costi_n, la 26 November 2011 - 07:37 PM, a spus:
Sa va povesteasca Florinelu desprea romani adevarati. A avut si el o experienta asemanatoare :)
Mi-ai luat vorba din gura :rofl: , chiar voiam sa scriu un post mai lung in care sa relatez cele patite de mine. S-a intamplat mai demult insa nu am avut timp sa postez cu lux de amanunte (si era pacat amintit doar sumar).
Asadar, in lunea urmatoare dupa ce DeepSky a pierdut avionul m-am prezentat la CET cu EZ-ul meu si cu Gopro sa fac niste poze de sus, poate-poate vedem vreo urma din AXN. Aveam un feeling ca ceva prost se va intampla pentru ca toata ziua alergasem si nu am putut sa ajung la CET pe lumina. Era ora 16.30, nu prea mai era cine stie ce lumina si era si vant. M-am incapatanat sa continui desi toata fiinta imi zicea sa nu. Pe statie aveam o antena de la un router Wi-Fi pe care voiam sa o incerc intr-o zi de teste. Am zis sa nu mai pierd timpul cu schimbatul antenelor si am ridicat EZ-ul in aer. In cateva sute de metri, mult prea devreme, am auzit primele bipaituri de la RSSI, sporadice dar totusi ele erau acolo. Foarte ciudat, am zburat de multe ori la limita vizibilitatii si abia atunci mai prindeam ceva bipuri. Am continuat sa inaintez, GoPro-ul facea, cuminte, poze la fiecare 2 secunde.
Am dat o tura pe unde credeam eu ca ar fi centura, vantul era destul de puternic si imi ducea avionul inspre sosea. M-am intors spre mine, am facut un mic ocol si am pornit in nou spre unitatea militara. Pe masura ce avansam bipurile de RSSI incepeau sa urle si mai tare. Ma intorc, imi zic si incep sa virez usor dreapta ca in final sa ajung cu botul spre locul de lansare.
Vorba lui Costin_n: Fatalitate!^_^ . Intors intr-un unghi mort al antenelor, avionul nu mai raspundea la comenzi. Deloc! Antena aia netestat mi-o facuse! :drinks: Telemetria piuia cu alarma cea mai naspa (no signal). Totul s-a petrecut in cateva secunde, nu am avut timp nici macar sa reorientez statia (desi nu stiu daca faceam ceva, antena era un baston nenorocit de router). De ce ma temeam la inceput tocmai se intamplase.
Am incuiat masina si viteza catre presupusul loc la crashului. Eu credeam ca a picat undeva pe langa stalpul de inalta tensiune, in dreapta lui asa ca am tinut-o drept catre acesta. Cand m-am apropiat de el am deschis statia si cand am ridicat-o deasupra capului am prins semnal de la telemetrie, vreo 40db. It's alive! Bun, dar in ce directie? Pe langa stalp nu se vedea nimic. Hai sa ma duc sa ma uit pe linia ferata si pe soseaua de centura. Poate am vreo sansa sa nu il calce trenul sau vreun TIR. Zis si facut insa in zadar, nici urma. Pe linia ferata semnalul era mai bun, dar acolo era si terasamentul ridicat, credeam ca de aia aveam semnal mai bun. Ma uit pe centura, un autoturism tocmai pleca de undeva de la o firma de pe margine dupa ce proprietarul bagase ceva alb, pe bancheta din spate. "O fi avionul meu?" ma gandesc cu groaza. Asteptam sa plece ala cu ochii pe ecranul statiei, decibelii ramaneau pe la 50. Phiuuu, scapasem, avionul statea pe pozitie, nu il luase ala cu masina. Intre timp s-a apropiat un cioban care vazuse "reprezentatia mea". "Sefule, a cazut pana in linia ferata, l-am vazut cu ochii mei, am vazut cum a sarit in sus dupa ce a cazut, aici in iarba.". El fusese mai aprope decat mine de locul crashului, ma gandeam ca o fi vazut el ceva. M-am intors pe camp sa continui cautarile. Semnalul RSSI scadea insa dar am zis sa caut mai bine prin vegetatia locului.
Marea problema era ca se lasa intunericul iar eu nu gaseam nemernicul de avion :angry: . Dupa ce scotocisem toata zona de pe directia stalpului am zis sa incerc si in alta parte unde nu era prea probabil sa cada: dincolo de soseaua de centura. Cu greu am reusit sa traversez parapetul de protectie, era plin de praf si camioanele goneau si nu se mai terminau. M-am incapatanat sa sar parapetul pentru ca pe ecranul statiei semnalul era din ce in ce mai puternic. Am reusit si dupa ce am mers pe langa gardul unitatii o vreme am ajuns la un drum neasfaltat ce iesea din centura. Semnalul din ce in ce mai puternic :good: . Imi dadea curaj dar in acelasi timp ma gandeam cu groaza ca e in curtea unitatii. Am dat un pic de motor, poate se aude ceva speram. Incredibil, aud motorul la vreo 30m. Alerg ca un apucat si GASESC avionul langa gardul unitatii, sifonat dar reparabil cu toate functionand in el.
Semnul din poza arata unde a cazut cu botul, fix in drumul pietruit in care a facut un mic crater.
Probabil ca ziceti, eh, o alta poveste cu happy end in care omul si avionul se intalnesc si se imbratiseaza. Acasa, pe calculator am vazut de fapt ineditul. Iata povestea si din punctul de vedere al avionului:
"Cazusem si ma lovisem rau.
.
Am stat asa, cu capul in jos o vreme pana cand... vad niste faruri in departare. Acestea se apropie si din spatele lor apare un domn.
Acesta ma ridica usor si ma aseaza langa gardul unitatii sa ma calce vreo masina si poate chiar ma gaseste proprietarul.
Era mai bine, mi se schimbase view-ul in cadru :good: "
Iata ca exista si oameni de bine in tara asta. Daca as fi avut numarul de telefon scris mare pe avion probabil agonia cautarii ar fi fost mult mai scurta. Inca o data telemetria mi-a salvat pielea, probabil un buzzer nu m-a fi ajutat in galagia pe care o face traficul de pe centura. Vreau sa ii multumesc domnului care mi-a mutat avionul din drum. Nu stiu cum exact, poate o sa stau "la panda" prin zona o data, in masina, e posibil sa isi faca vreo casa in zona, se construieste pe acolo.
Un sfat pentru cei care nu vor sa experimenteze cele traite de mine: daca aveti senzatia ca in ziua respectiva vi s-ar putea intampla ceva rau mai bine renuntati. Nu e superstitie, dar daca vi se intampla aveti mustrari de constiinta de nu le puteti duce.
P.S.:Vin si io la zbor mai spre pranz.
Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 27 November 2011 - 09:49 AM
Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)