Modelism - RHC Forum: Extra 330 l Jamara - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Extra 330 l Jamara Sistem prindere motor nou

#1 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 30 November 2008 - 02:30 PM

De curand mi-a sosit noul motor pentru Extra,de 45 ccm,cum nu s-a mai potrivit cu vechea prindere m-am gandit sa proiectez alta.Mai usoara,eleganta,practica.Mai usoara nu prea mi-a iesit,diferenta de 5g

O poza cu noua prindere si noul motor:

Fisiere atasate


0

#2 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 30 November 2008 - 02:34 PM

Asa arata vechea prindere,mie imi place mai mult cea facuta de mine......ma gandesc daca tevile distantiere ar fi facute din carbon cred ca ar iesii mai usoara.....pe tevi nu exista forte mari pentru ca au filet interior de la cap la cap (Filet de 6mm)

Fisiere atasate


0

#3 Useril este offline   andreirosca 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 271
  • Inregistrat: 08-December 06

Postat 01 December 2008 - 05:52 PM

ce model ai ?
eu am un extra 330 L de 1430 mm de la jamara sau mai bine zis cmpro.
0

#4 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 01 December 2008 - 09:48 PM

Salut,e vorba despre Extra 330l 196 span,e urmatorul dupa al tau plus cel de 260 span.Chiar acum am terminat de montat totul in bot,sunt multumit de ce a iesit.
Motorul se numeste P45 este pe benzina are 45ccm
O sa pun poze.
0

#5 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 01 December 2008 - 10:03 PM

Poza cu ansamblu total refacut.

Fisiere atasate


0

#6 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 01 December 2008 - 10:14 PM

Probleme:bujia cu care a venit motorul nu are reglata distanta de la electrod(asa cred ca-i spune)si habar nu am cat ar trebui sa fie.
Si doi:Motorul nu se amorseaza(adica nu trage benzina)nici cu socul tras!
Daca ma poate ajuta cineva as fi recunoscator!

Ce intuiesc eu este ca la prima problema ar treebui sa-mi cumpar o 'lera'-sa cred ca-i zice,dar iarasi nu stiu distanta.
La a doua problema,cred ca ar trebui sa umezesc putin carburatorul cu putina benzina.
0

#7 Useril este offline   gun man 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 956
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 01 December 2008 - 10:31 PM

[quote name='gicosu' date='Dec 1 2008, 10:14 PM' post='258278']
Si doi:Motorul nu se amorseaza(adica nu trage benzina)nici cu socul tras!



Nu ai pa carburator o bula ce cauciuc transparent ?? aia ar trebui sa fie pompa de amorsare !
0

#8 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 01 December 2008 - 11:42 PM

E frumos montajul tau

Dar am o intrebare referitoare la:

Vezi postareagicosu, la Dec 1 2008, 10:14 PM, a spus:

Probleme:bujia cu care a venit motorul nu are reglata distanta de la electrod(asa cred ca-i spune)si habar nu am cat ar trebui sa fie.

De unde stii ca nu e reglata cum trebuie, daca tu nu stii cat ar trebui sa fie?
0

#9 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 01 December 2008 - 11:54 PM

Corect,logic dar chinezii stau prost cu logica si mi-au trimis bujia fara nici un pic de spatiu ptr scanteie.
0

#10 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 02 December 2008 - 12:09 AM

Ca sa-ti faci o idee, la motoarele mele benzinare, bujia are ca spatiu al electrodului 0,6. Dar asta depinde de motor. Dar chiar si asa in spatiu de reglaj 0,4-0,6 functionarea motorului nu e afectata avand in vedere ca discutam de motoare in 2 timpi.
0

#11 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 02 December 2008 - 12:55 AM

Mersi,cred ca trebuie sa-mi cumpar o lera ca sa am cu ce regla spatiul,maine o sa ma duc la o firma de motocoase poate gasesc acolo.
Am rezolvat cu carburatorul,am reusit sa-l amorsez.
Poate maine incep rodajul.
0

#12 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 02 December 2008 - 11:07 AM

Vezi postareagicosu, la Dec 2 2008, 12:55 AM, a spus:

Mersi, cred ca trebuie sa-mi cumpar o lera [...]

Salut,

Da, o chestie din aia îți trebuie, taică-miu a avut pentru Daciile vechi (până la Logan) dar nu cred că mai există scula p-acasă. Cu toate acestea, se impune o mică precizare: termenul "leră" este incorect (deși destul de popular). Termenul potrivit este cel de "spion" (da, știu cum sună, dar iată ce zice DEX Online).
Ave
0

#13 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 02 December 2008 - 11:31 AM

Asa o fi dar daca ceri asa la orice magazin de specialitate o sa pleci cu mana goala.
( Gasesti duminica in Vitan sub forma de "SET" cu multe dimensiuni - unele
vor fi bune si la reglaj joc " tacheti ", " Culbutori" sau cum s-or mai numi la motorul
OS in 4T. ( teoretic dupa 1-2 ore de functionare trebuiesc reglati la cit scrie in manual )
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#14 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 02 December 2008 - 11:31 AM

Se gasete lera in obor la rusi....asta la Ploiesti...banuiesc ca si in bucuresti la obor se gaseste. Eu am de pe vremea cand reglam tachetii la Skodita S100.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#15 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 02 December 2008 - 11:46 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Dec 2 2008, 11:31 AM, a spus:

Asa o fi dar daca ceri asa la orice magazin de specialitate o sa pleci cu mana goala.

Corect, de-aia am și zis "termen foarte popular".

Citeaza

(Gasesti duminica in Vitan sub forma de "SET" cu multe dimensiuni - unele
vor fi bune si la reglaj joc " tacheti ", " Culbutori" sau cum s-or mai numi la motorul
OS in 4T. ( teoretic dupa 1-2 ore de functionare trebuiesc reglati la cit scrie in manual )

La toate motoarele în 4 timpi (de modelism sau de automobile sau de avion) există acele elemente, și să nu facem confuzie între ele: tacheții sunt tijele care vin de la camele de pe axul motorului (cele care determină poziția supapelor în funcție de poziția pistonului), iar culbutorii sunt acele "brațe" basculante care transmit mișcarea tacheților la supape, determinând deschiderea și închiderea supapelor la momentul oportun. Iar de reglat se reglează distanța dintre tachet și culbutor (iar dacă memoria mă mai ajută, există o mică distanță și între culbutor și supapă deși nu mi se pare firesc acest lucru. Sau cel puțin așa era la motoarele de Dacie, care au însă alt regim de turație deci alte caracteristici dinamice).

Dacă bat câmpii foarte rău săriți cu corecturile ;).

Stimă,
Ave
0

#16 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 02 December 2008 - 03:25 PM

Vezi postareayr-zbg, la Dec 2 2008, 11:31 AM, a spus:

Eu am de pe vremea cand reglam tachetii la Skodita S100.

Si eu de pe vremea cand reglam la Skoda 1000MB, dar nu stiu cum am pierdut-o intr-un final.
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#17 Useril este offline   andreirosca 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 271
  • Inregistrat: 08-December 06

Postat 02 December 2008 - 04:49 PM

ai sanse mari sa gasesti set de lere la magazine de piese auto dacia (tinteste unele mai amarate - fara prea multe fite - si mai mult ca sigur gasesti).
0

#18 Useril este offline   Rontaila 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 324
  • Inregistrat: 29-May 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI /BERCENI
  • Interests:Tot ce zboara cu motor sau se scufunda in mare

Postat 02 December 2008 - 05:33 PM

Dacă bat câmpii foarte rău săriți cu corecturile :D.

Stimă,
[/quote]

Ai luat-o un pic pe aratura dar nu este foarte grav :D , sitemul de distributie al amestecului este format din axa cu came ,tacheti (care nu sunt tije) ,tije impingatoare culbutori si supape ,asta luand ca model batrana Dacie ,jocul este necesar pentru a permite supapei sa se inchida complet la "rece " si la "cald" (asta in mare ce teoria este multa si complicata ) .

A inceput munca a disparut ceata ...... cu melcii lor
Primul sosit ,ultimul plecat..
0

#19 Useril este offline   Rontaila 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 324
  • Inregistrat: 29-May 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI /BERCENI
  • Interests:Tot ce zboara cu motor sau se scufunda in mare

Postat 02 December 2008 - 05:40 PM

Revenind la subiectul distanta dintre electrozii bujiei poti sa iei de baza 0.6 mm dar avind in vedere ca are aprindere electronica poti mari distanta pana la 0.8mm vezi cum merge mai bine (daca nu intrerupe in sarcina si accelerare). Daca nu gasesti lera da un mesaj sa caut in lada cu scule si -ti imprumut setul meu ,se mai poate cu un subler si o lama de cuter daca corespunde grosimea.

Bafta
Primul sosit ,ultimul plecat..
0

#20 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 December 2008 - 06:03 PM

Daca nu gasesti lera (gasesti sigur cam in orice piata la "rusi") poti utiliza o bucata de tabla chioara de 0.6mm (distanta l la bujiile de dacie se facea pe buza de tabla de la aripa daca nu aveai lera la indemana).
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#21 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 02 December 2008 - 06:51 PM

Am gasit lera sau spion :D la un magazin de dacia .Acum o s ma apuc de restul inclusiv reglaj bujie.
0

#22 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 02 December 2008 - 07:10 PM

Hai sa ma bag si eu in seama. Corect este sa reglezi distanta dintre electrozi cu spion. Adica cu bara calibrata. Lera fiind plana iti da informatii despre punctele cele mai apropiate ale electrozilor. Acestia, electrozii adica, dupa ceva funtionare nu mai sunt plani. Ci au denivelari. Cu sionul putem regla mult mai exact. Dar asta-i teorie. De fapt merge cam oricum.....

PS. Daca nu ai set de spioni poti folosi cotoare de burghie.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 02 December 2008 - 07:12 PM

0

#23 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 02 December 2008 - 07:23 PM

@Rontaila: asa, corect, uitasem de efectelee diferentelor de temperatura (intre temperatura ambianta si temperatura de regim a motorului). Multam de clarificari!

Si da, m-am enervat si eu la culme azi apropo de ceata... :D
Ave
0

#24 Useril este offline   andreirosca 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 271
  • Inregistrat: 08-December 06

Postat 03 December 2008 - 10:51 AM

chiar daca dupa trosneala luata pe chitila de extra al meu am zis ca nu-l repar m-am apucat si l-am reparat asa ca poate le vedem aliniate ala mare cu ala mic - banuiesc ca au amandoua schema de culoare pe albastru asa ca ar fi chiar frumos ...
0

#25 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 03 December 2008 - 03:23 PM

Le punem pe amandoua,sa moara chinezi(poate ne fac o statuie langa Kimirsen :) )
Am inceput rodajul,neavand ajutoare l-am legat de un spalet.

Fisiere atasate


0

#26 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 03 December 2008 - 03:54 PM

Am ramas uimit,a pornit la prima pala dupa ce l-am amorsat de vreo patru ori cu socul tras.I-am dat doar un rezervor,inca nu am intrat in reglaje,pentru ca afara era umezeala si deja aveam broboane de apa pe aripi.Sper ca maine sa reiau rodajul.Elicea este Metts 21/8,inca nu l-am turat,pana acum totul Ok

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de gicosu: 03 December 2008 - 03:55 PM

0

#27 Useril este offline   Rontaila 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 324
  • Inregistrat: 29-May 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI /BERCENI
  • Interests:Tot ce zboara cu motor sau se scufunda in mare

Postat 03 December 2008 - 04:23 PM

Spor la treaba ! Vin si eu cu o sugestie ,avind in vedere ca este un motor in rodaj aplica o veche metoda a trabantistilor si mareste cantitatea de ulei in benzina ,ajuta mai ales daca incepi sa maresti turajul catre max.
Primul sosit ,ultimul plecat..
0

#28 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 03 December 2008 - 10:51 PM

pai nu e recomandare de trabantisti ce e chiar o practica comuna si chiar necesara! Rodajele la benzinare se fac cu 1:30 raport benzina ulei iar dupa rodaj, in mersul normal 1:40-45...


0

#29 Useril este offline   andreirosca 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 271
  • Inregistrat: 08-December 06

Postat 05 December 2008 - 12:22 PM

@ gicosu
cand crezi ca-l duci la zbor ? as vrea sa-l vad ... iti dai seama de ce !
0

#30 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 08 December 2008 - 09:25 PM

http://www.youtube.c...h?v=zz8G99q9cCQ

Asta am gasit pe youtube....o fi real?Sau e vorba de alt model????O fi facut schimbari majore la el....cu toate ca nu stiu ce ar fi putut sa faca!!!!

Aceasta postare a fost editata de gicosu: 08 December 2008 - 09:29 PM

0

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

22 useri citesc topicul
0 membri, 22 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro