183
Postat 08 November 2012 - 06:13 PM
incepatoru, la 08 November 2012 - 05:40 PM, a spus:
.......................
Pai unde hotarati voi pt. weekend...Probabil se va zbura la VA... :pardon: ...Eu depind de nenea @ Lipitorul... :)
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#3184
Postat 08 November 2012 - 06:14 PM
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#3185
Postat 08 November 2012 - 06:16 PM
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#3186
Postat 08 November 2012 - 06:25 PM
...Daca te repezi cu masina in mijlocul baltzii cu namol si o opresti acolo...EVIDENT...vei ramane inpotmolit, eventual o vei lovi si pe burta!!!
...Daca iti alegi exact zona cu boschetii cei mai mari...EVIDENT...nu vei reusi sa decolezi aeromodelul...si vei rupe elici
.................
Nu te supara ca spun toate astea!!! O pun pe seama faptului ca nu cunosteai locul...Nu e la misto...
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#3187
Postat 08 November 2012 - 06:31 PM
#3188
Postat 08 November 2012 - 06:36 PM
Ciprian97, la 08 November 2012 - 06:31 PM, a spus:
da de unde bree sti ca nu se zboara weekendu"asta iar incepi.. :)
#3189
Postat 08 November 2012 - 06:43 PM
Ciprian97, la 08 November 2012 - 06:31 PM, a spus:
= n-am idee daca e vremea buna,daca pot veni zburatori,daca voi ajunge si eu etc.Mai citeste odata... :) Nu am zis asa:
Nu se zboara weekendul asta. :pardon:
Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 08 November 2012 - 06:45 PM
#3190
Postat 08 November 2012 - 06:44 PM
...Asa este!!! Cel mai important e faptul ca am reusit sa ne strangem destui oameni si...culmea...sa ne mai si intelegem...Chiar e mare lucru!!!...Si observ cu placere ca incep sa zboare si cei mai "batrani" care incepusera sa nu mai zboare... :)
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#3191
Postat 08 November 2012 - 06:51 PM
Ciprian97, la 08 November 2012 - 06:43 PM, a spus:
Nu se zboara weekendul asta. :yahoo:
..........................
Ne orientam la momentul potrivit in fct. de vreme si tinem legatura...Am si eu oful meu cu vantul... :pardon:
.........................
Am inteles ca vor mai fi vre-o 10 zile cu vreme calda...Oricum sezonul nu se incheie pana pe 30 Dec!!! :yahoo:
...Eu ies la zbor si pe zapada...E mult mai misto decat acum!!!...orice camp devine o pista perfecta...daca e zapada...
...S-a anuntzat o iarna cu cate 2 viscole puternice pe luna si intre...geruri napraznice...Deci e bine!!! :yahoo:
...Daca scapam pana in primavara, inseamna ca santem rezistentzi!!! :yahoo:
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#3192
Postat 08 November 2012 - 07:01 PM
#3193
Postat 08 November 2012 - 07:03 PM
cony071, la 02 November 2012 - 01:32 PM, a spus:
...........................
Cam inactiv domnu' in ultima perioada !!! Aveti preocupari mai inalte decat aeromodelismul?!? :yahoo:
...........................
Scuze! N-am apucat sa-ti raspund...Ai dreptate! Am fost acolo...imi amintesc...Ma faci sa ma simt de 2000 de ani... :) ...Dar atunci era alta configuratia locului...Era balta de la un cap la altul, de nu se putea trece nici pe marginea vagaunii aleia...Am luat motoarele pe sus ca sa putem ajunge la iesirea din groapa...Eu am fost singurul care a reusit sa urce panta aia...din ce-mi mai amintesc...Asa mic cum eram... :pardon:
...Stiu ca am intrat din alta parte...pe sub linia de tren...Apoi drumul de pamant cu cainii aia rai... :yahoo: Era si Carmen cu noi...
Ce vremuri !!! :yahoo:
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#3194
Postat 08 November 2012 - 07:13 PM
Ciprian97, la 08 November 2012 - 07:01 PM, a spus:
..................................
Sa vezi cat de misto sant decolarile/aterizarile pe schiuri !!! :yahoo: ...S-a terminat orice gluma!!!...Sa vezi derapaje...zapada aruncata de schiuri...zbor la nivelul solului cu schiurile care doar ating din cand in cand zapada!!!
E bestial!!! Singura problema e sa ai husa la statie...Altfel iti pica mainile cu tot cu statie...Eu nu mai pueam sa conduc masina dupa 1 ora de stat pe camp... :)
...Am zis ca iarna asta imi "crosetez" o husa de statie bine izolata cu izopren...Se gasesc si pe HK cu 13 usd, dar daca pot s-o fac singur, chiar n-are rost sa arunc banii...
