Modelism - RHC Forum: Octombrie 2003 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

Octombrie 2003

#31 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 October 2003 - 10:29 PM

Dom*PROFESOR, la 13 Oct 2003, 18:14, a spus:

... o data pentru totdeauna trebuie sa instauram regula listei de frecvente...

Dom*Profesor,

Am propus inca dinainte de RR 2003 varianta unui "peg board" pt. evidenta frecventelor in uz. Va mai amintiti. Era vorba de o placa, sfoara, sarma sau altceva, pe care sa fie agatate carlige de rufe cu toate canalele. Cine venea la zbor si vroia sa-si porneasca emitatorul, se infiinta la "peg board" si lua de acolo carligul cu canalul lui. Daca acel carlig lipsea, insemna ca cineva era deja pe canalul respectiv. Dupa incheierea activitatii radio, carligul se punea la loc, pe "peg board". Asa se practica peste tot.

Chestia e ca mai uiti sa returnezi carligul, mai pleci cu el acasa si nu se mai stie ce si cum... Si apoi, cineva tre sa care si sa monteze-demonteze de fiecare data dispozitivul, ca doar nu l-om lasa in camp pana saptamana viitoare... Si mai tre sa acopere toaaaaata gama da frecvente-canale cu zeci de carlige marcate. Complicat!

Acuma Bogdan Stancu, baiat destept da' cam puturos la scris (ca doar ti-am zis ma Bogdanele: Pune mana si scrie, in mortzii ma-si, ca mie mi-e lene!), ori nu a inteles prea bine cum vine faza cu carligele, ori chiar e destept! El a rastalmacit shmekeria cu peg boardul si a intors-o pe dos:
Adicatelea, sa fie invers! Fiecare sa-si pregateasca de acasa carligul cu canalul (canalele) ce il (le) poseda. O data venit la camp, carligul se prinde intr-un loc stabilit pentru asta (o sfoara, o creanga, un bat, o tija prinsa de un copac, o margine de capota de masina...). In acelasi timp, se uita sa vada daca nu cumva deja exista vreun carlig cu canalul respectiv. La plecare, nu are decat sa-si ia carligul acasa si sa-l predea nevestii, pana data viitoare.

Metoda asta are cateva avantaje clare fata de cea clasica. Sfoara, sarma, creanga, uluca de gard pe care punem carligele, nu tre montata/demontata si luata acasa de frica ca dispare! Nu trebuie ca cineva sa incropeasca "peg board" cu 'nspe mii de carlige/canale. Fiecare nesimtit, isi aduce de acasa carligul, agatatoarea, martisorul, etc cu canalul si eventual numele mitocanului, sa stim si noi cine ne-a luat-o inainte si din cauza cui tre sa schimam quartzurile! Pardon, sa schimbati, ca io nu am decat quarturi pe canalul 55!

E? Ce ziceti?

Ca io m-am saturat sa tot intreb de fiecare data: E cineva pe 40 MHz, canalul 55? Cine e pe canalul 55? Tu pe ce canal esti? Cumva pe 55? Care esti, ma, pe 55? Cum, esti pe canalul 55 si nici tu nu ai pereche de quarturi de schimb? Las' ca ne jucam cu zmeul ca iote ce tare bate vantul!

Bogdanele, pe tema asta mai am o juma' de bere calda de la matale! Ca ma dor amigdalitele shi oricum nu tin la mai mult de juma' de butoi!

Valterash
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#32 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 14 October 2003 - 08:20 AM

Bine, bine..!

Faza cu Spitfire-ul s-a marcat! Sper ca nu va trebui curind sa ma uit dupa indicativul lui.

Sa stiti ca am avut o experienta placuta sa zic asa. Pina acum, din pacate, nu am zburat mai multi de doi simultan. Pina cind zburam cu colegul meu, dadeam drumul ca orbetzi la statii ca ce naiba doar avem canale diferite....Odata am avut ocazia sa zbor impreuna cu profu' de la Palat. El pina ce si-a pregatit jucaria eu vij eram deja cu aripa sus. Sa vezi minune, zice: " Atentie! Ramii pe orizontala ca pornesc statia!". In momentul acela s-a oprit ceasul in mine...ma ce chestie simpla si de bun simt. El era pe 40 si eu pe 35 asa ca sigur nu existau interferente dar asa ca si chestie mi s-a parut un lucru deosebit. Atunci cind zbori spaten-spate cu altul e doar o chestie de bun simt sa atentionezi partenerul de zbor dar in momentul in care e gasca mare atunci consider ca este obligatoriu peg board-ul indiferent al cui sa fie cirligele de rufe.

De altfel este cea mai simpla si fiabila idee cu cirligele la purtator dar treaba TREBUIE GENERALIZATA indiferent ca voi zburati pe Calugareni si eu in Cimpia de vest. Odata si odata vine vremea sa ne privim in ochi si atunci deja din reflex fiecare isi va scoate cirligul de rufe si le vom agata pe sirma de la marginea terenului de zbor.

@ Bruiaj - eu va sfatuiesc sa incercati la rece acest lucru cu toate statiile pornite si plimbindu-va cu modele in mina prin fata lor. Eu am avut o faza asemanatoare la care mi-e martor Valteras cu ocazia RR2003. Tocmai incercam sa suflam viata in Spatz cind imi incepeau sa mormaie servourile de la emitatorul lui Marinero, deci totul e posibil. Pe-atunci nu dadeam importanta atit de mare la acest amanunt pentru ca eram abia la inceput cu zborul R/C.

@ Bogdan Stancu - ai vazut pozele cu Albatros-ul? Sa stii ca am consultat catalogul si fuselajul este perfect identic cu cel de la G.O. Acum ca stiu acest amanunt ma bate gindul la o pereche de aripa de G.O. cu eleroane. Oricum deocamdata ma arde-n-palma sa mai zbor cit mai mult cu ea ca e beton de tot acest model. Poate faci o poza la modul cum sunt asezate cele 3 servouri in fuselaj ca eu am doar doua.


P.S. - Hai ca mi-a venit o idee! Defapt nu vreau sa reinventez roata dar stiu ca sunt si niste culori aferente pentru frecvente diferite. Haideti sa facem un plan, sa stabilim culorile si forma cirligelor ( ca doar nu pot fi atit de diferite sau ca se gasesc la fel peste tot ) si unul mai umblat in ale tipografiei si editarii pe calculator sa conceapa o eticheta autoadeziva frumoasa care sa fie standardizata adica cu litere mari si citetze sa fie frecventa si canalul ca sa nu trebuiasca sa ne belim ochii la hieroglifele scrise cu mina. Ne cumparam cirligele colorate, ne lipim etichetele standardizate si nu ramine decit sa intindem cite o sfoara la marginea terenului. :)

Aceasta postare a fost editata de zozo: 14 October 2003 - 08:29 AM

0

#33 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 October 2003 - 09:23 AM

@Valterash: tre' sa recunosti ca in conditiile noastre, faza cu carligele ar putea fi singura care functioneaza.

@Zozo pun o schita cum indica cei de la Robbe sa pui servourile; rau e ca daca vrei sa pui 4 (cate 1 pt fiecare eleron, nu-ti mai ramane loc de baterie...

Fisiere atasate


Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#34 Useril este offline   Men 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 05-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 October 2003 - 11:21 AM

Salutare!

@Dom' Profesor! Ai dreptate, Tavi! E indisciplina! Dar asta o facem noi, nu vine din cer, ca bruiaju'. Aici pe Forum toti suntem zmei si modele de intelegere. La Calugareni, stii ce se intampla... Se vine, se coboara din masina, se face un tur de salut (mai mult sau mai putin complet functie de nr. de ani de acasa si de dispozitia de moment) dupa care de monteza modelul si ZBARRR! Asta e! Eu unul am incercat ceva cu niste foi/tabele de frecvente. Stii care a fost rezultatul: toti le-au primit dar unii s-au uitat la mine ca la unul scapat de la Sectia de Psihiatrie. Nu mai am chef sa repet experimentul. Prefer sa am relatii "prietenesti" cu toata lumea.

Si eu m-am saturat sa-mi trimit copilul in investigatii de frecvente de fiecare data. As prefera sa-l intreb pe fiecare ce-i mai face nevasta / copilul / iubita / catelul / masina / mama-soacra sau mai stiu eu ce decat despre frecvente. Dar o fac de fiecare data din respect pentru munca, banii, timpul si nervii colegilor de camp. Daca cineva poate sa impuna unor temperamente autoritare, pline de personalitate si independenta asa cum sunt majoritatea celor de pe camp, regula carligului adus sau luat la fata locului, nu pot decat sa-mi exprim admiratia fata de persoana respectiva. Are stofa de lider...

Testul cu statiile pornite simultan ar fii o idee care ar inlatura multe suspiciuni. Dar cum sa faci ca sa se prezinte toti? Mereu va fi unul care are ceva urgent, care nu poate veni dar care, in urmatorul weekend, vine si zboara ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic.

Dupa parerea mea solutia definitiva este terenul particular. Atunci proprietarul face regulile. E draguta chestia cu costul de intrare si costul de iesire....

Stima si consideratia
Men

PS: Zozo, savureaza-ti "linistea" radio! E pretioasa...
0

#35 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 14 October 2003 - 12:23 PM

OK. Sunt de acord cu toate cele spuse mai sus . Mai ales cu cele spuse de Andrei ca suntem cu totii piloti buni (ADICA SI IO !!! ) .
Data viitoare vin cu carligul mai mult ca sigur . Si sa dea dracii sa fiu singurul fraier cu carlig !

S-a mai facut odata recensamantul mai putem sa il facem odata pentru cei ce vin la Calugareni .
Io am 35 cu 64 . RC Skysport 4.

In legatura cu bruiajele e intradevar un loc unde au avut destul de multi probleme . Langa stalpii de telegraf ... Poate din auza firelor se inampla ceva ... Oricum io nu simt bruiaje ca zbor haotic si de fiecare data dau vina pe mine asa ca ...
DT
0

#36 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 14 October 2003 - 12:39 PM

Salut,


acum am primit o scrisoare de la casierul clubului cu raportul finantelor ( incasari, cheltuieli si avere ) ale clubului.

Aici sa rdicat problema unui teren particular ! Putine cluburi in germania au peren proprietate. Cea mai mare parte din cluburi au, ca si noi, terenuri inchiriate.

Din raport: Chirie pentru teren 870 Euro pe an. Terenul de zbor este de 75 x 50 m plus boxe, casutza, locuri de parcare si drum ajungem la ca 4600 mp. Presupun ca in Ro chiriile pentru terenuri agricole sint mai ieftine decit aici. Probabil ca cel mai bine este ca cei activi sa formeze un club si sa inchirieze un teren, basta.


In alta ordine de idei, celebrul bruiajul din afara este foarte rar. Chiar ieri am stat de vorba la club cu citiva modelisti iar concluzia a fost ca cea mai mare parte din bruiaj este facut " de casa " Intr-o raza de ca 150 m in jurul statiei, bruiajul din exterior nu prea are nici o sansa decit daca este intentionat facut de vreun " prieten " al modeistiilor ascuns in tufish cu statie...
Perturbatiile apar de obicei ca urmare a unei configuratii pacatoase a elementelor receptor, distanta intre servouri, lungimea si traectoria cablurilor in model sau traectoria antenei in avion ( de ex paralel cu bowdenurile ampenajelor ) sau contacte metal pe metal s.a.m.d. Culmea este ca la testele RC efectuate la sol aceste perturbatii nu se pot depista intotdeauna, surpriza apare in aer ....

Un pilot cu ceva experineta nu pierde un aeromodel in urma unei pertubatii externe la o altitudine de peste 150 m.

De multe ori pilotului i-i vine greu sa-si recunoasca vina dupa prabusirea uni aeromodel. Mai bine a fost bruiaj .....


FU 4 C
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#37 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 15 October 2003 - 07:55 AM

Subscriu la cele spuse de Corsair referitor la bruiaj....

Toate povestirile cu crash-uri incepeau asa: " tocmai veneam la aterizare cind deodata bummm cu botul in pamint" Nu vi se pare cam ciudat ca nimeni nu a avut probleme acolo sus la 100-150 de metrii?

Si eu am mai bagat botul unor modele in pamint dar e clar ca acolo eu am fost cel care "bruiam"
0

#38 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 15 October 2003 - 08:33 AM

Eu deja mi-am facut carligul de rufe cu canalul si frecventa emitatorului.
Cine nu are carlig la zbor pleaca acasa!CLAR SI LA OBIECT! Sa nu avem discutii.

O sa mai iau doua nescrise pentru cine nu are, le dau gratis dar asta va fi doar o data.
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#39 Useril este offline   Julius 

  • ex. Iulianv
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 158
  • Inregistrat: 06-June 02

Postat 15 October 2003 - 08:51 AM

Buna,

In ultimlele 4 saptamani am semnat si eu duminica de duminica condica la Calugareni. Nu va voi plictisi cu aceleasi banale crash-uri de incepator.

As vrea sa discut putin despre canale. Cand mi-am luat statie am luat canalul care mi s-a dat. Nu stiu ca distribuitorii sa aiba o lista cu canalele in care au vandut statii de telecomanda. Intrebarea este ce canal sa ceri cand vrei sa cumperi o statie sau quartzuri de rezerva? In acest moment am canalul 66 in 35MHz (ca Manel) si nu stiu ce alt canal sa-mi iau.

Cred ca suntem in Bucuresti (Romania) mult mai putini modelisti activi decat canale disponibile si am putea centraliza o lista. Pot aparea prea multe probleme pentru a mai pune la socoteala si suprapunerea peste acelasi canal. Ideea cu intrebatul pe camp e buna dar ar putea fi un alt modelist la o distanta apreciabila (pe deal la Calugareni sau pe pista auto la Palat) pe acelasi canal.

Propun ca RHC-ul sa realizeze o lista publica in care fie fiecare isi trece numele fie RHC-ul o populeaza cu numele noastre.

Julius
0

#40 Useril este offline   Men 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 05-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 October 2003 - 09:00 AM

Salutare!
@Dom'Profesor: Tavi, pune si tu o poza cu carligul. Asa, de amorul artei, sa le facem toti la fel
@Iulius: Ai fost cu 5 minute mai rapid. Excelenta propunere! Apelam la buanvointa Webmaster-ului sa deschida un asemena tabel usor de gasit pe forum. Nu rezolva problema in totalitate dar e ceva...
@Zozo: Nu discutam de bruiaje venite din Marele Eter ci, pur si simplu, bruiaje care pot aparea intre noi. Este evident ca pornind un emitator pe aceiasi frecventa si canal cu unul care comanda un aeromodel aflat in zbor, acest aeromodel va fi, dupa cum spunea fiul meu cu mult umor, DERUTAT!!!

Stima si consideratia
Men
0

#41 Useril este offline   PiccoMaster 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 25-April 02

Postat 15 October 2003 - 09:15 AM

Ma bag si eu un pic in seama in legatura cu frecventele. Si la camp si la pista eu zic ca deja este OBLIGATORIU sa intrebi canalele colegilor, sa nu mai dai drumu aiurea la o statie, sa ai stegulet (sau carlig).
Vreau sa va spun ceva despre concursuri (poate pe multi nu intereseaza, sa ma scuze...).
La auto fiecare concurent trebuie sa prezinte minim 2 canale. Directorul de concurs trebuie sa planifice grupele astfel incat sa evite suprapuneri, sau sa ceara unui concurent (cel mai prost plasat in calificarea anterioara !! ) sa schimbe canalul.
DAR !.... Toate canalele sunt SECRETE !!!! Ele sunt cunoscute numai de concurent si de DIRECTORUL DE CONCURS !!!! Sa nu va inchipuiti ca nu mai incearca unii sa bruieze pe altii si intentionat !....
Deci afisarea publica are 2 taisuri. Cred ca si la aero (competitie) se practica la fel. Stiu ca suna tampit, dar mai sunt unii care vor sa te bage in balarii.
Daca si in regulamente exista precizarea, e clar ca se intampla...

Deci atentie ! La camp nu cred ca este o problema, dar la concursuri (am vazut la auto in 2003 ce "orgolii" pot fi dezvaluite....) totul trebuie sa ramana secret.
Si ca ultim sfat: o colectie cu cel putin 3-4 canale nu strica.
0

#42 Useril este offline   Julius 

  • ex. Iulianv
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 158
  • Inregistrat: 06-June 02

Postat 15 October 2003 - 09:26 AM

Frecventa se poate afla, nu? Nu cred ca o poti tine secreta. Iar daca cine vrea sa te bage in balarii nu cred ca ar fi putea fi oprit de asta. La concursuri stiu ca se "confisca" statia, nu?

OK. Lasand la o parte concursurile (pentru care poti sa-ti tii secreta o frecventa :) ) cred ca se poate publica frecventa cu care iesi frecvent la aer.

Julius
0

#43 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 15 October 2003 - 05:26 PM

Asa este Julius, la concursuri statiile RC se predau intr-un loc sigur. Acolo exista si un aparat care scaneaza toata banda in eventualitatea unui bruiaj. Dar asta la concursuri. Recomand daca se suprapun doua canale pe camp sa se creeze o intelegere amicala de a zbura pe rand, eventual cei doi sa stea unul langa celalalt.
Cea mai buna solutie este cu carligul. AM CUMPARAT 24 DE BUCATI SI UN MARKER NEGRU CU CARE VOM SCRIE NUMELE SI CANALUL PE ELE. Si le agatam de o creanga sau sfoara si la plecare fiecare il pune in cutia cu emitatorul pentru al folosi data viitoare.Cand ajung acasa va trimit si o poza cu carligele.Este atat de SIMPLU ca nu mai trebuie facut nici un comentariu.
Daca vom merge in acest fel vom putea trage concluzii interesante despre bruiaj. Ce ne scapa pot fi emitatoare in care manute iscoditoare ar putea sa umble cu surubelinta pe la acordaje si el sa emita in 2 sau mai multe benzi simultan, acestea pot fi si greseli de fabricatie dar si rezultatul comportarii brutale cu emitatorul: aruncat pe jos sau scapat pe jos, plin de praf si ulei, fire legate imperfect...
Despre CLINCENI subiectul trebuie inchis, acolo intradevareste o problema concreta cu baza GONIO militara. Unii spun ca puterea de bruiaj a antenelor militare de la CLINCENI pot bate cu usurinta pana la Calugareni dar acolo in groapa aia nu prea cred. Totusi daca avem carligele la vecere si va fi bruiaj vom sti cu siguranta ca a fost independent de vointa noastra....
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#44 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 15 October 2003 - 05:29 PM

PS: Voi stiti ce piesa fragila este un cristal de Quart? Este suficient un soc mecanic si adio, incepe sa functioneze aiurea. La fel face si filtrul piezoelectric di receptor care culmea la o busala mica se strica foifele din el si la distanta mica merge si departe nu. Ca test se pot da bobarnace in receptor si vedea cum reactioneaza servourile.
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#45 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 16 October 2003 - 09:13 AM

Exista posibilitatea ca pentru fiecare domeniu de frecventa sa se aloce o culoare: ca exemplu, 27MHz rosu, 35 verde, 40 albastru samd...aceste culori se vor regasi in niste stegulete (panglici usoare) legate in capatul antenei emitatorului si deasemenea in culoarea carligului de rufe de pe bordul unde sunt centralizate. Panglica din varfula antenei se vede de la distanta si mai are si avantajul ca se orienteaza in bataia vantului, drept urmare aceasta transformandu-se intr-o informatie suplimentara (directia vantului).
O alta obligatie ar fi ca fiecare sa verifice la sosire daca nu exista un carlig identic cu al lui adus de altcineva...lesne de inteles de ce...! De aceea consider ca bordul cu carlige de rufe trebuie centralizat si nu lasat la intamplare, fiecare cu carligul sau in buzunar!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#46 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 16 October 2003 - 06:33 PM

Nu mai complicam lucrurile, doar carlig de rufe pe care sa scrie cu markerul 27/46(27 mhz canal46) sau 35/77.
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#47 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 October 2003 - 05:32 PM

Daca tot ploua cu caini si pisici, m-am apucat (in vederea timpului minunat care (nu) se anunta) sa-mi reamenajez aripa pentru brushlessu' deja cunoscut. I-am luat un batiu de plastic, pe care l-am prins cu placaj de polistiren (traiasca adezivii !). Ce a iesit, se vede, foarte probabil o sa zboare ca o racheta, mai ales ca am impresia (?) ca axul motorului e bine pus...
Totul (asa cum se vede) cantareste 1120g si in (aproape) aceeasi configuratie urca aproape vertical cu 11x8 de lemn...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: aripa.jpg

Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 19 October 2003 - 05:41 PM

Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#48 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 October 2003 - 05:35 PM

... si iata si detaliul din spate: deoarece motorul duce o elice de 13x7", am pus si eu ce am gasit: APC 11x8; drept urmare, am taiat eleroanele si am repozitionat echiile de prindere (multumesc, Stefan!) intr-un mod care sper sa tina mult mai bine (chiar daca e mai greutz)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: detaliu.jpg

Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 19 October 2003 - 05:39 PM

Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#49 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 20 October 2003 - 08:19 AM

@ Bogdan
Interesanta modificare! Sa inteleg ca e vorba de brushlessul de la G.O.? Incerc sa ma interesez "live" in acest weekend la magazinul meu favorit despre un fuselaj pentru tine dar daca nu atunci ce ai de gind sa faci cu ceea ce a mai ramas din G.O.?

Eu am avut un weekend bun. Am profitat de conditiile meteo si am iesit la zbor si Sambata si Duminica!
Sambata, 16 PM, Padurea Ceala ( pasunea bineinteles ), cer acoperit, vint 1-6 km/h NV. Incalzirea cu aripa cu motor apoi motoplanorul Albatros.
Duminica, 15 PM, Aeroportul utilitar Timisoara, cer acoperit, ploaie marunta la inceput apoi s-a oprit, vint aproape zero. Configuratie de zbor identica. Cit despre ceilalti participanti...sa-si spuna fiecare povestea in parte.
0

#50 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 October 2003 - 08:51 AM

Servus Zozo!
Este motorul pe care eu l-am pus pe GO, dar pe care l-am cumparat separat; GO nu vine cu brushless :)
Daca magazinul tau favorit e cel din Moldova, sa stii ca nu au pe stoc fuselaje, iar daca ar avea, ar costa cat nu face...
Cu resturile (aripa) inca nu ma decid: am luat un fuselaj cu 15 cm mai lung, dar nu stiu ce o sa iasa, sau a doua alternativa ar fi sa vand aripa si sa iau un RTF nou (cred ca asta o sa fac, avand in vedere gradul meu de puturosenie si lipsa de experienta la modelism).
Mai mult despre aripa, pentru cei interesati:
motor Kontronic 4200 turatii/v cu reductor capsulat de 4.2:1
accu NiCd 2400/ 7 celule (planuiesc sa fac rost de unul cu 8 celue si atunci sa vezi rpm!
aripa e taiata de Grig, 2 lonjeroane, lipita la mijloc (ori la bal, ori la spital)
cam atat.
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#51 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 20 October 2003 - 06:28 PM

E faina aripa ta Bogdane cu motorizarea asta(Kontronik). Sunt si eu in reparatie cu acrobatul cu acelasi motor. Tocmai am cumparat folie monokote si in putinul timp liber ma apuc de lipituri. Pote ne intalnim la un show in doi cu electricele: aripa contra acrobat electrice, sa vedem ""ce simtim prin vene""! Nu cumva te apuci de un planor electric cu un fuselaj de fibra si anvergura cam 36oo mm? Tocmai tre sa ma intalnesc cu Grig sa-i dau matrita pentru carlinga. Succes.

Aceasta postare a fost editata de Dom*PROFESOR: 20 October 2003 - 06:31 PM

PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#52 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 October 2003 - 07:09 PM

Dom*PROFESOR, la 20 Oct 2003, 19:28, a spus:

Nu cumva te apuci de un planor electric cu un fuselaj de fibra si anvergura cam 36oo mm? Tocmai tre sa ma intalnesc cu Grig sa-i dau matrita pentru carlinga. Succes.

nu 3600, ca nu incape in masina, da' un 2300 tot as baga, ca sunt batran si nu-l mai vad de departe... :(
stai sa se mai limpezeasca cerul saptamana asta si ies cu aripa-bomba.

Grig a vazut aripa zburand drept in sus si e inca transpirat...

Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 20 October 2003 - 07:11 PM

Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#53 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 20 October 2003 - 10:17 PM

:( http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wub.gif http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wub.gif
Acrobatul meu arata asa:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: UMBRA_01.jpg

PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#54 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 20 October 2003 - 10:19 PM

Recunosc ca era ceva de suflet, pacat de crash din bruiaj clar!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: UMBRA_02.jpg

PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#55 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 20 October 2003 - 10:21 PM

O poza in care mai exista doar personajele, avioanele sunt bucati toate: Umbra, Extra, CAPsi Mustang

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: UMBRA.jpg

PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#56 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 20 October 2003 - 10:24 PM

Si acuma ce a mai ramas dupa crash. De observat structura adunata cu penseta si lipita cu super glue...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: UMBRA_CE_A_MAI_RAMAS.jpg

PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#57 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 20 October 2003 - 10:27 PM

Ce m-a surprins e ca tot anteriorul aeromodelului a scapat intact. Structura e integral grinda cu zabrele-balsa...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: STRUCTURA.jpg

PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#58 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 20 October 2003 - 10:34 PM

Structura aripii. Pe asta am adunat-o cu farasul in punga.Totusi cu rabdare am reusit sa refac structura. Este din balsa, lonjeron balsa, placare cu balsa 1,2 mm, totul pentru a usura si pentru a reduce consumul de electroni din acumulatori.
Modelul este proiectat de mine, zboara perfect cu un motor brushless Kontronik cu 10 celule.De multe ori am o sila la reparatii, de cele mai multe ori imi ia mai putin timp, zic eu, sa-l construiesc de la inceput. Dar modelul asta este o placere care s-a frant brusc si promit ca in curand revin cu el in linie de zbor....

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: ARIPA_CE_A_RAMAS.jpg

PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#59 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 20 October 2003 - 10:38 PM

Si sa nu uit CARLIGELE DE FRECVENTE. Vreau regula asta poate si satul fiind de atatea bruiaje mai mult sau mai putin justificate. Unul dintre ele sunt chiar pozele de mai sus.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: CARLIGE_FRECVENTE.jpg

PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#60 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 21 October 2003 - 08:29 AM

Mamaaa ce mare e . Io am crezut ca e una din jucariile alea mici ...Acum inteleg io de ce erai distrus ! E super ala , exact ce imi trebuie
DT
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

8 useri citesc topicul
0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro