Disciplina zbor chitila trebuie sau nu?
#1
Postat 09 November 2008 - 08:26 PM
sambata am fost prezent acolo si cei care au mai fost au putut observa ca s-a zburat si deasupra masinilor si oamenilor dar si in directia acestora (pe directia drumului de acces).
cu rugamintea de a trata cele spuse de mine in sensul cel mai constructiv va rog sa incercam sa reluam discutiile despre siguranta, disciplina etc. si sa facem in asa fel incat sa nu mai existe teama ca vom ajunge de la zbor la service sau si mai rau la spital.
cu multumiri anticipate pentru intelegere
andrei rosca
#2
Postat 09 November 2008 - 08:52 PM
Aceasta postare a fost editata de Dom*PROFESOR: 09 November 2008 - 08:54 PM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#3
Postat 09 November 2008 - 09:01 PM
Dar Andrei, daca a fost ceva de genul asta, trebuia sa ne spui acolo direct. Ca o rezolvam repede. :D Tuturor ni se mai intampla...
#4
Postat 09 November 2008 - 09:02 PM
incet ,incet daca pilotii incep sa respecte ce e scris acolo va fi mult mai simplu.e clar ca cei mai experimentati vor trebui sa ajute/indrume pe cei care sunt mai la inceput,problema este ca acestia sa nu fie refractari (cine esti tu sa-mi spui mie cum sa zbor?? oare de cate ori nu am auzit asta.....?)
nu pot face ordine 2-3 oameni acolo....trebuie ca majoritatea sa doreasca acest lucru.
@dom profesor: activitatea pe clinceni a murit din alte cauze,nicidecum din cauza disciplinei.
#5
Postat 09 November 2008 - 09:06 PM
andreirosca1967, la Nov 9 2008, 08:26 PM, a spus:
andrei rosca
Critica e de bine, doar nu pentru cei care nu vor un loc mai bun de zbor. Mie mi-ar fi placut sa nominalizezi exact ce te-a nemultumit.
#6
Postat 09 November 2008 - 10:25 PM
daca da, imi cer scuze, am avut asa emotii si morcovul de rigoare, incat nu mi-am dat seama ca eram pe partea cealalta a pistei.
azi din pacate nu am putut ajunge datorita febrei mari si a frisoanelor, si tare rau ma mancau degetele. dar next time nu lipsesc.
ps: faine pozele de azi, in speciat parasutistul....
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#7
Postat 09 November 2008 - 11:22 PM
o intrebare andrei: te-ai dus la omul respectiv si l-ai rugat sa zboare doar deasupra spatiilor libere ?
eu unul m-am dus azi-duminica cand am observat un comportament asemanator cu cel descris de tine ... e drept ca am avut un succes "moderat" :lol:
Aceasta postare a fost editata de Tempus: 09 November 2008 - 11:29 PM
#8
Postat 09 November 2008 - 11:28 PM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#9
Postat 10 November 2008 - 07:46 AM
oricum asta e fost singura trecere a mea mai aproape de masini
daca io am fost periculos ce sa mai zicem heli care au locul de zbor f. aproape de masini.
Acum am citit mai atent si se pare ca a fost vorba de sambata, deci poate nu am fost eu de vina :(
Aceasta postare a fost editata de florin100%: 10 November 2008 - 07:48 AM
#10
Postat 10 November 2008 - 10:21 AM
cred ca fiecare din noi am mai facut cate una din asta, nu imi doresc sa stric nimic din frumusetea activitatilor pe chitila ci doar sa ne aducem aminte din cand in cand de treaba asta cu siguranta pentru ca ne face bine, noua, copiilor si sotiilor, prietenelor prezenti si nu in ultimul rand masinilor noastre. nu a fost nimic foarte periculos sambata dar cred ca nu strica din cand in cand un remember - de preferat prin posturi ca asta decat prin posturi ca cel cu florin 100% cu piciorul zdrente sau masini cu parbrize innobilate cu modele aterizate pe centru.
p.s. ca o observatie personala cei care evolueaza la nivel inalt si a caror manevre starnesc admiratia tuturor celor prezenti sunt printre cei mai corecti si la capitolul siguranta - cred ca asta spune ceva.
#11
Postat 10 November 2008 - 10:53 AM
#12
Postat 10 November 2008 - 11:18 AM
Eu n-am ezitat sa zbier ca un descreierat cand cineva a zburat peste masini... Nimeni nu ar trebui sa taca acolo de rusine sau mai stiu io ce.. Dupa ce iti iei un magnum in parbriz sau in cap o sa vezi ca rusinea nu plateste parbrizu sau spitalizarea.
andreirosca1967 .. man.. nu asa trebuie facut. Trebuie zbierat atunci acolo pe loc. Aici pe forum e egal cu zero. Intentia e buna dar efectul aici pe forum este zero.
Data viitoare fa scandal acolo si o sa ai surpriza placuta ca restul de modelisti de acolo te vor sustine. Cel putin io o voi face .. dar ma indoiesc ca strigi inaintea mea :wacko: ...
#13
Postat 10 November 2008 - 11:19 AM
Per ansamblu sunt doua situatii in care apar astfel de evenimente:
1. Pilotii sunt la inceput si trebuie indrumati.
2. Sau modelul mai scapa de sub control... insa nu au fost situatii grave pana acum.
Un alt aspect care imi place este faptul ca se zboara oarecum intr-o anumita ordine, adica nu toata lumea in acelasi timp... isi lasa oamenii "sacosa" langa pista si astapta :wacko:
Un set de reguli precise nu cred ca vor ajuta in mentinerea unei stari de bine. Orice comportament reglementat "juridic" este incalcat. Bunul simt este singurul care poate ajuta aceasta comunitate.
Din ce am observat pana acum bunul simt e la el acasa si ma simt excelent cu toti cei de acolo... iar greseli se mai intampla, cu sau fara voia noastra.
Cat despre elicoptere, acestea sunt o situatie mai speciala. Eu oricum sunt speriat nevoie mare de ele. ... si nu e vorba ca nu sunt pilotate bine, ci pur si simplu sunt infioratoare :(... punctul meu de vedere. Poate pentru anul viitor mai tundem un heliport in partea cealalta de masini, cam la aceesi distanta, astfel incat cele doua clase de zburatoare sa se simta in largul lor....
Le multumesc pe aceasta cale tuturor "zburatorilor" de la Chitila pentru orele minunate petrecute impreuna :(...
#14
Postat 10 November 2008 - 11:32 AM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#15
Postat 10 November 2008 - 06:18 PM
Dom*PROFESOR, la Nov 9 2008, 08:52 PM, a spus:
Bine spus...
Se v-a intampla exact ca la Clinceni.Eu nu am zburat decat o singura data pe Chitila si a fost super, mai ales ca am strans chistoace :o
#16
Postat 10 November 2008 - 09:16 PM
ionutz_csu galati, la Nov 10 2008, 06:18 PM, a spus:
Se v-a intampla exact ca la Clinceni.
Adica ce se va intampla?
Activitatea aeromodelistica de pe Clinceni a murit (desi unii inca zboara acolo) datorita dezvoltarii activitatii la zborul 1:1. Nicidecum din alte cauze.
Pur si simplu majoritatea celor care zburau acolo si-au dat seama ca nu mai era loc, asa ca trupa s-a mutat la Chitila.
#17
Postat 11 November 2008 - 12:34 AM
ionutz_csu galati, la Nov 10 2008, 06:18 PM, a spus:
Se v-a intampla exact ca la Clinceni.Eu nu am zburat decat o singura data pe Chitila si a fost super, mai ales ca am strans chistoace :lol:
?
Ce anume s-a intamplat la clinceni.. asta sunt curios sa aflu si io.. ca io zburam la clinceni si am venit la chitila ca nu mai aveam loc de ULM-uri..YAK-uri si Extra... devenise periculos si pt mine si pt ei.. aterizarea era un slalom intre hangar, copii lui prigoana si 3 ulm-uri si un lamborghini.
#18
Postat 11 November 2008 - 04:45 PM
La Clinceni,s-a pus problema siguranţei zborurilor,datorită înmultiri avioanelor 1:1.
Au inceput lungi discuţii,dezbateri,îmatriculări,date personale,serii,numere,etc. ca in final să se ajungă la concluzia, că nu toată lumea are acces la zbor.
Acuma se pune problema siguranţei persoanelor si maşinilor prezente pe cămp.Este foarte bine,pentru că pe primul loc trebuie să fie siguranţa,dar ceea ce vreau să spun este că nu vreau să se ajungă iar la acele discuţii care vor avea ca rezultat interzicerea la zbor a anumitor persoane, din diferite motive(cred că ar fi discriminare).
Nu toţi s-au născut învăţaţi,dar merită toţi o sansă.
Incă odată vreau să menţionez că nu am scris aceste rănduri pentru că nu-mi pasă de siguranţă la locul de zbor,dar nu vreau să se ajungă iar la îndepărtarea celor ce vor să zboare acolo
#19
Postat 11 November 2008 - 05:23 PM
ionutz_csu galati, la Nov 11 2008, 04:45 PM, a spus:
1.La Clinceni,s-a pus problema siguranţei zborurilor,datorită înmultiri avioanelor 1:1.
Au inceput lungi discuţii,dezbateri,îmatriculări,date personale,serii,numere,etc. ca in final să se ajungă la concluzia, că nu toată lumea are acces la zbor.
2.Acuma se pune problema siguranţei persoanelor si maşinilor prezente pe cămp.Este foarte bine,pentru că pe primul loc trebuie să fie siguranţa,dar ceea ce vreau să spun este că nu vreau să se ajungă iar la acele discuţii care vor avea ca rezultat interzicerea la zbor a anumitor persoane, din diferite motive(cred că ar fi discriminare).
3.Nu toţi s-au născut învăţaţi,dar merită toţi o sansă.
4.Incă odată vreau să menţionez că nu am scris aceste rănduri pentru că nu-mi pasă de siguranţă la locul de zbor,dar nu vreau să se ajungă iar la îndepărtarea celor ce vor să zboare acolo.
esti un pic pe langa problema si sa iti spun de ce:
1.la clinceni s-a pus problema sigurantei zborului deoarece, la vremea aceea, comandantul aerodromului a avut aceasta cerere.dansul dorea sa stie ce masini ii stau pe camp,cine vine si cine nu. eram oaspeti acolo, cine facea un mic efort sa-mi dea datele personale avea acces acolo.vrei sa-ti spun cat m-am caciulit pe la comandantii aia (ca se schimbau des) sa ne aprobe lista,cata benzina si nervi si timp am consumat? si atunci se punea aceeasi problema:siguranta noastra,a masinilor si cea legata de 1:1.
acuma,sunt convins ca se poate face la fel.eu nu ma mai simt in siguranta acolo,asa ca nu ma mai zbat.
2.cum crezi tu ca poti opri un om sa zboare la chitila din diferite motive?? de exemplu: nu imi place moaca ta ,dispari de aici ca e campul meu!! aici vorbim despre zborul deasupra masinilor, despre siguranta noastra, nu e vorba despre discriminare!!!!
3.da,sunt de acord.numai ca unii nu doresc sa fructifice sansa...
4.o sa se ajunga la indepartarea celor care stiu sa zboare corect si care pot invata si pe altii.parerea mea...
p.s. am splitat subiectul sa ramana curat la jurnal de zbor.
p.p.s.
nu inteleg de ce tot apar comentarii de genul asta...a cerut cineva ajutorul cuiva si nu l-a primit?
nu e greu;trebuie doar sa zbori in fata ta si sa nu ridici ochii mai sus de 60 de grade.orice ar fi sa tii avionu acolo.
oare de ce nu comenteaza nimeni aceasta regula simpla la A51 ALBA? pai scurt:nu te conformezi,pleci si zbori unde vrei.si repet nu este discriminare.
probabil ca daca nu ar exista aceste discutii ,ar fi mult mai multi piloti la intalnirile de acolo.
la acest modelodrom,cine nu se conformeaza,pleaca. este un mic modelodrom satesc,construit in ani pe baza de voluntariat.poza de panorama spune multe(merci Pitts pt link).
#20
Postat 11 November 2008 - 06:06 PM
ionutz_csu galati, la Nov 11 2008, 04:45 PM, a spus:
La Clinceni,s-a pus problema siguranţei zborurilor,datorită înmultiri avioanelor 1:1.
Au inceput lungi discuţii,dezbateri,îmatriculări,date personale,serii,numere,etc. ca in final să se ajungă la concluzia, că nu toată lumea are acces la zbor.
Acuma se pune problema siguranţei persoanelor si maşinilor prezente pe cămp.Este foarte bine,pentru că pe primul loc trebuie să fie siguranţa,dar ceea ce vreau să spun este că nu vreau să se ajungă iar la acele discuţii care vor avea ca rezultat interzicerea la zbor a anumitor persoane, din diferite motive(cred că ar fi discriminare).
Nu toţi s-au născut învăţaţi,dar merită toţi o sansă.
Incă odată vreau să menţionez că nu am scris aceste rănduri pentru că nu-mi pasă de siguranţă la locul de zbor,dar nu vreau să se ajungă iar la îndepărtarea celor ce vor să zboare acolo
Incep sa ma acidulez... frate ii tot dati inainte cu fraza asta "Nu toţi s-au născut învăţaţi,dar merită toţi o sansă." Spune-mi si mie de unde o scoti.. nu esti singurul ... si e valabil pt toti care zic "Aaa. pai io sunt incepator ce sa caut acolo?" .. De unde le scoateti chiar nu inteleg.
Este vorba de bun simt.. Atat.. daca vrei si regulamentul de la clinceni era bazat tot pe bun simt.. Despre ce vorbesti...
Spune-mi si mie cine scrie pe forum aici.. sau discuta la camp despre chestia asta ca nu inteleg de unde vine.. Segregatia asta intre incepatori si avansati... Ca despre asta e vorba nu ? Spune-mi si mie cine a venit la mine sau la altcineva avansat si l-a refuzat...
Si sunt mai mult de jumate incepatori la chitila si erau si la clinceni cand eram mai multi de 4 .. si nu i-a dat nimeni afara.. Ne-am certat cu aia care nu verificau frecventele la statie si aia care zburau periculos peste masini.. (vezi costi parca care facea loopinguri peste masini in full gaz..) Era vorba de bun simt...
TU DESPRE CE VORBESTI ?!!!!!!!?????????
PS : Si nu mi-l aduce pe mizzone in fata ca el era singurul.. care zicea asa ceva si care NU ZBURA .. deci nu se pune.
Aceasta postare a fost editata de ZOD: 11 November 2008 - 06:08 PM
#21
Postat 11 November 2008 - 08:23 PM
ionutz_csu galati, la Nov 11 2008, 04:45 PM, a spus:
Probabil vorbesti doar din auzite. Nu a indepartat nimeni pe nimeni de la zbor la Clinceni.
Cei care au plecat au prefarat sa faca asta datorita traficului marit la zborul 1:1.
#22
Postat 12 November 2008 - 12:19 AM
#24
Postat 12 November 2008 - 01:05 PM
TUROK, la Nov 12 2008, 12:19 AM, a spus:
Vorbim discutii... si aluzii
Aceasta postare a fost editata de ZOD: 12 November 2008 - 01:06 PM
#25
Postat 12 November 2008 - 08:25 PM
#26
Postat 08 February 2009 - 10:30 AM
Trebuie sa stabilim aici pe forum, niste regului, ca la urmatoarea intalnire pe camp sa le aplicam!
Cine este deacord?
0721.798.720
#27
Postat 08 February 2009 - 02:35 PM
-el nu trebuie sa stea incontinuu cu ochii dupa model si poate verifica spatiul aerian si terestru 360 de grade in numai 1-2 secunde;
-poate anunta in locul pilotului intentiile acestuia a.i. pilotul sa ramana concentrat pe ceea ce face(sau ce vrea sa faca);
-poate instruii pilotul in caz de necesitate ce sa faca fara ca pilotul sa-si ia ochii de la model (dai motor si degajeaza-a intervenit ceva pe pista);
un helper nu o sa va faca decat bine,inclusiv in corectarea zborului pentru ca el vede cu alti ochi zborul vostru.
oricum nu zburati toti in acelasi timp...
#28
Postat 08 February 2009 - 02:41 PM
#29
Postat 08 February 2009 - 06:38 PM
Cum vad eu CZ-ul:
Roluri:
- sa centralizeze frecventele folosite, inclusiv in FPV daca e cazul, astfel incat sa existe un singur punct de contact pentru orice nou pilot care ajunge la locul faptei;
- sa organizeze cozile de zbor (in general se pot zbura mai multe aparate, de preferat maxim doua termice, un elicopter si hai 3 planoare, planoarele avand avantajul ca de regula se duc mai sus si, oricum, pot zbura bine-mersi spre nord);
- sa asigure liber la traversarea pistei de catre autovehicule care vin/pleaca la / de la "locul faptei";
- sa indrume nou-venitii catre zonele agreate pentru categoria lor de aparate.
Evident, pozitia asta poate genera tensiuni si discordii (deciziile luate de ocupantul ei mai exact); o sa incerc sa astern in scris niste "proceduri" simple si practice astfel incat toata lumea sa fie multumita. Daca aveti idei, hai sa le punem laolalta astfel incat totul sa fie cat mai comod pentru toata lumea. De asemenea, este OBLIGATORIU ca participantii la o sesiune de zbor la Chitila sa accepte un asemenea rol si mai ales SA RESPECTE indicatiile sale, care indicatii trebuie sa fie de natura a-i proteja pe toti de eventuale - doamne fereste! - accidente.
Voi reveni cu amanunte, momentan trebuie sa-mi schimb pozitia (traiasca uaiarlessu' chiar si intr-o garsoniera!)
#30
Postat 08 February 2009 - 10:47 PM
- ca va place sa nu, ca va convine sau nu, suntem FOARTE multi;
- helperul este necesar, nu intra in discutie;
- dar... ar trebui ca cei cu electrice(nu toate, unele poate au nevoie de pista) sa sa zboare in spatele masinilor, e camp gramada, elicopterele la elicoptere.
- termice, eu unul am termic de putin timp, dar niciodata nu am zburat cand alt termic zboara. Parerea mea ca 1-2 termice in aer sunt suficiente. Oricum e foarte important sa-ti auzi motorul, ceea ce nu se intampla mereu; unele sunt mai zgomotoare altele nu; la al meu o sa-i dau gauri in toba "cu cuiu" :rolleyes:;
- masinile nu trec pana nu li se face semn de catre helper, eu unul ma uit de 5 ori, si nu exagerez, pana trec.
- de multe ori ne grabim, ne hazardam si nu suntem atenti, ce sa mai, e la fel ca in trafic cu masina, nu casti ochii...
Concluzia mea ar fi ca accidente vor mai fi si ce putem face e sa fim mult mai atenti si sa nu aglomeram spatiul aerian, sa avem rabdare sa aterizeze cei din aer, nu vom putea zbura toti foarte mult, e clar.
Solutia nu e sa zburam toti haotic incercand nu stiu ce naiba!
Aceasta postare a fost editata de typer: 08 February 2009 - 10:54 PM
"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.