Jurnal de zbor Braila-Galati sau Galati-Braila...
#4171
Postat 20 March 2013 - 03:36 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#4172
Postat 20 March 2013 - 03:42 PM
- Am reusit sa termin si Diamond-ul 1800 si P40-ul micro...cu facut batiu...fixat motor...fixat electronica...reglaje...
....
- Am gasit dispozitia necesara in week-end si am "operat" motorul Husqvarna...
Acum are 785 gr. gol (fara aprindere, carburator, toba, bujie) iar complet are aprox. 1200 gr...ceeace e rezonabil...Un motor aero de cilindreea asta, are in jur de 1.100...1.150 gr...Deci e pe acolo...
...Ramane de vazut ce putere va avea...Producatorii dau o putere mica (1,1 cp la 10.000 rpm din 28cc) dar nu prea-mi vine sa cred ca are doar 1,1 cp...Dar chiar si asa:
1- Va fi montat pe un Piper care zboara cam cu orice motor...
2- Daca chiar e nevoie, o sa-i majorez ferestrele de admisie/evacuare si e imposibil sa nu reusesc sa-i maresc puterea...Mai mult...acum nu mai are filtru de aer...toba care sa scada zgomotul sub 90 db...Toate astea mananca din putere...Acum va avea aprindere cu avans reglabil automat... palnie pt. carburator...Ar trebui sa dea putere mai mare...
O sa-l vad cum se comporta la zbor...Deocamdata sant multumit ca am reusit sa-l usurez de la 1.800 gr, la 1.200...fara sa stric nimic. Mentionez ca toate partile din aluminiu inutile, au fost indepartate doar cu un amarat de fierastrau pendular si cu un disc abraziv fixat intr-o bormasina...Am muncit 5-6 ore...
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#4174
Postat 20 March 2013 - 03:44 PM
dan1972, la 20 March 2013 - 03:12 PM, a spus:
Cu vremea asta debila, in curand o sa invatzam zborul tirbushon, cu iesire in cutzit...sau zborul tip OZN... =@
...A luat-o razna cu totul vremea asta!!!...Nu-i zi de la Dumnezeu sa nu bata vantul sa indoaie copacii...sa nu ploua...etc...Ma scoate din sarite!!!! ...Cat are de gand sa ne mai tzina asa?!?
...Mai mult...Pt. zilele urmatoare s-au anuntzat vijelii puternice...vant pana la 90 km/h...temperaturi pana la -10 grd. noaptea (in unele zone) ...si...viscole in Moldova, cu drumuri blocate...Adica...P...Parca santem in Ianuarie...nu la sfarsitul lui Martie...
Dane eu am zburat azi si heli si minibosanova .
Daca stai si astepti vremea buna o sa castigi doar consursurile de pe simulator .
Am auzit ca sambata vor fi vijelii ,,, eu ma bag .
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#4176
Postat 20 March 2013 - 03:49 PM
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#4177
Postat 20 March 2013 - 04:06 PM
tantar, la 20 March 2013 - 03:44 PM, a spus:
Daca stai si astepti vremea buna o sa castigi doar consursurile de pe simulator .
Am auzit ca sambata vor fi vijelii ,,, eu ma bag .
..............................
Vad ca nu ratezi nici un moment sa ma impungi... :angry: ...Fiecare cum considera...Eu unul nu cred ca asta e vreme de zburat...Nu-mi face placere nici sa repar 2 saptamani dupa o imprudentza de a zbura pe o vreme naspa...si nici nu-mi face placere sa am toate avioanele tavalite...rupte...carpite...etc...
...Daca tu consideri ca asta e vreme de zburat...cand ieri au cazut copaci pe aici din cauza vantului...iar azi se opreste vantul pt. cateva secunde apoi se incovoaie copacii...e optiunea ta...Mie unul nu-mi face placere...
Pot zbura...OK...Dar nu-mi face placere sa ma lupt cu vantul...sa nu iasa nici o manevra cum trebuie...sa am toate sansele sa ratez aterizarea....etc...Prefer sa mai astept...Abia mai construiesc cate ceva... :good:
...Probabil ca tantarii aia ai tai zboara si pe vant...PLICI!!!...Eu zbor avioane nu insecte... :rofl:
.............................
O sa-mi fac cat de curand paragliderul si probabil atunci voi astepta zilele cu vant, pt. ca am inteles ca la ala, chiar trebuie ceva vant ca sa plece mai misto de jos...
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#4178
Postat 20 March 2013 - 04:16 PM
GigiGL, la 20 March 2013 - 03:36 PM, a spus:
.........................
Frumos nene GIGI!!! Vad ca ai mai avansat cu lucrarile...Nu te grabi sa-l ridici cu orice pret intr-o anume zi sau cat mai repede...Pana cand nu esti sigur 100% ca e totul OK pe el...pana cand nu faci cateva teste cu motorul la sol...sa-l lasi sa functioneze macar 30 min, nu te grabi sa-l ridici...E pacat!
...Asteapta!...Trebuie sa se calmeze vremea...Imi aduc aminte ca anul trecut cand am terminat zburatoarea pt. Deproniada (Ryan-ul din depron...) era pe undeva pe la inceputul lui Aprilie...si am prins o vreme superba de zbor...Nu se misca nici o frunza....
...In general pt. primul zbor, e bine sa astepti o zi cu vreme calma... :good:
Pana atunci, monteaza-i motorul...fa-i probe...intoarce-l pe toate partile ca sa te asiguri ca nu apar pene de alimentare...fa rodajul motorului (am inteles ca pui NGH-9 pe el...)...echilibreaza-l perfect pe toate axele...Ai ce face...
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#4179
Postat 20 March 2013 - 04:21 PM
dan1972, la 20 March 2013 - 04:06 PM, a spus:
Vad ca nu ratezi nici un moment sa ma impungi... :angry: ...Fiecare cum considera...Eu unul nu cred ca asta e vreme de zburat...Nu-mi face placere nici sa repar 2 saptamani dupa o imprudentza de a zbura pe o vreme naspa...si nici nu-mi face placere sa am toate avioanele tavalite...rupte...carpite...etc...
...Daca tu consideri ca asta e vreme de zburat...cand ieri au cazut copaci pe aici din cauza vantului...iar azi se opreste vantul pt. cateva secunde apoi se incovoaie copacii...e optiunea ta...Mie unul nu-mi face placere...
Pot zbura...OK...Dar nu-mi face placere sa ma lupt cu vantul...sa nu iasa nici o manevra cum trebuie...sa am toate sansele sa ratez aterizarea....etc...Prefer sa mai astept...Abia mai construiesc cate ceva... :good:
...Probabil ca tantarii aia ai tai zboara si pe vant...PLICI!!!...Eu zbor avioane nu insecte... :rofl:
.............................
O sa-mi fac cat de curand paragliderul si probabil atunci voi astepta zilele cu vant, pt. ca am inteles ca la ala, chiar trebuie ceva vant ca sa plece mai misto de jos...
Minibosanova nu este heli , daca ai mana nu rupi si nu trantesti nimic.
Daca te ascunzi in spatele perdelelor nu o sa ajungi sa zbori bine si corect .
Nu te mai lua de elicopterele melo , poti sa o faci doar cand esti in stare sa zbori unul (nu pe simulator ).
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#4180
Postat 20 March 2013 - 04:46 PM
tantar, la 20 March 2013 - 04:21 PM, a spus:
Daca te ascunzi in spatele perdelelor nu o sa ajungi sa zbori bine si corect .
Nu te mai lua de elicopterele melo , poti sa o faci doar cand esti in stare sa zbori unul (nu pe simulator ).
..............................
Treaba cu a avea sau a nu avea mana, e greu de confirmat...Poate fi confirmat probabil doar prin nr. zborurilor reusite...de starea zburatoarelor pe care le zboara individul in cauza (cat sant de trantite...tavalite...rupte...lipite...etc)...si de cate zburatoare a facut praf pana la acel moment...Dar oricum...surprize apar chiar si la cei experimentati....
Nu ma ascund in spatele perdelelor (asa cum spui tu...)si nici nu mai bag simulator de multa vreme (pt. ca ma plictiseste...ultima oara am zburat dupa o pauza de 2 luni, pe vreme cu vant si intr-un loc cu pista de aterizare super-naspa...si nu am tavalit avionul...ba chiar am facut si cateva manevre acrobatice...)...Zbor si pe vant dar...repet...nu-mi face placere...si nu e rational. Poate ca am eu fixatia asta...cu vantul....Dar nu-mi place...Ce vrei sa fac ?!?
Ai vazut si tu cum batea vantul cand ne-am intalnit la VA...Ce?!? Aia era vreme de zburat ?!?...Tu de ce nu ai scos Corsair-ul din portbagaj...sa dai o tura cu el ?!?...Pt. ca nu avea sens...Ala era crash 100%...Ai zburat doar Acromaster-ul, de care nu te doare prea tare daca il tavalesti...sau daca il pierzi pe undeva pe camp...dus de vant...
....Cu elicopterele e alta treaba...zboara altfel...simt vantul altfel...si nu-ti contest veleitatile de pilot bun...
Doar ca pe mine nu ma tenteaza...si nici nu voi pilota vre-o data asa ceva...Fara suparate!!! :drinks: PLICI! :rofl:
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#4181
Postat 20 March 2013 - 06:05 PM
dan1972, la 20 March 2013 - 03:12 PM, a spus:
Cu vremea asta debila, in curand o sa invatzam zborul tirbushon, cu iesire in cutzit...sau zborul tip OZN... =@
...A luat-o razna cu totul vremea asta!!!...Nu-i zi de la Dumnezeu sa nu bata vantul sa indoaie copacii...sa nu ploua...etc...Ma scoate din sarite!!!! ...Cat are de gand sa ne mai tzina asa?!?
...Mai mult...Pt. zilele urmatoare s-au anuntzat vijelii puternice...vant pana la 90 km/h...temperaturi pana la -10 grd. noaptea (in unele zone) ...si...viscole in Moldova, cu drumuri blocate...Adica...P...Parca santem in Ianuarie...nu la sfarsitul lui Martie...
...e de la comeata baa aia care se invarte prin jur....
#4182
Postat 20 March 2013 - 06:18 PM
GigiGL, la 20 March 2013 - 03:36 PM, a spus:
Bravo, nea Gigi. Asteptam sa-l vedem pe camp, la zbor. http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/good.gif
E Revo brushless T8
Hpi Sprint 2
Hpi E10
Extra 300
Beaver
Blade Red Bull 130x
Blade Mcpx
Carbon Cub SS
0744 562746
0740183627
#4183
Postat 20 March 2013 - 06:27 PM
incepatoru, la 20 March 2013 - 06:05 PM, a spus:
................................
Daaa breee!!!...E OZN-istii prin zona...I-am vazut eu... :yahoo: :rofl: :rofl: :drinks:
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
#4184
Postat 20 March 2013 - 07:32 PM
dan1972, la 20 March 2013 - 06:27 PM, a spus:
Daaa breee!!!...E OZN-istii prin zona...I-am vazut eu... :yahoo: :rofl: :rofl: :drinks:
:yahoo:
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
#4185
Postat 20 March 2013 - 08:33 PM
dan1972, la 20 March 2013 - 03:03 PM, a spus:
...Asa faci @batman ?!? :girl_devil:
Nu uita ca santem la aceeasi clasa (2.300 mm anvergura...benzinar)...Asa ca nu sant sanse sa fi shocat...
...Pana cand nu vad la GL-BR un warbird benzinar de 2.200, promit sa nu ma shochez prea tare... :p
Haideeeeeaa @DANE daca chiar vezi crede-ma (stiu eu ce stiu).. promiti ca-mi faci cadou porbagaj de LOGAN?(sa aduk haveonu pe masina) ..chederu" nu se pune :db:
#4194
Postat 21 March 2013 - 09:27 PM
victorio, la 21 March 2013 - 06:06 PM, a spus:
stai GOGULEEEE ca nu-i asa sample :excl: citez.
"Se pare ca nu m-am exprimat foarte clar: CG se ajusteaza brut plimband motorul pe batiu,cu toate acareturile montate pe el si capota provizoriu peste motor, dupa infoliere. Folia ingreuneaza mai mult coada pentru ca este mai multa in spatele CG decat in fata, pe fuselaj. Poate conteaza mai putin la un monstru de anvergura mare si greu, unde masa ei devine aproape insesizabila, dar la un model mai mic sigur conteaza suficient. M-am lovit de acest aspect. Abia cand vine unde trebuie se dau gaurile de prindere in batiu. La ele m-am referit. La fel de adevarat ca se pot face ajustari de finete si din pozitia acumulatorilor, servourilor pentru ampenaje si alte acareturi ce pot fi plimbate in fuselaj. Dar motorul e greu si pozitia lui conteaza mult, chiar daca distanta lui fata de CG este mai mica si genereaza un cuplu de basculare mai mic din acest motiv. Toata logica pleaca de la formula simpla M(cuplul)=m(masa) x g(acceleratia gravitationala) x l(lungimea bratului fortei), termenul m(masa) x g(acceleratia gravitationala) fiind de fapt forta care genereaza cuplul de basculare. Problema elementara de fizica pentru cine a uitat-o.".....
..acusa vezi de ce nu-i motoru" :shok: ..fizica clasa a-IX-a (compunerea fortelor)..
oricum GIJI ..baga mare..
#4195
Postat 21 March 2013 - 09:33 PM
Uitasem: acum are si sosoni!
Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 21 March 2013 - 09:38 PM
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS