Modelism - RHC Forum: Virajele la indoor - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Virajele la indoor Folosirea eleroanelor

#1 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 19 November 2008 - 10:14 PM

mai, am tot vazut eu in filme din terti si am o vaga parere dar totusi confirmati-mi-o aici... in indoor virajele se iau doar din directie? Why?

Calin


0

#2 Useril este offline   Red Sky 

  • Gold Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 15-March 06

Postat 19 November 2008 - 10:29 PM

Vezi postareaflorin100%, la Nov 19 2008, 10:22 PM, a spus:

trebuie sa ai aripa mereu paralela cu podeaua...Tre sa ti aripa dreapta


De ce?
www.redsky.ro
0

#3 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 19 November 2008 - 10:35 PM

asa mi-au zis si mie Dragos si Zod...

Aceasta postare a fost editata de florin100%: 19 November 2008 - 10:35 PM

"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#4 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 19 November 2008 - 11:21 PM

Vezi postareaflorin100%, la Nov 19 2008, 10:35 PM, a spus:

asa mi-au zis si mie Dragos si Zod...


Asa arata frumos viraju.. avionu pare ca zboara fluent.. pluteste.. Daca iei viraju din eleron o sa ridice botu si face ca toate alea..

Mai exact dai directie.. si compensezi usor din eleron cand e nevoie.. avionu face viraj frumos mentine altitudinea.. poate florin nu a fost destul de explicit ... Rezultatul aripile vor fi cat de cat paralele cu pamantul..

uite cam asa

http://www.youtube.c...h?v=a39AhUyMOBk

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 19 November 2008 - 11:25 PM

DT
0

#5 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 19 November 2008 - 11:45 PM

Daca va referiti la figurile 6 si 8 spune clar CERC PE SPATE deci nu viraj 360 pe spate( presupune sustinere eleroane pe partea opusa si-l face mult mai greu decat in mod obisnuit) , si 8 ORIZONTAL, adica orizontal (iara sustinere eleroane invers) Par 2 figuri usoare dar cred ca sunt cele mai grele din program. Cel putin pt. mine. ;)
0

#6 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 19 November 2008 - 11:48 PM

nu, ma refeream strict la intoarcerea din capete. In mod normal eu as face-o clasic, eleron stanga, directie stanga, profundor, directie dreapta... dar aparent in sala e mai dificila manevra din cate am inteles.

Calin


0

#7 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 19 November 2008 - 11:54 PM

Vezi postareaKriminel, la Nov 19 2008, 11:48 PM, a spus:

nu, ma refeream strict la intoarcerea din capete. In mod normal eu as face-o clasic, eleron stanga, directie stanga, profundor, directie dreapta... dar aparent in sala e mai dificila manevra din cate am inteles.

Calin



Capeti viteza mai mare si nu mai cadreaza cu dimensiunile salii. Manevra eleron stanga si directie stanga cred ca e cam brutala, mai degraba eleron stanga si directie dreapta+profundor ca sa mentii cat de cat scara miscarii la care ne raportam. Nu stiu, nu-mi lua sfaturile in considerare, ii las pe cai care au zburat mai mult decat mine in sala sa-si spuna cuvantul
0

#8 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 20 November 2008 - 12:06 AM

am zburat foarte putin in sala dar daca la eleron stanga unghiul inclinarii nu este 90o botul va urca atunci cand vei trage de profundor. Daca ii mai dai si putina directie stanga il mentii pe traiectorie iar cand botul e la orizontala, il sustii cu directie dreapta. Asa fac eu cel putin.


0

#9 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 20 November 2008 - 12:10 AM

Ma hazardez eu sa raspund... In sala, viteza care te straduiesti sa o mentii e foarte mica... Foarte aproape de limita. Orice viraj din eleron, fie din cauza portantei diferentiale de pe cele doua eleroane (vezi eleron diferential), fie pur si simplu din cauza de viteza mica a aerului pe ambele aripi, modelul se poate angaja foarte repede si brusc. Virajul din directie nu franeaza asa mult avionul si in plus tinand aripile paralele - de fapt eleroanele la deflectie minima - sunt sanse mult mai mici sa-l angajezi la asa viteze mici.

Sigur, nu e un viraj coordonat ca in avioanele de pasageri, dar nici urat nu e...

Gandeste-te cum faci harrier. Acolo, cand dai din eleron, cel care coboara, face ca aripa respectiva sa aiba mai multa portanta decat cel care urca. E la fel si aici dar nu faci harrier... ;)

Aceasta postare a fost editata de Romulus: 20 November 2008 - 12:12 AM

0

#10 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 20 November 2008 - 12:17 AM

Vezi postareaKriminel, la Nov 20 2008, 12:06 AM, a spus:

am zburat foarte putin in sala dar daca la eleron stanga unghiul inclinarii nu este 90o botul va urca atunci cand vei trage de profundor. Daca ii mai dai si putina directie stanga il mentii pe traiectorie iar cand botul e la orizontala, il sustii cu directie dreapta. Asa fac eu cel putin.


Nu e chiar corect. La inclinari de pana la 45 de grade, tehnic avionul va urca la comanda de profundor sus. Dar depinde de multi factori. Revin din nou la faptul ca la viraj stanga, aripa din exterior are mai multa portanta, deci implicit avionul tinde sa coboare botul in viraj, plus ca viteza scade si asta duce la acelasi rezultat. De aia compensezi la orice viraj cu profundor. Iar daca treci pe 45 de grade, se modifica suprafetele. Dar e un subiect EXTREM de complex... Intervin multe forte, ca ce centrifuga, care practic se aplica in centrul de masa, la fel ca greutatea...

Avem printre noi destui ingineri de aviatie care sa dezbata subiectul asta intr-un topic separat.
0

#11 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 20 November 2008 - 01:17 AM

Vezi postareaRomulus, la Nov 20 2008, 12:10 AM, a spus:

Gandeste-te cum faci harrier. Acolo, cand dai din eleron, cel care coboara, face ca aripa respectiva sa aiba mai multa portanta decat cel care urca. E la fel si aici dar nu faci harrier... ;)


Aici te contrazic putin, cand avionul se apropie de stall, eleronul stanga care coboara scade portanta aripii respective si in ciuda faptului ca avionul ar trebui sa se angajeze in viraj dreapta, cade pe stanga.

http://www.youtube.c...h?v=5wIq75_BzOQ

De aceea in harrier se foloseste directia nu eleroanele ;)

Rog un moderator sa mute portiunea asta din conversatie intr-un subiect destinat virajelor.

Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 20 November 2008 - 01:24 AM



0

#12 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 20 November 2008 - 01:49 AM

Faci o mica confuzie. In clip se vorbeste de unghi de atac. Gandeste-te altfel, un flaps mareste portanta, lasat in jos... Daca nu e facut corect, poate face ca aripa sa intre in stall, de asta se fac acele fante mari in aripa, exact pentru a nu distruge curgerea aerului accelerata deasupra aripii.

Cand un eleron coboara, el coboara in aer cu presiune mai mare decat cel care urca, care urca intr-un aer de presiune mai mica. Ca urmare, efectul eleronului, este diferit, la aceeasi deflectie cand urca si cand coboara. Dar cand coboara, genereaza mai multa portanta, dovada ca acea aripa se ridica. Nu confunda asta cu unghiul de atac al aripii, cel care da viteza de intrare in limita.
0

#13 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 20 November 2008 - 01:56 AM

Mai argumentez putin ;)

Citeaza

The aileron drag is a further factor that may cause an aircraft to stall.
When the pilot applies aileron to roll upright during low speed, the downward
movement of the aileron on the lower wing might take an angle on that part of
the wing past the critical stall angle. Thus that section of wing, rather than
increasing lift and making the wing rise, will stall, lose lift and the aircraft
instead of straightening up, will roll into a steeper bank and descend quickly.

Also the wing with the down aileron often produces a larger drag, which may
create a yaw motion in the opposite direction of the roll.
This yaw motion partially counteracts the desired roll motion and is called
the adverse yaw.


De asemenea
http://en.wikipedia....iki/Adverse_yaw

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/56/Adverse_yaw.png

Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 20 November 2008 - 01:57 AM



0

#14 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 20 November 2008 - 02:03 AM

Eu cred ca ceea ce spui tu mai sus e argumentatie in favoarea a ce spun eu, nu a ce spui tu... Eleron in jos, mareste portanta aripii si dar poate genera intrarea in limita de viteza a ei. Asta spuneam si eu. De aceea designul flapsurilor se face in mod special, cu acele fante de scurgere a aerului de pe intrados pe extrados. Nu stiu de ce, cred ca ne invartim intr-o supa de termeni, spunand de fapt acelasi lucru. Aripa cu eleronul deflectat in sus, are portanta mica, ca urmare viteza limita e mai mare, dar efectul eleronului la aceeasi deflectie e mult mai mic.
0

#15 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 20 November 2008 - 02:11 AM

in fine, nu inteleg care-i supa de termeni. Uita-te cu atentie la compunerea fortelor din poza de mai sus. Desi eleronul dreapta urca iar cel din stanga coboara, in stall avionul se va angaja pe stanga. Aici nu vorbim de flapsuri pentru ca foarte putini avem flapsuri pe modele, vorbim strict de efectul eleronului aplicat intr-un stall.


0

#16 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 20 November 2008 - 02:19 AM

Primul meu contact cu acest fenomen.
O serie de factori au facut sa pierd receptia pentru 1-2 secunde, failsafe-ul setat pe hold + engine cut-off. Avionu era angajat viraj stanga pe finala, si a intrat in stall pe dreapta.
Restul e can-can



0

#17 Useril este offline   Flyboy3D 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 113
  • Inregistrat: 13-February 08

Postat 20 November 2008 - 09:01 AM

Am spart io subiectu in doua.
0

#18 Useril este offline   Red Sky 

  • Gold Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 15-March 06

Postat 20 November 2008 - 12:12 PM

Vezi postareaRomulus, la Nov 20 2008, 12:10 AM, a spus:

Gandeste-te cum faci harrier. Acolo, cand dai din eleron, cel care coboara, face ca aripa respectiva sa aiba mai multa portanta decat cel care urca.


Total gresit! Total!
In harrier nu ai portanta pe aripi. Deloc.
www.redsky.ro
0

#19 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 20 November 2008 - 12:42 PM

@Red Sky: nu te contrazic, dar nici nu-ti dau dreptate. Daca portanta e definita prin diferenta de presiune de pe intrados si extrados care genereaza forta, atunci aripile au portanta si in harrier. Ca in harrier, avionul nu sta in aer datorita portantei aripilor, asta e alta treaba. Dar atata timp cat ai comenzi pe eleroane, aripile genereaza portanta. Si eu de aripi vorbeam acolo.

Aceasta postare a fost editata de Romulus: 20 November 2008 - 12:43 PM

0

#20 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 20 November 2008 - 12:44 PM

Si apropos, ma hazardez si mai spun ceva... In harrier, portanta generata de aripi e necesara pentru stabilitatea laterala a avionului, CHIAR daca avionul e tinut in aer de elice, nu de portanta.
0

#21 Useril este offline   Red Sky 

  • Gold Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 15-March 06

Postat 20 November 2008 - 01:01 PM

Vezi postareaRomulus, la Nov 20 2008, 12:42 PM, a spus:

@Red Sky: nu te contrazic, dar nici nu-ti dau dreptate. Daca portanta e definita prin diferenta de presiune de pe intrados si extrados care genereaza forta, atunci aripile au portanta si in harrier. Ca in harrier, avionul nu sta in aer datorita portantei aripilor, asta e alta treaba. Dar atata timp cat ai comenzi pe eleroane, aripile genereaza portanta. Si eu de aripi vorbeam acolo.

Si apropos, ma hazardez si mai spun ceva... In harrier, portanta generata de aripi e necesara pentru stabilitatea laterala a avionului, CHIAR daca avionul e tinut in aer de elice, nu de portanta.



In stall nu poti vorbi de portanta. Stall-ul apare cand cealalta pleaca.

Daca vorbim concret de harrier, stabilitatea avionului e mentinuta de diferenta de sectiune frontala a aripilor.
www.redsky.ro
0

#22 Useril este offline   Red Sky 

  • Gold Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 15-March 06

Postat 20 November 2008 - 01:04 PM

Vezi postareaRomulus, la Nov 20 2008, 12:42 PM, a spus:

atata timp cat ai comenzi pe eleroane, aripile genereaza portanta



Vorbim de harrier...
Aici nu mai ai "eleroane", ai "frane".
www.redsky.ro
0

#23 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 20 November 2008 - 01:07 PM

Vezi postareaRed Sky, la Nov 20 2008, 01:01 PM, a spus:

In stall nu poti vorbi de portanta. Stall-ul apare cand cealalta pleaca.

Daca vorbim concret de harrier, stabilitatea avionului e mentinuta de diferenta de sectiune frontala a aripilor.


Corect. Si aia ce genereaza? Forta aia nu se numeste portanta? Ca ea nu sustine avionul in aer in harrier, e alta discutie. Dar in harrier pe aripi sunt doi curenti de aer pe aripi. Unul longitudinal pe sectiunea aripi, generat de elice, si unul cu incidenta mare de atac, generat de miscarea spre fata a avionului, atat cat e ea de mare sau mica. Compune cei doi curenti de aer si ai un curent de aer care genereaza portanta.

Aceasta postare a fost editata de Romulus: 20 November 2008 - 01:07 PM

0

#24 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 20 November 2008 - 01:11 PM

Vezi postareaRed Sky, la Nov 20 2008, 01:04 PM, a spus:

Vorbim de harrier...
Aici nu mai ai "eleroane", ai "frane".


@Red Sky: nu vreau sa te contrazic in nici un fel. Stii prea multe fata de mine, asa ca o sa merg pe mana ta. Suntem de acord cu faptul ca in aer avionul nu e sustinut de portanta ci de elice. Cu ce nu suntem de acord e daca aripile genereaza forte in sine sau sunt in stall. Tu spui ca nu genereaza forte decat eleroanele, eu cred ca genereaza ceva forta si aripa in sine, forta care ajuta la stabilitatea laterala a avionului. Forta asta, eu o numesc tot portanta pentru ca asta e definitia portantei. In rest... :D
0

#25 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 20 November 2008 - 01:23 PM

de la viraje la indoor am dat in harrier...
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#26 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 20 November 2008 - 01:35 PM

Bal bla..

Inteleg oarecum discutia .. adica discutam pentru intelegerea fenomenului ca sa putem sa evoluam mai bine.. dar cred a e in papusoi discutia.

Io stiu clar din experienta.. ia viraju intai cu eleronu cum faci la avioanele cu aripa cu profil si o sa vezi ca in loc sa virezi te vei chinui sa mentii altitudinea si sa feresti peretii.
DT
0

#27 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 20 November 2008 - 03:15 PM

Sa fim seriosi, avionul a zburat sau nu de pe banda in miscare?
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#28 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 20 November 2008 - 03:38 PM

In fine, sa revenim.
Am discutat cu zod ce face depronelele sa ia asa curat virajul din directie si am convenit faptul ca le ia asa deoarece nu are profil pe aripa. Nu?

Intrebarea mea, in concurs se puncteaza virajul clasic vs cel din directie? Daca cel clasic e efectuat corect si fara pierdere/luare de altitutine?

Numai bine,
Calin

Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 20 November 2008 - 03:38 PM



0

#29 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 20 November 2008 - 03:53 PM

Vezi postareaKriminel, la Nov 20 2008, 03:38 PM, a spus:

Intrebarea mea, in concurs se puncteaza virajul clasic vs cel din directie? Daca cel clasic e efectuat corect si fara pierdere/luare de altitutine?

pai in principiu se puncteaza FIGURILE din program.
dar ce te faci cu figura 8 din program? cum o sa arate optul orizontal facut doar cu directia/clasic?
iti spun eu:daca il faci clasic o sa arate rau.
flying is my life...
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro