Modelism - RHC Forum: Graupner Yak-54 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 16 Pagini +
  • « Prima
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Graupner Yak-54 cu OS Max 120 AX

#331 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 16 May 2009 - 11:18 PM

E posibil sa fi facut o greseala in masuratoare. Regulatorul, are doua iesiri de alimentare a receptiei. Senzorul unilog de masurare are o intrare si o iesire. Una din iesirile regulatorului am bagat-o prin senzorul Unilog, cealalta pe direct in receptie. Am nevoie de o improspatare a cunostiintelor de electronica, care ar trebui sa nu fie putine. Curentul masurat, reflecta curentul prin receptor in aceasta configuratie?
0

#332 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 16 May 2009 - 11:21 PM

Ar fi trebuit sa las neconectata cea de-a doua iesire a regulatorului pentru o masuratoare corecta, lasand conectata in receptie doar iesirea care trece si prin senzor?
0

#333 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 17 May 2009 - 01:15 AM

imposibil, ori zborul a fost FOARTE calm ori n-a masurat bine senzorul. La mine cu 5 5485 si un 5955 am avut un peak de 8A, dar zbor agresiv/3D.


0

#334 Useril este offline   shogi 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2753
  • Inregistrat: 08-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Ploiest,Bucuresti
  • Interests:pussy

Postat 17 May 2009 - 01:45 AM

pe model arata mult mai bine ca in poze...sincer mi`a fost frica sa nu se incinga prea tare motorul ca am auzit vorbe si de la ave care nu era multumit.Prefer sa fiu eu impacat ca nu am probleme la motor decat sa fie fotomodel.Si la o adica daca nu o sa fie probleme o sa ii ard un sticker peste si aia e,am rezolvat problema :unsure:

Aceasta postare a fost editata de shogi: 17 May 2009 - 01:47 AM

0

#335 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 17 May 2009 - 11:16 PM

Am mai rodat azi un motor, pentru un alt Yak... Un OS MAX 160FX.

E interesant cu tine relantiul la primul rezervor in primele minute de functionare.

Aceasta postare a fost editata de Romulus: 17 May 2009 - 11:17 PM

0

#336 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 18 May 2009 - 07:38 AM

Vezi postareashogi, la May 16 2009, 06:01 PM, a spus:

aerisirea,cred ca e deajuns:


Wrong move man...
DT
0

#337 Useril este offline   shogi 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2753
  • Inregistrat: 08-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Ploiest,Bucuresti
  • Interests:pussy

Postat 18 May 2009 - 06:02 PM

azi au venit tijele de carbon si cuplajele filetante le`am pus pe model ..am curse egale la profundor acum,Am acoperit aproape in totalitate priza de aer si am pus si un sticker peste.Arata destul de bine o sa pun poze pe seara.Am avut insa si o problema cu tija de la acceleratie care sincer nu stiu din ce material e,otel sigur nu.Dupa ce am facut "z`ul" de prindere in carburator a plesnit chiar daca nu am fortat`o prea mult.Aviz celor care au tija care vine cu modelul.Eu o sa o schimb cu o tija de otel de 1.
0

#338 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 18 May 2009 - 06:31 PM

Deci ai taiat capota ca sa o poti acoperi ulterior?
0

#339 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 18 May 2009 - 06:41 PM

Vezi postareashogi, la May 18 2009, 07:02 PM, a spus:

azi au venit tijele de carbon si cuplajele filetante le`am pus pe model ..am curse egale la profundor acum,Am acoperit aproape in totalitate priza de aer si am pus si un sticker peste.Arata destul de bine o sa pun poze pe seara.Am avut insa si o problema cu tija de la acceleratie care sincer nu stiu din ce material e,otel sigur nu.Dupa ce am facut "z`ul" de prindere in carburator a plesnit chiar daca nu am fortat`o prea mult.Aviz celor care au tija care vine cu modelul.Eu o sa o schimb cu o tija de otel de 1.


Eu la tijele de otel mai groase , incalzesc la flacara de la aragaz o portiune de 2 cm ( 20 mm ) la unul
din capete pana se inroseste si o pun in clestele de " z" uri asa inrosita si o " execut ".
Dupa operatie o las sa se raceasca singura in timp si nu sunt probleme. ( NU se baga in apa rece )

Ramane sa faci teste si sa vezi daca se decaleste, se strica ceva etc.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#340 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 18 May 2009 - 06:52 PM

Vezi postareashogi, la May 18 2009, 07:02 PM, a spus:

Dupa ce am facut "z`ul" de prindere in carburator a plesnit chiar daca nu am fortat`o prea mult.

De ce ai facut tu "z"-ul ala? La mine si la Abburo (si cred ca si la ceilalti doi care l-au terminat inaintea ta) "z-"-ul era deja facut in capat. A, ca eu am indoit tija undeva dupa ce trece de firewall, ca sa nu se curbeze in interiorul fuselajului - e cu totul alta poveste. Dar nu a plesnit nici acolo.

Un alt dezavantaj al acestei tije originale insa este faptul ca e prea elastica / flexibila. Cu acceleratia in plin servoul practic incovoaie tija (motiv pentru care e perfect posibil ca "blana" sa fie atinsa pe la 90% din cursa mansei de gaz, desi am verificat de cateva ori sa corespunda cele doua capete de cursa - al servoului cu al carburatorului). O sa mai verific oricum.
Ave
0

#341 Useril este offline   shogi 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2753
  • Inregistrat: 08-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Ploiest,Bucuresti
  • Interests:pussy

Postat 18 May 2009 - 07:06 PM

pai era indoita la un capat ..la celalalt era dreapta..eu de obicei la comenzile de la motor,in dreptul carburatorului in furca in care intra tija mai fac un z pentru siguranta ..sa nu scape (deci in total 2 cate unul la fiecare capat)

@Romulus ..nu am acoperit`o de tot ca doar nu am taiat degeaba.Peste gaura care era am mai facut un capacel vreo 3 sferturi din lungimea gaurii,peste care am pus un sticker.Gaura frontala tot a ramas ..o sa vezi in poze
0

#342 Useril este offline   shogi 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2753
  • Inregistrat: 08-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Ploiest,Bucuresti
  • Interests:pussy

Postat 18 May 2009 - 07:32 PM

capota,am facut si un alt sistem de pridere pentru ca nu imi placea cum strangeau suruburile din partea superioara si anume cu 2 benzi de velcro pe fiecare partea unde venea cate un surub,au ramas suruburile inferioare care strang destul de bine si am mai adaugat inca o banda de velcro pe dedesubt pentru ca din cauza gaurii mari pentru evacuare partea aia era cam in aer.Asa o sa fac de acum in colo la fiecare model,se prinde si destul de usor si sta foarta tapan.

si asta e z`ul care mi`a plesnit facandu`mi tija mult prea scurta pentru a mai fi folosita...oricum o schimbam pentru ca nu`mi place deloc materialul din care e facuta.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de shogi: 18 May 2009 - 07:34 PM

0

#343 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 18 May 2009 - 11:56 PM

Shogi, uitat-te in interiorul avionului undeva la jumatea rezervorului pe peretii laterali. Vei vedea niste dreptunghiuri din placaj concepute special pentru suruburile de prindere a capotei. Cat despre velcro expus la ulei, metanol etc.. sper sa tina...

Aceasta postare a fost editata de Abburo: 18 May 2009 - 11:57 PM

URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#344 Useril este offline   shogi 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2753
  • Inregistrat: 08-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Ploiest,Bucuresti
  • Interests:pussy

Postat 19 May 2009 - 01:26 AM

am vazut placutele de cand am desfacut prima oara cutia si am testat faza cu velcrou` ..aveam 2 bidoane de 1 litru de ulei de ricin ..am desfacut unul si am turnat peste el si l`am lasat o zi..n`are nici pe naiba.e foarte ok si prinderea e super lejera.
0

#345 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 19 May 2009 - 08:31 AM

Vezi postareashogi, la May 19 2009, 02:26 AM, a spus:

am vazut placutele de cand am desfacut prima oara cutia si am testat faza cu velcrou` ..aveam 2 bidoane de 1 litru de ulei de ricin ..am desfacut unul si am turnat peste el si l`am lasat o zi..n`are nici pe naiba.e foarte ok si prinderea e super lejera.



wrong move again man...
DT
0

#346 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 19 May 2009 - 08:46 AM

Vezi postareashogi, la May 19 2009, 02:26 AM, a spus:

am vazut placutele de cand am desfacut prima oara cutia si am testat faza cu velcrou` ..aveam 2 bidoane de 1 litru de ulei de ricin ..am desfacut unul si am turnat peste el si l`am lasat o zi..n`are nici pe naiba.e foarte ok si prinderea e super lejera.



Pune suruburile , nu face improvizati ! Crezi ca daca pui velcro ala il usurezi?...stai cuminte , va ceda in zbor ala .
ADOR VITEZA!!!
0

#347 Useril este offline   shogi 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2753
  • Inregistrat: 08-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Ploiest,Bucuresti
  • Interests:pussy

Postat 19 May 2009 - 12:35 PM

ok.ne vedem la zbor.
0

#348 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 19 May 2009 - 01:21 PM

velcro pe folie pe balsa... cum zicea zod. wrong move. In timp folia se va desprinde de pe balsa (daca tot dai jos capota) si o vei rupe rezultand o gaura aiurea acolo. Si mie mi se pare ca in exces de zel ai facut prea multe improvizatii acolo...

Aceasta postare a fost editata de Calin: 19 May 2009 - 01:21 PM



0

#349 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 21 May 2009 - 10:01 PM

Azi mi-am facut curaj. Am zburat Yak-ul cu un singur fir de la BEC in receptie, celalalt lasandu-l in aer. Am riscat sa depasesc 3A si sa se duca o mufa...

Din fericire, zborul a decurs foarte bine. Ceva testari de comenzi la sol, apoi putin taxi pe pista sa verific noua bechie manufacturata de mine... Decolarea a decurs normal. Urcare, dreapta, calm, viraj... Am facut ca acrobatie doar loopinguri, cuban 8s, inverted cuban 8s, zbor pe spate calm, si cateva ranversari cu coborare in picaj cu tonouri foarte rapide. Nici o manevra nu a fost violenta, exceptand tonourile in picaj, unde a luat viteza mare... Dar redresarea am facut-o progresiv...

Rezultatul il vedeti atasat.

Valorile maxime, au fost de 1,62A dar doar pe sol, dupa cum se vede din diagrama.
Fisier atasat  UniLog_Diagramm_3___U__I____H_vom_21.05.2009.gif (196.18K)
Number of downloads: 94


Cu rosu, e curentul prin receptor, cu verde e inaltimea si cu albastru e tensiunea in receptor.

In aer, valoarea maxima de 1,17A a fost la ultima ranversare, de altfel cu coborarea cea mai violenta si lunga in tonouri rapide... Valoarea e doar pentru cateva secunde. As putea verifica direct in date cat de mult a fost...

Am facut o detaliere a celor 10 secunde la aceasta ranversare. Se observa cum creste curentul, cand creste si viteza in picaj... Daca aveam si senzorul de viteza, puteam observa cum creste si viteza.
Fisier atasat  UniLog_Diagramm_3___I____H_vom_21.05.2009.gif (176.29K)
Number of downloads: 94

Aceasta postare a fost editata de Romulus: 21 May 2009 - 10:01 PM

0

#350 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 21 May 2009 - 10:03 PM

Mentionez ca Unilog face 16 citiri de valori pe secunda. E un singur zbor, diagrama a doua e doar detalierea in intervalul 440-450 secunde din acelasi zbor, acolo unde s-a atins maximul de consum in zbor.
0

#351 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 21 May 2009 - 11:41 PM

21,125 00:00:21 3 5,92 0,85
21,187 00:00:21 3 5,89 1,62
21,250 00:00:21 3 5,90 1,28
21,312 00:00:21 3 5,92 0,74

Astea sunt valorile la secunda la care s-a atins maximul de 1,62A, cat timp modelul era inca pe sol. Totul este sub 0,2 secunde. BEC-ul meu Emcotec rezista 10A pentru 10 secunde si 20A pentru 20 ms.



A scazut putin si tensiunea la acel spit de curent...
0

#352 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 21 May 2009 - 11:56 PM

pai e super bine ........
ADOR VITEZA!!!
0

#353 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 21 May 2009 - 11:59 PM

Dap, cam e. Red Sky a spus de la inceput ca Emcotecurile astea fac minuni si ca 8411 nu sunt monstri care sug amperii din instalatie.
0

#354 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 25 May 2009 - 09:58 PM

Am facut doua zboruri azi, cu urmatorii senzori:

- RPM (optic, dependent de conditiile de iluminare)
- temperatura motor (prins de surubul de la toba pe capul cilindului)
- temperatura RX
- inaltime
- curent
- viteza (tub pitot)
- voltaj RX

Am inregistrat datele la primul zbor si o parte din al doilea.

Pentru inceput, pana le prelucrez, pot spune ca temperatura maxima a motorului a fost de 65,2º C, iar media e de 48,36º C.
0

#355 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 26 May 2009 - 12:04 AM

Decolarea.

Verde e senzorul de turatie. Rosu e inaltimea. Violet e temperatura. Senzorul de viteza a avut o problema si nu a intregistrat nimic.
Fisier atasat  unilog_takeoff.gif (131.09K)
Number of downloads: 53
0

#356 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 26 May 2009 - 12:13 AM

Aici se vede temperatura... Motorul a fost pornit imediat dupa ce am pornit motorul si am luat bujia jos...

Se vede cum urca de la temperatura ambientala spre cea de functionare... 48º C inainte de decolare... Apoi coboara temperatura si urca treptat spre 50º C. Imediat dupa aterizare, temperatura urca spre 60 de grade...

Fisier atasat  unilog_overall.gif (222.27K)
Number of downloads: 59
0

#357 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 26 May 2009 - 02:43 AM

Ieri, am dezlipit suportul trenului de aterizare:


Azi, am incercat trenul, lipit la loc...


E filmarea celor doua zboruri cu senzorii Unilog.

Aceasta postare a fost editata de Romulus: 26 May 2009 - 02:44 AM

0

#358 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 26 May 2009 - 08:39 AM

Pt aceste teste ,ce tip de elice ai folosit ?.
iar ca acumulator pt receptie,te rog spune ce tip si valoare ai pus.

Frumos zborul! pacat de incidentul cu trenul de aterizare .Dar bine ca ai rezolvat . :D
ADOR VITEZA!!!
0

#359 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 26 May 2009 - 09:06 AM

Vezi postareaRomulus, la May 26 2009, 01:13 AM, a spus:

Aici se vede temperatura... Motorul a fost pornit imediat dupa ce am pornit motorul si am luat bujia jos...

Se vede cum urca de la temperatura ambientala spre cea de functionare... 48º C inainte de decolare... Apoi coboara temperatura si urca treptat spre 50º C. Imediat dupa aterizare, temperatura urca spre 60 de grade...

Daca te rog sa pui si tu o poza sau doua cu capota si decupajele ei, te superi foarte rau pe mine?
Ave
0

#360 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 26 May 2009 - 10:26 AM

Elice APC 16x6.
0

Arata acest topic


  • 16 Pagini +
  • « Prima
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

18 useri citesc topicul
0 membri, 18 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro