Teren de zbor zona Militari Teren de zbor pentru zona Militari
#1563
Postat 04 December 2011 - 05:22 PM
---------------------------------
Aero: Spacewalker, Zaggy, Ultron, Sonic Low Wing(Termic), HK Bixler, Nemuritoru(Termic)
---------------------------------
Tx: Turnigy 9X
----------------------------------------------
#1566
Postat 08 December 2011 - 02:08 AM
---------------------------------
Aero: Spacewalker, Zaggy, Ultron, Sonic Low Wing(Termic), HK Bixler, Nemuritoru(Termic)
---------------------------------
Tx: Turnigy 9X
----------------------------------------------
#1567
Postat 08 December 2011 - 01:01 PM
Titlu suna ca anunt matrimonial, dar este pe bune.
Am construit un aeromodel, clona dupa Piper Cub, din polistiren extudat, carbon si policarbonat, cu urmatoarele caracteristici:
- Anvergura 240 cm (aripa fara diedru de 2%, dar am compensat cu stabilizatoare la capatul aripii asezate la 45 de grade- ma astept sa fie stabil si sa se comporte ca un planor)
- Lungime estimata 150 cm
- Greutate estimata 2700 -2800 g
- Incarcare alara: cca 35g /dmp, chiar mi mica daca luam in considerare si ampenajul orizontal (eu zic ca este “usor”)
- Suprafete de control: cu marimi generoase, servo de 26gr, metalice, de 3,0 Kg/cm (posibil suficient)
- Motor: Rc Timer BC3542-6, 1000kv
- Elice: APC 12*5, tractiune masurata static, la sol: 1800 g (cam putin, dar cred se poate zbura)
- ESC: 70A, BEC 5A
- Acumulator: LiPo 5000 mAh, 3S, 20-30C
Asi dori sa realizez primul zbor cu acest model duminica 11 decembrie, la CET Vest- Militari.
Pentru primul zbor caut un pilot cu experienta care sa-l zboare sau sa ma asiste la zbor. Ma ajuta cineva?
#1568
Postat 08 December 2011 - 01:04 PM
Totul depinde de vreme, in special de vant (mai depinde si de intratul pe teren, dar asta este alta problema). M-am hotarat sa nu il zbor daca vantul va sufla in rafale sau cu peste 10km/h deoarece probabil nu va zbura (aripa este groasa si neinfoliata- deci rezistenta mare la inaintare, completata nefericit de un motor “slabut”) sau daca va zbura prost si cu risc mare de prabusire. In plus pe vant nu poti afla informatii referitoare la comportarea modelului sau la problemele de constructie, setare, motorizare, etc.
Probleme pot fi multiple avand in vedere ca este un model construit acasa, care nu respecta planurile initiale si este facut de un incepator. Macar la partea cu pregatirea de zbor si zburatul efectiv asi avea nevoie de ajutorul unui pilot exeprimentat. (daca avionul “supravietuieste” ma intereseaza si ce ar trebui pentru imbunatatirea zborului)
Din punctul meu de vedere consider avionul ca fiind robust (poate prea mult), cu exceptia trenului de aterizare (care mi se pare firav) si a motorului mic.
Din aceste motive asi dori ca prima incercare de zbor sa se faca din stilul aruncat din mana (se “protejeaza” trenul de aterizare si se “ajuta” motorul). La aterizare, mai vedem. :)
Daca supravietuieste, putem incerca si decolarea de pe roti.
Revin. Cine ma poate ajuta la zborul cu acest Piper de 2,4m?
#1569
Postat 08 December 2011 - 01:09 PM
dan231, la 08 December 2011 - 01:04 PM, a spus:
Totul depinde de vreme, in special de vant (mai depinde si de intratul pe teren, dar asta este alta problema). M-am hotarat sa nu il zbor daca vantul va sufla in rafale sau cu peste 10km/h deoarece probabil nu va zbura (aripa este groasa si neinfoliata- deci rezistenta mare la inaintare, completata nefericit de un motor “slabut”) sau daca va zbura prost si cu risc mare de prabusire. In plus pe vant nu poti afla informatii referitoare la comportarea modelului sau la problemele de constructie, setare, motorizare, etc.
Probleme pot fi multiple avand in vedere ca este un model construit acasa, care nu respecta planurile initiale si este facut de un incepator. Macar la partea cu pregatirea de zbor si zburatul efectiv asi avea nevoie de ajutorul unui pilot exeprimentat. (daca avionul “supravietuieste” ma intereseaza si ce ar trebui pentru imbunatatirea zborului)
Din punctul meu de vedere consider avionul ca fiind robust (poate prea mult), cu exceptia trenului de aterizare (care mi se pare firav) si a motorului mic.
Din aceste motive asi dori ca prima incercare de zbor sa se faca din stilul aruncat din mana (se “protejeaza” trenul de aterizare si se “ajuta” motorul). La aterizare, mai vedem. :)
Daca supravietuieste, putem incerca si decolarea de pe roti.
Revin. Cine ma poate ajuta la zborul cu acest Piper de 2,4m?
Bafta la zbor, eu nu o sa fiu weekendul asta, asa ca te rog sa-l filmezi.
O mica sugestie: vad ca motorul merge si cu packuri 4s. Daca nu ai, vezi daca are cineva sa-ti imprumute unul, mie cel putin mi se pare cam mica tractiunea pt greutatea lui, mai ales daca vrei sa-l lansezi din mana.
#1570
Postat 08 December 2011 - 01:23 PM
Am facut ceva simulari si cu 4 s, insa nu imi aduce o crestere a tractiuni . Sa spunem ca pun 4 s, dar pt ca motorul sa nu se incalzeasca va trebui elice mai mica. Insa mai studiez.
Oricum, planul initial era un avion de 2 m, dar dupa ce am taiat polistirenul extudat,(doua foi de 1,2 m, totala 2,4m) mi-a fost mila sa tai din el. Asa se intampla cand cumperi electronica inainte de a realiza avionul.
Referitor la tractiune, stiu ca este la limita inferioara dar teoretic este posibil (vezi FPV de la Marcel Marius- Alexandria, avion de 2600 g, tractiune cca 1600 g, este adevarat avergura mai mica)
#1572
Postat 08 December 2011 - 01:30 PM
dan231, la 08 December 2011 - 01:23 PM, a spus:
Am facut ceva simulari si cu 4 s, insa nu imi aduce o crestere a tractiuni . Sa spunem ca pun 4 s, dar pt ca motorul sa nu se incalzeasca va trebui elice mai mica. Insa mai studiez.
Oricum, planul initial era un avion de 2 m, dar dupa ce am taiat polistirenul extudat,(doua foi de 1,2 m, totala 2,4m) mi-a fost mila sa tai din el. Asa se intampla cand cumperi electronica inainte de a realiza avionul.
Referitor la tractiune, stiu ca este la limita inferioara dar teoretic este posibil (vezi FPV de la Marcel Marius- Alexandria, avion de 2600 g, tractiune cca 1600 g, este adevarat avergura mai mica)
Ca sa zbori un avion nu trebuie sa ai tractiunea egala cu greutatea, aceea este o conditie aproximativa poate ca sa faci hover.
Pentru un trainer cum e Piperul iti trebuie cam 250W/kg, care evident sa se transforme in tractiune in mod corespunzator, adica cu o turatie si elice optima pentru viteza de croaziera a platformei respective.
Eu as pleca cu el din start de pe roti, nu aveti cum sa il lansati din mana asemenea avion.
Imi poti da greutatea si suprafata aripii sa fac si eu niste simulari ? Ce motor ai ?
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 08 December 2011 - 01:31 PM
#1574
Postat 08 December 2011 - 02:00 PM
dan231, la 08 December 2011 - 01:23 PM, a spus:
Am facut ceva simulari si cu 4 s, insa nu imi aduce o crestere a tractiuni . Sa spunem ca pun 4 s, dar pt ca motorul sa nu se incalzeasca va trebui elice mai mica. Insa mai studiez.
Oricum, planul initial era un avion de 2 m, dar dupa ce am taiat polistirenul extudat,(doua foi de 1,2 m, totala 2,4m) mi-a fost mila sa tai din el. Asa se intampla cand cumperi electronica inainte de a realiza avionul.
Referitor la tractiune, stiu ca este la limita inferioara dar teoretic este posibil (vezi FPV de la Marcel Marius- Alexandria, avion de 2600 g, tractiune cca 1600 g, este adevarat avergura mai mica)
Pot sa-ti imprumut un Turnigy C4260, KV 600. Identic cu asta, dar kv 600 in loc de 500. Elice nu am ca tocmai am facut-o praf.
Maine plec din Bucuresti, deci daca il vrei, da un semn azi.
#1575
Postat 08 December 2011 - 02:00 PM
#1576
Postat 08 December 2011 - 02:07 PM
In acest caz trebuie sa scap de cca 800g .
Am vazut ca se poate lansa din mana si avioane mari- vezi L39 (proprietar Camil)de acum 3-4 saptamani, de pe acelasi teren . Asa m-am gandit ca poate merge daca ii dai un impul initial+ ceva inaltime.
Pe roti nu m-as baza pe pista de la Militari. De pe sosea ar merge.
Aripa cu eleroane, servo, sistem de prindere 950 g- estimativ. Coarda de 34 cm, pe toata lungimea, rotunjite catre varf+ stabilizatoare la capatul aripii. Grosime maxima- 4 cm. Profil USA 35b.
Motor: Rc Timer BC3542-6, 1000kv – detalii mai sus
Orice parere este binevenita.
#1577
Postat 08 December 2011 - 02:18 PM
dan231, la 08 December 2011 - 01:53 PM, a spus:
Oricum astept si alti doritori, binenteles cu experienta. :unsure:
ma bag si eu, sa te filmez:)
---------------------------------
Aero: Spacewalker, Zaggy, Ultron, Sonic Low Wing(Termic), HK Bixler, Nemuritoru(Termic)
---------------------------------
Tx: Turnigy 9X
----------------------------------------------
#1578
Postat 08 December 2011 - 02:24 PM
dan231, la 08 December 2011 - 02:07 PM, a spus:
Iti faci prea multe griji, hai cu el la camp, il cantarim din ochi. De regula daca un avion nu imi inspira incredere referitor la tractiune nu il zbor. Iar tractiunea o testez destul de empiric, la mana :unsure: . Abia dupa primele doua zboruri si trimari initiale poti sa incepi ajustarile de finete si sa faci calcule.;) . O sa aduc si eu ceva de filmat si daca vine Costi_n ne trage el profesional pe video :pardon:
#1579
Postat 08 December 2011 - 02:28 PM
Multumesc.
Cred ca ar merge, daca gasesc si o elice potrivita- cu diameru de cel putin un 16 (avand in edere turatia redusa). Disponibil local (si la preturi rezonabile) nu am gasit decat 14*12, care cu motorul tau ar asigura o tractiune de 2700 g teoretic, cca 2500g practic. Oricum un progres. Orice idee de elice este binevenita.
Tu ce elice folosesti si cat trage?
Cum imprumut motorul? Un telefon?
#1581
Postat 08 December 2011 - 02:33 PM
dan231, la 08 December 2011 - 02:28 PM, a spus:
Multumesc.
Cred ca ar merge, daca gasesc si o elice potrivita- cu diameru de cel putin un 16 (avand in edere turatia redusa). Disponibil local (si la preturi rezonabile) nu am gasit decat 14*12, care cu motorul tau ar asigura o tractiune de 2700 g teoretic, cca 2500g practic. Oricum un progres. Orice idee de elice este binevenita.
Tu ce elice folosesti si cat trage?
Cum imprumut motorul? Un telefon?
Suna-ma la 0744420008. Acum plec de acasa dar il iau cu mine, si ne intilnim noi cumva mai incolo.
Eu il zbor cu un 13x6.5 taiat sa fie de fapt 12x6.5, dar pe un pack 6s.
Motorul trage un trainer de 3 kg, cu o forta aprox egala (urca f bine vertical).
#1582
Postat 08 December 2011 - 02:38 PM
Cu 2kg tractiune eu as pleca direct de pe sol, e mai mult ca suficient, iti asigura o decolare la 45 grade.
Cel putin asa indica simularea :unsure: Si RCTimer fac motoare bune, poti avea incredere in el.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 08 December 2011 - 02:39 PM
#1583
Postat 08 December 2011 - 03:17 PM
dan231, la 08 December 2011 - 02:32 PM, a spus:
La camp vin oricum. Deci duminica dupa 10.30.
Motorul l-am testat si eu la mana si la cantar. Mai mult de 1800 g nu se duce. Ori usurez modelul ori schimb motorul + elicea. Trebuie sa ma decid.
eu am facut acum un avion 1400 grame, cantarit si motoru tragea maxim 1100, testat. si ghici ce, a zburat, incet si greoi dar a zburat :unsure:
---------------------------------
Aero: Spacewalker, Zaggy, Ultron, Sonic Low Wing(Termic), HK Bixler, Nemuritoru(Termic)
---------------------------------
Tx: Turnigy 9X
----------------------------------------------
#1586
Postat 08 December 2011 - 04:08 PM
dan231, la 08 December 2011 - 03:53 PM, a spus:
Pai atunci s-a rezolvat. Folosesc elicea mea (am descoperit ca este doar 12*4) sau a ta 12*10, inseriez doi acumulatori 3 S @ 2200 mah (incarcati la fel) si am un pack la 6S. Prima ar trage cca 2,5kg, a doua 5 kg daca nu trebuie fortata.
In nici un caz nu o sa traga 5 kg cu elicea 12x10, poate pe la 3 - 3.5kg. Dar oricum, suficient.
#1587
Postat 08 December 2011 - 04:09 PM
Motorul tau trage cca 80% (1100/1800) din greutatea avionului, al meu in cel mai bun caz ajunge la 65% (1800/2800). Pe langa asta ma astept ca profilul mai gros al aripii de la avionul meu si forma nefinisata si neinfoliata sa opuna o rezistenta relativa mai mare.
In aceste conditii consider ca daca avionul tau a zburat greoi, al meu va zbura supergreoi/ daca va zbura.
#1588
Postat 08 December 2011 - 04:36 PM
dan231, la 08 December 2011 - 04:09 PM, a spus:
Motorul tau trage cca 80% (1100/1800) din greutatea avionului, al meu in cel mai bun caz ajunge la 65% (1800/2800). Pe langa asta ma astept ca profilul mai gros al aripii de la avionul meu si forma nefinisata si neinfoliata sa opuna o rezistenta relativa mai mare.
In aceste conditii consider ca daca avionul tau a zburat greoi, al meu va zbura supergreoi/ daca va zbura.
pai si la mine aripa are profil gros, o sa iti arat duminica, si la mine doar aripa e infoliata, ca asa am primit-o:D, avionu l-am lasat doar depron, ca sa il testez intai si s avad cum zboara si porma il voi inveli in scoci colorat, acum l-am mai usurat, am scos cei 350 grame de plumb din bot si am facut cateva modificari:)
p.s.: ce vroiam eu sa zic este ca desi avionu e mai greu decat tractiunea motorului el tot zboara dar incet, aripa creaza portanta si ridica avionu, motoru doar trage.
Aceasta postare a fost editata de R3dD3vil: 08 December 2011 - 04:37 PM
---------------------------------
Aero: Spacewalker, Zaggy, Ultron, Sonic Low Wing(Termic), HK Bixler, Nemuritoru(Termic)
---------------------------------
Tx: Turnigy 9X
----------------------------------------------
#1589
Postat 08 December 2011 - 04:45 PM
dan231, la 08 December 2011 - 04:00 PM, a spus:
Cu ce simulezi? M-am uitat mai bine si am descoperit ca cea mai mare elice a mea are 12*4.
Ce zice simulatorul pt 12*4? La ce unghi urca?
Calculator propriu in Excel, cu formule luate din diverse surse, garantate.
Cu 12*4 ma tem ca abia va decola intradevar. Ideea cu 6s pe motorul ala e "exploziva", sa filmati asta neaparat :blush:
Chiar nu gasesti o elice de 12*6 in Bucuresti ?
#1590
Postat 08 December 2011 - 05:56 PM
OK. Este mai realist 3 kg – eu calculez cu ecalc.ch si ala mai scapa si dude de genul asta (nu a limitat curentul din motor la 50A si la 78A mi-a calculat 5kgf) . Pot sa il testez pana duminica. Cu ce se prinde motorul de fuselaj?
@r3dD3vil
Am inteles ideea, dar sa vedem si la camp daca merge.
@renato
Pentru motorul meu nu am cautat local 12*6, pentru simplu motiv ca o elice de asemenea dimensiune am comandat-o acum o saptamana si o astept sa vina.
Ce am cautat local a fost o elice compatibila pt motorul imprumutat de la Alcorr (caruia ii multumesc inca o data) calculand la 3S. Apoi tot Alcorr a rezolvat problema cu o elice 12*10 care “scoate” cel putin 3 kg f cu 6S.
O oarecare nedumirire mai am referitor la capacitatea pack-ului 6S (pe care pot sa-i furnizez inseriind doi acumulatori identici). Pot sa am pack de 2200 mAh, 20-30C (cca 400g) sau 5000 mAh, 20-30C (cca 850g). Ce ma sfatuiti?