Postat 14 April 2012 - 10:06 PM
Daca tot se mai uita si posesori de slash 2wd, nu doar cei cu mini slash si 4x4, as vrea sa fac un mic review al modelului + upgrade-urile necesare/posibile si care brand ar fi mai bun.
In primul rand trebuie toti sa stim ca un Traxxas stoc nu este facut pentru curse, exceptie face Rustler-ul care ar putea merge in clasa sc/truck. Slash-ul are un centru de greutate foarte mare, ceea ce il face destul de instabil. Cauciucurile stoc sunt de foarte dure, bune doar pe asfalt pentru ca nu se uzeaza repede. Cu toate ca se controleaza greu, cauciucurile proaste pentru offroad, amortizoarele sunt destul de bune, dar cu un mic upgrade la capacele din aluminiu, fie cele traxxas, fie cele strc. Daca tot suntem la capitolul manevrabilitate, nu putem scapa cu vederea pozitia servo-ului. Este amplasat destul de rau, la un concurs ar fi mai greu de atins, dar la bash-ing se loveste mai usor si poti pierde controlul masinii.
Cu toate ca se controleaza mai greu, slash-ul este in opinia mea una dintre cele mai rezistente modele. Recunosc ca am avut grija de model de la inceput, dar tot nu am reusit sa rup NIMIC!. Transmisia este foarte bine facuta, desi diferentialul nu e sealed, se poate folosi ulei mai gros, dar cu timpul tot va curge. Este bine ca transmisia sa fie curata o data pe luna si verificati rulmentii. Fiind un model 2wd este usor de facut acest lucru, mecanica fiind foarte simpla si "deschisa".
In continuare vreau sa prezint niste upgrade-uri utile pentru slash.
Dupa cum am zis, primul upgrade trebuie sa fie capacelele pentru amortizoare. Am avut Traxxas, acum folosesc Strc, ambele cu succes. Daca intentionezi sa-l scoti pe o pista ai nevoie neaparat de cauciucuri bune. Daca ai de gand sa mergi la bash-ing poti incerca piesele RPM care sunt de o calitate superioara. Basculele, fuzetele, portfuzete si towerele sunt foarte bune, bumpere merg si cele stoc. Pentru concurs un important upgrade este sasiul. Un pret bun este achizitionarea unui sasiu de Rustler (upper+lower) si kit-ul LCG de la STRC sau Dynamite. Tot pentru pista mai este un kit de la Proline, ProTrak, care modifica suspensia complet. Bascule mai lungi, towere mai late + set roti cu offset mai mic.
Avand in vedere ca modelul are ~3kg, este bine ca motorul sa aiba o racire pe masura. Multa lume prefera o transmisie din aluminiu, dar nu este foarte ieftine. Cele mai bune transmisii din aluminiu sunt cele FLM si REM, dar greu accesibile in Ro si foarte scumpe (65$). Eu folosesc Integy, la fel si Bogdan (Bodysh), e o transmisie decenta si ajuta la scaderea temperaturii motorului.
Cam astea ar fi upgrade-urile utile, daca vrei in continuare concurs, trebuie sa ai grija si la tijele amortizoarelor. Recomand tijele tratate TiNi, dar sunt de vreo 3ori mai scumpe decat cele stoc. Mai bine 3 seturi stoc decat unul bun? Eu zic nu, la un concurs daca se indoaie o tija nu e timp de schimbat, de indreptat se poate, dar oricum s-au stricat o-ring-urile, pistonaul, poate si corpul amortizorului.
Pentru transmisie, rotile fiind metalice, folosesc vaselina alba, lithium. Diferentialul prefer sa-l ung putin cu vaslina grafitata pentru ca oricum va curge din el relativ repede. Rulmentii Traxxas sunt buni, dar pentru schimbare ii recomand pe cei Abec35, de la Fridrik. Pentru fuzete gama Abec3, iar pentru transmisie Abec5.
Daca cineva vrea o lista completa cu fiecare componenta si upgrade-ul pentru ea sa-mi lase un mesaj privat.
Seara buna si sarbatori fericite!
stima,
Radu