Aceasta postare a fost editata de hype: 08 August 2013 - 01:47 PM
Jurnal de zbor Braila-Galati sau Galati-Braila...
#5071
Postat 08 August 2013 - 01:44 PM
#5073
Postat 09 August 2013 - 03:50 AM
tantar, la 07 August 2013 - 06:54 PM, a spus:
........................
Sa-l zbori cu placere Mihai!!! La cat mai multe zboruri!!! Aterizari line intotdeauna!!! :drinks:
...Motorizeaza-l bine!!! Viteza e secretul la warrbird...Stii...Si nu-l incarca cu greutate inutil...Cu cat e mai usor, cu atat va zbura mai frumos si va ateriza mai lin si cu viteza mai mica!!!
........................
...Eu n-am mai apucat sa mesteresc la zburatoarele mele... :pardon: ...pe motiv de probleme cu acoperisul apartamentului + probleme multiple la masina...
...Mai mult decat sa ies 30 de min cu paramotoarele la camp...nu mi-am mai permis...N-am mai zburat aripi rigide de mai bine de o luna... <_< :blush: ...Cred ca am si uitat ce comenzi trebuie sa dau... :nea:
...Dar am reusit sa pun LED-uri pe paramotorul HK...pe rama elicei...E SPECTACOL!!! :yahoo:
...Am tras un zbor acum 3 seri la Martacesti...Am speriat cainii din sat...Au inceput sa urle ca la mort... :yahoo: :rofl:
...Soferii incetineau pe sosea...sa vada ce-i dracia aia care pluteste in aer... :rofl:
...Am pus 2 benzi de LED-uri (rosu+alb) si lumineaza asa de tare, incat lumineaza in aer si aripa paramotorului...La trecerile la 8-10 m de sol, lumineaza tot campul
...Acum pot zbura fara nici cea mai mica problema noaptea...oricat ar fi de bezna...E EXCELENT!!! :yahoo:
...O sa fac un film cu prima ocazie...
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#5074
Postat 09 August 2013 - 03:58 AM
pe3scu, la 27 July 2013 - 06:25 PM, a spus:
La Flex încearcă să-i mai pui greutate și/sau mai trage un pic de frâne să vedem cum răspunde la întoarceri.
....................................
...Am reusit sa pun LED-uri pe paramotorul HK...pe rama elicei...E SPECTACOL!!!
...Am tras un zbor acum 3 seri la Martacesti...Am speriat cainii din sat...Au inceput sa urle ca la mort...
...Soferii incetineau pe sosea...sa vada ce-i dracia aia care pluteste in aer...
...Am pus 2 benzi de LED-uri (rosu+alb) si lumineaza asa de tare, incat lumineaza in aer si aripa paramotorului...La trecerile la 8-10 m de sol, lumineaza tot campul
...Acum pot zbura fara nici cea mai mica problema noaptea...oricat ar fi de bezna...E EXCELENT!!!
...O sa fac un film cu prima ocazie...
.......................................
La paramotorul Flex, am reusit sa ciufulesc un servo, din cauza bratelor servo originale...care sant metalice... :angry2: ...si a lipsei trenului de aterizare......Am zis ca nu-l mai zbor pana nu-i fac brate servo din plastic flexibil si tren de aterizare...
...Am reusit sa ma acomodez cu nervozitatea lui Flex 1.7, dar parca totr mai mult imi place cum zboara aripa HK...E mai calma si parca zboara mai real...Flex e prea nervoasa si vitezomana rau!!!
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#5075
Postat 09 August 2013 - 04:40 AM
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#5076
Postat 09 August 2013 - 07:53 AM
dan1972, la 09 August 2013 - 03:58 AM, a spus:
Eu zic că din punct de vedere aerodinamic aripa HK e mai bună. La aceeași anvergura (aripa HK masurată e mai scurtă de 2.15) aripa HK are 21 celule față de 17 cât are Flex 1.7. De aceea e și mai calmă.
#5077
Postat 09 August 2013 - 09:19 PM
#5079
Postat 10 August 2013 - 04:02 PM
victorio, la 10 August 2013 - 05:47 AM, a spus:
Saru' mana boier .
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#5080
Postat 10 August 2013 - 08:03 PM
Daca gresesc,insusesc critica,promit sa ma reglez,cum am invatat,Marian,Victor,Sandu,etc..... :hi: :hi:
Aceasta postare a fost editata de hype: 10 August 2013 - 08:07 PM
#5082
Postat 10 August 2013 - 08:29 PM
In fuctie de tipul modelului(trainer/sport/acro/planor)cg-ul se seteaza dupa preferinte.Un trainer zboara cel mai bine neutru,modelele sport cu aripa jos cu cg putin de tot in fata,acrobatele cu cgul la limita stabilitatii,cat mai in spate pentru acrobatie extrema,planoarele neutre.Asa imi place mie.Nu-i regula,nu-i musai.E o chestie de gust pana la urma.
Eu zic sa fie paralel cu solul,adica neutru.1/3 din coarda e punctul de plecare,urmat de ce zice manualul.In final il pui unde iti place,dupa cateva zboruri simti unde ii place.Ca manualul zice 5 mm mai in fata...nu mai conteaza,zbori modelul nu manualul.
Spuneti ca electricele nu au portanta?De ce nu?Tipul motorizarii(electric/termic) se simte la aterizare dar daca opriti motorul termic cu totul pe panta de aterizare e ca electricul oprit de tot,doar ca electricul mai porneste daca e ceva :pardon: .In plus poti tine electricul "la relantiu" si il pot opri si folosi pe post de frana,termicul nu prea... =@
#5083
Postat 11 August 2013 - 07:28 AM
hype, la 10 August 2013 - 08:03 PM, a spus:
Chestia cu treimea de langa fuselaj nu prea sta in picioare. Aripa are forme diferite si unghiuri ale bordului de atac diferite de la un model la altul. E doar o simpla potriveala la multe modele si atat. De regula centrul de greutate se pozitioneaza pe axa centrelor de presiune ale aripilor. La modelele mele mai banale s-a brodit mereu pe axa lonjeroanelor aripilor care se pare ca se pozitioneaza pe axa centrelor de presiune. Cu foarte mici ajustari ulterioare. Asa mi-au zis si mie baietii, echilibrarea se face fara combustibil. La aterizare il ajut intotdeauna cu profundorul putin ridicat ca si la decolare. Faza este ca depinde mult de viteza modelului compensarea de profundor. Daca apuci sa-l cabrezi putin la viteze mici, se angajeaza pe o parte si te lipesti la un crash, ceea ce sigur nu doreste nimeni. Eu mi le ajustez sa vina fara tractiune in zbor cat mai lin descendent, fara tendinte de urcare sau coborare accentuata avand comenzile libere. Viteza descendenta ii asigura o limita de viteza de inaintare suficienta ca sa nu piarda portanta si sa se angajeze. La ale mele, la primul zbor le-am echilibrat cu CG pe axa lonjeroanelor aripilor atunci cand nu am avut alte referinte, dar toate au avut aripile construite relativ in linie.
La un model construit poate face urat si daca unghiul de atac al aripilor nu este corect realizat in raport cu unghiul ampenajului orizontal. Pe mine m-a stresat acel grad in plus la incidenta aripii la Rascal. Am compensat cu o pana pe suprafata de asezare a aripii si s-a cumintit.
Probleme mari am avut cu aripa Zagi la care calculatorul de CG nu m-a dus destul de aproape de adevar. Acum, dupa multe teste si ceva busituri am pacalit-o si sta dreapta atat la full throttle, cat si in zbor planat fara tractiune. In momentele favorabile stau cu ea in termica aproape la fel de bine ca un planor consacrat.
Uite aici ceva mai sofisticat ca sa calculezi pozitia CG, dar nu-i singura metoda de calcul.
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#5084
Postat 11 August 2013 - 07:39 AM
Ma vor lua colegii de urechi pentru ca nu stiu gramatica!
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 11 August 2013 - 07:40 AM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#5085
Postat 11 August 2013 - 02:52 PM
pe3scu, la 09 August 2013 - 07:53 AM, a spus:
................................
NUUU! Din proprie experientza iti spun ca aripa Flex 1.7 este net mai buna d.p.d.v. aerodinamic!!!...Se vede asta si din viteza cu care zboara si cum reuseste sa avanseze in vant...Cred ca profilul aripii (nervurile interioare) e mai performant...
Numarul de celule nu stiu ce inflienteaza...Probabil sigurantza in zbor...(sant mai putine sanse sa se dezumfle/plieze cand are mai multe celule...)
...Aripa Flex are si suspante mai putine (sant mai putine randuri si pe randurile 2-3 nu sant suspante pana in capete...)...Asta inseamna rezistentza mai mica la inaintare...
...Aripa HK are 1,65 m (masurat de mine) iar aripa Flex aprox. 1,80 m...dar e mai bombata decat HK...Forma asta e data de lungimea suspantelor...De aici cred ca vine instabilitatea sau hiper-manevrabilitatea...la Flex.
...Aripa HK cred ca zboara mai calm, datorita formei mai plate...Zboara mult mai incet si mai lent...Asta da si impresia ca zboara mai real...
....Tot referitor la aerodinamica celor 2 aripi...Pe Flex am pus zilele trecute un motor mai mic (2825-1000kv...in loc de 3530-1100 kv) cu aceeasi elice (GWS 10x6) si vreau sa spun ca zboara fara nici o problema cu micul motor!!!...Asta pt. ca are o aerodinamica muuult mai buna...Dintr-un acumulator de 1300 mAh zbor cam 20 min...cu un triciclu de 710 gr.
...La aripa HK dintr-un LiPo de 4400 mAh abia zbor 15 min...cu motorul ala 3536-1250kv....Consuma curent "cu galeata" si abia se misca!!!...Dar e simpatica...Imi place cum zboara!!!
..........................
...Dupa ce fac un zbor cu Flex, cand zbor cu HK mi se pare ca zbor cu un trainer, dupa ce am zburat un warrbird... :rofl:
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#5086
Postat 11 August 2013 - 02:58 PM
1 - Ia-m pus brate mai scurte la servo-uri...facute dintr-un plastic flexibil...Pt. ca cu cele originale lungi metalice, era f. nervoasa si am reusit sa rup un servo la aterizarile fara tren de aterizare...
2 - I-am facut tren de aterizare, pt. ca ma enerva la culme sa-l vad cum face tumbe pe pamant la aterizare...Acum aterizeaza de-o placere...pe roti...ruleaza pe sol cat e aripa umflata...E EXCELENT!!! :yahoo:
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#5087
Postat 11 August 2013 - 03:27 PM
hype, la 10 August 2013 - 08:03 PM, a spus:
Daca gresesc,insusesc critica,promit sa ma reglez,cum am invatat,Marian,Victor,Sandu,etc..... :hi: :hi:
......................................
Cateva sfaturi bine intentionate...daca accepti...
1 - Locul CG-ului nu este la 1/3 din lungimea profilului aripii !!! :good: ...Asta inseamna 33,333% din lungimea profilului...E MUUUULT PREA IN SPATE!!!
...De obicei se stabileste la 30% din lungime profil (asta daca nu ai manualul pt. zburatoarea in cauza...)...Daca il faci la 30% poti fi sigur ca zburatoarea va zbura OK de prima data...Adica acest reglaj e sigur!!!
2 - Exact cum a spus si @GigiGL, profilul aripii poate fi diferit la diverse zburatoare...La profil ClarkY CG pica intr-un punct...la profil NACA 23XX pica in alt punct...s.a.m.d.
...Difera in functie de cum e curbat profilul respectiv...
CG-ul trebuie sa fie f. aproape de Centrul de Presiune, dar INTOTDEAUNA IN FATZA LUI!!!...Centrul de Presiune este acolo unde profilul aripii are grosimea maxima...Tu trebuie sa stabilesti CG-ul un pic in fatza acestui punct...
...Cu cat CG-ul e mai in fatza fata de CP, apare moment de rasucire mai mare si greutatea modelului are putere sa atenueze oscilatiile date de curentii de aer, mult mai bine...De aceea un model este mai stabil pe vand, daca muti greutatea putin mai in fatza...
3 - Este indicat sa faci echilibrarea cu aeromodelul perfect orizontal (NU LASAT DE COADA!!!)...Un model mai greu de coada va zbura extrem de instabil si va trebui sa compensezi asta cu o trimare negativa a profundorului...
...Daca aeromodelul sta perfect orizontal la echilibrare si CG-ul a fost ales corect, aeromodelul va zbura perfect!!!
.........ESTE GRESITA IDEEA TA CUM CA UN AEROMODEL VA ATERIZA MULT MAI FRUMOS DACA ESTE MAI GREU DE COADA!!!
...Un aeromodel greu de coada, va fi extrem de greu de pilotat si va avea tot timpul tendintza sa se ridice de bot...E cea mai rea chestie care se poate intampla!!!
Echilibreaza-l corect, iar la aterizare il controlezi din profundor...E firesc sa vina cu viteza mare la aterizare, daca nu-l tii din profundor!!!...Dar exact asta e arta!!!...Il lasi sa coboare astfel incat sa-si mentina viteza, iar cand e aproape de sol, incepi sa-l tii din profundor, pana isi pierde viteza si portantza treptat/lin... :good:
4 - Un aeromodel echilibrat neutru (CG corect ales si fuselajul perfect orizontal) va zbura mult mai corect si cinstit decat unul greu de coada sau de bot...Fa treaba asta si ai sa vezi cum zboara!!! :good:
...Eu m-am luat dupa cei de la Sierra si am echilibrat gresit P40-ul Micro...L-am facut greu de coada fara sa-mi dau seama...Dupa cum spuneau ei (CG la 1/3 din aripa) a trebuit sa adaug greutate pe coada...Rezultatul a fost dezastruos!!!...Nu putea fi controlat sub nici o forma...Se ridica tot timpul de bot apoi se angaja...
...Dupa ce am dat de paman de cateva ori cu el, m-am gandit sa-i dau jos greutatea de pe coada si sa-l echilibrez la 25-30% din profilul aripii...Nu a mai fost nici o problema...A zburat excelent...stabil...previzibil...
S-a confirmat inca o data ca modul meu de echilibrare e corect!!!
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#5088
Postat 11 August 2013 - 03:32 PM
Ciprian97, la 10 August 2013 - 08:29 PM, a spus:
In fuctie de tipul modelului(trainer/sport/acro/planor)cg-ul se seteaza dupa preferinte.Un trainer zboara cel mai bine neutru,modelele sport cu aripa jos cu cg putin de tot in fata,acrobatele cu cgul la limita stabilitatii,cat mai in spate pentru acrobatie extrema,planoarele neutre.Asa imi place mie.Nu-i regula,nu-i musai.E o chestie de gust pana la urma.
Eu zic sa fie paralel cu solul,adica neutru.1/3 din coarda e punctul de plecare,urmat de ce zice manualul.In final il pui unde iti place,dupa cateva zboruri simti unde ii place.Ca manualul zice 5 mm mai in fata...nu mai conteaza,zbori modelul nu manualul.
Spuneti ca electricele nu au portanta?De ce nu?Tipul motorizarii(electric/termic) se simte la aterizare dar daca opriti motorul termic cu totul pe panta de aterizare e ca electricul oprit de tot,doar ca electricul mai porneste daca e ceva :pardon: .In plus poti tine electricul "la relantiu" si il pot opri si folosi pe post de frana,termicul nu prea... =@
..........................
Aeromodelele cu aripa jos trebuie echilibrate numai cu rotile in sus (pe extradosul aripilor...)...pt. ca altfel aeromodelul are tot timpul tendintza sa se rastoarne...pt. ca greutatea este mult deasupra punctului din care e suspendat aeromodelul!!! :good:
...Acrobatele merg echilibrate cu rotile in jos, pt. ca aripile de obicei sant exact in axa modelului, nu sub axa lui!!!
Dar la warrbird aripile sant jos si nu merg echilibrate asa...
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#5089
Postat 11 August 2013 - 03:33 PM
Ciprian97, la 10 August 2013 - 08:29 PM, a spus:
In fuctie de tipul modelului(trainer/sport/acro/planor)cg-ul se seteaza dupa preferinte.Un trainer zboara cel mai bine neutru,modelele sport cu aripa jos cu cg putin de tot in fata,acrobatele cu cgul la limita stabilitatii,cat mai in spate pentru acrobatie extrema,planoarele neutre.Asa imi place mie.Nu-i regula,nu-i musai.E o chestie de gust pana la urma.
Eu zic sa fie paralel cu solul,adica neutru.1/3 din coarda e punctul de plecare,urmat de ce zice manualul.In final il pui unde iti place,dupa cateva zboruri simti unde ii place.Ca manualul zice 5 mm mai in fata...nu mai conteaza,zbori modelul nu manualul.
Spuneti ca electricele nu au portanta?De ce nu?Tipul motorizarii(electric/termic) se simte la aterizare dar daca opriti motorul termic cu totul pe panta de aterizare e ca electricul oprit de tot,doar ca electricul mai porneste daca e ceva :pardon: .In plus poti tine electricul "la relantiu" si il pot opri si folosi pe post de frana,termicul nu prea... =@
..........................
Aeromodelele cu aripa jos trebuie echilibrate numai cu rotile in sus (pe extradosul aripilor...)...pt. ca altfel aeromodelul are tot timpul tendintza sa se rastoarne...pt. ca greutatea este mult deasupra punctului din care e suspendat aeromodelul!!! :good:
...Acrobatele merg echilibrate cu rotile in jos, pt. ca aripile de obicei sant exact in axa modelului, nu sub axa lui!!!
Dar la warrbird aripile sant jos si nu merg echilibrate asa...
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#5090
Postat 11 August 2013 - 03:34 PM
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#5091
Postat 11 August 2013 - 05:07 PM
http://phoenixmodels...ele-p-2706.html
si nu te doare capu.
Il pui cu rotile in jos pentru ca asta-i pozitia normala de zbor,am echilibrat pe spate cand invatam harrierul pe spate,in rest nu ai de ce.
Cum spuneam,1/3 e un punct de plecare,o referinta in lipsa manualului.Cgu final e ala unde iti place tie.
Cand o sa iti iei acrobat multe cifre,o sa vezi de ce se zboara cu cgul in spate.Pentru ca este agil,si antreneaza mana.La aterizare se lasa singur si se asaza pe coada,atinge cu bechia si dupaia cu trenul principal.La parasutele tale nu stiu cum poti vedea asta,un yak 54 epp de la HK e numa bun de invatat multe.
#5092
Postat 11 August 2013 - 05:55 PM
Modelele termice se centreaza cu rezervorul gol pentru simplul fapt ca pe masura ce se goleste devine mai usor de bot si are tendinta de tangaj, deci ii da un surplus de greutate care nu afecteaza prea mult, pe cand, daca ar fi greu de coada...
Aceasta postare a fost editata de Andyned: 11 August 2013 - 05:59 PM
#5093
Postat 11 August 2013 - 07:31 PM
Ciprian97, la 11 August 2013 - 05:07 PM, a spus:
http://phoenixmodels...ele-p-2706.html
si nu te doare capu.
Il pui cu rotile in jos pentru ca asta-i pozitia normala de zbor,am echilibrat pe spate cand invatam harrierul pe spate,in rest nu ai de ce.
Cum spuneam,1/3 e un punct de plecare,o referinta in lipsa manualului.Cgu final e ala unde iti place tie.
Cand o sa iti iei acrobat multe cifre,o sa vezi de ce se zboara cu cgul in spate.Pentru ca este agil,si antreneaza mana.La aterizare se lasa singur si se asaza pe coada,atinge cu bechia si dupaia cu trenul principal.La parasutele tale nu stiu cum poti vedea asta,un yak 54 epp de la HK e numa bun de invatat multe.
vreau si eu dispozitivul ala saptamana asta am si eu de verificat ceva ...(@pilu" astept un semn vin eu si-l iau)...daca e la bunici ada-l la GALATI....
#5095
Postat 12 August 2013 - 09:45 AM
incepatoru, la 11 August 2013 - 07:31 PM, a spus:
Viorele,gaurile din suportul de asezare a fuselajului pe lada de scule,cum ai vazut la mine, exact la asta folosesc.Bag doua bete oferite de un verisor tamplar si gata suportul.
Referitor la chestia cu cg-ul,m-am lamurit:Cate bordee atatea obicee,fiecare cum a invatat si s-a obijnuit.Eu sunt in general cu acrobatele.Aici pe forum " plangeam" ca delfineaza ca un delfin la maraton cand il blanuiesc si devine mielusel cand las acceleratie mica.Buba a fost tocmai cg.modelul statea paralel cu solul.Vina mea,am pierdut din vedere ca schimband accu.cu unul mai usor,ceva mai in fata(acolo se aseza bine)se modifica parametrii.In discutie este Top starul.Midget mustang,extra,t60,etc. tot asa au fost echilibrate,se poate vedea cum zburau.Cu scuze celor care procedeaza altcumva,raman la ce si cum am invatat,functioneaza bine si e greu sa inveti calul batran la ham.Multumesc pentru lamuriri,aterizari usoare tuturor,indiferent de pozitia cg. :drinks:
#5097
Postat 12 August 2013 - 10:51 AM
hype, la 12 August 2013 - 09:45 AM, a spus:
Referitor la chestia cu cg-ul,m-am lamurit:Cate bordee atatea obicee,fiecare cum a invatat si s-a obijnuit.Eu sunt in general cu acrobatele.Aici pe forum " plangeam" ca delfineaza ca un delfin la maraton cand il blanuiesc si devine mielusel cand las acceleratie mica.Buba a fost tocmai cg.modelul statea paralel cu solul.Vina mea,am pierdut din vedere ca schimband accu.cu unul mai usor,ceva mai in fata(acolo se aseza bine)se modifica parametrii.In discutie este Top starul.Midget mustang,extra,t60,etc. tot asa au fost echilibrate,se poate vedea cum zburau.Cu scuze celor care procedeaza altcumva,raman la ce si cum am invatat,functioneaza bine si e greu sa inveti calul batran la ham.Multumesc pentru lamuriri,aterizari usoare tuturor,indiferent de pozitia cg. :drinks:
..............................
Un CG mai in spate te forteaza sa compensezi din profumdor (trim) in zbor, ca sa zboare totusi drept. Asta da reactii aiurea...pt. ca in functie de viteza modelului la un momentdat, se schimba si efectul dat de profundorul trimat in jos...
...Cel mai bine e sa fie echilibrat orizontal, cu CG-ul determinat corect (conform profilului aripii)...Atunci zboara cel mai cinstit!!!
...Asa este! Fiecare cum s-a invatzat...Dar mai aflam si lucruri experimentate de altii si care se dovedesc a fi corecte si utile! :drinks:
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#5099
Postat 12 August 2013 - 03:07 PM
...Cu greu am reusit sa zbor...Dupa vre-o 2 crash-uri la lansare, am reusit sa-l ridic in aer...Am filmat din acel moment, pt. ca altfel riscam sa filmez inutil 10-15 min de crash-uri si descurcarea suspantelor...
https://www.youtube....h?v=A0j8xVvxcxQ
...Dar pt. ca vantul era puternic, am reusit o decolare de la sol cu Flex... :yahoo: ...Am tinut aripa in vant cu o mana, am accelerat si in 2 m a decolat violent...Nu mi-a venit sa cred cat de rapid s-a ridicat... :yahoo:
Nu am reusit sa filmez si faza asta... :pardon:
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz