hype, la 01 August 2012 - 08:41 AM, a spus:
Salut @Dan,nu stiu cum se comporta pe vant electricile,ma abtin deci de la comentarii.Cu termice ,noi am zburat pe vijelie in rafale.Vezi parerile lui Marian,Geana,Victor,Viorel.Amintesc aici faza cand, daca era pe mana mea Midget-ul era facut surcele,noroc cu maestrul Marian,l-a aterizat fara toba si culmea,ochiul lui de vultur a vazut cand si unde a cazut. :hi:
Termicile sunt mai grele,tractiune mare,de aici stabilitatea pe vant.Incearca un termic si fa o comparatie,singura zburatoare electrica pe care o am e aripioara,nu sunt inebunit dupa ea dar,e permanent gata de zbor chiar si pe marginea drumului,pregatire de zbor zero barat.La termice se schimba calimera si satisfactia.Spor la treaba si aterizari usoare.
Scuze pt. intarzierea cu care raspund, dar am mesterit la zburatoare... :rolleyes:
Am cam vazut care e diferentza intre termice si electrice...Deocamdata zbor spume electrice, pt. ca e mai comod, mai ieftin si mai rapid de ridicat in aer...Si mai fara "urmari" in caz de aterizare nereusita (intempestiva)... :wacko:
...Totusi, daca in cazul lui RYAN incarcarea alara e mica (este totusi supramotorizat...)...in cazul celorlalte nu se pune problema...Si CESSNA si ME 109 au incarcare alara mare (60, respectiv 68 gr/dmp...cat au termicele)...Deci nu sant genul de spume usoare..."trainer"....CESSNA de 1300 mm vine la aterizare ca ghiuleaua daca nu deschid flapsurile...Se poate face acrobatie elementara cu ea...etc...Singurul neajuns e faptul ca e submotorizata (1150 gr.tractiune, pe 1350 gr. greutate)...E un avion destul de stabil, dar nu foarte prietenos !!!
...ME 109 vine cam tot ca ghiuleaua la aterizare, in plus se mai adauga si instabilitatea data de aripa joasa...Tendintza de angajare la viteze mai mici e foarte frecventa...Nici diedrul generos al aripilor nu avantajeaza prea mult, pt. ca iesirile din manevrele de acrobatie sant imprevizibile daca e vant...iar roll-urile la viteza mare sant OK, dar la viteza un pic mai mica ies ca in butoi... :)
Decolarile sant ruleta ruseasca...Ori capoteaza in vre-un smoc de iarba/groapa, ori il ridic prea repede si se angajeaza la 1 m de sol...de il scot cu greu din pozitia in care ajunge...Pana si motorul gigant cu care a venit din fabrica, inrautateste lucrurile...cu cuplul lui mare si care face ca avionul sa se incline dupa fiecare decolare spre stanga...
...Diferentza fatza de termice e puterea mai mica si lipsa senzatiilor...
.....................
In mod clar nu renunt la ideea de a trece la termice din balsa, dar cred ca prind bine pe langa casa omului si electricele, pt. ca repet...sant mai ieftine si mai usor de ridicat in aer (mai ales pt. incepatori)...
...Nu vreau sa ma gandesc ce ar fi ramas din avioanele mele dupa weekend-ul acela negru, daca erau termice din balsa...Asaaaa, spumele sant gata de zbor iar, fara prea multa munca...
...Pt. termice trebuie sa ai timp cand te duci la camp...Nu merita sa te duci pt. o ora...cum se intampla cu electricele...Dar clar au farmecul lor...si cand e timp, chiar merita efortul!!!
...Primul proiect termic, va fi un PIPER de 1800...2200 mm anvergura, apoi ori un DECATHLON, ori un warbird de 1400...1600 mm...
...Si pt. mine e valabila vorba ca "daca nu miroase a benzina si nu scoate fum, nu e ce trebuie!"...dar mai am de asteptat putin, din motive financiare...Inca nu se leaga lucrurile...Am ceva probleme...