protheus, la Nov 24 2008, 03:28 PM, a spus:
Ca sa nu mai deschid alte subiecte, dupa un trainer (Decathlon) se poate trece la ceva mai "salbatic" (orice, dar nu Calamato, ca am auzit ca da cosmaruri la unii) in stilul Formosa sau alta spumigena?
Eu de pe planor am trecut direct la Calmato (da, Calmato Sports nu trainerul!), si daca este asamblat, reglat si centrat corect zboara aproape singur. Vezi filmuletul de pe Chitila 15 noiembrie, facut de Romulus. Prima mea decolare a fost mai "zmucita" pentru ca m-am impacientat putin si am tras de profundor mai mult decat era necesar. Dar altfel zboara bine, aproape singur.
Comentarii:
- la mine a trebuit trimat putin stanga, pentru ca desi era mai GREU in stanga, la montare nu am ajustat corect zerourile eleroanelor si in consecinta eleronul dreapta era cam cu 1-1,5 mm mai sus fata de pozitia normala (eleronul stanga fiind aliniat corect). Ieri am rezolvat acest mic impediment;
- trebuie cumva sa aduc CG-ul cu cativa mm mai in fata. Am pus 60 g de PB pe botul avionului, dar tot mi se pare cam greu de fund (CG-ul prea in spate fata de specificatii). Sper ca odata cu "lasarea" motorului si - eventual - un upgrade la elicea din kit, 12 x 6, plus conul aferent CG-ul sa se aseze la locul lui;
- transversal CG-ul nu e spre dreapta (unde e toba) ci spre stanga. Poate o fi de la pozitia usor decalata stanga a motorului, dar nu bag mana in foc.
Pentru un al doilea avion mi se pare superb, cu toate ca singurele mele manevre au fost turele cuminti de pista, cam 18-20 de minute in total :). Nu inteleg de ce unora le da cosmaruri, sincer... :( Iar din cea am vazut ca face Romulus cu al lui, poate fi caracterizat si ca "fiara". Cred ca de fapt caracterizarea e data si de ala din spatele statiei...
Aceasta postare a fost editata de ave: 24 November 2008 - 06:13 PM