hype, la 12 January 2014 - 10:36 PM, a spus:
Dane,curata pasta de pe un electrod de doi jumate,ascute un capat ca surubelnita,faci reglaj langa elice cu ochii dupa :pardon: Reglajele se fac dupa ureche,dupa cum suna motorul,dupa fumul degajat.Aici intervin mai multi factori,compresia,uzura ansamblului ac de dozaj....Ca idee de pornire:Acceleratie zero,inchizi acul de dozaj.Deschizi debitul o tura si jumatate.Tragi cu gura de pe furtunul ce alimenteaza carburatorul,slabesti acul de dozaj pana trece aer,putin.Pornesti si de aici,dai cuvantul urechii,intuitiei,experientei.Baga ca poti,stiu eu :drinks:
.............................
:rofl: :pardon: ...Cred ca vor sa ma mute din bloc...da' nu ma las eu dus asaaa...cu una cu doua!!!...Sa zica merci ca nu le-am pornit motorul pe la 1...2 noaptea!!!... :rofl:
............................
Multumesc frumos pt. amanuntele legate de reglaje!!! Chiar imi sant utile!!!
...Inteleg ca jiclerul de debit este cel mare cu striatii (care merge actionat cu mana) iar cel de dozaj este cel mic, ingropat in sertarul carburatorului...si care nu merge actionat decat cu surubelnita...
...Exact cum spui tu...motorul meu vroia jiclerul de debit la aprox. 1 tura...1,5 ture...Celalalt inca nu l-am dibuit, dar eram pe aproape...Pt. ca la un momentdat am reusit sa-l fac sa tina relanti-ul...sa se tureze la max...sa nu de in nas sau sa moara dupa 2-3 acceleratii...Ce m-a enervat a fost faptul ca reuseam sa-l turez la maxim, abia dupa 2-3 incercari...La prima accelerare balbaia si nu tura...Abia dupa ce ardea excesul de combustibil din carter incepea sa se tureze instant...
...Nu am reusit sa termin reglajele pt. ca nu-mi mai simteam mainile de frig...
...Treaba cu surubelnita pe langa elice...ma cam inspaimanta!!! ...Daca surubelnita ajunge in elice...nu vreau sa ma gandesc ce se intampla!!!...Voi incerca metoda ta...cu privitul prin fatza elicei...dar trebuie sa am grija la maini...De aceea am preferat reglajul cu motorul oprit si repornit apoi...
...Reglajul jiclerului de dozaj se face cu motorul turat la maxim?!?...Asta nu stiu...
...Motorul pare sa aiba compresie OK...Reuseste sa-mi puna in cap un demaror facut sa porneasca motoare pana la 30cc...
...Furtunul de alimentare este OK!!!...M-am uitat in seara asta...Are acelasi diametru interior ca si cele standard...Doar ca este mai subtire la carne (peretii sant mai subtiri...)...Dar l-am shimbat...ca sa nu fie dubii...
...Rezervorul este de 300 ml (scrie pe el...)...Nu cred ca e mult pt. un motor de 7,5cc...Pt. motorul asta, de obicei se folosesc rezervoare de 240 ml...Al meu e pe aproape (zic eu...)...Rezervorul asta a functionat impreuna cu un motor de 4,5cc pe Magister-ul meu la @Lipitorul...multa vreme......Deci nu cred ca sant probleme...
...Cred ca e vorba doar de reglaje!!!...Eu am pornit reglajele cu jiclerul de debit la 2,5 ture si jiclerul de dozaj deschis 3-4 ture...ENORM!!!...A pornit sfert, dar nu tura deloc si balbaia...Abia dupa aia am vazut ce cere motorul...
Dupa aceea am strans debitul...mergea innecat la turatii joase, dar dupa 2-3 acceleratii la max. se oprea...Cand am strans dozajul, dadea in nas la acceleratii...In final, din aproape in aproape, l-am facut sa se tureze tare...sa stea in relanti...dar la accelerare, intai se balbaia 2-3 sec...apoi scuipa excesul pe esapament si se tura OK...
...Am abandonat din cauza frigului...Trebuie sa mai am rabdare pana la primavara...Oricum momentan nu am o zburatoare pe care sa-l pun...Trebuie sa "inventez" ceva...:-)
...Dar vroiam sa bazai si eu un motor pe metanol...A fost obsesia copilariei mele...cand nu am avut aceasta posibilitate...Iar in ultima vreme am tot "balbait-o" cu aeromodele electrice...Dar o rezolv si pe asta...:-)
...Oricum zgomotul motorului asta turat la maxim ma inspira ...Nu il vad pus decat pe un warrbird usor... supramotorizat...Suna ca uraganul... :yahoo:
...Am vazut eu ceva la Phoenix...e un Mustang de 1.340mm din balsa cu vre-o 650 RON...dar e greu ca piatra...Are sarcina alara de 91 gr/dmp...NU_MI DORESC ASA CEVA!!!...Si nici nu vreau sa mai cheltuiesc bani (deocamdata)...Probabil o sa construiesc unul usor...Un mix de balsa/placaj cu polistiren...Sigur va iesi mai usor ca Mustang-ul ala...
...In plus voi alege eu modelul (ME-109 sau Spitfire)... B)
...Voi vedea...Ma mai gandesc...Oricum mai am 3 zburatoare care astepta sa fie montate si nu reusesc sa gasesc timp... :pardon: