Modelism - RHC Forum: Graupner Yak-54 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 16 Pagini +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Graupner Yak-54 cu OS Max 120 AX

#301 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 14 May 2009 - 07:34 AM

Sa nu uiti sa tai fantele de aerisire pentru motor, eu mi-am luat ieri utilajul dar nu am mai apucat sa fac operatia, asa ca ramane pe seara asta. O sa pun si niste poze (pre si post).

De betonat nu cred ca betoneaza pista aia, la cat costa betonul. Compactat da, dar betonat... sa fim seriosi. In conditiile astea, serios, stiu ca dau bine aparatorile alea, dar am vazut avioane capotand din cauza lor. Si ultima chestie pe care o vrei e sa-ti capoteze bijuteria asta la 40 km/h.
Ave
0

#302 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 14 May 2009 - 07:40 AM

Vezi postareaave, la May 14 2009, 08:34 AM, a spus:

dar am vazut avioane capotand din cauza lor.


Pe cine ?
DT
0

#303 Useril este offline   shogi 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2753
  • Inregistrat: 08-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Ploiest,Bucuresti
  • Interests:pussy

Postat 14 May 2009 - 12:38 PM

da...si fantele tre sa le tai ..am pus rotile destul de inalt in aparatori ..adica am cam jumatate de roata afara..o sa fac un zbor cu ele asa si apoi vedem ce si cum.
0

#304 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 14 May 2009 - 01:08 PM

unicul dezavantaj al carenajelor de pe roti e inteparea/ruperea aripii in caz ca se rupe trenul. In rest ajuta la gropi pe pista si oarecum da aerodinamicitate rotii. Asta daca e pusa corect si iarba nu e prea mare/roata prea mica.


0

#305 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 14 May 2009 - 01:40 PM

Sau agata iarba mai rezistenta / se poticneste intr-o tulpina uscata mai groasa si pune avionul in bot...
Ave
0

#306 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 14 May 2009 - 01:44 PM

Vezi postareaZOD, la May 14 2009, 08:40 AM, a spus:

Pe cine?

Cred ca pe Turok, dar nu-mi amintesc exact din pacate.
Ave
0

#307 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 14 May 2009 - 10:53 PM

ete ....fleosch.....zi si mie care model?


din cate imi aduc eu aminte la nici un model nu am pus carene ...... :mellow:



http://www.youtube.com/watch?v=4A6WmQuGdXQ...feature=related

Aceasta postare a fost editata de TUROK: 14 May 2009 - 11:01 PM

ADOR VITEZA!!!
0

#308 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 15 May 2009 - 08:37 AM

TUROK: cum spuneam si in post, cuvantul cheie e "CRED". Asta e, memorie scurta. Inseamna ca am vazut la altcineva.

In alta ordine de idei: aseara, dupa ce am rupt doua suruburi de fixat discul diamantat pe ax (si am tras o fuga la Mr. Bricolage sa iau un set de 5 axuri, sa am ce rupe :rolleyes:), am bagat proxxonu' in capota. Poze nu am inca, sper sa pun diseara, dar concluziile generale ie urlatoarele:
- taiat fanta tobei pana in capat (cam cum a facut shogi, mai exact aceasta poza);
- taiat capota in dreptul motorului, si putin dupa el (cam 8-10 mm) pentru a asigura un flux bun de aer peste motor. Tot e bine ca am masurat temperatura acestuia, chiar daca dupa 2 l si ceva de combustibil. Recomandare: decupati acolo cu simt de raspundere, motorul ala chiar ARE NEVOIE de ventilatie, nu gluma. Mersi, MLGore si Focke! Sper doar ca regimul prea cald in care a functionat sa nu-l fi afectat prematur, e o bijuterie de motor;
- am dat si gaura pentru reglajul amestecului la relanti.

Inainte sa desfac capota aveam impresia ca motorul e sensibil mai in fata, motiv pentru care intentionam sa tai doua fante ceva mai lungi decat latimea motorului si late de vreo 10-15 mm, imediat dupa motor, ca sa preia aerul cald care racise deja motorul. Cum socoteala de acasa si cu aia din targ nu se potrivesc (in cazul meu fix pe dos, ca facusem socoteala la targ iar treaba acasa) iar motorul e la maxim 3 cm de panoul de foc, am dat o MARE gaura deasupra motorului, gaura extinsa putin spre spate. Eventual, daca va fi necesar, o sa extind gaura si mai mult spre panoul de foc, pentru a permite circulatia unei cantitati mai mari de aer, in functie de rezultatele masurarilor de la camp.

Cu aceasta ocazie (gaura mai mare la motor) am constatat ca si punerea capotei pe pozitie este mai comoda, intrucat accesul la cablul flexibil de la needle valve este MULT mai lejer printr-o gaura MARE, decat prin fantele grilei de aerisire, pe unde oricum nu prea puteam sa-l apuc, necum sa-l si trag spre inapoi.
Ave
0

#309 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 15 May 2009 - 09:29 AM

Am uitat sa completez initial. Noroc cu scosul capotei, cand m-am apucat sa verific suruburile ce tineau motorul, ca sa am neplacuta surpriza sa constat ca la unul dintre ele se cam slabise (BINE) piulita captiva. Eh, cu ocazia asta am pus din nou Loctite pe toate cele 4 si am strans bine-bine si buclucasa piulita care plecase la plimbare.

Deci grija mare, ca vibreaza de le ia mama naibii. E drept, dupa prima reparatie nu am mai pus loctite pe ele cand am prins batiul la loc, dar am rezolvat problema acum.

Aceasta postare a fost editata de ave: 15 May 2009 - 09:35 AM

Ave
0

#310 Useril este offline   shogi 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2753
  • Inregistrat: 08-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Ploiest,Bucuresti
  • Interests:pussy

Postat 15 May 2009 - 02:11 PM

deci deasupra motorului zici sa decupez ? ..eu ma gandeam pe margini sincer dar daca tu zici ca deasupra e mai ok atunci acolo o sa`l fac si eu.Cat despre cablul de prelungire de la amestec ai alta solutie si anume.prin grila frontala bagi o surubelnita,imbus si slabeste surubul care tine cablul.Apoi vii cu cablul prin exterior (aici nu stiu ce pozitie ai dat gaurei dar la mine se poate) si incerci sa nimeresti gaura de la surubul de amestec.Dupa ce l`ai bagat il strangi tot prin grila frontala si aia e :)
0

#311 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 15 May 2009 - 10:00 PM

Gata de zbor, mi-a iesit la 3,71 kg plus 15g de plumb pe coada pentru echilibrare corecta ca si in manual. Azi a fost primul lui zbor, asa ca l-am inaugurat si eu... O sa pun un filmulet.
0

#312 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 15 May 2009 - 10:21 PM

Eu ca a regulator am folosit un regulator Emcotec DPSI RV de doar 3A.

Avand in vedere ca am 5 servo Graupner DS 8411 si un servo Futaba 3152, consumul e destul de mare. Cu toate astea, am considerat ca specificatiile urmatoare:

  • 3A - 15 minute
  • 10A - 10 secunde
  • 20A - 20 mili secunde


ar trebui sa fie suficiente.

Alta problema, este un LiPo de receptie, destul de mic: FlightPower Evolite 2SP1 de 1.345 mAh.

Dupa cele 8-10 minute de zbor destul de bland de azi, packul a incarcat 166 mAh, incarcat fiind la maximum capacitatea, chiar inainte de zbor.

Am folosit elice APC 16x6.

Din pacate, desi am montat in fuselaj si Unilog, impreuna cu senzorul de curent pe receptie, am uitat sa il pornesc inainte de zbor si ca urmare, inregistrarea dateloro aman pentru o alta zi. Am de gand sa montez pe motor senzorul de temperatura si de turatie. Unilog are implicit senzor de altitudine tensiune de alimentare si temperatura interna.
0

#313 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 15 May 2009 - 11:23 PM

vezi ba ca 8411 consuma in draci...mai ai si 4 bucati....Baga naibii un regulator calumea...10 A dala dublu de la PowerBox si gata.
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#314 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 15 May 2009 - 11:29 PM

5 bucati. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif Si nu bag nimic altceva, pana nu ma conving ca nu e OK ce am.
0

#315 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 15 May 2009 - 11:31 PM

si vrei sa te convingi cu avion infipt http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/laugh.gif ???
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#316 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 15 May 2009 - 11:46 PM

E doar unul din riscurile pe care mi le asum...
0

#317 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 15 May 2009 - 11:47 PM

iti place sa risti ..... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif
ADOR VITEZA!!!
0

#318 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 15 May 2009 - 11:56 PM

10A timp de 10s si burst la 20A de 20ms mi se par super acoperitoare. Mult mai acoperitoare decat un regulator noname de 8A. Ramane sa vad consumul la urmatoarele zboruri.
0

#319 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 16 May 2009 - 12:02 AM

Am pus si filmul cu primul zbor aici: http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?s=&a...st&p=300597
0

#320 Useril este offline   shogi 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2753
  • Inregistrat: 08-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Ploiest,Bucuresti
  • Interests:pussy

Postat 16 May 2009 - 12:43 AM

felicitari ..frumoasa aterizarea.ce vibra asa pe el ?ai depasit 50% mansa de gaz ?
0

#321 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 16 May 2009 - 12:49 AM

Am ajuns si la 100%. E supramotorizat dar nu e nimic de speriat. E chiar fain. Il smulge de pe loc... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif

Principalul suspect la vibratie este displayul de la unilog. L-am scos. De asemenea ar putea fi suruburile de la canopie... Unul din ele a desprins piulita captiva si am decis sa-l lasa asa liber, doar putin insurubat. Mai ar putea fi tija de la jigler care bate in capota, desi am invelit-o in tub termocontractil. Sau chiar rotile. Vad maine daca a disparut odata cu display-ul.

Nu cred sa fie nimic care sa fie problematic zborului.
0

#322 Useril este offline   shogi 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2753
  • Inregistrat: 08-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Ploiest,Bucuresti
  • Interests:pussy

Postat 16 May 2009 - 12:55 AM

cursa profundorului mi s`a parut destul de mare si foarte rapida ..expo ai folosit ?
0

#323 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 16 May 2009 - 01:00 AM

60% expo pe profundor. Cursa e intr-adevar mare. Rapida e din cauza de servo... DS8411 digitale... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif

Aceasta postare a fost editata de Romulus: 16 May 2009 - 01:00 AM

0

#324 Useril este offline   shogi 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2753
  • Inregistrat: 08-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Ploiest,Bucuresti
  • Interests:pussy

Postat 16 May 2009 - 01:15 AM

cred ca mergea 80% lejer expo http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif).Si suprafetele mobile sunt destul de mari la modelul asta ce`i drept.Felicitari inca o data pentru maiden.Duminica cred ca o sa ajung si eu pe chitila sau la 3drumuri sa`i fac rodajul la yak.can`t wait :)
0

#325 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 16 May 2009 - 09:24 AM

Romulus ....frumos !..........DAR SPRE SFARSIT , AI PATIT CEVA LA BECHIE?... SAU NU AM AUZIT EU PARCA BINE?
trimaj in timpul zborului ceva?...

Aceasta postare a fost editata de TUROK: 16 May 2009 - 09:27 AM

ADOR VITEZA!!!
0

#326 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 16 May 2009 - 09:27 AM

Cred ca fie bechia e foarte firava, fie trag eu prea tare de profundor la taxi, fie ambele. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
0

#327 Useril este offline   shogi 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2753
  • Inregistrat: 08-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Ploiest,Bucuresti
  • Interests:pussy

Postat 16 May 2009 - 05:01 PM

aerisirea,cred ca e deajuns:

Fisiere atasate


0

#328 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 16 May 2009 - 06:39 PM

................. :mellow: ........???



ce i-ai facut frate??? :ph34r:
ADOR VITEZA!!!
0

#329 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 16 May 2009 - 08:54 PM

@shoghi: Mamaaaaaaa ce te-au speriat astia sa faci asa aerisire... Eu nu cred ca era nevoie.

Am zburat azi cu Unilog mai multe zboruri... Fara senzorul de temperatura din pacate pentru ca n-am reusit sa gasesc o solutie eleganta pentru trecut prin firewall...

Pentru cine n-are rabdare, curentul consumat maxim de 5 servo Graupner DS 8411 si un servo Futaba 3151 a fost 0,49A.

Aceasta postare a fost editata de Romulus: 16 May 2009 - 09:04 PM

0

#330 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 16 May 2009 - 09:09 PM

@Shogi: ce ai facut tu acolo eu as numi priza de aer nicidecum refulare. Iar ca si priza de aer cred ca era suficienta grila lui, problema fiind doar la evacuare. Fara sa fiu rautacios, mie personal nu prea imi place, dar poate ii dai si tu un aspect comercil :lol:

@Romulus: se pare ca iti va merge si un noname de 1A ;)
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

Arata acest topic


  • 16 Pagini +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro