Virajele la indoor Folosirea eleroanelor
#1
Postat 19 November 2008 - 10:14 PM
Calin
#2
Postat 19 November 2008 - 10:29 PM
florin100%, la Nov 19 2008, 10:22 PM, a spus:
De ce?
#3
Postat 19 November 2008 - 10:35 PM
Aceasta postare a fost editata de florin100%: 19 November 2008 - 10:35 PM
#4
Postat 19 November 2008 - 11:21 PM
florin100%, la Nov 19 2008, 10:35 PM, a spus:
Asa arata frumos viraju.. avionu pare ca zboara fluent.. pluteste.. Daca iei viraju din eleron o sa ridice botu si face ca toate alea..
Mai exact dai directie.. si compensezi usor din eleron cand e nevoie.. avionu face viraj frumos mentine altitudinea.. poate florin nu a fost destul de explicit ... Rezultatul aripile vor fi cat de cat paralele cu pamantul..
uite cam asa
http://www.youtube.c...h?v=a39AhUyMOBk
Aceasta postare a fost editata de ZOD: 19 November 2008 - 11:25 PM
#5
Postat 19 November 2008 - 11:45 PM
#6
Postat 19 November 2008 - 11:48 PM
Calin
#7
Postat 19 November 2008 - 11:54 PM
Kriminel, la Nov 19 2008, 11:48 PM, a spus:
Calin
Capeti viteza mai mare si nu mai cadreaza cu dimensiunile salii. Manevra eleron stanga si directie stanga cred ca e cam brutala, mai degraba eleron stanga si directie dreapta+profundor ca sa mentii cat de cat scara miscarii la care ne raportam. Nu stiu, nu-mi lua sfaturile in considerare, ii las pe cai care au zburat mai mult decat mine in sala sa-si spuna cuvantul
#8
Postat 20 November 2008 - 12:06 AM
#9
Postat 20 November 2008 - 12:10 AM
Sigur, nu e un viraj coordonat ca in avioanele de pasageri, dar nici urat nu e...
Gandeste-te cum faci harrier. Acolo, cand dai din eleron, cel care coboara, face ca aripa respectiva sa aiba mai multa portanta decat cel care urca. E la fel si aici dar nu faci harrier... ;)
Aceasta postare a fost editata de Romulus: 20 November 2008 - 12:12 AM
#10
Postat 20 November 2008 - 12:17 AM
Kriminel, la Nov 20 2008, 12:06 AM, a spus:
Nu e chiar corect. La inclinari de pana la 45 de grade, tehnic avionul va urca la comanda de profundor sus. Dar depinde de multi factori. Revin din nou la faptul ca la viraj stanga, aripa din exterior are mai multa portanta, deci implicit avionul tinde sa coboare botul in viraj, plus ca viteza scade si asta duce la acelasi rezultat. De aia compensezi la orice viraj cu profundor. Iar daca treci pe 45 de grade, se modifica suprafetele. Dar e un subiect EXTREM de complex... Intervin multe forte, ca ce centrifuga, care practic se aplica in centrul de masa, la fel ca greutatea...
Avem printre noi destui ingineri de aviatie care sa dezbata subiectul asta intr-un topic separat.
#11
Postat 20 November 2008 - 01:17 AM
Romulus, la Nov 20 2008, 12:10 AM, a spus:
Aici te contrazic putin, cand avionul se apropie de stall, eleronul stanga care coboara scade portanta aripii respective si in ciuda faptului ca avionul ar trebui sa se angajeze in viraj dreapta, cade pe stanga.
http://www.youtube.c...h?v=5wIq75_BzOQ
De aceea in harrier se foloseste directia nu eleroanele ;)
Rog un moderator sa mute portiunea asta din conversatie intr-un subiect destinat virajelor.
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 20 November 2008 - 01:24 AM
#12
Postat 20 November 2008 - 01:49 AM
Cand un eleron coboara, el coboara in aer cu presiune mai mare decat cel care urca, care urca intr-un aer de presiune mai mica. Ca urmare, efectul eleronului, este diferit, la aceeasi deflectie cand urca si cand coboara. Dar cand coboara, genereaza mai multa portanta, dovada ca acea aripa se ridica. Nu confunda asta cu unghiul de atac al aripii, cel care da viteza de intrare in limita.
#13
Postat 20 November 2008 - 01:56 AM
Citeaza
When the pilot applies aileron to roll upright during low speed, the downward
movement of the aileron on the lower wing might take an angle on that part of
the wing past the critical stall angle. Thus that section of wing, rather than
increasing lift and making the wing rise, will stall, lose lift and the aircraft
instead of straightening up, will roll into a steeper bank and descend quickly.
Also the wing with the down aileron often produces a larger drag, which may
create a yaw motion in the opposite direction of the roll.
This yaw motion partially counteracts the desired roll motion and is called
the adverse yaw.
De asemenea
http://en.wikipedia....iki/Adverse_yaw
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/56/Adverse_yaw.png
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 20 November 2008 - 01:57 AM
#14
Postat 20 November 2008 - 02:03 AM
#15
Postat 20 November 2008 - 02:11 AM
#16
Postat 20 November 2008 - 02:19 AM
O serie de factori au facut sa pierd receptia pentru 1-2 secunde, failsafe-ul setat pe hold + engine cut-off. Avionu era angajat viraj stanga pe finala, si a intrat in stall pe dreapta.
Restul e can-can
#18
Postat 20 November 2008 - 12:12 PM
Romulus, la Nov 20 2008, 12:10 AM, a spus:
Total gresit! Total!
In harrier nu ai portanta pe aripi. Deloc.
#19
Postat 20 November 2008 - 12:42 PM
Aceasta postare a fost editata de Romulus: 20 November 2008 - 12:43 PM
#20
Postat 20 November 2008 - 12:44 PM
#21
Postat 20 November 2008 - 01:01 PM
Romulus, la Nov 20 2008, 12:42 PM, a spus:
Si apropos, ma hazardez si mai spun ceva... In harrier, portanta generata de aripi e necesara pentru stabilitatea laterala a avionului, CHIAR daca avionul e tinut in aer de elice, nu de portanta.
In stall nu poti vorbi de portanta. Stall-ul apare cand cealalta pleaca.
Daca vorbim concret de harrier, stabilitatea avionului e mentinuta de diferenta de sectiune frontala a aripilor.
#22
Postat 20 November 2008 - 01:04 PM
Romulus, la Nov 20 2008, 12:42 PM, a spus:
Vorbim de harrier...
Aici nu mai ai "eleroane", ai "frane".
#23
Postat 20 November 2008 - 01:07 PM
Red Sky, la Nov 20 2008, 01:01 PM, a spus:
Daca vorbim concret de harrier, stabilitatea avionului e mentinuta de diferenta de sectiune frontala a aripilor.
Corect. Si aia ce genereaza? Forta aia nu se numeste portanta? Ca ea nu sustine avionul in aer in harrier, e alta discutie. Dar in harrier pe aripi sunt doi curenti de aer pe aripi. Unul longitudinal pe sectiunea aripi, generat de elice, si unul cu incidenta mare de atac, generat de miscarea spre fata a avionului, atat cat e ea de mare sau mica. Compune cei doi curenti de aer si ai un curent de aer care genereaza portanta.
Aceasta postare a fost editata de Romulus: 20 November 2008 - 01:07 PM
#24
Postat 20 November 2008 - 01:11 PM
Red Sky, la Nov 20 2008, 01:04 PM, a spus:
Aici nu mai ai "eleroane", ai "frane".
@Red Sky: nu vreau sa te contrazic in nici un fel. Stii prea multe fata de mine, asa ca o sa merg pe mana ta. Suntem de acord cu faptul ca in aer avionul nu e sustinut de portanta ci de elice. Cu ce nu suntem de acord e daca aripile genereaza forte in sine sau sunt in stall. Tu spui ca nu genereaza forte decat eleroanele, eu cred ca genereaza ceva forta si aripa in sine, forta care ajuta la stabilitatea laterala a avionului. Forta asta, eu o numesc tot portanta pentru ca asta e definitia portantei. In rest... :D
#25
Postat 20 November 2008 - 01:23 PM
#26
Postat 20 November 2008 - 01:35 PM
Inteleg oarecum discutia .. adica discutam pentru intelegerea fenomenului ca sa putem sa evoluam mai bine.. dar cred a e in papusoi discutia.
Io stiu clar din experienta.. ia viraju intai cu eleronu cum faci la avioanele cu aripa cu profil si o sa vezi ca in loc sa virezi te vei chinui sa mentii altitudinea si sa feresti peretii.
#27
Postat 20 November 2008 - 03:15 PM
#28
Postat 20 November 2008 - 03:38 PM
Am discutat cu zod ce face depronelele sa ia asa curat virajul din directie si am convenit faptul ca le ia asa deoarece nu are profil pe aripa. Nu?
Intrebarea mea, in concurs se puncteaza virajul clasic vs cel din directie? Daca cel clasic e efectuat corect si fara pierdere/luare de altitutine?
Numai bine,
Calin
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 20 November 2008 - 03:38 PM
#29
Postat 20 November 2008 - 03:53 PM
Kriminel, la Nov 20 2008, 03:38 PM, a spus:
pai in principiu se puncteaza FIGURILE din program.
dar ce te faci cu figura 8 din program? cum o sa arate optul orizontal facut doar cu directia/clasic?
iti spun eu:daca il faci clasic o sa arate rau.