.................................
In plus...Eheee...ce buni sant micii la zapada !!! :pardon:
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#3196
Postat 08 November 2012 - 07:48 PM
dan1972, la 08 November 2012 - 05:07 PM, a spus:
Cu acceptul tau, te contrazic!
Un avion cu flapsuri fine muuult mai frumos la aterizare!!!...Vine si mai incet decat spui tu...Vine ca un planor...In plus, dispare orite tendintza de angajare la viteze mici...mai ales la avioanele cu sarcina alara mare!!!
...Dece spui "Uita de flapsuri!" ?!? Chiar sant misto iar avionul capata alte resurse...Greu te plictisesti de el, pt. ca ai de incercat f. multe combinatii...
...FLAPERON nu e acelasi lucru!!! Avionul nu se comporta ca si cu flapsuri...iar cu mixul activat, avionul nu mai vireaza normal (lasa o aripa...)...pt. ca se modifica pozitia eleroanelor...Pana si efectul pe pozitia FLAPERON e altul, pt. ca flapsurile se afla la baza aripii (nu in varf ca in cazul FLAPERON)...Cu flapsuri clasice avionul nu se destabilizeaza...Din contra...!!!
...In plus, se limiteaza drastic cursa negativa a eleroanelor...Avionul va lua altfel virajele...In situatia asta, si rolul de flaps e limitat...Nu le poti folosi pe post de frana aerodinamica (deschise 80...90 grd.)...
E mult mai misto cu flapsuri, chiar daca e un pic mai complicat!!!
DANE ..lasta trebe flapsuri?intreb si io..
#3198
Postat 08 November 2012 - 08:41 PM
...In plus zbor inversat + flapsuri deschise = crash 100%...Nu exista 99%...!!!
...In schimb la un warbird ai surprize din cele mai neplacute, daca nu ai flapsuri...Aripa joasa...sarcina alara uriasa (60...90 gr/dmp)...E putin probabil sa nu-l angajezi la decolari/aterizari...Asta ca sa nu mai vorbim de viteza cu care vine la aterizare...La warbird-uri, flapsurile sant o necesitate!!! Nu mai sant un moft!!!
...La avioanele cu aripa sus (parasol) flapsurile sant mai mult un moft, dar avionul devine mai interesant (pt. ca ai o multime de combinatii de incercat...si zboara in N-moduri diferite cu si fara flapsuri...) dar...de ce nu...cu flapsuri se imbunatatesc mult calitatile de zbor:
- Avionul poate zbura cu viteza mult mai mica
- Aterizarile sant mult mai line, cu rulaj pe sol mai scurt
- Exclus sa mai capoteze la aterizari pt. ca viteza e mica
- Pt. ca trainerele au "prostul" obicei de a plana lung la aterizare, cu flapsurile deschise 80 grd (frana aerodinamica) distantza asta se scurteaza mult si ai precizie mult mai mare la aterizare...Il asezi unde vrei...
..........................
Pilotii experimentati stiu sa limiteze acest fenomen si franeaza avionul inainte de aterizare, venind/zburand cu coada intr-o parte (sa te uiti pe filmul ala cu Decathlon-ul de 4 m... :blush: ) Dar e f. riscant si trebuie multa sicusintza!!! Mie mi-a reusit cu RYAN-ul, dar imprecis...N-as incerca (deocamdata...) cu alt avion...Poate mai tarziu... :pardon:
..........................
Asa ca au si flapsurile rostul lor si nu pot fi suplinite decat in mica masura de "FLAPERON"...Cu Flaperon obtii ceva dar nu ce trebuie...
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#3199
Postat 08 November 2012 - 09:01 PM
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#3200
Postat 08 November 2012 - 09:19 PM
Daca mergeti la camp in perioada asta, mare atentie ca se face condens abundent pe statii (si nu numai...)...Mare atentie cand ajungeti acasa !!!...Nu lasati statiile inchise in genti/valize...etc...Banuiesc ca nu le prinde bine condensul prin interior...Lasati-le sa se aeriseasca catva timp in casa!!!
...Eu dupa zborul de ieri, cand am ajuns acasa am gasit statia uda de condens, impreuna cu cutia din polistiren...in ruxac...
Daca nu ma uitam la ea, statea mult si bine in umezeala...inchisa in ruxac...Va dati seama...Contacte la mufa acumulatorului oxidate...etc...
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#3201
Postat 08 November 2012 - 09:23 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#3202
Postat 08 November 2012 - 09:28 PM
mergem la Va pt ca stim zona fff bine si avem 5 km linie dreapta
va asteptam!
Aceasta postare a fost editata de adi elicopter gl: 08 November 2012 - 09:32 PM
#3205
Postat 08 November 2012 - 10:35 PM
...Nici eu nu vizez performantza sportiva...E vorba doar de placerea de a pilota RC...Iar flapsurile fac un aeromodel mai complex si il fac sa se apropie si mai mult de zborul real...Aeromodelul in cauza, nu se mai tranteste pe pista (la aterizare...) ca un "gainatz"...venit din cer...Pluteste...vine cu viteza redusa si se aseaza lin pe pista...
...Eu sant la al 3-lea model cu flapsuri si nu as renunta la acest "accesoriu"...Sigur...un aeromodel poate zbura si fara flapsuri fara probleme (in special cele cu aripa parasol...)...dar felul in care zboara cu flapsuri e altceva...
...In schimb, lucrurile se complica la termicele cu sarcina alara mare...Acolo chiar sant o necesitate flapsurile, pt. ca te scapa de aterizari smucite si de angajarile cand din greseala reduci viteza prea mult...
.........................
Mie flapsurile mi-au salvat ME-ul la ultimul zbor...Mi-a intrat ESC-ul in protectie mai devreme decat era normal (Buzzer-ul a inceput sa dea semnale la cateva secunde...)...chiar la intrarea pe un viraj, la 7-8 m de sol...Mi-a redus puterea motorului, avionul s-a angajat pt. ca era in ascensiune, a intrat in picaj...dar am deschis flapsurile pe maxim si am reusit sa-l redresez...pt. ca a recapatat portantza si am incetinit picajul...L-am readus pe linia de zbor si in final l-am aterizat de urgentza ceva mai departe de mine, dar perfect in sigurantza...lin...si pe roti...Exact in pozitia in care e in pozele de mai sus...
Am zis ca nu-i adevarat!!!... :pardon:
........................
Sa nu uit sa-ti spun la momentul respectiv...Atentie!!!
1 - Flapsurile nu se folosesc pe vant puternic
2 - Daca zbori cu flapsuri, nu accelera mai mult de 50%, pt. ca avionul se va ridica puternic de bot si il dai peste cap...
3 - Daca decolezi cu flapsuri, ori decolezi cu acceleratia la 50....60% si il lasi sa se ridice, ori decolezi cu acceleratia 100%, dar inchizi flapsurile cand avionul are tendintza de a ridica botul prea mult...In felul asta se va aseza singur pe panta ascendenta optima...
4 - E indicat ca prima data sa le deschizi cand avionul e sus...la 20...30 m...ca sa poti vedea cum se comporta avionul...si sa ai timp sa-l redresezi in caz de ceva...Dupa aceea faci treceri joase si-l vezi cum se comporta...Dar in orice caz, trebuie sa umbli domol cu acceleratia, cat sant deschise flapsurile...
Firesc! Sant facute pt. zbor cu viteze reduse, nu pt. curse de viteza... :blush:
5 - Va trebui sa le setezi deschiderea, dupa ce faci teste de zbor...in functie de efectul pe care-l au...de cat de eficiente sant...In principiu prima data le poti seta sa se deschida aprox. 30 grd pe prima pozitie si 45 grd pe a doua...Daca e cazul maresti cursa ulterior (daca nu au efect suficient de puternic...)
Obligatoriu trebuie sa se deschida identic (curse identice)...Altfel avionul va avea tendintza sa oscileze stg/dr. sau sa se lase pe o aripa...
Pe frana aerodinamica le poti seta sa se deschida 80 grd. dar trebuie sa ai grija sa mentii avionul pe coborare in permanentza...
...Cam astea sant masurile de sigurantza...Restul ramane sa descoperi tu... B)
...Sigur...Mai ai pana la flapsuri, dar mi-a fost teama sa nu uit sa spun toate astea...
Spor la construit!
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#3206
Postat 09 November 2012 - 12:16 PM
adi elicopter gl a spus:
ca de obicei 9:30 la victor
m am uita la meto si duminica e ok vint fff slab , simbata 30 km /h cam naspa pt noi
La ora 9, sa prindem ultravioletele. http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/good.gif
E Revo brushless T8
Hpi Sprint 2
Hpi E10
Extra 300
Beaver
Blade Red Bull 130x
Blade Mcpx
Carbon Cub SS
0744 562746
0740183627
#3209
Postat 09 November 2012 - 07:03 PM