Septembrie 2003
#1
Postat 01 September 2003 - 06:37 PM
PS: nu fitzi zgarcitzi cu vorbele, fara sa vrem reusim sa creem singuri amintiri de neuitat, invatzaminte si experientza.
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#2
Postat 04 September 2003 - 10:47 AM
Dumineca seara (31 aug 2003, 7 PM), nevasta-mea constata ca am ramas fara paine in casa! (Prima greseala! He!)
Eu, ca capu' la familie ce sunt, ma sacrific:
- Las' ca ma duc eu sa caut!
- Nu stiu unde o sa gasesti la ora asta si apoi mai esti si tu obosit, saracul! Mai bine fac eu o mamaliga.
- E! Gasesc eu painea cea de toate zilele undeva, chiar daca ar fi sa merg pana la capatul pamantului pentru asta!
- Daca crezi ca gasesti, du-te! (A doua greseala! He, he!!)
Ei bine, capatul pamantului nu a fost chiar asa departe! Era doar lacul de la Vacaresti!. Era un vant din nord-est, taman bun pentru patrulare la panta digului dinspre Dambovita, aproape de podul de la Mihai Bravu. In poza din satelitul de spionaj, am marcat cu albastru panta. Am marcat si "aerodromul" de la Palat precum si pista de auto, ca sa va orientati mai usor.
Aveam in masina un planoras HLG, pe nume JOY, 1500 mm anv., 295 gr masa de zbor, profundor si directie. Lonjeron teava carbon, in rest structura clasica, nervuri balsa, impanzire Oracover. Fuselaj bot sticla + posterior carbon.
Am zburat si in lac. Da, lacul nu are apa, decat pe ici-colo niste ochiuri. In rest, peisajul chiar mi-a placut! Si vegetatie de saratura, si stuf si ciulini si iarba si panant gol, tot ce vreti. Egrete, starci, pescarusi. In lac se pot zbura planoare aruncate din mana (HLG), aripi electrice, polistirene. Cam atat! M-am uitat si dupa aripa ta Chiftirica, dar nu-ti dau inapoi rec. si servourile si motorul si controllerul! Scuze! Scuze! Am vrut sa zic ca nu am vazut nici urma de aripa! (Shit! Era sa ma dau de gol!)
Pe partea dinspre Dambovita, in conditii favorabile (vant din nord sau nord-est) se poate patrula cu planorase usoare. Directia e relativ neobstacolata si curgerea e cvasi-laminara. Din cand in cand, curgerea devine turbulenta pt ca e cate o termica in directia vantului. Dar atunci, ascendenta e mai puternica, ca devine termo-dinamica.
In fine, am patrulat ceva cu JOY dar partea proasta e ca schimbasem rec. Aveam un JR PCM si am pus un robbe RX 600, ca e mai usor. Chestia e ca daca tin emitatorul aproape de planor, rec. e mort! Cum ma indepartez doi metri, e OK. Acuma, in patrulare de-asta apropiata, inevitabil planorul ajunge sa se apropie de tine! La decolare, JOY se arunca aproape verical (de fapt pe la 60-70 grade), cat poti tu de tare, ca o sulita. Dupa ce atinge apogeul la fo 10-12 m., incepe sa pice si atunci trebuie tras de profundor, ca sa redreseze, dupa ce prinde un pic de viteza. La ultima aruncare, am redresat (sau mai bine zis am vrut sa redresez!) prea aproape de persoana mea, care din intamplare tinea si emitatorul, iar giugiuc de planor nu a mai ascultat de loc, hotarand ca e mai bine sa se infiga direct in pamant, la verticala! Lucru ce a usurat considerabil demontajul pt. a fi bagat in porbagaj! De fapt doar s-au forfecat surubelele de plastic de la aripa, in rest NIMIC.
Dupa care m-am oprit la o brutarie din drum, ce stiam eu ca e deschisa non-stop, am luat paine si m-am dus (semi) victorios acasa!
Valteras
#3
Postat 05 September 2003 - 02:30 AM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#5
Postat 05 September 2003 - 08:09 AM
Dom*PROFESOR, la 5 Sep 2003, 02:30, a spus:
Dom*Profesor!
