regulator parlit help... daca se poate
#32
Postat 04 November 2008 - 10:29 PM
treapa cu alimentarea proasta a controlerului si functionarea lui defectoasa este doar o parere
oldman daca ai si tu o idee de ce nu o scri.... de ce nu-ti dai cu parerea
sau am eu impresia ca ca ai o problema cu mine din cauza problemei cu cablajul??
sti cum se zice ca razbunarea e arma prostului si invidia la fel....
#33
Postat 05 November 2008 - 09:02 AM
mariandmd, la Nov 4 2008, 10:29 PM, a spus:
treapa cu alimentarea proasta a controlerului si functionarea lui defectoasa este doar o parere
oldman daca ai si tu o idee de ce nu o scri.... de ce nu-ti dai cu parerea
sau am eu impresia ca ca ai o problema cu mine din cauza problemei cu cablajul??
sti cum se zice ca razbunarea e arma prostului si invidia la fel....
Am tot respectul pentru toti membrii acestui site iar faptul ca eu sunt incepator asta nu insemna decat ca am citit tot....ca nu am intrat sa discut decat la subiect si sa iau tot ceea ce este folositor din experienta voastra ( se pot vedea la alti membrii data inscrierii cu mult dupa mine si sunt deja membrii sau membrii de onoare)...de aceea nu as dori ca acest subiect sa degenereze la fel cam ca celelalte in ultima vreme...totodata as vrea sa ma elucidati si pe mine si sa rezolvam impreuna o mica (sau mare) problema...:
Se dau urmatoarele:
1. una bucata motor 755( ne deparazitat adica asa cum la facut pe el mama China)
2. una bucata regulator cu BEC( acela care se vede mai sus in topic la Andrei -caruia ii multumesc si pe aceasta cale pentru promtitudine si ajutor)infipt in canalul 2 al receverului
3. doua bucati servo SG5010 BB Standard infipte in canalele 5 si 6 ale receverului unei statii wtfly06
4. una bucata servo futaba s 3003 infipt in canalul 1
5. una bucata Pb 12V7A...semi incarcat adica 12.77 V
la bornele bateriei avem 12.77 in clipa in care dam drumul( actionam butonul On/Off al regulatorului) fara nici un consum sau mai bine spus nici o comanda din radiocomanda , toate la punctele neutre....nu se stie cine dar brusc fura din baterie 2v astef incat la bornele bateriei avem 10.34V...mergem mai departe si dam comanda motorului inainte....la bornele bateriei voltajul fluctueaza pana la 6-7 V...oprim ..revine la 10 si ceva...dam iar gaz motorului inainte si costatam la bornele MOTORULUIi de asta data 6,7 v....dam comanda inapoi motorului...si surpriza...inapoi se invarte vizibil mai tare ...masuram avem 7.5-7.8V....
Cerere:
1. a se determina cine este furaciosul de curent de la inceput( aia 2 v) si de ce?
2. a se determina de ce" inainte motor" este vizibil mai mic decat "inapoi motor si de ce primeste atat de putin curent? o marja de 6-7-8 V....
Aceasta postare a fost editata de coman423: 05 November 2008 - 09:03 AM
#34
Postat 05 November 2008 - 10:01 AM
N-ai nici o informatie despre starea de incarcare daca in gol ai masurat atat. Cu o sarcina care sa consume peste 1-2 A era altceva. Un acumulator imbatranit sau defect poate in anumite cazuri sa dea la borne "mult" in gol. Dar la cea mai mica sarcina ii scade mult tensiunea.
Deci incarca-l cum trebuie si reia incercarile, apoi revin-o cu rezultatele.
#35
Postat 05 November 2008 - 10:07 AM
navigator, la Nov 5 2008, 10:01 AM, a spus:
binenteles ca asa voi face ....intrebarea nr2? de ce inainte merge evident mai incet decat inapoi...? :)
#36
Postat 05 November 2008 - 11:37 AM
Asa nu stii daca ai un acumulator defect (cum spunea Navigator , la cel mai mic consum , poate sa-i scada rau tensiunea, capacitatea acumulatorului fiind mai mica decit normal) sau un consumator "neserios" (sau poate prea serios... :) ). Am ris de mine , nu de ce ai patit..
