tantar, la 24 June 2013 - 09:09 PM, a spus:
Am gasit un loc Langa Constanta care ... se pare este pe placul CORSAR'lui meu , asa ca azi in drum spre Ct am ridicat vanatorul .
Toate bune si frumoase numai ca la decolare roata unui tren sa intors si eu am vazut abia cand ma pregateam de aterizare , asta combinata cu o musca , o afurisita de musca care a ajuns (nu stiu cum ) intr-un loc in care numai "serifa " are acces au dus la o aterizare dezastruoasa .
Dar vanatorul a rezistat eroic , plus ca am gresit ... dezastruos cand am vazut ca un retract sa strans la primul contact cu solul si nu l-am pus pe burta cu amandoua retracturile sus .
Zborul a fost un ..... spectacol , dar fara pic de vant venea la aterizare co o bomba .
https://www.youtube....eature=youtu.be
https://www.youtube....e&v=CRuBFRZn2oY
............................
UFFF!!!!...N-avem si noi locuri amenajate de zbor...cu pista asfaltata...cu tot ce trebuie!!! ...Zburam pe unde apucam...pe unde gasim o fasie de camp fara balarii si gunoaie...
Pacat!!! Ce a patit avionul ???
...Avionul zboara superb!!!...Extrem de "scale" si nu remarc vre-o tendintza de angajare...A decolat un pic cam indecis si a rulat prea mult...Parca i-ar trebui un pic mai multa viteza si in zbor... dar aici tu stii cum ai zburat cu el...(cat ai accelerat...)...La warrbird-uri, viteza e totul!!!....M-am convins!!!...Iti trebuie doar reflexe...si de reflexe nu duci lipsa!!!!
...Mi-a placut cum ai zburat!!!! :good: ...Iti perfectionezi stilul in materie de warrbird-uri... :drinks:
...Daca vrei sa vina mai incet la aterizare:
1 - Micsoreaza-i relantiul motorului din statie, fiindca un relanti mare, mareste f. mult viteza cu care vine la aterizare (am vazut si la FW-ul lui Victor...)
2 - Fa-i flapsuri care sa se poata deschide pe frana aerodinamica (70...80 grd.)...In pozitia asta mentin f. bine aerul sub aripi(nu trebuie sa te sperii de acest unghi f. mare...)...dispare orice tendintza de angajare... si totusi avionul va veni cu o viteza muuult mai mica la aterizare...Vei proteja astfel trenul de aterizare de multe neplaceri...pt. ca socul e mult mai mic la viteza mica!!!...In plus, daca flapsurile tin aerul sub aripi, nici descarcarea greutatii nu se mai face in totalitate pe trenul de aterizare (decat la oprire)...pt. ca avionul inca pluteste, chiar si la viteze mici... :good:
...Am observat asta la ME 109...
...Cu flapsuri care se deschid doar 40...45 grd, avionul pluteste bine, dar vine tot cu viteza mare si pluteste lung...Iti trebuie pista lunga....
LA WARBIRD-uri FLAPSURILE SANT ESENTIALE !!! :good: ...Stiu ca le ai pregatite...pacat ca n-ai apucat sa le faci!!!
.............................
Daca accepti un sfat...La aterizare, lasa-l sa coboare pe o panta mai pronuntzata (ca sa vina cu viteza) il redresezi cand ajunge aproape de sol (treptat) si-l lasi sa piarda viteza singur, in zbor orizontal la 50 cm de sol (foarte jos).
...Unele warrbird-uri vor un pic de acceleratie chiar inainte sa atinga solul (combinata cu miscarea profundorului...)...si aterizeaza mult mai lin... :good:
...Si masina parcata prea aproape, poate fi un obstacol care iti ingradeste mult spatiul!!!...Invatza-te sa zbori la 30-50 m de masina!!! E mult mai bine!!!...Nu-i mare lucru sa o parchezi mai departe!!! :good:
..........................
Am gasit filmul asta acum...E nou!...E cu dedicatie pt. tine... :drinks:
...Eu sant indragostit de felul in care arata bruta asta in aer...si mai ales de felul in care zboara!!! :good: E greu de imitat!!!
https://www.youtube....eature=youtu.be