Linia poligonala inchisa alba nu e un gard! E chiar digul lacului Vacaresti! Daca te uiti mai atent, o sa observi in partea stanga-sus, Zona Palatul Copiilor. Intre Pista auto si Aerodrom Palat, recunosti platforma aia mare, circulara, de beton, cu catargul in mijloc (Doamne! cum am putut sa decolez-aterizez cu un motodelta de pe nasturelul ala?). Am denumit"Aerodrom Palat", tapsanul pe care se zboara cu polistirene. Intre zona Palat si lac Vacaresti, exact pe Nord-Sud, observi Calea Vacaresti, ce da in Sud in intersectia aia mare de la Big Berceni.
Abia acum poti sa te intrebi cum am facut poza aia! Ei bine, e o imagine din satelit a Bucurestiului! E un .jpg 100x140 cm la 300 dpi. Stiu ca acum o sa-mi sariti toti in cap ca vreti si voi! Chestia e ca desi e salvata .jpg, are 200 MEGA! Du se poate imprastia decat pe SiDi.
Uite, am pus aici o varinta muuuuult micsorata (15x22 cm la 72 dpi), ca sa va dati seama de incadrare.
Din pacate nu e prins tot Bucurestiul. La Nord, se observa pista de la Baneasa. Pe original, daca softul in care deschideti poza are posibilitate de zoom (eu lucrez cu Adobe Photoshop), puteti sa observati pe breteaua ce leaga Aviatia Utilitara de pragul pistei, cele 13 BN 2 iar pe platforma la Baneasa fel de fel de zburatoare (AN 24, RomBAC 1-11, etc). Baltoaca aia din vest e lacul Ciurel (o parte).
Poate face cumva webmasterul sa o punem undeva, sa si-o downloadeze cine vrea (si poate!). Copyright? No problem! E free!
Eu o sa fac niste copii si o sa le port dupa mine. Vi le dau cand ne mai intalnim.
Valteras
#6
Postat 05 September 2003 - 08:12 AM
S62, la 5 Sep 2003, 08:02, a spus:
S 62,
Eu nu am pozat nimic din aer, niciodata, Doamne fereste! Doar am folosit ce au pozat altii!
De abia acum ma mananca puscaria, ca tre sa-mi vina un sistem video pt aero, mic ieftin si bun. Bate 2000 ft (fo 600m), 800mW, cateva grame si nu mai stiu ce, ca sunt curios si eu...
Valteras
#7
Postat 07 September 2003 - 06:07 PM
Valteras, la 5 Sep 2003, 08:12, a spus:
S62, la 5 Sep 2003, 08:02, a spus:
S 62,
Eu nu am pozat nimic din aer, niciodata, Doamne fereste! Doar am folosit ce au pozat altii!
De abia acum ma mananca puscaria, ca tre sa-mi vina un sistem video pt aero, mic ieftin si bun. Bate 2000 ft (fo 600m), 800mW, cateva grame si nu mai stiu ce, ca sunt curios si eu...
Valteras
Evident a fost o gluma ca oricum ma referisem la "pozatorii din satelit" si oricat de multi modelisti are Romania, un satelit nu are inca nici un pasnic zburator cu balsa!
Aceasta postare a fost editata de S62: 07 September 2003 - 06:08 PM
#8
Postat 09 September 2003 - 01:47 PM
Perioada: 16 august - 7 septembrie 2003.
Locatia: Solca - jud Suceava.
Am plecat cu masina incarcata cu nevasta, copil, carut, patut, landou, cadita, bagaje ... si 5 aripi, un HLG, un slow flyer (Easy Go) si una bucata auto electrica 4wd.
In prima saptamana am zburat si m-am dat cu masinuta. A fost perioada de glorie. Spectatorii ocazionali au trecut de la extaz la agonie cand vedeau crash-urile. Seara lipeam si a doua zi iar. Zburam in gradina. Locul era destul de mic dar ... a mers.
#12
Postat 09 September 2003 - 02:12 PM
#19
Postat 11 September 2003 - 06:15 PM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#20
Postat 12 September 2003 - 10:34 AM
Una din greselile frecvente: centrarea statica. Banal. Planorul nefiind nou am presupus ca e centrat. M-a indus in eroare o mica greutate in bot. A planat frumos de la etajul doi dar a aterizat pe casa vecinului in urma unui cerc larg spre stanga desi mansa era max spre dreapta. Dupa recuperare am incercat o lansare sulita. Dezastru a fost cauzat de faptul ca nu i-am pus "capac" (habar nu aveam de asa ceva - credeam ca se stabilizeaza singur "sus") si dupa ce a atins inaltimea maxima a venit cu botul in jos. Am tras de mansa sa-l redresez si ar fi aterizat cu bine la nivelul ierbii daca nu ar fi fost un mic pomisor in care s-a oprit aripa cu consecintele din poza. Am lipit ce era lemn cat am putut si am tras scotch pe deasupra. In timpul reparatiei am observat ca aripa e "mai grea in stanga". 2 agrafe mari lipite la extermitate au restabilit echilibrul. A planat superb! Nu am avut loc in gradina pentru ca lansarea o faceam de jos, prin aruncare usoara, orizontal. Nu au mai fost defecte prea mari la contactul cu natura.
Pe camp, inainte de lansare mi l-a zburat o pala de vant din mana si s-a rupt sistemul de prindere al aripii. A doua oara nu am inteles de ce nu a zburat... Batea putin vantul. Deocamdata nu ma pricep nici la vant din pacate :D . La prima lansare a cazut la o sulita in pamant si la a doua l-am aterizat pe iarba dar s-a rupt aripa de la jumatate. Nu stiu de ce :( .
In incercarile cu aripa am avut aceeasi problema: centarea statica. Am aflat eu mai tarziu ca e o gaura in "fuselaj" care te ajuta la centrare. De aceasta data era vorba de centarea pe cealalta axa. Cert este ca nici o aripa nu a planat nici 10 cm.
Avioanele au zburat ceva. Le-am dar de pamant dupa ce am zburat ceva cu ele. Pur si simplu au avut aterizari nereusite :( .
Julius
#23
Postat 13 September 2003 - 02:42 AM
azi am fost la zbor cu noul Piper. Toate bune si frumoase, mai bine zis aproape ... Dupa ca 6 zboruri sai ateizari fara probleme am constatat ca avionul sta cam strimb, aripa dreapta fiind mai jos decit stinga. Cauza sarea in ochi, cauciucul sting desumflat. Nici o problema, m-am gindit eu, Compresorul din potbagaj si gata sa rezolvat problema. Compressorul biirie dar cauciucul nu se umfla. La un control mai amanuntit am constatat urmatoarea defectiune; pguba din poza. Cauciucul spart si rupt pe ca 10 cm lungime. Rotile sint noi si au ca 20 de aterizari. Am sunat la magazin, i-am explicat vinzatorului despre ce este vorba. Acesta este de parere ca este o greshala de fabricatie sau material. M-a rugat sa-i aduc cauciucul defect ca sa mi-l schimbe. Reclamatia la producator o va face magazinul.
CF4U
#24
Postat 13 September 2003 - 06:17 AM
Corsair4FU, la 13 Sep 2003, 02:42, a spus:
Fuji nene dacilea! Cum adecatelea vine asta sa ti-l schimbam?! Cum adica defect de fabricatie?!
Lai cumparat? Sa fi-i matale sanatos! Daca nu ai avut grija de el si ai indraznit sal m-ai si folosesti dupa ce ca la-i cumparat! Uite ce s-e intampla!
Hai, incearca matale la alt magazin, ca la noi nu tzine! Reatzi ai dreaku de clienti cu cine vanvatzat! Credea-ti ca ne prostiti voi pe noi!
Din ciclul "Clientul nostru - fraierul nostru"
Si nici nu are nici un fel de agramaticalitati, s-a moara mas-a!
Costi Ionitza
#25
Postat 13 September 2003 - 12:31 PM
standard nu este traba neaparat. Vinzatorii cunosc clientii, dupa nume, care lasa bani in mod regulat in magazin si nu se apuca sa faca scheme pentru 30 Eur. Dai clientului peste bot si nu mai vine. Se duce in alta parte, concuretza-i mare. Aproape toti modelistii sint membrii in cluburi unde se schimba experienta tehnica dar si experienta facuta cu magazinele ( culantza, service, operativitate la procurarea pieselor de schimb etc. ) Cooperativa " ochiul si timpanul " functioneaza brici la scara redusa din motive de concuretza. Fiecare magazin are sistem PC unde sint trecuti aproape toti clientii. Vinzatorii vad imediat ce ai cumparat de la ei si ce sume au incasat de la tin iar daca esti client nou nu esti mai prejos. Important este sa fi multzumit si sa vi din nou. Totusi exista si oi negre !!!
Dar asta nu mai tzine de experienta de zbor asa ca ma opresc aici.
WE placut si succes la dambla tuturor modelistiilor.
CF4U
#26
Postat 13 September 2003 - 02:34 PM
Corsair, euam patzit cu roata de la masina. Roata cumparata in aprilie, in iunie a facut o galma.Am fost la magazin cu masina si cu factura(IPSO_service rotzi, B-dul Aerogarii, Baneasa), omul a fost dragutz, a intzeles si l-a chemat pe reprezentantul Micheline. Aici lucrurile s-au blocat, treaba a devenit complicata, cauciucul trebuia dat jos si trimis la laborator la expertiza, fara inlocuire temporara.Rezultatul mi l-a anticipat ca fiind sigur defect produs de o lovitura(SHEET, am avut cauciucuri cu lovituri zdravene care nu au avut nimic). Am renuntzat si am plecat cu coada intre picioare cu gandul ca acolo nu voi mai reveni niciodata.
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#27
Postat 13 September 2003 - 02:37 PM
La Bucuresti ploua de rupe, totul e imbibat cu apa si singura consolare e depanarea amintirilor pe internet.
PS, Am cumparat o super camera foto digitala care va avea in curand multe de aratat!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#28
Postat 15 September 2003 - 07:40 AM
Corsair4FU, la 13 Sep 2003, 02:42, a spus:
Blestemul Marinarului?...Chiar inainte de primul tau zbor am discutat asta cu tine... :) ...nashpa, Copilul Minune (...ca sa fiu in ton cu Valterasu...), reginu magiei albe si a cetitului in globi...oculari!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 15 September 2003 - 07:51 AM
Cu rabdare si ciocan.
#29
Postat 15 September 2003 - 09:35 AM
In primul rind tin sa te felicit Dom'Profesor pentru reusita de a demara acest subiect, lucru pe care eu nu l-am reusit cu subiectul "Cine cu ce si unde a zburat in concediu" pe care l-am inchis nu demult. Sincer vroiam doar sa aud despre modelele cu care se zboara si locurile unde s-au intimplat aceste evenimente, conditiile atmosferice care au contribui sau nu la unele esecuri.
Avind in vedere faptul ca juma' din aviatori cam zboara cu aceleasi tipuri de aripi sau slow-flyere este interesant sa mai aflii cum fac altii de mai si zboara cu ele si nu numai repara mereu. In alta ordine de idei poate prin faptul ca unii lauda anumite tipuri de produse ti-se mai deschide apetitul de a cumpara unul la fel.
Eu unul la ora actuala din cele 5 avioane diferite, cel mai bine ma descurc cu polistirenul Silence care si-a dovedid calitatile de zbor si rezistenta la aterizarile fortate. Este un model fantastic, stabil, capabil de acrobatie la caz si este chiar bun de termica daca conditiile meteo se potrivesc. Recordul meu este pe undeva la 10 minute de zbor continuu in termica si daca nu ma orbea soarele la un moment dat, moment in care naiba stie cum l-am intors cu dosul in sus undeva pe la 200m altitudine, as zbura si acuma.... :)
Am iesit din situatie cu un looping bine controlat, de-altfel practicat des pentru delectare, moment in care totdeauna ma rog sa nu mi-se plieze aripile de fortele de incovoiere.
Nu pot sa gasesc defecte esentiale la acest model doar ca din cind in cind se produc mici fisuri la sistemul de imbinare al aripii care se pot remedia pe loc. Dezavantajul mare la acest model este faptul ca este nevoie de lansarea cu sandou ca sa poti sa evoluezi in cazul in care nu ai o panta de deal la dispozitie, insemnind o pajiste suficient de mare pentru a intinde sandoul de 100m ( neintins) plus 90 de pasi intindere. Avind in vedere zona de ses la care locuiesc, ciulinii imi creaza cele mai mari probleme la lansare astfel ca am nevoie de un ajutor care sa mai dirijeze firul in timpul catapultarii.
Ieri am efectuat un zbor de rutina cu toate ca vintul batea prea tare si in rafale necontrolate dinspre vest, termica nu prea dupa ploile abundente din ultimele zile.
In concluzie recomand acest model tuturor incepatorilor si chiar expertilor care doresc sa piloteze un model ieftin, frumos si usor de reparat.... :D
PS vin si poze dar sunt prea mari asa ca trebuie sa le mai comprim un pic
#30
Postat 15 September 2003 - 09:42 AM