Cu motorul daca nu este legat cumva invers la regulator altceva nu stiu sa-ti spun.
Spor.
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR1: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!118
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR2: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!328
MATERIALE NECESARE - VARIANTA ALLEN : http://www.rhcforum....showtopic=17986
SI VARIANTA MEA LA BARCUTA NR1: http://www.rhcforum....pic=17986&st=60
MODIFICARI CAPAC BARCUTA NR1:My link
CABLARE ELECTRICA BARCUTE : https://skydrive.liv...AIKBHLI0jsibo0E
Cotari suplimentare pe schitele barcutei tip Allen: cotari barcuta rar
#37
Postat 05 November 2008 - 11:46 AM
dodo007, la Nov 5 2008, 11:37 AM, a spus:
Asa nu stii daca ai un acumulator defect (cum spunea Navigator , la cel mai mic consum , poate sa-i scada rau tensiunea, capacitatea acumulatorului fiind mai mica decit normal) sau un consumator "neserios" (sau poate prea serios... :) ). Am ris de mine , nu de ce ai patit..
Cu motorul daca nu este legat cumva invers la regulator altceva nu stiu sa-ti spun.
Spor.
este posibil sa ai dreptate cu prima parte,,,,referitor la motor si regulator cred ca e destul de greu sa gresesti cand la motor ai punct rosu la mufa de + iar la regulator fire rosu si negru....(poate doar daca as fi discromat sau daltonist ceea ce nu e cazul... :D )
Aceasta postare a fost editata de coman423: 05 November 2008 - 11:46 AM
#38
Postat 05 November 2008 - 11:47 AM
Eu am 1 acumulator nou nout, care merge brici....
Doi acumulatori mai batrini , dar tin cam jumate cit cel nou.
Un acumulator in situatia probabila a celui pe care il ai tu, se incarca repede la nominal (aproape) si in sarcina normala , "moare" in doua sau trei secunde, adica ajunga ca al tau la 7 sau 8V. Deci este bun de aruncat (nu la gunoi , ca nu este ecologic....).
Asteptam rezultatul masuratorilor de curent (eventual pe componente, pentru a depista infractorul...)
Spor la treaba
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR1: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!118
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR2: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!328
MATERIALE NECESARE - VARIANTA ALLEN : http://www.rhcforum....showtopic=17986
SI VARIANTA MEA LA BARCUTA NR1: http://www.rhcforum....pic=17986&st=60
MODIFICARI CAPAC BARCUTA NR1:My link
CABLARE ELECTRICA BARCUTE : https://skydrive.liv...AIKBHLI0jsibo0E
Cotari suplimentare pe schitele barcutei tip Allen: cotari barcuta rar
#39
Postat 05 November 2008 - 01:31 PM
Tel. 0744915775
#40
Postat 05 November 2008 - 01:56 PM
Bineinteles ca sa ne spui si ce emitator ai, caci si observatia lui Manolo e buna.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 05 November 2008 - 01:57 PM
#41
Postat 05 November 2008 - 02:47 PM
Ce am facut dupa: am schimbat FET-urile cu IRF3205 (110A) in loc de IRFZ48 originale si am pus cate o rezistenta de 15K intre poarta si masa la cele 4 rail-uri cu FET-uri pentru a le depolariza rapid in momentul schimbarii directiei si pentru a scurge si eventuala electricitate statica ce ar putea deschide accidental MOS-FET-ul
Sfatuiesc pe toti posesorii de Rookie si Rocar care au cunostinte elementare de electronica sa lipeasca cate un rezistor de 15 - 22k intre poarta si masa la fiecare rail de FET-uri pentru a preveni aceste arderi subite.
Aceasta postare a fost editata de ERASER: 05 November 2008 - 02:50 PM
TEL. 0726.191.725
#42
Postat 05 November 2008 - 03:05 PM
navigator, la Nov 5 2008, 01:56 PM, a spus:
Bineinteles ca sa ne spui si ce emitator ai, caci si observatia lui Manolo e buna.
poate nu m-am facut inteles: la regulator la alimentare motor am 2 fire(cum bine se vedesi in pozele de mai sus- am luat regulatorul de la andrei) unul rosu si unul albastru; la motor, la mufa cu semn rosu am pus firul rosu si procedeaza asa cum am povestit...am inversat si polaritatea firelor de la motor si tot asa...
statia e aceasta si am specificat si in datele problemei ( se pote vedea pe site-ul de la pasarea renascuta)
WFLY FT06-A, sistem RC 6 canale, banda 35 MHz
Sistem RC FM PPM 6 canale in banda de 35 MHz. Inclus emitator, receptor si o pereche de cuarturi. Ofera multiple functii si mixaje la o calitate buna si pret redus. Certificat CE si FCC.
Emitator: FT106A
Diferite moduri de lucru, selectabile prin comutatoare, pentru mod de zbor aeromodele si elicoptere
In mod de zbor aeromodel exista urmatoarele posibilitati de setare:
- canalele 1,2,4,6 prevazute cu comutator pentru dual rate (D/R): ±100% sau ±125%.
- canalele 1 si 6 mixate pentru functa Flaperon.
- canalele 4 si 2 mixate pentru functia V-tail.
- canalele 1 & 2 mixate pentru aripa Delta ( Elevon )
In mod de lucru elicopter:
- Canalul 3 poate mixat fie cu canalul 4 si 6, fie numai cu canalul 6
- Canalele 1,2,3,4,6 sunt prevazute cu comutator pentru reverse
- Prevazut cu conector pentru interfata simulator
- Avertizare in cazul descarcarii bateriei prin semnalzare sonora si luminoasa: cand tensiunea bateriei scade sub 8.8V, LED-ul indicator al alimentarii palpaie cu 1 s ON si 1 s OFF, cu un sunet avertizor. Cand tensiunea bateriei scade sub 8.3V, frecventa palpairii si a avertizarii sonore se schimba la 0.5 s On si 1 s OFF.
Alimentare: 8 baterii sau celule acumulatori tipR6 sau AA (nu sunt incluse)
Receptor: WFLY FRP06
Numar canale: 6
Simpla conversie
Greutate:10.5 grame
Dimensiuni: 21 x 11 x 35 mm
Lungime antena: 78 cm
Alimentare: 4 - 6V
Cristal: standard mini
Compatibil Futaba, E-sky, Feigao, Blue-Arrow
Canale disponibile: 72, 75, 78
#43
Postat 05 November 2008 - 03:30 PM
Numai bine !
#44
Postat 05 November 2008 - 06:28 PM
mariandmd, la Nov 4 2008, 10:29 PM, a spus:
treapa cu alimentarea proasta a controlerului si functionarea lui defectoasa este doar o parere
oldman daca ai si tu o idee de ce nu o scri.... de ce nu-ti dai cu parerea
sau am eu impresia ca ca ai o problema cu mine din cauza problemei cu cablajul??
sti cum se zice ca razbunarea e arma prostului si invidia la fel....
In primul rand nu am nimic cu tine, cu parerea iti dai tu in necunostinta de cauza, iar treaba cu prostu e la fel de valabila ca si in cazul in care ai senzatia si se cheama paranoia, iar cei care au multe idei se cheama idioti.
Aceasta postare a fost editata de OldMann: 05 November 2008 - 06:34 PM
#45
Postat 05 November 2008 - 06:33 PM
ERASER, la Nov 5 2008, 02:47 PM, a spus:
Ce am facut dupa: am schimbat FET-urile cu IRF3205 (110A) in loc de IRFZ48 originale si am pus cate o rezistenta de 15K intre poarta si masa la cele 4 rail-uri cu FET-uri pentru a le depolariza rapid in momentul schimbarii directiei si pentru a scurge si eventuala electricitate statica ce ar putea deschide accidental MOS-FET-ul
Sfatuiesc pe toti posesorii de Rookie si Rocar care au cunostinte elementare de electronica sa lipeasca cate un rezistor de 15 - 22k intre poarta si masa la fiecare rail de FET-uri pentru a preveni aceste arderi subite.
total gresit...treaba cu rezistenta...obtinerea fronturilor abrupte se face prin descarcare rapida si nu lenta. Faptul ca ai pus tranzistoare de curent mai mare nu inseamna ca ai rezolvat si cu comanda lor. Asta nu inseamna ca regulatorul va suporta consumatori de curentul nominal al feturilor. Faptul ca nu te-a interesat rezistenta drena- sursa iar e gresit pentru ca nu ai luat in calcul disipatia tranzistorului in partea de conductie, adica pe front, si nu pe palier.
...si nu se depolarizeaza nimic in tranzistor...eventual se descarca sarcina acumulata..o chestie valabila pentru orice tranzistor nu numai pentru fet-uri.
Aceasta postare a fost editata de OldMann: 05 November 2008 - 06:37 PM
#49
Postat 06 November 2008 - 03:01 AM
OldMann, la Nov 5 2008, 06:33 PM, a spus:
...si nu se depolarizeaza nimic in tranzistor...eventual se descarca sarcina acumulata..o chestie valabila pentru orice tranzistor nu numai pentru fet-uri.
Gresit sau nu, e parerea ta. Eu am rezolvat problema prin legarea rezistentei care grabeste descarcarea sarcinii acumulate pe poarta si elimina posibilitatea suprapunerilor la o schimbare brusca de sens. Faptul ca i-am schimbat si FET-urile e altceva, un fel de upgrade de la Rookie 35/20A la ceva mai puternic gen 60/30A ca sa pot pune un motor mai puternic (REEDY 17x2 de 140W).
In alta ordine de idei, ofer regulatoare cu reverse programabile, 40A pe inainte 25A pe reverse, BEC 5.5V 1A, cred ca merg si la 12V, eu am testat cu un acumulator 3 LiPo de aero si merg. Pretul este de 65Lei / bucata sau 250Lei toate cele 4 bucati ramase in anuntul de la sectiunea vanzari ANUNT !
Aceasta postare a fost editata de ERASER: 06 November 2008 - 03:11 AM
TEL. 0726.191.725
#50
Postat 06 November 2008 - 07:04 AM
"""""""Gresit sau nu, e parerea ta. Eu am rezolvat problema prin legarea rezistentei care grabeste descarcarea sarcinii acumulate pe poarta si elimina posibilitatea suprapunerilor la o schimbare brusca de sens. Faptul ca i-am schimbat si FET-urile e altceva, un fel de upgrade de la Rookie 35/20A la ceva mai puternic gen 60/30A ca sa pot pune un motor mai puternic (REEDY 17x2 de 140W).""""""""
daca tot iti dai cu parerea, probabil ca ai scos schema ESC-ului si probabil ca sti si ce curent are pe poarta pentru deschidere, iar rezistenta aia cu pricina banuiesc ca ai calculat-o, si n-ai pus-o la plesneala.
iar cu upgrade-ul tau e fix vax, IRFZ48 are rezistenta drena-sursa 0,018ohm, iar IRF3205 are 0,08ohm.
In alta ordine de idei IRFZ48 la un curent de numai 5A va disipa 0,09W, iar IRF3205 la acelasi curent va disipa 0,9W.
Concluzia....cele puse de tine se vor incalzi mai tare.
Concluzia finala...si rezistentele tot la plesneala le-ai pus.
BUSTED.
Aceasta postare a fost editata de OldMann: 06 November 2008 - 07:19 AM
#51
Postat 06 November 2008 - 07:28 AM
ERASER, la Nov 5 2008, 02:47 PM, a spus:
cunostinte elementare.....
#52
Postat 06 November 2008 - 08:46 AM
2. referitor la cealalta problema am rezolvat-o astfel...acumulatorul cu care am facut testele data trecuta, probabil (adica mai mult ca sigur) e terminat...am refacut masuratorile cu alt acumulator (nou de aceasta data) si ..... minune a disparut "furaciosul" de curent ......nu mai exista...
3. referitor la turatia motorului...am schimbat si canalele si in 3 si in 2 si tot asa facea...citind cu atentie (cu minimul de engleza ) cartea radiocomenzii..gasesc butoanele ptr mixaj (mentionez ca statia este destinata aero) pun canalul 2 (unde am motorul) pe revers si s-a rezolvat problema acum pe inainte vine la motor 98% din curentul bateriei ~13,V iar inapoi ~11V...urmeaza totusi o intrebare...e bine ce am facut?...am teama ca regulatorul sa cred ca e pe " inainte " si de fapt sa fie pe "revers"...cum se poate verifica?
#53
Postat 06 November 2008 - 09:29 AM
OldMann, la Nov 6 2008, 08:04 AM, a spus:
In alta ordine de idei IRFZ48 la un curent de numai 5A va disipa 0,09W, iar IRF3205 la acelasi curent va disipa 0,9W.
Concluzia....cele puse de tine se vor incalzi mai tare.
Concluzia finala...si rezistentele tot la plesneala le-ai pus.
BUSTED.
#54
Postat 06 November 2008 - 12:07 PM
coman423, la Nov 6 2008, 08:46 AM, a spus:
3. referitor la turatia motorului...am schimbat si canalele si in 3 si in 2 si tot asa facea...citind cu atentie (cu minimul de engleza ) cartea radiocomenzii..gasesc butoanele ptr mixaj (mentionez ca statia este destinata aero) pun canalul 2 (unde am motorul) pe revers si s-a rezolvat problema acum pe inainte vine la motor 98% din curentul bateriei ~13,V iar inapoi ~11V...urmeaza totusi o intrebare...e bine ce am facut?...am teama ca regulatorul sa cred ca e pe " inainte " si de fapt sa fie pe "revers"...cum se poate verifica?
Sper ca nu ai vreo mixare activa intre canalul pe care e pus regulatorul si alt canal. Nu-ti cunosc statia asa ca nu stiu sa-ti zic exact cum sa verifici.
Cred ca a zis cineva mai sus ca daca clipeste ledul cand tu dai de mansa inainte, inseamna ca de fapt regulatorul merge pe revers. Mai toate regulatoarele au un mod de a semnaliza cu ledul/ledurile cand sunt pe "inainte" si cand sunt pe "iapoi" (eu am 4 modele diferite si toate fac asa), asa ca citeste atent manualul regulatorului si ai sa vezi despre ce-i vorba.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 06 November 2008 - 12:08 PM
#55
Postat 06 November 2008 - 01:12 PM
navigator, la Nov 6 2008, 12:07 PM, a spus:
din nefericire acest tip de regulator nu are led...
#56
Postat 07 November 2008 - 09:59 AM
Citeaza
In alta ordine de idei IRFZ48 la un curent de numai 5A va disipa 0,09W, iar IRF3205 la acelasi curent va disipa 0,9W.
Concluzia....cele puse de tine se vor incalzi mai tare.
Concluzia finala...si rezistentele tot la plesneala le-ai pus.
BUSTED.
Oldmann, am impresia ca esti foarte agasat de ideea ca solutia a fost descoperita mai demult si prezenta ta in acest subiect incepe sa devina inutila, si atunci ai "mancat" un zero din rezistenta drena-sursa de la IRF3205 care are 0.008ohm.
Atasez aici specificatiile MOS-FET -urilor implicate.
IRFZ48N.PDF (111.95K)
Number of downloads: 123 IRF3205.PDF (97.71K)
Number of downloads: 99
Rezistentele nu le-am pus "la plezneala", le-am pus "la bun simt" ca sa nu mai plezneasca si alta data. Ideea era ca rezistenta sa fie suficient de mare ca sa nu coboare tensiunea pe poarta sub tensiunea de deschidere, atunci cand regulatorul functioneaza normal.
TEL. 0726.191.725
#57
Postat 07 November 2008 - 03:25 PM
cu rezistenta aia eu stiu ca stabilesti curentu de deschidere care la un fet e foarte mic, vad ca tu ai descoperit ca rezistenta are treaba cu tensiunea...eu stiam ca rezistenta se opune trecerii curentului, vad ca la tine se opune trecerii tensiunii...chestie de cunostinte elementare.
Aceasta postare a fost editata de OldMann: 07 November 2008 - 03:26 PM
#58
Postat 07 November 2008 - 04:02 PM
Nu sunt mare mester si nici nu pretind ca am cine stie ce cunostinte de electronica. Mi-am reparat singur regulatorul Rookie pentru ca eram foarte ofticat de situatie. Abia il luasem de 10 zile si deja a iesit fum din el. Nu stiam daca pot sa pretind garantia si oricum ar fi durat 10 - 15 zile ca sa-l trimit la dealerul Sier... si inapoi.
Am vandut 18 regulatoare defecte, unele cu defecte minore pt ca nu am timp sa stau de ele, si oricum sunt prea multe. Am preferat sa le dau la pachet asa cum sunt, fara ca eu sa ma ating macar de ele. Vand "en detail" doar o parte dintre ele, pe cele bune. Daca vrei sa-ti incerci norocul cu cele defecte, mai sunt doua regulatoare cu buba, care nu merg pe reverse dar merg foarte bine doar pe inainte (40A) pe care le dau cu 40 Lei impreuna.
Aceasta postare a fost editata de ERASER: 07 November 2008 - 04:03 PM
TEL. 0726.191.725
#59
Postat 07 November 2008 - 05:43 PM
ERASER, la Nov 7 2008, 04:02 PM, a spus:
total gresit...daca ai legat-o asa cum ai scris. Acolo se pune zener. Rezistenta respectiva puteai eventual sa o pui inainte de rezistenta din grila. Tranzistorul in ESC functioneaza in regim de choper, nu liniar.
punand rezistenta inainte de rezistenta de grila impiedici incarcarea condensatorului poarta- substrat, care are curenti de fuga extrem de mici, curenti care apar datorita electricitatii statice.
Aceasta postare a fost editata de OldMann: 07 November 2008 - 05:52 PM
#60
Postat 07 November 2008 - 06:26 PM
OldMann, la Nov 7 2008, 05:43 PM, a spus:
punand rezistenta inainte de rezistenta de grila impiedici incarcarea condensatorului poarta- substrat, care are curenti de fuga extrem de mici, curenti care apar datorita electricitatii statice.
Oldmann, stii ce gresesti tu grav pe acest forum? Ca daca tu ai vazut odata pe undeva ceva, afirmi ca doar acel lucru e total adevarat iar ce spun ceilalti e total gresit. Din aceasta cauza unii te numesc "arogant". Eu as zice ca doar nu respecti regulamentul forumului. Macar daca ai folosi exprimari de genul " dupa parerea mea..." sau "nu cumva gresesti cand zici ca...". Dar tu esti categoric si-i cataloghezi pe toti ce te contrazic ca ignoranti. Macar daca ai avea dreptate tot timpul dar din pacate am observat ca rar se intampla acest lucru. Insa din modul cum iti expui ideile, chiar cand sunt gresite, un cititor neavizat ar trebui sa inteleaga (cel putin in mintea ta) ca esti singurul care se pricepe de pe aici.
Inteleg ca vrei sa-ti faci oarece reclama in vederea unei ipotetice productii si vanzari de regulatoare la proaspetii inscrisi pe forum care nu se pricep inca la tehnica, dar fa-o mai putin agresiv si cat posibil la "Publicitate personala". E si in interesul afacerii sa nu-ti faci dusmani printre cei cu care te incontrezi si este si spre linistea noastra pe forum, nu?
Acuma stii ce gresesti dar are o importanta mai mica? Destul de multe din ce enunti tu ca pe niste "legi".
Aceasta postare a fost editata de navigator: 07 November 2008 - 10:02 PM