Disciplina zbor chitila trebuie sau nu?
#31
Postat 09 February 2009 - 10:45 AM
si ve-ti vedea un aerodrom modelistic " a la Cart-e " cu tot ce trebuie : parcare , zona de siguranta, zona piloti
pista etc, etc, etc,
Daca nu vom reusi sa facem si noi macar 30 % di ce este la Alba riscam sa ajungem ca in cazul
cainilor "PitBull" - abia dupa ce a murit un copil s-a creat o legesi norme de aplicare cu tot felul de restrictii - altfel raman
simple discutii si schimburi de replici pe forum " ocupate tu, ba tu. etc "
#32
Postat 09 February 2009 - 05:46 PM
Pentru ca o asemenea intentie sa fie aplicabila, e in primul rand necesar ca TOTI, dar ABSOLUT TOTI pilotii SI soferii de acolo sa respecte indicatiile CZ.
1. Soferi:
- la sosire, sa anunte cu un claxon DE LA DISTANTA - cam imediat dupa sant, sau macar la 100 m de pista (e posibil ca CZ-ul sa nu fie cu fata in directia respectiva);
- autovehiculele se vor opri la 25 m (minim) de intrarea pe pista, si vor astepta liber de la CZ pentru traversarea pistei (CZ se asigura ca nimeni nu decoleaza / aterizeaza in momentul respectiv; decolarea este permisa daca se face inspre nord, deci in directia opusa drumului de acces);
- CZ va indruma soferii spre eventualele locuri de parcare (in special daca s-a umplut parcarea "amenajata";
- la PLECARE, se anunta intentia de plecare (ca oricum se saluta lumea, macar grupurile de cunoscuti) iar soferul ASTEAPTA LIBER de la CZ pentru a traversa pista. Daca in orice moment CZ semnaleaza oprirea vehiculului, soferul va opri (este posibil sa se anunte o aterizare de urgenta etc.). Semnele folosite de CZ vor fi semnele folosite de agentii de circulatie (Politia rutiera).
2. Piloti:
- vor anunta la CZ frecventa folosita (chiar si 2,4 GHz, cu toate ca aici nu exista restrictii de pornire / oprire a echipamentului de emisie), impreuna cu numele si - eventual - numarul masinii, pentru a le fi mai usor celor care folosesc frecvente apropiate sa ii gaseasca in vederea stabilirii ordinii de folosire a emitatoarelor;
- isi vor anunta intentia de zbor ca si durata estimata a evolutiei la CZ, iar acesta fie le va da liber (daca spatiul aerian este liber) fie le va comunica peste cat timp pot intra la zbor;
- vor fi anuntati de CZ sa se pregateasca cu cateva minute inainte sa le vina randul, pentru a avea timp sa isi verifice - daca mai e nevoie - modelul si sa astepte doar semnalul de intrare pe pista;
- NU vor zbura IN NICI UN CAZ pe deasupra masinilor / spatiului tehnic (zona dintre pista si masini). O asemenea manevra constituie motiv pentru CZ de a solicita aterizarea imediata. Exceptie de la aceasta regula fac planoarele in evolutie la mare altitudine (peste 50 m), datorita caracteristicilor de zbor;
- vor respecta spatiul de zbor desemnat, in functie de categoria aparatului. Bunaoara, daca nu sunt elicoptere, electricele mici sau termicele care au nevoie de o pista mai scurta pot evolua pe pista scurta din nord, insa fara a trece la EST de pista mare daca in aer se afla si modele de mari dimensiuni care evolueaza acolo;
- vor sta in spatiul "desemnat" pilotilor (detalii in anexa);
- vor anunta la CZ aterizarea si oprirea echipamentului radio, daca acesta nu a luat singur nota de aceste evenimente;
- vor anunta ca CZ terminarea zilei de zbor si inchiderea definitiva a echipamentelor radio (dupa "pregatirea post-zbor" a aeromodelului).
3. Coordonatrul de Zbor (CZ-ul):
- poarta ca semn distinctiv vesta reflectorizanta de culoare galbena sau portocalie (aflata in dotarea fiecarui autovehicul...);
- tine evidenta frecventelor de emisie, informandu-i pe nou-veniti asupra altor utilizatori care emit in canale apropiate (sau indentice) - vezi amendamentul cu comunicarea inclusiv a numarului de inmatriculare al autoturismului pentru usurinta gasirii "propitarului";
- asigura intrarea si iesirea autovehiculelor de la "locul faptei", verificand ca nu este in curs de desfasurare nici o operatie aeriana care implica in vreun fel traseul autovehiculelor (decolare spre SUD sau ORICE MANEVRA DE ATERIZARE / FLY-BY); indicatiile vor fi conform "semnalelor agentului de circulatie" definite in Codul Rutier;
- intretine listele (cozile) de zbor pe zone de zbor (si implicit categorii de aparate), respectiv:
* AVIOANELE TERMICE sau ELECTRICE MARI, care folosesc pista 00/18 (pista MARE, directie aproximativa) si care zboara LA EST DE ACEASTA; pattern-ul - stanga sau dreapta - depinde de directia vantului in momentul respectiv. NU VOR ZBURA MAI MULT DE DOUA AVIOANE MARI IN NICI UN MOMENT (datorita riscurilor sporite de coliziune)!
* ELICOPTERELE vor zbura IN NORD, pe pista 11/29 (pista MICA, directie aproximativa); nu vor zbura mai mult de doua elicoptere in acelasi timp, si nu la mai putin de 50 m distanta (ceea ce in principiu reduce posibilitatea de a zbura doua aparate daca pista mare este ocupata, tot datorita riscurilor de coliziune, sensibil mai mari decat in cazul avioanelor);
* AVIOANELE ELECTRICE MICI (spume) care pot ateriza in iarba fara probleme, pot evolua in VEST, dincolo de parcarea de autovehicule; daca este necesar pot evolua in NORD-VEST si pot folosi pista 11 pentru aterizare daca vantul le permite. De asemenea, este indicat a nu se depasi un numar de doua avioane in aer in acelasi moment si in acelasi spatiu (VEST sau SUD), daca aceasta separare este posibila;
* PLANOARELE pot evolua la NORD, VEST si - daca traficul permite - SUD, dar vor respecta indicatiile CZ ("Nu zbura acum in SUD, trafic intens!" etc.);In principiu pot zbura mai multe planoare in acelasi timp, spatiul in care manevreaza acestea fiind considerabil mai mare ca in cazul celorlalte aparate; totusi, un pilot poate solicita sa zboare singur daca se considera mai putin abil si are nevoie de mai mult spatiu, caz in care este recomandat a se stabili o durata rezonabila de evolutie a respectivului pilot (5 minute, maxim 10);
- se asigura ca pilotii stationeaza in locurile corespunzatoare (langa piste pentru cei care au aeromodele mari sau elicoptere, respectiv la VEST de masini pentru pilotii de electrice mici / planoare);
- supravegheaza evolutia aeromodelelor in zbor si solicita aterizarea imediata a celor care pun in vreun fel in pericol siguranta persoanelor care nu piloteaza aeromodele in acel moment;
- la schimbarea directiei vantului anunta pilotii aflati in aer asupra acestui lucru; daca spatiul aerian este liber, anunta schimbarea DE VANT SI DE PATTERN pilotilor care urmeaza sa intre la zbor;
- verifica faptul ca exista cel putin un asistent pentru fiecare grup de piloti la zbor (de ex. unul la elicoptere, unul la avioane mari etc.), in cazul in care acest lucru este posibil;
- ii anunta pe cei interesati de oprirea definitiva a unei anumite frecvente, la parasirea locatiei de catre utilizatorul ei;
- daca este cazul (eu sper sincer sa NU fie) ii atentioneaza pe cei care au terminat ziua de zbor sa-si stranga resturle pe care le lasa in urma.
Din pacate m-au ametit colegii putin, si e posibil oricum sa-mi fi scapat o droaie de lucruri, dar in mare cam asta ar fi. Orice completari sunt mai mult decat binevenite.
A, si inca un lucru: cu prima ocazie cand mai ajung la Chitila, deoarece vin dimineata DEVREME (daca permit conditiile meteo), fac EU pe CZ-ul cand se aglomereaza situatia (peste 6 masini, valoare orientativa). Asta ca sa-mi iau si eventualele injuraturi pentru deciziile "dictatoriale" pe care poate va trebui sa le iau. Dupa care revenim cu corecturi si amendamente. Asta insa nu se va intampla pe 14 si 15 februarie 2009, intrucat sper sa ne vedem la Indoor la Chiajna.
Multumesc!
[ loc de dat cu parul ] :lol:
Aceasta postare a fost editata de ave: 09 February 2009 - 05:47 PM
#33
Postat 09 February 2009 - 06:13 PM
Obligatia pilotilor de a se asigura in timpul zborului cu un insotitor ramane valabila.
#34
Postat 09 February 2009 - 06:19 PM
Abburo, la Feb 9 2009, 06:13 PM, a spus:
Obligatia pilotilor de a se asigura in timpul zborului cu un insotitor ramane valabila.
Da, multumesc de completare, cum spuneam - am omis probabil mai multe :lol:
Insa tine cont ca nu e intotdeauna posibil acest lucru (desi sambata de exemplu ar fi fost...). Cred insa ca helperul nu mai este critic ci doar binevenit in momentul in care de exemplu nu sunt decat doua avioane in aer.
Insa, tinand cont de cat are de alergat si la cate aspecte trebuie sa fie atent, totusi el DEVINE un turn de control. Una dintre problemele pe care cred ca trebuie sa le ridicam este cea a modului in care se face auzit, pentru ca peste 2 motoare termice pornite intr-un interval de 50 m nici un stentor nu se mai aude...
Aceasta postare a fost editata de ave: 09 February 2009 - 06:21 PM
#35
Postat 09 February 2009 - 07:18 PM
imi place ca sunteti entuziasti...eu am trecut prin aceste lucruri de minim 2-3 ori (....da ,gasiti subiectele forum).
intreb si eu...vin acolo pe camp,intru cu masina pe pista,voi fluierati,tipati urlati ca nu am ce cauta acolo.....
si eu vin si vin.....nene aici e pista de modele ,eu aveam vesta,sunt CZ pe ziua de azi!
-acum te penalizez!
-cum?
-pai nu mai vii sa zbori aici niciodata!!
-pai nu ma pasioneaza ce faceti voi aici.....in schimb va aflati pe PROPRIETATEA MEA ! CE CAUTATI VOI AICI?
@AVE
regulile postate de tine aici,sunt ok ,dar au o lacuna.pot fi aplicabile intr-un cadru legal ca sa zic asa.acolo la chitila cine isi aroga titlul de leader/CZ/organizator? si cu ce drepturi isi aroga aceste drepturi? doreste el sa raspunda in fata procurorilor daca un copil de 5 ani a luat "in freza" un heli si e la urgenta,sau doamne fereste mai rau?
regulile sunt foarte bune,dar...,.....DAR,ai nevoie de semnaturi pe acest regulament de la fiecare pilot,ca isi asuma raspunderea pentru eventualele daune...pagube...victime...
puncte tari:
-daca cei ce zboara acolo, inteleg ce s-a scris aici si chiar aplica regulile de mai sus, sunt convins ca le scad major sansele de a fi implicati in incidente ;
scria cineva mai sus "Mag" parca:domnilor nu va mai plangeti ca incidente o sa existe intotdeauna-da,sunt de acord numai ca incidentele apar din mai multe cauze....
cazul de mai sus putea fi evitat extrem de simplu.nu stau sa fac comparatie cu aerodroamele de afara,A51 sau clinceni unde nu se putea intampla deloc.
incercati sa va organizati acolo,cat mai apucati.
nu va strica.
#36
Postat 09 February 2009 - 07:18 PM
#37
Postat 09 February 2009 - 07:28 PM
SILVIU66, la Feb 9 2009, 07:18 PM, a spus:
imi place ca sunteti entuziasti...eu am trecut prin aceste lucruri de minim 2-3 ori (....da ,gasiti subiectele forum).
intreb si eu...vin acolo pe camp,intru cu masina pe pista,voi fluierati,tipati urlati ca nu am ce cauta acolo.....
si eu vin si vin.....nene aici e pista de modele ,eu aveam vesta,sunt CZ pe ziua de azi!
-acum te penalizez!
-cum?
-pai nu mai vii sa zbori aici niciodata!!
-pai nu ma pasioneaza ce faceti voi aici.....in schimb va aflati pe PROPRIETATEA MEA ! CE CAUTATI VOI AICI?
In conditiile astea ma pun in fata masinii, sa dea peste mine (sau ma arunc eu pe capota masinii, sa vedem cine are dreptate la politie...) Daca e terenul lui, putem urgenta o relocare a aerodromului. Sper totusi sa nu existe vreuin incident de genul asta (sau proprietarul sa nu fie atat de agresiv, desi in Rromania nu m-ar surprinde...)
regulile postate de tine aici,sunt ok ,dar au o lacuna.pot fi aplicabile intr-un cadru legal ca sa zic asa.acolo la chitila cine isi aroga titlul de leader/CZ/organizator? si cu ce drepturi isi aroga aceste drepturi? doreste el sa raspunda in fata procurorilor daca un copil de 5 ani a luat "in freza" un heli si e la urgenta,sau doamne fereste mai rau?
regulile sunt foarte bune,dar...,.....DAR,ai nevoie de semnaturi pe acest regulament de la fiecare pilot,ca isi asuma raspunderea pentru eventualele daune...pagube...victime...
Perfect valabile afirmatiile tale. Problema reala pe care ai ridicat-o se aplica si pentru culesul de semnaturi - eu, CZ VOLUNTAR, cum pot sa-l impiedic pe unul care nu-si asuma raspunderea sa zboare? Singur e clar ca voi avea probleme, se poate ajunge - doamne fereste! - si la violenta, desi din ce am vazut pana acum nimeni din comunitatea asta nu este chiar atat de absurd, in ciuda unor mici conflicte care mai apar p-acolo... Ok, ma gandesc la un formular pe care fiecare sa-l semneze, sa vedem cam ce ar trebui sa contina.
-daca cei ce zboara acolo, inteleg ce s-a scris aici si chiar aplica regulile de mai sus, sunt convins ca le scad major sansele de a fi implicati in incidente ;
scria cineva mai sus "Mag" parca:domnilor nu va mai plangeti ca incidente o sa existe intotdeauna - da, sunt de acord numai ca incidentele apar din mai multe cauze....
cazul de mai sus putea fi evitat extrem de simplu. nu stau sa fac comparatie cu aerodroamele de afara, A51 sau clinceni unde nu se putea intampla deloc.
incercati sa va organizati acolo,cat mai apucati.
nu va strica.
Multumim de aprecieri, sper sa reusim ceva. Te mai prindem p-acolo? :lol:
#38
Postat 09 February 2009 - 07:33 PM
SILVIU66, la Feb 9 2009, 07:18 PM, a spus:
regulile sunt foarte bune,dar...,.....DAR,ai nevoie de semnaturi pe acest regulament de la fiecare pilot,ca isi asuma raspunderea pentru eventualele daune...pagube...victime...
silviu, aceste drepturi cred ca noi ceilalti i le dam. si sincer, sper ca nu se va ajunge pana la faza cu procuratura. orice copil ce vine pe chitila, vine in general (90% din cazuri), insotit de parinte. tare as vrea sa vad care parinte si-ar lasa copilul nesupravegheat...
apoi, treaba cu semnaturile... da, ar fi o solutie onorabila, zic eu. iar daca cei care sunt de acord cu aceste reguli (reguli care se vor imbunatati pe parcurs) vor fi 2/3 din totalul pilotilor care frecventeaza in mod curent chitila... atunci minoritatea se va supune. am dreptate?
la inceput o sa fie mai greu cu desemnarea CZ-ului, dar din cei cu mai multa experienta la inceput...
eu o singura data am asistat la o faza super, parca Radu a facut in acea zi cam ceea ce propune ave azi, CZ. practic m-a directionat cu masina, mi-a spus cand pot zbura si cand nu, etc. sincer, in acea zi m-am simtit f confortabil, stiind ca este cineva care se ocupa de partea organizatorica.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#39
Postat 09 February 2009 - 07:37 PM
allen_g30, la Feb 9 2009, 07:33 PM, a spus:
In unele locuri, cum spuneam, CZ e - prin rotatie - cate un membru al aeroclubului. Cum spuneam, eu ma ofer voluntar cu prima ocazie cand mai ies la camp, pentru ca zbor inainte sa vina "puhoiul" - dupa ce se aglomereaza situatia, CZ-ul s-a lins pe bot de zbor si nu-mi vine nici mie sa bat drumul pana acolo DOAR ca sa fiu CZ. Dar o sa ma stradui sa fac fata sarcinii.
#40
Postat 09 February 2009 - 08:10 PM
ave, la Feb 9 2009, 07:37 PM, a spus:
Cum se poate rotatie saptamanala/zilnica, se poate si o rotatie in aceeasi zi, ca totusi si CZ sa aiba timp de zbor.
#41
Postat 09 February 2009 - 08:17 PM
protheus, la Feb 9 2009, 08:10 PM, a spus:
Da, m-am gandit si la varianta asta, doar ca "tranzitia" poate genera probleme de comunicare care pot genera alte probleme, grave. Nu mai stiu despre ce domeniu era vorba (parca armata sau energetica nucleara, dar nu sunt sigur) insa exista niste proceduri undeva in care daca pe tura vreunuia are loc un incident, respectivul sta PE POZITIE pana la REMEDIEREA TOTALA a incidentului, deoarece el stie ce, cum, cine, unde, cand etc. Iar un detaliu necomunicat "inlocuitorului" poate fi crucial. In consecinta eu am o retinere fata de aceasta situatie.
Se poate ca CZ-ul sa renunte la rol de exemplu in momentul in care pe camp mai raman 2-4 piloti, care oricum se pregatesc si ei sa traga ultima portie de zbor si gata. In asemenea cazuri comunicatiile peer-to-peer functioneaza eficient, pe un numar mic de "noduri", ceea ce nu se prea poate la multi piloti (de unde nevoia de un CZ).
#42
Postat 09 February 2009 - 08:29 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#43
Postat 09 February 2009 - 08:47 PM
Eu cred ca majoritatea celor care zboara la Chitila citesc forumul. Ar trebui sa deschidem un nou topic in care sa propunem si sa dezbatem un regulament minimal, pe care sa-l imbunatatim pe parcurs, in functie de problemele aparute. Regulamentul ar trebui sa-l avem la Chitila, in fiecare we (ca atunci e aglomerat) si sa-i punem pe toti care vin sa-l semneze. Cine nu va fi deacord cu el, nu are decat sa zboare in alta parte, banuiesc ca majoritatea suntem constienti si nu ne dorim incidente ce pot pune punct activitatii modelistice de la Chitila sau chiar din Romania. Eu nu am talent la chestii organizatorice, dar voi incerca sa aduc cateva idei in acest sens, de ex:
Sa stabilim cate modele pot fi in aer in acelas timp (ex: 3 planoare, 3 electrice mici, 2 heli, 2 termice) si sa facem liste cu ordinea de zbor, fiecarui pilot fiindui acordat un timp de, sa zicem , 20min.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#44
Postat 09 February 2009 - 09:18 PM
Am invatat din proprie experienta ca o urcare prea rapida aduce inevitabil mai mare durere la prabusire :) Eu zic asa:
- Da niste timpi in care acest regulament sa fie respectat 100%, discutati si voi live acolo si ia pulsul si opinia tuturor celor de acolo pe viu.
- Luati-o pas cu pas, incepeti cu un helper, un helper deja rezolva o mare parte din problemele de orientare in aer si la pista.
- Formati coada de zbor pe categoriile de modele in locul de comun acord stabilit pentru decolare/aterizare.
Vedeti cum merge treaba asa, apoi puteti upgrada la urmatorul nivel. Un CZ care sa aiba autoritatea recunoscuta de cat mai multi de acolo (tot timpul vor fi 2-3 care vor fi impotriva autoritatii), stabilit prin rotatie etc. cum ai zis si tu.
De altfel CZ-ul are oarecum responsabilitati mai mari oareucm, trebuie sa vina primul si sa plece ultimul, ori dupa cum bine stim este foarte dificil sa controlam timpul unei persoane si de aici pot aparea probleme. Daca urcati gradual, in cazul lipsei CZ-ului din varii motive, cei prezenti pot cadea inapoi la solutia de helper/etc ce-am prezentat mai sus.
L.E.Helper e impropriu zis. Scout este termenul mai optim. In state am avut ocazia sa fi scout unui tip (ca deh, nefiind certificat AMA mumu zbor in acel aeromodeldrom). Mi s-a zis asa: maxim 3 modele in zbor fiecare cu scout-ul lui. Drumul de acces era prin capul pistei deci daca venea vre-o masina anuntam pilotul iar acesta in caz de ceva se descurca. Sunt mult mai putine sansele sa vii in dead stick in acelasi timp cand cineva trece cu masina acolo, si daca te anunt din timp poti reactiona, ii imprimi mai mare viteza si bontesti in aer zona aia sau daca vantul iti permite vii din alta parte la aterizare.
De asemenea aveau un fel de bariera care nu bloca accesul dar avertizau ca pe acolo zboara modele si sa intre cu grija.
Poze aici:
http://gallery.elath...?g2_itemId=2459
Numai bine,
Calin
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 09 February 2009 - 09:23 PM
#45
Postat 10 February 2009 - 08:49 AM
Kriminel, la Feb 9 2009, 09:18 PM, a spus:
Citeaza
- Da niste timpi in care acest regulament sa fie respectat 100%, discutati si voi live acolo si ia pulsul si opinia tuturor celor de acolo pe viu.
- Luati-o pas cu pas, incepeti cu un helper, un helper deja rezolva o mare parte din problemele de orientare in aer si la pista.
- Formati coada de zbor pe categoriile de modele in locul de comun acord stabilit pentru decolare/aterizare.
"SE STIE" chestia cu urcatul, evident. "Regulamentul" ala nu e batut in cuie, de-aia l-am si pus aici ca sa poata fi discutat si sa fie cizelat de cat mai multi cunoscatori sau doritori de-a cunoaste. Iar la Chitila in general 1. este ordine cat de cat (nu chiar permanent, si nu ma refer doar la sambata asta) si 2. cam tot ce am scris acolo se aplica deja - poate mai putin partea cu cate un helper la fiecare pilot in zbor. Una dintre probleme, la peste 10 piloti (chiar si mai putin) este coada, ori daca nu exista un "administrator" al acestei cozi se poate ajunge la disensiuni.
Citeaza
Evident, chestia cu "impotriva autoritatii" e din categoria clasicelor, totusi, daca aduce putina ordine si siguranta pentru toti, ar trebui sa fie apreciata, mai ales ca e munca voluntara iar autoritatea aia nici nu mai zboara ca nu mai are cand.
Citeaza
Mai mult sau mai putin. Cum spuneam intr-un post anterior, CZ-ul nu mi se pare neaparat necesar la mai putin de 6 piloti (parerea mea) deoarece acolo poate functiona bine comunicarea directa, mai ales ca, daca vor tine cont oamenii de ideea cu helperul (scout-ul, sau hai sa-i zicem pe romaneste "cercetarul" desi sta pe loc dar arunca cu privirea si cu auzul), vor fi maxim 3 piloti in aer. Ori pentru DOAR 3 piloti spatiul e garla. Iar CZ-ul poate veni mai devreme si poate zbura singur cateva ceasuri (vezi eu, care ma trezesc cu noaptea-n cap tocmai din acest motiv, ca sa zbor cand nu e aproape nimeni), dupa care poate "imbraca vesta de CZ" si poate indeplini acest rol atat timp cat este necesar.
Si mersi de prezentarea cu zburatul in State (de acolo am si luat limitele cu numarul de aparate in aer), iar din pacate la Chitila nu prea avem cum si unde sa punem un indicator (triunghiul rosu cu avion negru pe fond alb) :lol: Si chiar daca-l punem, nu rezista pana a doua zi - pa'e'ea mea... Hic!
#46
Postat 04 April 2009 - 09:53 PM
#47
Postat 05 April 2009 - 09:35 AM
Cred ca tigarile aruncate pe jos sunt o problema , sa facem un loc in care sa le aruncam toti inainte de plecare . Aruncam chistoacele in scrumiera masinii apoi la plecare o desertam in locul X .
E doar o sugestie .
#48
Postat 08 April 2009 - 03:08 PM
Ahernar, la Apr 5 2009, 10:35 AM, a spus:
locul X = cosul de gunoi de acasa. eu asa fac. daca tot le aducem pe camp, ori banana, ori tigara, ori sticla plina, tot la fel de bine le putem aduce si inapoi, mai ales ca au scazut in greutate, sunt goale, sunt mai mici etc
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#49
Postat 13 April 2009 - 03:39 PM
Citeaza
Aici subscriu, eu plec cu interiorul usilor de la masina plin de hartii, ambalaje, sticle de apa, etc.
Le las la primul cos de gunoi, din parcare, sau din casa.
Nu e greu... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif
#50
Postat 25 June 2009 - 04:57 PM
aceste reguli sunt o compilatie intre ceea ce a scris ave si ceea ec am gasit pe net pe la strainezi. va astept cu pareri, pro si contra, cu argumente, sa-l imbunatatim.
multumesc anticipat.
regulament.doc (92.5K)
Number of downloads: 49
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#51
Postat 02 July 2009 - 07:57 PM
Sugestii:
1. clarificat modul in care se alege CZ-ul
2. treaba cu anuntarea masinilor care traverseaza pista.. poate gasim o cale sa nu o mai traverseze, ci sa o ocoleasca de la distanta, astfel incat sa nici nu ii incurce pe cei care zboara, nici ei sa nu mai fie nevoiti sa se opreasca masina si nici CZ-ul sa nu aiba o grija in plus
Stiu ca ating subiecte sensibile.. dar incerc sa fiu un membru activ :)
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#52
Postat 25 July 2009 - 03:56 PM
partile neplacute: bai astia care veniti si zburati dea-mboulea, mancavas statiile voastre, sa-mi multumiti ca nu v-am rupt tot modelul ci doar o aripa. data viitoare vi-l bag pe gat. m-am saturat sa aud scuze de genul: n-am vrut, am pierdut semnal... etc.
in palaria lui hector, aveti ditamai campul, si voi, ca niste "mari modelisti profesionisti" zburati fix peste masini si peste capul lui Adyc??? idiotilor, ati trecut la 20 cm peste capul lui, cand el saracul tundea pista. ca sa nu mai zic ca ati pocnit planorul fix la juma de metru de masina mea. si a lui Morph.
aaaa si-mi aduc aminte ca tot voi, marele grup de specialisti, stateati 20 persoane in jurul unui easystar, fix in mijlocul pistei de pamant, cand Florin zbura acolo. BAAAA, de aia am facut parcare si zona de siguranta, sa stati acolo si sa va dati cu parerile, nu pe pista, mai ales cand cineva evolueaza!!!
deja asta mi se pare nesimtire crasa, ne-am tocit degetele de pomana aici pe forum, regulamente si alte alea. OK, daca cu vorba buna nu se poate, am sa stau cu parul. care mai face tampenii de genul mai sus scrise, aveti cuvantul meu ca ii calc in picioare modelul.
vin la camp sa zbor in siguranta nu sa stau cu teama ca se gaseste cate un idiot care "ii scapa modelul" si-mi sparge capul sau provoaca alte stricaciuni.
gata, m-am calmat, dar nu se mai poate...
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#53
Postat 25 July 2009 - 04:59 PM
eu propun ca dupa ce terminam lucrarea la pista sa cerem taxa de zbor care o sa fie folosita la cumpararea materialelor necesare intretinerii aeromodelodromului...cine nu plateste nu zboara !!! iar cei care se abat de la reguli izgoniti cu pietre si urlete energice de dezaprobare totala...
#54
Postat 25 July 2009 - 08:24 PM
florin100%, la Jul 25 2009, 05:59 PM, a spus:
Mi se pare corect ca daca unii dintre noi nu am putut sa participam direct :
- la amenajarea putului care a presupus alergatura dupa mesteri , urmarirea lucrarii etc,
- la realizarea capacului de la put, a vopsirii etc
- la tunderea pistei si a culoarelor de acces, la trasarea ei si a culoarelor de siguranta,
- daca unii nici macar nu au putut participa cu un minimum de cotizatie din motive sper obiective,
si in plus de toate astea mai si tratam cu dispret prezenta colegilor de pasiune , atunci frate T A X A de acces pe un
spatiu care se va si reglementa juridic ( sper in cel mai scurt timp ) ca daca este MOCA se pare ca este al nimanui si face fiecare ce vrea .
Aviz planoristilor si eazystaristilor care au ( nu toti ) prostul obicei sa stea protap in mijlocul pistei invartindu-se precum Grivei in jurul
axului ( al cozii ) si admirandu-si traiectoria sinuoasa dar perfect deasupra masinilor sau a colegilor.
P.S.
Mai este un planor care odata inaltat (daca se inalta) devine Fiul Ploii ( ca sa nu fiu obscen ) el nefiind radiocomandat ci avand
o masinarie precum balansul de la "ceasul cu clopotel " al lui bunica si aterizand unde vor " muschii " domniei sale planorul ( de obicei la
mica distanta sau fara deistanta de masini )
Eu daca as avea un planor sau o pasare d'asta care zboara lent, pluteste, as sta pe scaun, saltea , hamac si ce mai vreti voi , l-as urca in inaltul
cerului in termica si nu l-as mai da jos de acolo pana nu m-ar " trece " te miri ce nevoi ! Si ata departe de locul unde este pista si colegii !
La Hala, la padure , departe departe pana nu il mai vad !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 25 July 2009 - 08:28 PM
#55
Postat 25 July 2009 - 09:23 PM
aaa, si inca o chestie: a uitat lumea cumva si re regula de aur cu intrebatul frecventei?????? ca pe respectivii nu i-am auzit sa-ntrebe. dar las, ca de maine iau si statia cu cristale... sa vezi bruiaj ce le trag.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#56
Postat 27 July 2009 - 09:55 AM
allen_g30, la Jul 25 2009, 10:23 PM, a spus:
pentru o inghetata pun la dispozitie statie sinteza 40 + 41 mhz :)
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#57
Postat 28 July 2009 - 11:17 AM
florin100%, la Jul 25 2009, 05:59 PM, a spus:
N-ar fi rau deloc. Eu de exemplu trec cam de 3 ori pe an pe la Chitila, pe motiv ca e departe si pentru DLG si acromaster nu am nevoie de asa mult spatiu; dar cand trec, as fi de acord sa platesc o taxa de intrare.
Daca insa ar fi vorba de o taxa anuala, probabil nu as mai trece deloc.
#58
Postat 29 July 2009 - 07:26 PM
Dragos Avramescu, la Jul 28 2009, 12:17 PM, a spus:
Daca insa ar fi vorba de o taxa anuala, probabil nu as mai trece deloc.
"" La aia anuala ai avea reducere - asa e spre exemplu la balta la Hobaia :
1 partida de pescuit = 150 RON
1 Abonament cu 20 de "iesiri " la pescuit = 2.000 RON - economie 300 RON !
#59
Postat 30 July 2009 - 02:43 PM
allen_g30, la Jul 25 2009, 10:23 PM, a spus:
aaa, si inca o chestie: a uitat lumea cumva si re regula de aur cu intrebatul frecventei?????? ca pe respectivii nu i-am auzit sa-ntrebe. dar las, ca de maine iau si statia cu cristale... sa vezi bruiaj ce le trag.
De fiecare data cand vin la Chitila ma duc cat mai departe de pista in ideea de a nu incurca pe nimeni - mai ales ca-mi lansez modelele din mana si le aterizez in iarba cea ma inalta si deasa pe care o gasesc. Din acest motiv ( cumulat si cu un "faliment" temporar dupa concediu ) nu am contribuit ( macar cu bani ) la amenajarea pistei. In alta ordine de idei sa inteleg , ca desi de fiecare data cand zbor intreb pe toata lumea daca "mai zboara cineva in 40MHz canalul 56" pot avea surprize din partea unora amintiti mai sus ? CE BINE !!! Mai ales ca acum cateva luni mi-am facut praf un Blu-Baby din cauza unor interferente neelucidate ( pentru voi poate derizoriu insa eu in ziua aceea n-am mai zburat ) .
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#60
Postat 30 July 2009 - 02:51 PM
pccdtk, la Jul 30 2009, 03:43 PM, a spus:
man, de incurcat nu se pune problema, toti avem aceleasi drepturi pana la urma.
pccdtk, la Jul 30 2009, 03:43 PM, a spus:
pai daca "oamenii uita sa intrebe... o sa ai surprize.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________