Septembrie 2003
#32
Postat 15 September 2003 - 09:52 PM
Asa cum zice si zozo polistirenul Silence este un model foarte bun, tinand cont ca este destinat incepatorilor (ca si mine :D ) Si eu am unul care are mai multe crashuri la activ (am reushit sa-l rup in doua :D ) bineinteles....s-a rezolvat foarte usor cu scotch :D acum este ca nou....aproximativ :D . Incerc sa pun si ceva poze.
Aceasta postare a fost editata de ST@RB: 15 September 2003 - 09:58 PM
#33
Postat 18 September 2003 - 02:50 PM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#34
Postat 19 September 2003 - 12:47 AM
azi am fost la zbor cu Sukhoji Su 31. Am ajuns la club am montat avionul, am umplut rezervorul, am scannat canalul. Cind sa pornesc motorul am constatat ca am uitat fisha bujiei si accumulatorul pentru bujie acasa. Nici o problema, m-am suit in mashina si m-am dus sa iau accesoriile uitate. Cind vin inapoi sa turbez ! Venise gradinarul sa tunda iarba :D Deci pauza ca 1,5 ore. Intre timp se adunasera mai multi modelisti si stateam la cafele. Termina gradinarul treba, baga tractorul in shopron, toata lumea multzumita ca se poate relua activitaea de zbor. Incerc sa pornesc, fara succes. Accumulatroul pentru bujie descarcat. Iau un accu de la un coleg pornesc, verific functiile eleron, profundor, directie, gaz, totul OK. Decolez si-l forjez. La un moment dat se deprinde ceva in aer si cade incet :D . M-am gindit ca este capacul fuselajului de sub plan. Nici o problema ! Eroare :( sa desprins eleronul sting. Raspunsul la comenzi devine moale iar incercare de control prin directie si profundor nu aduc rezultate, avionul raspunzind foarte veninos pe directie.
Strig ca am o problema si trebuie sa aterizez urgent. Conducatorul de zbor evacuaeza terenul.
Comutarea intre High si Low Rate pe directie si profundor nu aduce rezultate satisfacatoare. Avionul este cit de cit de stapinit la 50 - 60 % gaz. Cobor incet si incerc sa intru in " coridorul " de aterizare. Corecturile de curs la viteza mica si la o altitudine de ca 10 m nu duc decit la pierderea rapida de altitudine asa ca opresc motorul si sint nevoit sa aterizez pe o tarla cu un fel de spanac destul da des si inalt de ca 40 cm. Unghiul cu solul este de ca 10 - 15 ° iar primul contact il face trenul de aterizare care se impotmoleste in vegetatie iar avionul se opreste pe burta . In afara de ceva salata sub capota nu se produc pagube :D
Inapoi pe teren studiez problema cu eleronul. :( una dintre cele trei balamale a ramas in aripa si constat ca am uitat sa lipesc balamalele eleronului. Eleronul desprins a cazut undeva pe un cimp cu sfecla si nu l-am mai gasit.
GRABA STRICA TREABA !
Am verificat restul balamalelor si toata sint lipite. Bina ca nu s-a desprins profundorul ca se lasa cu surcele. Sper ca pina miine noul eleron sa fie gata, cu balamalele lipite, acumulatorul incarcat si si toate sculele necesare in geanta. Sper ca miine totul sa decurga fara mare malleur.
CF4U
Aceasta postare a fost editata de Corsair4FU: 19 September 2003 - 12:57 AM
#35
Postat 19 September 2003 - 07:42 AM
Ramine de vazut dar fiindca am si un motoplanor nou de la Simprop s-ar putea sa am vesti noi din acest weekend.
@Corsair - Am plecat ca fazanul si am uitat adresa ta pe-acasa. Eram curios cum arata club-ul vostru. Am avut in schimb ocazia sa particip ca spectator la un flugtag mai bine zis competitie al clubului Grasshuepfer din Mainzweiler. A fost demential sa vezi de la juniori pina la mosi de 80 de ani ca se poate zbura destins si intr-o atmosfera placuta lasata cu gratare si bere. Proba a fost conceputa pentru motoplanoare. S-a putut participa cu orice model si orice anvergura. Start, forja 15 secunde cu motorul in plin sa prinzi altitudine, stop motor si 2 minute de termica, coborire cu patrulare deasupra pistei la 2 metrii de la stinga spre dreapta, start motor inca 15 secunde, termica 2 minute si aterizare la punct fix pe o banda de nylon intinsa dealungul pistei. A fost superb....
#36
Postat 19 September 2003 - 08:47 AM
#37
Postat 19 September 2003 - 11:51 PM
Maine si poimaine se anunta vreme foarte frumoasa asa ca voi pleca la munte si voi lua cu mine motoplanorul.Abia astept sa mai scol ceva vulturi!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#38
Postat 19 September 2003 - 11:58 PM
Voi stitzi de ce ma duc cu mashina la mecanic? Poate ca ma pricep sa repar si eu, dar daca pune mana mecanicul eu nu mai am senzatia ca in mers nustiu ce piesa sqau surub cedeaza! E o senzatie urata care se transmite si la avion,am avut de multe ori sentimentul de zbor cu teama ca nu stiu ce ar putea sa cedeze. Dar la avion, daca stiu ca am pus eu mana si ochiul pe toate piesele e Ok.
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#39
Postat 20 September 2003 - 12:23 AM
lanzul nacazurilor a continuat azi. Motorul nu vroia deloc sa mearga. Nu rea chip sa-l reglez cu toata ca de reglaj nu ar fi fost nevoie deoarece motorul a mers. Co rezervorul plin nici o problema dar dupa citeva minute incepea chinul. La 100 % gaz tragea aer pe furtunul de combustibil. Am schimbat furtunul intre rezervor si acrburator iar probleme parea a fi rezolvata. La un contril mai atent am observat ca si cele doua furtune ( de la toba si de alimentare ) erau crapate. Le-am schimbat si pe acestea. Mororul nelasundu-se raglat am crezut ca sa uzat si si-a pierdut compresia mai ales ca mergea numai cu jiclorul principal daeshcis mult mai mult decit in mod normal. Compresia la mina era slaba dar trebuie mentionat faptul ca motorul era cald. M-am hoatrit sa schimb motorul deoarece mai aveam un OS FX 61 in masina. l-am demontat si cu aceasta ocazie am controlat inca o data modul de functionare al rezervorului. Surpriza ! si furtunul pendulei din rezervor era crapat. OK schimbat furtun, OS 65 LA la loc si iata ca motorul merge impecabil.
Decolare, dupa ca 30 sec de zbor bruiaj scurt. OK se mai intimpla. Dupa ca 5 sec. iar bruiaj scurt si receptorul nu intra in Fail Save !! Ciudat. Decizie: aterizare dar avionul reactioneaza din ce in ce mai prost la comenzi si devine din ce in ce mai greu de stapinit. Se prabuseste. Paguba capitala. Am adunat surcelele si am conectat accumulatorul la incarcator, pe descarcare. Surpriza: rest de capacitate 21 mAh. Deci bruiajul a fost numai accumulatorul descarcat. I-l incarcase-m cu o zi inainte dar zborul de ieri si multiplele probe si reglaje la sol l-au descarcat. Accumulatorul avea ca. 2 ani ( Sanyo NC 800 mAh ). Pe cel initial ( NiMH 2100 ) i-l schimbase-m din motive de greutate.
Furtunele folosite initial erau cele din Kit.
Rau nu prea i-mi pare la cit m-a chinuit ieri si azi. Ca sa uit de necaz am strins jucariile si am plecat la magazin sa vad ce mai este nou in regale. Nu puteam sa vin acasa cu mina goala asa ca mi-am luat un Extra 300 S de la Graupner, 1600 mm anvergura. Este un set ( 269 Euro ) complet ARF incl. motor OS 61 FX Cred ca duminca este gata de zbor. Fara graba si cu accu incarcat :rolleyes:
WE placut si succes in activitate tuturor modelistilor
CF4U
Aceasta postare a fost editata de Corsair4FU: 25 September 2003 - 09:03 PM
#40
Postat 22 September 2003 - 08:06 AM
Weekend-ul trecut conditiile meteo au tinut cu mine si am putut in sfirsit sa ma destrabalez cu aripa cu motor. Vint nimic, nori nici urma, termica cel putin se manifesta doar la firul ierbii asa ca la planoare nu am avut succes. Am incercat sa ies la panta dar spatiul aerian era incarcat cu parapantistii veniti de prin toate locurile asa ca m-am retras la cimpie si viiiijjj cu aripa!
S-auzim de bine!
#41
Postat 25 September 2003 - 09:22 PM
Intimplare neplacuta de duminica cu un un HotSpot Graupner, 18 Kg, AMT ca 12 Kg.
Dupa stat si o curba la dreapta pilotul a vrut sa arate ce stie si an vazut o scena ca in filme .... Cu 100 % Gaz a vrut sa treaca peste teren la altitudine mica , ca 1 - 1,5 m. In urma unei mici greseli de pilotaj Jetul a dat cu burta de pamint. La prima vedere nu prea tare dar la ca 300 Kmh a fost o zdruncinatura suficinet de puternica pentru a deteriora ceva in sistemele de comanda. Dupa contact avionul a devenit incontrolabil zburind mai departe la ca 1-2 m altitundine. Dupa ca 150 m impact cu solul. Un nor de praf si o mingie de foc. La start a avut ca 4 l de Kerosin la bord. Avionul s-a dezintegrat iar turbina a mai zburat inca ca 100 m mai departe. Cele mai mari fracmente ramase nu au depasit 12 cm. Paguba ca 6000 Eur.
CF4U
Aceasta postare a fost editata de Corsair4FU: 25 September 2003 - 09:24 PM
#42
Postat 26 September 2003 - 07:48 AM
Partea trista este ca pilotul nu a reusit sa se catapulteze, asa ca am mai pierdut un om valoros din rindul aviatorilor romani.
Sa-i fie tarina usoara.... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/sad.gif
#43
Postat 28 September 2003 - 09:22 PM
Astazi Duminica 28 septembrie 2003 , o zi superba de toamna, insorita si calduroasa cu mic cu mare ne-am strans pe terenul La Calugareni.
Ce fire si conexiuni ne-au facut sa ne ducem acolo ramane sa apreciem fiecare. sunt 40 de km de Bucuresti si fiecare constata ca nu mai este singur ca am devenit o familie. Sa vedem cum au decurs evenimentele. Va fi un fotojurnal in care pozele se succed in ordinea lor cronologica.
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#54
Postat 28 September 2003 - 09:49 PM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#55
Postat 28 September 2003 - 09:52 PM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#60
Postat 28 September 2003 - 10:06 PM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003