Postat 27 December 2011 - 07:00 PM
Astazi am vazut ca e vreme buna si am iesit la zbor...N-am mai fost de aprox. 3 sapt...Vantul a fost mediu dinspre Sud, dar destul de inconstant...isi schimba directia...lucru ce facea avionul sa oscileze stg-dr. si sa fie destul de riscant sa zbor aproape de sol...
Problema a fost alta...A fost atat de frig, incat a trebuit sa aduc din 5 in 5 min. avionul la sol, ca sa-mi incalzesc mainile in buzunare...Intr-o ora am inghetzat de nu mai stiam de mine...Nu am reusit sa ma dezmortesc nici in masina la caldura, de la campul de zbor, pana acasa (9 Km)...
..............
Avionul nu a zburat nemaipomenit si unde mi-a fost si atat de frig si nu-mi simteam mainile, nici n-am riscat sa zbor mai infipt...
A fost primul zbor cu motorul cel nou (BL 3542-920kv) si cu regulatorul de 50A...Nu m-a surprins prestatia lui, cu toate ca ma asteptam sa fie racheta...Probabil ca l-a afectat frigul, pt. ca dupa primul zbor s-a congelat...Invartit cu mana, se invartea destul de greu...aproape ca un termic...N-am mai vazut asa ceva !!! Probabil ca s-a congelat vaselina din rulmenti...Alta explicatie nu am, pt. ca nu freca nimic...nu mirosea a ars...etc...Si mai mult...Cand am ajuns acasa, se invartea usor (si-a revenit...probabil de la caldura din masina...)...
...In ce priveste performantele...e drept ca a decolat cu mansa de acceleratie la jumatate, iar la maxim urca in elice la verticala...Dar mi s-a parut parca prea lent...nu se tureaza parca...Probabil ca frigul si faptul ca se invartea greu au fost de vina...Ramane sa vad cum se comporta cand va fi mai cald...
...Primul acumulator (cel de 2200 mAh) nu a tinut decat 5 min. cu acceleratia la jumatate si un zbor ponderat...pt. ca m-am chinuit sa trimez avionul...
...Al doilea acumulator (cel de 5000 mAh) a functionat 30 min. cu 2 pauze de incalzit mainile...)...Deci probabil 20 min. si nu s-a epuizat...Abia incepuse buzzer-ul sa clipeasca...dar n-am mai rezistat eu...Era sa nu mai pot sa-l aterizez, pt. ca nu-mi mai simteam degetele pe manse...
..............
Avionul s-a comportat destul de ciudat...Cred ca nu i-am nimerit unghiul motorului (la Fun-Cub batiul motorului e reglabil...) ...pt. ca cu motorul la maxim avionul avea tendintza sa ridice tare botul...chiar in conditiile in care acum e mai greu de bot si are si destula greutate pe el (motor greu...regulator mai greu...acumulator greu...)
Oricum a fost tare ciudata ziua de azi...Daca acceleram motorul cand avionul era mai sus (la 30...40m) ridica botul...Daca am incercat sa accelerez la trecerile la joasa inaltime (2-3 m de sol) avea tendinta de a pierde inaltime...Nici nu stiu cum sa-l reglez...Sa las motorul mai jos...Sa-l las asa...Acum este moderat in jos si spre dreapta...
...Probabil ca manifestarea asta ciudata a fost din cauza curentilor de aer diferiti la nivelul solului, fatza de cei de sus...Altfel nu-mi explic...
...Nici virajele nu au fost tocmai ortodoxe...A avut in permanentza tendintza de a ridica botul pe viraje si a lasa coada...Cumva ramanea agatzat oblic in elice pe viraj...Iar daca incercam sa corectez acest lucru din directie (carma) inclina botul imediat spre pamant si intra in picaj.......Oricum...una peste alta, nu a luat virajele cursiv de nici o culoare... =@
L-am mai trimat in diverse moduri si pana la urma am reusit sa-l fac sa zboare acceptabil, dar oricum nu a zburat stralucit...
...Am incercat sa deschid si flapsurile...sa vad ce efect au acum cu greutate mai mare pe avion...Pana acum avionul ridica imediat botul si plana ca o frunza...Acum vad ca se comporta normal...Planeaza incet...linistit, cu botul f. putin ridicat...Deci e OK...Se vede clar ca greutatea suplimentara l-a stabilizat...
Nu am avut curaj sa deschid flapsurile la aterizare, din cauza vantului schimbator...ca sa nu risc sa-l destabilizez si mai mult aproate de sol...Asta si pt. faptul ca avionul oricum are suficienta portantza si fara flapsuri si am putut ateriza destul de lin, cu putin motor inainte de a atinge solul....
...Aterizarile au fost o placere...cu tot vantul schimbator si cu mainile mele congelate...Te unge pe suflet cum aterizeaza...
...Am mai remarcat o chestie...din pura intamplare... :) ...Cand avionul e aproape de sol, datorita faptului ca acum are un motor puternic si o elice pe masura (12x6 APC) daca accelerez putin, poate zbura la rasul solului (30 cm de sol...)cu viteza redusa...de-o placere!!! E faina tare faza si urmeaza sa o experimentez cand va fi vreme linistita... B)
...........................
Una peste alta, nu cred ca mai ies la zbor prea curand...sau cel putin pana nu se mai incalzeste vremea...Acum e boala curata sa stai in camp 1-2 ore...Chiar nu merita !!!...Nici acum dupa aproape 2 ore decand am venit acasa, nu am reusit sa ma incalzesc, cu toate ca am 22,5 grd. in casa...iar mainile ma dor in continuare...Asta chiar e nebunie !!!...Asta e vreme numai buna de stat la caldura...la un vin fiert si construit/bibilit avioane :D ....Cred ca mai mult de 3 iesiri nu mai fac pana la primavara...Probabil ca cel putin una va fi cand va fi zapada, ca sa probez schiurile... B)
Messersmitt ME 109 G - Parkzone - 1100mm
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz