pe3scu, la 27 July 2013 - 06:25 PM, a spus:
Bravooo, ai îmblânzit (vorba lui popad) și tu parapanta HK !
La Flex încearcă să-i mai pui greutate și/sau mai trage un pic de frâne să vedem cum răspunde la întoarceri.
..............................
Daaa! :rofl: ...Chiar ca a fost "Imblanzirea Scorpiei"... :rofl:
...Nu stiu ce s-a intamplat la unul din zboruri (dupa ce am schimbat suspantele de pe jumatate de aripa...)...Dintr-o data, dupa o lansare, a vrut alte trimari din statie...a trebuit sa slabesc mult frana dreapta (pana la normal...pt. ca era mult tensionata ca sa zboare drept...)...De atunci zboara corect...
...Probabil a avut vre-o picatura de adeziv sau cusatura aiurea prin interiorul aripii, care a cedat atunci...Eu am bagat la inceput mana prin celulele aripii si nu am sesizat nimic sugrumat...Dar Dumnezeu stie ce a fost acolo!!!
...Cert e ca acum zboara extrem de calm, corect, lin...Mai are o mica tendintza sa traga stanga cand accelerez tare si dreapta cand opresc motorul...dar e greu perceptibila...Nu mai e deranjanta si probabil e fireasca...Acum pot sa accelerez aproape de maxim si urca drept. Inainte, daca acceleram mai tare, se rasucea violent stanga...
....Culmea este ca acum AoA e setat la 65 mm, iar greutatea este sub cea indicata (1.200 gr)...Acum triciclul cu LiPo are doar 1.090 gr...Daca adaug greutate pana la 1200 gr. zboara mult mai prost...e mai violenta...se ridica mai greu...etc...
...Oricum...asa o las...Nu-i mai fac nimic...
................................
Paramotorul Flex 1.7 a avut un defect de nou...A avut unul din snurururile de pe liniile de comanda gresit dimensionat...In loc de 53 cm, avea 47,5 cm... <_< ...Nu zbura de nici o culoare...Facea balans f. amplu, permanent...pana la crash...Am inlocuit acel snur si acum zboara mult mai calm...dar tot intra in balans singur...fara sa-i dau vre-o camanda eu...Iar fenomenul se amplifica cand pun aripa cu fatza in vant...Invers nu se prea simte...
Mai mult ca sigur ca mai are vre-o suspanta aiurea...O s-o verific cand gasesc putin timp...
...Bratele servo originale sant cam lungi pt. gusturile mele (100 mm)...Este prea violenta in miscari...Si bratele sant metalice (exista riscul sa solicite angrenajele servo in caz de lovire...)...O sa le schimb cu unele din plastic flexibil, de 70...80 mm.
...Cu greutatea sant sub cea recomandata cu vre-o 90 gr...O sa incerc sa-i pun un acumulator mai greu...sa vad ce se intampla...
...Este mai usor de lansat decat aripa HK...pt. ca aripa e mai usoara si pluteste mult mai mult timp dupa ce se ridica si iti da timp s-o arunci...Practic nu e nevoie s-o arunci...ca la HK...Ridici aripa, accelerezi motorul si pleaca singur... :rolleyes:
...Datorita aerodinamicii mult mai bune, consuma muuult mai putin curent!!!...Cu un LiPo de 1.300 mAh pot zbura aprox 20 min (se vede pe filmare...)...cu un motor care consuma 22 Amp in maxim...Dar nu e nevoie sa accelerez prea tare, pt. ca zboara cu viteza...se ridica usor...etc.
...Franele...Daca le trag la aterizare, zborul se destabilizeaza...Cred ca intra in limita de viteza...N-am incercat sa le reglez din trim, putin mai tensionate...dar am remarcat ca atunci cand dupa un viraj o intorc in vant, are tendintza sa se dea pe spate...Trebuie sa reduc acceleratia...Ma gandesc ca daca le tensionez mai mult, fenomenul se va accentua...
...Oricum e extrem de vitezoman si asa...cu greutate mai mica...Zboara aproape cu viteza unui planor... :blink:
...O sa vad...O sa incerc s-o mai reglez...dar n-am avut timp...Zilele astea mi-am reparat acoperisul apartamentului...Am avut muncitori pe aici si a trebuit sa stau dupa ei...
...Vreau sa-i fac si tren de aterizare...pt. ca ma oftica rau sa vad triciclul facand tumbe la aterizare...