pe3scu, la 14 June 2012 - 07:28 AM, a spus:
Ideea e sa aiba aceeasi sectiune. Adica n1*pi*D1^2/4=n2*pi*D2^2/4. Simplificat n1*D1^2=n2*D2^2.
Din cate am inteles ai avut 6sp*0,15.
Am zis 2*0,3 ca e mai usor de bobinat (daca incape). Tot atat de bine e 3*0,22, 4*0,18, 6*0,15. Daca incape putin mai groasa nu-i grav .
Numarul de spire e important (de aici iese Kv-ul adica rpm/V). Cum am mai zis, presupun ca 8 din codul motorului e numarul de spire.
...............................
Da! Motorul a fost bobinat cu 6 sarme in paralel...de 0,15 mm...
OK! Am inteles! Sa vad cum reusesc sa fac rost de niste sarma de bobinaj de buna calitate...Probabil voi incerca sa-l bobinez cu 3 x 0,22mm...
...Am inteles si schema de bobinaj (felul in care se bobineaza si sensul de bobinaj)
Imi este totusi teama sa fac treaba asta, pt. ca daca bobinajul nu iese OK si arde iar ESC-uri, va fi mai scump un ESC ars, decat sa cumpar un motor Turnigy nou (12 usd) care e comparabil calitativ cu acesta...Asta ma tine in loc...
...Asta ca sa nu mai vorbim de rabdarea necesara si de faptul ca si sarma probabil va costa 20...30 RON....(aproape cat un motor nou...)
...E aiurea faptul ca nu poti verifica un motor, decat alimentandu-l printr-un ESC...Nu-i poti verifica bobinajele cu un aparat de masura obisnuit...etc...Iar daca nu e OK, ESC-ul "crapa" instantaneu...
O sa ma mai gandesc la asta...Chiar nu stiu ce e mai bine sa fac...
Multumesc mult pt. sfaturi!!!