Graupner Yak-54 cu OS Max 120 AX
#421
Postat 04 June 2009 - 11:07 AM
Totusi vreau sa remarc, ca e prima oara cand vad un 120AX in zbor care nu scade sub 8.000 de rpm... Nici macar la aterizare... :rolleyes:
#422
Postat 04 June 2009 - 11:17 AM
Bafta!
#423
Postat 04 June 2009 - 11:25 AM
@turok ..ai inboxul plin deci o sa iti raspund aici :
Citeaza
zbor cu 80% expo si cursele sunt cam la jumate din ce are romulus.pe directie am cursa toata suprafata (locul dintre profundor) si eleroanele au 45 de grade sus si jos
#424
Postat 04 June 2009 - 11:38 AM
#425
Postat 04 June 2009 - 01:43 PM
Exemplu : la BF 109 exista mai multe versiuni : BF 109-G , BF 109-E si altele.
Modelul in cauza cred ca este : Graupner YAK 54 - B ........... de la " BLANA"
#426
Postat 04 June 2009 - 01:47 PM
cat despre motor ..da ..stiu,a fost greseala mea si mi`am recunoscut`o.Bine ca nu a avut repercursiuni prea grave si motorul inca merge destul de bine.Iti dai seama ca o sa am grija acum ca pe ochii din cap de el.
#427
Postat 04 June 2009 - 02:03 PM
shogi, la Jun 4 2009, 02:47 PM, a spus:
cat despre motor ..da ..stiu,a fost greseala mea si mi`am recunoscut`o.Bine ca nu a avut repercursiuni prea grave si motorul inca merge destul de bine.Iti dai seama ca o sa am grija acum ca pe ochii din cap de el.
Bravo ! Da lu Nasu nimic ....?
P.S.
Si eu cand zburam strigau toti la mine : redu gazu, redu gazu .... si nu stiam ce au patit !
Acum am trecut in partea cealalta : la cateva decolari dupa ce intrese pe panta am redus si strigau TOT toti la mine : acceleeaza, accelereaza
da acum m-am prins - pusesem elice mare cu pas mic si parca nu vroia sa se ridice si risca o limita de toata frumusetea.
Bafta zburatorule cum bine zice DAN M.
#428
Postat 07 June 2009 - 01:33 PM
#430
Postat 07 June 2009 - 10:01 PM
Romulus, la Jun 7 2009, 10:49 PM, a spus:
Sincer, decat pozele alea si sa ne chinuim noi sa analizam ceva, mai bine faci tu un rezumat :lol: - AKA raport :lol:
#431
Postat 08 June 2009 - 10:36 PM
din ce am citit silviu spunea ceva de apc 16x8 dar mi se pare foarte aproape de 15x10`le de mai sus.Nu le am cu elicile ...nu stiu cum ar trebui sa se comporte
si 16x6wide nu prea gasesc din cate am vazut.Alternative ?ceva de la MA ?
#433
Postat 08 June 2009 - 10:42 PM
Cel de langa mine e un pilot de la Aeroclub care zboara un AN-2 si are multe ore de zbor... :(
#435
Postat 08 June 2009 - 11:10 PM
apropo...sa va povestesc ce`am patit azi cand am iesit la zbor :)) istoria se repeta:
-la rapa rosie am avut o problema la polecat ..survolam pista cam la 5 metrii altitudine si exact in fata mea vad ca imi pica o roata de la tren.In urma aterizarii mi s`a infipt cracul fara roata im pamant si mi`a smuls trenul din panou.buuuun....
azi: venea yakul spre mine frumusel ..cand deodata pe la vreo 30 de metrii inaltime vad ca`mi pica una bucata papuc+ una bucata roata.am zis ca nu se poate,n`are cum sa fie adevarat.buuun...incerc sa vin la aterizare.Ma invatasem minte de la pole cat :D,vin frumos razant,dau de eleron sa vin cu el pe roata care inca mai exista pe tren,si fix inainte sa ating solul trag putin de profundor.N`a avut nici cea mai mica problema...totul era intact,nici macar trenul indoit.Ce am observat insa,sarma de la bechie e foarte sensibila..la cea mai sensibila aterizare se indoaie.nu stiu daca e doar la mine sau e chestie generala.Am fost apoi sa caut piesele..le`am gasit chiar daca picasera la vreo 300 de metrii de pista pentru ca imi luasem punct de reper inainte :D hotoman si eu :D.Le`am pus la loc si am renuntat la papuci intr`un final.Prea multa bataie de cap cu ei.
Aceasta postare a fost editata de shogi: 08 June 2009 - 11:18 PM
#436
Postat 08 June 2009 - 11:52 PM
#437
Postat 08 June 2009 - 11:58 PM
16x6 sa fie ..sa vad de care gasesc ..turok,tu te referi la MA k series sau clasica 16x6 ?
seria MA k.
#438
Postat 09 June 2009 - 08:29 AM
Extrem de important cand te apuci de acest avion este sa "simti" panta de coborare ca sa-l poti pune jos acolo unde vrei, +/- 5 m. Calmato m-a ajutat mult in acest sens, ca si sfaturile primite de la "veteranii" florin100%, hash si alex_sky pe Chitila. Aferim, bre!
shogi: la piulitele alea de fixeaza axul rotii pe trenul de aterizare ai 2 variante:
- loctite la greu;
- piulite autoblocante (de 4, parca).
Asta nu inseamna ca trebuie sa omiti verificarea strangerii acestor suruburi la inceputul fiecarei zile de zbor. Eu aseara am inceput sa schitez un checklist de pre-zbor (la inceputul zilei, si mai vedem daca fac si pentru fiecare zbor in parte) dar din experienta mea recenta asa ceva e mai mult decat necesar. Ca sa eviti surprizele.
Aceasta postare a fost editata de ave: 09 June 2009 - 08:34 AM
#439
Postat 09 June 2009 - 09:52 AM
#442
Postat 09 June 2009 - 11:23 AM
@Romulus: ca sa il pun jos la o viteza V -> 0, ca in limitele de la matematica dintr-a 11-a :lol: Serios vorbind, ma intreb daca mai pot scoate 4-5 km/h din viteza minima - dupa cum ai vazut, la 3 Drumuri trebuie sa vii foarte exact la aterizare si sa pui avionul jos cat mai din capatul pistei, altfel poti da de alte belele. Si de asemenea, denivelarile de acolo impun o viteza de aterizare cat mai scazuta, altfel risti sa mai rupi un tren, o elice sau altceva la un hop mai sanatos - si sunt destule acolo :(
Cu ocazia asta ma laud si eu cu cateva snapuri incercate duminica :) snapuri dupa care am plecat cu avionul intreg. Apropo, o sa pun o poza cu dara de fum ramasa in urma snapului - TX Abburo!
#444
Postat 09 June 2009 - 12:39 PM
@ave am pus loctite la greu ...la modelul asta cred ca e mai mult decat necesar sa verifici toate suruburile inainte de zbor pentru ca are destul de multe.
#446
Postat 16 June 2009 - 01:58 AM
#447
Postat 16 June 2009 - 08:23 AM
Aceasta postare a fost editata de TUROK: 16 June 2009 - 08:24 AM
#448
Postat 16 June 2009 - 11:49 AM
#449
Postat 16 June 2009 - 11:52 AM
Eu zbor cu al meu 10 minute in cap si rezervorul e putin sub jumatate. 10% cool power.
#450
Postat 16 June 2009 - 11:54 AM