...Asa cum spuneam la camp, am reusit sa fac rost de o motocoasa Husqvarna defecta...Cei de la reprezentantza i-au facut un deviz de 850 RON, asa ca proprietarul a renuntzat la ea...Asta fara ca motocoasa sa fie demontata (avea mizeria intacta pe ea...)...Trageti voi concluziile...
...Am luat-o...am demontat-o...am spalat toate piesele cu benzina (aveau un jeg infernal pe ele...m-am intoxicat cu vapori de benzina...)...
...Motorul pare sa fie foarte aproape de ce am eu nevoie...Are carterul f. mic, iar flansa de prindere are doar cateva picioruse subtiri din aluminiu, care pot fi taiate usor...
...Are urmatoarele date tehnice:
- Capacitate - 28 cc
- Putere - 0,8 kw (1,1cp)/ 10.000 rpm
- Turatie max. - 11.000 rpm
- Turatie relanti - 2800...3200 rpm
- Consum - 0,4 L/h (508 gr/kwh)
- Greutate - 1.754 gr (cu toba originala, aprinderea cu volanta, carburator si carter neusurat)
...Motorul avea 2 defecte:
1 - Nu avea scanteie...Bobina era dereglata si atingea de magnetii volantei...Am rezolvat-o
2 - Nu avea compresie...Am gasit o zgarietura de 1mm pe cilindru si piston...Am slefuit-o cu smirghel f.fin si se pare ca a capatat ceva compresie...Daca apuca sa functioneze, mai mult ca sigur se va astupa cu calamina...Voi incerca sa-i pun mai mult ulei in benzina ca sa accelerez fenomenul...
...Acum am montat-o, ca s-o pot porni si s-o las sa functioneze...ca sa ma cnving daca merita sa ma apuc sa modific motorul pt. aero...Daca da rezultate, voi renunta la toba originala (220 gr) aprinderea cu volanta(205gr-volanta +118gr-bobina) si o parte din flansa de prindere pe utilaj (aprox.200 gr. - zic eu)...Sper sa il pot aduce la 1.200...1300 gr, greutate ce este rezonabila...
...Probabil ca ii voi majora si ferestrele de admisie si evacuare pe latime, pt. a-i spori puterea si voi slefui toate canalele din cilindru, la luciu-oglinda...Un astfel de motor ar trebui sa dea 2,7...3,5 cp...Cam atat scot chinezii din motoarele aero de 26...30cc...
...O mare parte din putere se pierde si pe filtrul de aer si toba de esapament care trebuie sa reduca zgomotul la cei 86...90 db cat prevede legea...Deci este sugrumat din toate partile...
...Vom vedea ce iese din toata "gluma" asta...E un experiment care deocamdata m-a costat doar 30 RON (constatatea de la reprezentantza...)...
...Am scris mai mult pe acest subiect, pt. ca sant convins ca sant si alte persoane interesate de motoarele pe benzina pt. zburatoare... :pardon: Va tin la curent cu evolutia lucrurilor...