Ciprian97, la 16 March 2013 - 05:14 PM, a spus:
Cu un esc mult mai mic decat necesar,a zburat astazi Calmato.Prima impresie-foarte vitezoman.Nu am reusit sa il filmez dar am facut ceva poze.La aterizare vine ca torpila si orice denivelare il face sa sara.Nu e prea acrobat dar e bine asa cum e.E cam la limita capacitatii mele de pilotaj,sau doar eram eu prea tensionat si nu mai mergeau creierii.Modelul e intreg,teafar si nevatamat(mai putin esc-ul care s-a supraincalzit,probabil trebuie aruncat)
La ultimul pack am venit deadstick si m-am oprit.....hmmm....lasa ca doar rotile s-au udat putin.
http://img829.imageshack.us/img829/1346/20130316153042.jpg
Cateva poze:(le faceam cu gandul ca sunt singurele cu modelul intreg)
http://img441.imageshack.us/img441/5541/20130316145250.jpg
http://img577.imageshack.us/img577/483/20130316145240.jpg
La o pauza de racit esc-ul si bateriile:
http://img7.imageshack.us/img7/7172/20130316153536.jpg
Loc de baterii mari este,vreo 120 de grame de pb i-au trebuit in nas cu un lipo 3s 2700
http://img339.imageshack.us/img339/5903/20130316153544.jpg
Sa speram ca o sa aiba viata lunga si usoara.
...............................................
Ti-am zis ca are sarcina alara mare!!! :good: ...Modelele de genul asta, zboara foarte corect, dar vin tare la aterizare si nu zboara cu viteza mica...Pt. aterizare, exact cum a spus si @Mihai-Suppy, trebuie sa inveti panta pe care trebuie sa-l cobori...De regula trebuie coborat mai aproape de tine (nu la distantza)...il lasi sa coboare pe o panta pronuntzata(30grd) si doar cand e la 70-80 cm de sol il lasi sa planeze drept, pana pierde viteza, tragand din ce in ce mai tare de profundor (progresiv si cu mare finetze...)...Cand este aproape sa atinga solul cu rotile (5 cm) dai drumul la profundor...Astfel nu va mai tzopai pe sol si nu risti sa ti-l arunce iar in aer...Eu am patzit o faza de genul asta cu ME-ul...Si ala venea tare la aterizare...am tinut profundorul tras, s-a asezat pe sol, dar pt ca viteza era prea mare si pt. ca a prins o denivelare, s-a ridicat iar in aer...
...Mai este o varianta de aterizare...Aterizezi cu un pic de motor...Cand este aproape sa atinga solul, mai turezi scurt motorul + profundor tras maxim...Se aseaza aproape ca elicopterul, dar e riscant...Trebuie sa stii cat si cand sa accelerezi...
............................
Decat sa pui plumb pe bot, mai bine pui un acumulator mai greu, exact cu greutatea plumbului adaugat...Probabil ca cu 4000 mAh va zbura cel mai bine... :good: si vei avea si resurse ca timp de zbor...In plus, nu conteaza doar timpul de zbor...Cu un acumulator mare, in maxim turatia motorului nu scade pt. ca are de unde sa traga curent...Cu un acumulator mic (chiar cu rata de descarcare mare!!!) motorul "se inmoaie" dupa cateva secunde, pt. ca scade tensiunea pe acumulator...Am patit asta pe Magister!!!...Am zburat cu 2200 mAh 30-60C si in timpul decolarii se auzea cum scade treptat turatia motorului...Cand i-am pus un LiPo de 4400 mAh, a crescut mult puterea motorului...
...In principiu, decat sa adaugi plumb pe bot, MAI ALES DACA SARCINA ALARA E URIASA...mai bine incerci sa usurezi coada...Vezi ce greutate inutila e pe acolo...Pana si inlocuirea sau eliminarea rotii de coada poate imbunatati mult situatia...In principiu, 10 gr minus pe coada, fac cam cat 30 gr. plus pe bot (raport 1/3...1/4)
...Vei vedea ca va zbura mult mai frumos daca il usurezi...Mai ales ca e acrobat!!! :good:
.............................
Vezi ce faci cu suruburile alea din dosul motorului, ca nu vad bine acumulatorii!!! Nu cred ca-ti doresti sa spargi un LiPo de 4000 !!! :good: ...Demonteaza-le si schimba-le sau scurteaza-le...Doar se gasesc suruburi de toate felurile prin Praktiker...Chiar si dupa scurtarea lor, nu ar strica sa pui o bucata de polistiren intre LiPo si batiu...
.............................
ESC-ul e posibil sa se fi ars si din cauza faptului ca avionul asta nu are gauri suficiente in bot (acum am vazut pozele...)...La modelele cu motoare mai puternice, e nevoie de ventilatie la greu in fuselaj!!! :good: Toate componentele degaja caldura...Motorul...ESC-ul...LiPo-ul...
...Ai 2 variante...1 - Maresti gaura din capota...2-Mai faci o fanta de ventilatie in canopie cu gura de ventilatie care sa capteze aerul...E simplu de lucrat in balsa...
...Trebuie sa asiguri si iesirea aerului cald din fuselaj!!! :good: ...Nu e suficient sa intre!!!...Daca nu are, asta se rezolva cu 2-3 gauri decupate pe burta, spre coada...
..............................
Renuntza la solutia asta arhaica cu acumulatori suplimentari NiMH pt. receptie...La un avion electric, nu ai de ce sa faci asta!!!...Alimentezi receptia din ESC-ul principal, daca ai un ESC de buna calitate...Un ESC Turnigy de 50...60A te costa pe HK 22...34 usd (in fct. de model)...Nu cred ca e un capat de tzara...
.............................
Bafta la zbor si asculta ce am spus, ca nu spun prostii!!! :good: