Graupner Yak-54 cu OS Max 120 AX
#301
Postat 14 May 2009 - 07:34 AM
De betonat nu cred ca betoneaza pista aia, la cat costa betonul. Compactat da, dar betonat... sa fim seriosi. In conditiile astea, serios, stiu ca dau bine aparatorile alea, dar am vazut avioane capotand din cauza lor. Si ultima chestie pe care o vrei e sa-ti capoteze bijuteria asta la 40 km/h.
#303
Postat 14 May 2009 - 12:38 PM
#304
Postat 14 May 2009 - 01:08 PM
#305
Postat 14 May 2009 - 01:40 PM
#306
Postat 14 May 2009 - 01:44 PM
ZOD, la May 14 2009, 08:40 AM, a spus:
Cred ca pe Turok, dar nu-mi amintesc exact din pacate.
#307
Postat 14 May 2009 - 10:53 PM
din cate imi aduc eu aminte la nici un model nu am pus carene ...... :mellow:
http://www.youtube.com/watch?v=4A6WmQuGdXQ...feature=related
Aceasta postare a fost editata de TUROK: 14 May 2009 - 11:01 PM
#308
Postat 15 May 2009 - 08:37 AM
In alta ordine de idei: aseara, dupa ce am rupt doua suruburi de fixat discul diamantat pe ax (si am tras o fuga la Mr. Bricolage sa iau un set de 5 axuri, sa am ce rupe :rolleyes:), am bagat proxxonu' in capota. Poze nu am inca, sper sa pun diseara, dar concluziile generale ie urlatoarele:
- taiat fanta tobei pana in capat (cam cum a facut shogi, mai exact aceasta poza);
- taiat capota in dreptul motorului, si putin dupa el (cam 8-10 mm) pentru a asigura un flux bun de aer peste motor. Tot e bine ca am masurat temperatura acestuia, chiar daca dupa 2 l si ceva de combustibil. Recomandare: decupati acolo cu simt de raspundere, motorul ala chiar ARE NEVOIE de ventilatie, nu gluma. Mersi, MLGore si Focke! Sper doar ca regimul prea cald in care a functionat sa nu-l fi afectat prematur, e o bijuterie de motor;
- am dat si gaura pentru reglajul amestecului la relanti.
Inainte sa desfac capota aveam impresia ca motorul e sensibil mai in fata, motiv pentru care intentionam sa tai doua fante ceva mai lungi decat latimea motorului si late de vreo 10-15 mm, imediat dupa motor, ca sa preia aerul cald care racise deja motorul. Cum socoteala de acasa si cu aia din targ nu se potrivesc (in cazul meu fix pe dos, ca facusem socoteala la targ iar treaba acasa) iar motorul e la maxim 3 cm de panoul de foc, am dat o MARE gaura deasupra motorului, gaura extinsa putin spre spate. Eventual, daca va fi necesar, o sa extind gaura si mai mult spre panoul de foc, pentru a permite circulatia unei cantitati mai mari de aer, in functie de rezultatele masurarilor de la camp.
Cu aceasta ocazie (gaura mai mare la motor) am constatat ca si punerea capotei pe pozitie este mai comoda, intrucat accesul la cablul flexibil de la needle valve este MULT mai lejer printr-o gaura MARE, decat prin fantele grilei de aerisire, pe unde oricum nu prea puteam sa-l apuc, necum sa-l si trag spre inapoi.
#309
Postat 15 May 2009 - 09:29 AM
Deci grija mare, ca vibreaza de le ia mama naibii. E drept, dupa prima reparatie nu am mai pus loctite pe ele cand am prins batiul la loc, dar am rezolvat problema acum.
Aceasta postare a fost editata de ave: 15 May 2009 - 09:35 AM
#310
Postat 15 May 2009 - 02:11 PM
#311
Postat 15 May 2009 - 10:00 PM
#312
Postat 15 May 2009 - 10:21 PM
Avand in vedere ca am 5 servo Graupner DS 8411 si un servo Futaba 3152, consumul e destul de mare. Cu toate astea, am considerat ca specificatiile urmatoare:
- 3A - 15 minute
- 10A - 10 secunde
- 20A - 20 mili secunde
ar trebui sa fie suficiente.
Alta problema, este un LiPo de receptie, destul de mic: FlightPower Evolite 2SP1 de 1.345 mAh.
Dupa cele 8-10 minute de zbor destul de bland de azi, packul a incarcat 166 mAh, incarcat fiind la maximum capacitatea, chiar inainte de zbor.
Am folosit elice APC 16x6.
Din pacate, desi am montat in fuselaj si Unilog, impreuna cu senzorul de curent pe receptie, am uitat sa il pornesc inainte de zbor si ca urmare, inregistrarea dateloro aman pentru o alta zi. Am de gand sa montez pe motor senzorul de temperatura si de turatie. Unilog are implicit senzor de altitudine tensiune de alimentare si temperatura interna.
#313
Postat 15 May 2009 - 11:23 PM
#314
Postat 15 May 2009 - 11:29 PM
#315
Postat 15 May 2009 - 11:31 PM
#317
Postat 15 May 2009 - 11:47 PM
#318
Postat 15 May 2009 - 11:56 PM
#319
Postat 16 May 2009 - 12:02 AM
#320
Postat 16 May 2009 - 12:43 AM
#321
Postat 16 May 2009 - 12:49 AM
Principalul suspect la vibratie este displayul de la unilog. L-am scos. De asemenea ar putea fi suruburile de la canopie... Unul din ele a desprins piulita captiva si am decis sa-l lasa asa liber, doar putin insurubat. Mai ar putea fi tija de la jigler care bate in capota, desi am invelit-o in tub termocontractil. Sau chiar rotile. Vad maine daca a disparut odata cu display-ul.
Nu cred sa fie nimic care sa fie problematic zborului.
#322
Postat 16 May 2009 - 12:55 AM
#323
Postat 16 May 2009 - 01:00 AM
Aceasta postare a fost editata de Romulus: 16 May 2009 - 01:00 AM
#324
Postat 16 May 2009 - 01:15 AM
#325
Postat 16 May 2009 - 09:24 AM
trimaj in timpul zborului ceva?...
Aceasta postare a fost editata de TUROK: 16 May 2009 - 09:27 AM
#326
Postat 16 May 2009 - 09:27 AM
#327
Postat 16 May 2009 - 05:01 PM
Fisiere atasate
-
DSC00257__800_x_600_.jpg (54.52K)
Number of downloads: 334 -
DSC00258__800_x_600_.jpg (47.74K)
Number of downloads: 341 -
DSC00259__800_x_600_.jpg (59.03K)
Number of downloads: 341 -
DSC00260__800_x_600_.jpg (51K)
Number of downloads: 319 -
DSC00261__800_x_600_.jpg (59.33K)
Number of downloads: 318 -
DSC00262__800_x_600_.jpg (55.87K)
Number of downloads: 63 -
DSC00263__800_x_600_.jpg (46.11K)
Number of downloads: 64
#328
Postat 16 May 2009 - 06:39 PM
ce i-ai facut frate??? :ph34r:
#329
Postat 16 May 2009 - 08:54 PM
Am zburat azi cu Unilog mai multe zboruri... Fara senzorul de temperatura din pacate pentru ca n-am reusit sa gasesc o solutie eleganta pentru trecut prin firewall...
Pentru cine n-are rabdare, curentul consumat maxim de 5 servo Graupner DS 8411 si un servo Futaba 3151 a fost 0,49A.
Aceasta postare a fost editata de Romulus: 16 May 2009 - 09:04 PM
#330
Postat 16 May 2009 - 09:09 PM
@Romulus: se pare ca iti va merge si un noname de 1A ;)