Martie 2004
#1
Postat 01 March 2004 - 04:51 PM
Vad ca subiectul a cazut din top asa ca am sa o mai readuc putin in atentia voastra.
Ultima saptamana a fost plina de zboruri in deplasare. Primul meu zbor pe acest an in Rapa Rosie am efectuat-o acum o saptamana dar nu am postat-o fiindca a fost publicat la subiectul Aripi si nu am vrut sa o dublez. In acest weekend am zburat in deplasare cu prietenii mei de la Brasov. Aerodromul de la Sanpetru se trezeste a nush'tiu cata oara de sub amorteala zapezii asa ca am dat la "nori" vorba lui Domn Profesor.
Sambata zi superba fara vant, termica in dezvoltare spre dupamasa asa ca am desfasurat arsenalul nostru. Duminica am repetat faza cu mai multi amatori dar vantul puternic ne-a cam dat de furca si Avi a fost cel mai afectat dintre noi ca a trebuit sa-si pescuiasca modelul din lacul de linga aerodrom.
Hai sa nu va mai tin cu vorba ci sa va arat pozele pe o vreme demna de primavara.
1. Poza de la RR acum o saptamana
#2
Postat 01 March 2004 - 04:53 PM
#3
Postat 01 March 2004 - 04:55 PM
#4
Postat 01 March 2004 - 05:02 PM
#5
Postat 01 March 2004 - 05:04 PM
#6
Postat 01 March 2004 - 05:05 PM
#7
Postat 01 March 2004 - 05:06 PM
#8
Postat 01 March 2004 - 05:08 PM
#9
Postat 01 March 2004 - 05:11 PM
Toata stima pentru el ca a reusit sa tina piept vijeliei ce era dar pana la urma planorasul a cedat in lupta cu vantul si a aterizat in lac...
#10
Postat 01 March 2004 - 05:14 PM
#11
Postat 02 March 2004 - 02:12 AM
Da ziceti-mi si mie: unde faching bul shitul ma-si e lacul ala la Sanpetru, ca pe vremea cand umblam si eu pe acolo, nu era nici un lac? Cum te uiti dinspre panta de zbor (cu sanatoriul TBC) sa fie in partea dreapta, unde au venit aia cu movilele lor de steril si au halit din terenul aerodromului?
Oricum, aparitia unui lac la Sampetru nu poate decat sa faca bine la termica, aducand un contrast (termic) in peisaj.
#12
Postat 02 March 2004 - 09:31 AM
#13
Postat 02 March 2004 - 09:50 AM
ZOD, la 2 Mar 2004, 09:31, a spus:
:( :( ...cineva jubileaza!!!
Cu rabdare si ciocan.
#14
Postat 02 March 2004 - 10:41 AM
Valteras, la 2 Mar 2004, 02:12, a spus:
Multumim pentru aprecieri!
Lacul se formeaza chiar in groapa de steril din zapezile topite de pe Lempesh asa ca este doar temporar deschis sezonul la pescuitul planoarelor.
@Zod
Lasa ca e mai bine asa! Eu sustin ca trebuiesc respectati anumiti pasi in evolutia zborului cu aeromodele. Si tu ai sarit direct la un motoplanor si acum te dai la polistirene. Consider ca este o crima sa incerci din prima un zbor cu un model cu motor termic inainte sa iti acumulezi citeva zeci de ore de zbor cu modele mai nepretentioase. Anul acesta sigur ma fac cu un avion termic ca sa se bucure Marinero!
@ Marinaru
jubilezi? hai ca dai de baut la Rapa!
#15
Postat 02 March 2004 - 10:58 AM
#16
Postat 02 March 2004 - 02:44 PM
zozo, la 2 Mar 2004, 10:41, a spus:
@ Marinaru
jubilezi? hai ca dai de baut la Rapa!
...adica toti electrisitii care trec la Termic or sa de-a Marinarului de beut?!...Feine!!!...Propun si un moment de reculegere pentru un adevarat termist care a pornit pe dos...si azi isi face aripa electrica imbracata cu balsa!!! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ic_04.gif http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ic_02.gif
Cu rabdare si ciocan.
#17
Postat 07 March 2004 - 07:41 PM
Sambata 6 Martie, ora 14:30, Arad, vant ZERO, termica cat cuprinde! Am realizat ceea ce n-am crezut! Am dat la termica cu modelele favorite. Prima data, ca deobicei, am incercat aripa bimotoare si dupa ce ma facut mai multe ascensiuni cu ajutorul curentilor termici am trecut la Hawk-ul de 2 metrii. A fost incredibil! M-am panicat de citeva ori ca nu mai vedeam modelul din cauza altitudinii.
Duminica 7 Martie, ora 14:30, Timisoara, vant puternic in rafale. Mini - flugtag la care speram sa defloram Piperul 400 al noului nostru prieten aeromodelist Atty. Din pacate acest lucru nu s-a putut realiza din cauza vantului puternic dar am avut ocazia de a vedea o frumusete de model! Din motive de securitate eu am lansat doar aripa bimotoare cu care am aterizat la punct fix ca si cu un elicopter cu vantul din fata.
Va trimit poza cea mai reusita sa o savurati si astept pe proprietar sa va dea detalii! Baga Vivi!
#18
Postat 07 March 2004 - 11:53 PM
Ne-am uitat in continuare la 2-3 Savage-uri care zbierau in noroiul ,zapada si baltile de pe bucatica de iarba de la palat .
#19
Postat 08 March 2004 - 10:56 AM
Citeaza
Salutare!
Pai ce pot sa zic...nu prea multe pentru ca a fost un zbor scurt din cauza vantului care batea puternic si in rafale iar cand am venit la aterizare abia tineam avionul drept. Am reusit sa fac un looping si niste viraje rapide dar inca mai trebuie sa exersez deoarece modelul e mult prea rapid pentru reflexele mele, care asa mici cum erau, s-au redus si mai mult din cauza ca nu am mai iesit la zbor. Acum trebuie sa mai continui insa lucrul la model ca sa arate cat de cat "scale", adica sa-i reimpanzesc ampenajele cu folie argintie, si sa incerc sa vopsesc si capota de la motor tot in argintiu. Mai incolo poate ii pun si un tren escamotabil pentru ca asta fix cam strica imaginea...
@Zozo
Multumesc foarte mult pentru poza!
Vivi
#20
Postat 10 March 2004 - 12:29 AM
ZOD, la 2 Mar 2004, 11:58, a spus:
ia-ti un brusless si o sa fie altfel...
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#21 Guest_Webmaster_*
Postat 11 March 2004 - 11:57 AM
Citeaza
Aveti ceva sfaturi pentru urmatorul zbor?Mi-ar fi de mare folos.
#22
Postat 11 March 2004 - 12:06 PM
Citeaza
Salve!
In primul rand sa incerci sa iesi la zbor doar pe vant usor si cat de cat constant. Pentru fiecare incepator, vantul e dusman destul de mare. In al doilea rand sa incerci sa iei inaltime imediat dupa decolare, si sa stai acolo sus cat de mult se poate. Dupa ce o sa te mai obisnuiesti, sa faci cat mai multe aterizari...Cam ata pentru inceput... :rolleyes:
#23
Postat 11 March 2004 - 03:56 PM
Sfaturi la minut:
- lanseaza totdeauna perfect orizontal
- modelul sa fie perfect centrat (adica profundorul in linie cu stablizatorul orizontal, CG acolo unde trebuie
- lanseaza totdeauna strict impotriva vantului
- nu da comenzi mari, decat in cazul in care modelul vrea iar sa se angajeze: adica impingi mai hotarat mansa (nu brutal) si tragi mai finutz.
- sustine virajele cu putin profundor, fara sa exagerezi ca exagerarea inseamna iar angajare/ vrie
- totdeauna sa ai accu de propulsie proaspat inacarcati
- si sfatul cu care trebuia sa incep, cauta un avansat sa te ajute la inceput, sa te invete, sa te asiste.
big.
Aceasta postare a fost editata de Big: 11 March 2004 - 03:58 PM
#24
Postat 11 March 2004 - 08:34 PM
In legatura cu vria:modelul a iesit un pic cam greu.Probabil acest fapt cu un unghi de atac prea mare au rezultat in ce au rezultat.Data viitoare o sa incerc sa am MULT mai multa grija si sa tin minte si sfaturile voastre.
Daca totusi modelul este prea greu o sa scot totata motorizarea si o sa pun acumulatori de receptie si o sa zbor planat.S-ar putea sa fie ceva probleme cu centrajul atunci.O sa mai vad eu ce fac.Oricum vremea de afara nu prea pare sa imi permita sa zbor prea curand.Pana atunci mai scriu eu si o sa revin si cu niste poze.
#25
Postat 14 March 2004 - 06:34 PM
voi cum lansati modelele:
-alergati cu modelul in mana
-il lansati de pe loc
Considerati faptul ca modelul meu are cam 750-800 grame: Cum ar trebui lansat?
Cum sa fac cu vantul?La noi in CT mai tot timpul bate in rafale.O zi fara nici un pic de vant nu o sa gasesc.Doar cu vant foarte slab.
Aceasta postare a fost editata de Tomcat: 14 March 2004 - 06:38 PM
#26
Postat 14 March 2004 - 07:26 PM
Nu este neaparat nevoie sa o tai la fuga pentru o lansare din mana. In mod normal daca dai motorul la maxim ajunge o aruncare potrivita si bine orientata. Avand in vedere ca este un Primus, deci un motoplanor, nu ar trebui sa ai prea mari probleme cu lansarea. Nu stiu sau cel putin nu a reiesit din cele spuse de tine ca o arunci singur sau ai un ajutor langa tine. Eu iti tecomand sa te bazezi pe un ajutor la primele lansari ca tu sa ai degetele pe manshe ca sa poti corecta traiectoria mai ales daca ai de-a face cu vant. Din pacate similar cu conditiile meteo de pe litoral, si la noi in campia de vest cam tot bate vantul. Azi am ratat un prim zbor cu un nou model din cauza vantului si a trebuit sa ma multumesc doar cu un zmeu. Cum stai cu centrul de greutate? Iar cursa suprafetelor de comanda?
#27
Postat 14 March 2004 - 08:05 PM
azi a fost primul WeekEnd cu vreme frumoasa, adica soare si ca 12 °C. Au aparut si " pilotii de duminica " :) dar asa mai mult sa se uite ... . Pe ici pe colo cite o scula noua:
Aici o mostra .....
#28
Postat 14 March 2004 - 08:53 PM
Si totusi cate o poza din aceasta ne da putere sa continuam si sa...ne mai cumparam un model si mai mare.... :)
#29
Postat 14 March 2004 - 10:07 PM
La a 3-a lansare din alergare am prins o rafala de vant sau nu a fost bine lansat modelul.S-a rupt o parte din directie si asta a fost.Nu m-am gandit sa-mi iau cu mine si aparatul foto.Oricum nu as fi avut ce sa va arat.
Oare chiar au fost acumulatori atat de descaracati?
Am folosit din ceea ce spun ei:
-elicea pliabila 6x3.5
-motor seria 400
-acumulatorii i-am pus improvizati.Ii am de la cineva.Sunt de 2400mAh dar sunt foarte usori.Erau folositi la nu stiu ce telefoae(7.2V, cam 150gr)
aici urmeaza partea mai putin originala:
nu am mai avut bani si de servouri micro asa ca am taiat alt suport de servo si l-am scos pe cel de pe planor.Am folosit servo-uri standard(+ 40 grame) si i-am mai pus inca o cheie tubulara de zece in coada pt a fi centrat(cam 20-30gr)
#30
Postat 14 March 2004 - 10:46 PM
@Tomcat.
cresterea greutatii unui model, a incarcarii pe suprafata, in esenta, nu este chiar asa de tragica, atata timp cat nu se exagereaza. De fapt prin cresterea incarcarii se obtine o mutare a polarei aripii, spre domeniul vitezelor ceva mai mari, si uneori chiar o aplatizare a ei, dar tot pe la viteze mai mari decat viteza de finete maxima. Asa ca tu nu vei avea altceva decat: o viteza minima ceva mai mare, o viteza de infundare din nou ceva mai mare, si o viteza de spiralare tot asa, ceva ma mare. Insa modelul tau va fi ceva mai stabil. Insa va accelera ceva mai repede...
Eu banuiesc ca din nou nu vantul in rafale rebele ti-a stricat modelul. Ci o lansare aiurea, cu vant lateral sau cu botul pe sus, sau neorizontala... sau etc, ca pot fi multe greseli la lansarea din mana...
Atentie la accu ca e posibil sa nu poata debita un curent suficient pt. motorul tau, si atunci nu vei avea tractiune, dar vei avea in schimb accu incalziti si poate chiar terminati...
spor la reparatii si spor la zbor
ca si io am nevoie, si la reparat si la montat un acrobat Tango ce sta intins prin casa si ma roaga sa-l scot la aer cat de repede!
Big