Graupner Yak-54 cu OS Max 120 AX
#211
Postat 14 April 2009 - 11:41 AM
Insa o observatie daca i-mi este permis : am inteles de la foarte multe persoane ca nu prea este O.K. tipul asta de elice . Daca ai ,
pune un APC si vezi diferenta .
Si eu am luat pentru ca arata mai bine ca APC-ul ala gri si urat, dar la camp toti cei care se pricep au spus ca am facut
proasta alegere, iar intr-o discutie pe RC Univers, era pe ultimul loc intr-un clasament facut de ei.
#212
Postat 14 April 2009 - 11:59 AM
cu acelasi tip de elice MA, zbor si Pol- cat ,si nu am avut probleme .Pot preciza ca sunt foarte bune din punct de vedere al randamentului .Fiecare are dreptul la opini , si pareri. :angry2:
#213
Postat 14 April 2009 - 12:16 PM
#214
Postat 14 April 2009 - 12:26 PM
Ca si dezavantaj major insa in cazul MA-urilor ar fi faptul ca flambeaza. Dar nu trebuie ignorat faptul ca au pala mai lata decat APC-urile... bine aici ma refer la seria K de la MA vs APC sport. Mai sunt APC W care intr-adevar au pale foarte late, dar si o greutate pe masura. Pe acest motiv repriza motorului e clar mai buna cu un MA.
Partea simpatica e urmatoarea: intrun review pentru acest motor, culmea este ca cea mai buna tractiune statica s-a obtinut cu un MA.
Ce m-a intristat pe mine la APC-urile mari a fost faptul ca am primit unele descentrate flagrant, avand gaura de trecere data total aiurea. La MA-uri insa centrarea e mult mai buna.
Am mai citit de asemenea cum unii afirma ca MA-urile trebuie alese cu un pas superior fata de recomdarea data de producator pentru anumit motor, dar am mai auzit ca si APC-urile ar suferi de acest lucru. Acum, fiecare intelege ce vrea.
Un lucru este foarte clar, fiecare tip de elice prezinta avantaje/dezavantaje si are aplicabilitate mai buna sau mai proasta chiar si in functie de conditiile meteo. Din punctul meu de vedere, testele personale sunt cele mai bune si se muleaza perfect pe aplicatia ta.
Din practica pot sa spun ca am fost multumit de performantele ambelor tipuri de elice. Vis-a-vis de faza cu pierderea unui pas la MA-uri, nu ma pot pronunta. Dar, pe ASP.91 de pe Yak am pus 14x6 MA, care este invartita la 10500+rpm. Recomandarea motorului este 12x6 sau 13x5, deci clar sub ce am folosit eu. Tractiunea statica a motorului probata de mine in aceasta configuratie este mai mare de 4 kgf (greutate aproximativa a yakului alimentat). Urmeaza sa revin cu detalii despre teste cu 14x4 MA si 15x4W APC pe care sper sa le fac in acest weekend.
#215
Postat 14 April 2009 - 12:41 PM
TUROK, la Apr 14 2009, 01:16 PM, a spus:
Da am avut un 13X6 pe Magnum 70 FS ( 4T) dar am dat-o jos ca asa mi s-a recomandat si am pus un APC.
Cand am luat Ma am luat mai multe ca asa i-mi trebuiau ( 12X6, 10X6, 14X6 , 13X6 si nu mai stiu )
Le am si in ziua de azi.
Am luat si Sonic dar sunt numite "lopeti grele si proaste" mie nu mi se par mai grele ca APC urile.
Treaba este ca daca nu ma pricep la zbor ( la pilotaj ) nu pot sa trag o concluzie . Daca zboara si fara o pala la elice eu zic ca
este O.K.
Doar am vrut sa impartasesc din ce am auzit la altii cu experienta mult multa ca mine. ( sambata era un domn cu un model 3D cu motor 4T ThunderTiger care
avea o elice Ma si care era nemultumit si spunea ca sunt cele mai slabe. De .. pareri si pareri.
#216
Postat 16 April 2009 - 12:32 PM
mult mai elastic ! ..vedem si performatele la zbor :)
Fisiere atasate
-
DSCN1042__Large_.JPG (109.09K)
Number of downloads: 656
#219
Postat 26 April 2009 - 11:19 PM
De-ar zbura odata si primul... nu de alta dar mai are putin si putrezeste balsa pe el ... si o sa-i cada si motoru' de ciuda ca sta degeaba :).
Urmatoarele trei au zburat..
#220
Postat 27 April 2009 - 12:06 AM
#221
Postat 27 April 2009 - 12:20 AM
#222
Postat 27 April 2009 - 08:06 PM
#223
Postat 03 May 2009 - 11:22 PM
Fisiere atasate
-
DSC00158__1024_x_768_.jpg (101.66K)
Number of downloads: 437 -
DSC00159__1024_x_768_.jpg (112.93K)
Number of downloads: 435 -
DSC00160__1632_x_1224_.jpg (234.1K)
Number of downloads: 425
#224
Postat 03 May 2009 - 11:32 PM
#225
Postat 04 May 2009 - 09:04 AM
Ave a folosit u 15x8 APC si mi s-a parut ok.
Nu au incercat inca un hover (sau cel putin nu i-am vazut eu). Conform acelui review la 120AX se pare ca cea mai buna tractiune statica o obtii cu un MA 16x6 -> aproximativ 6.8 kgf.
Tinand cont ca al meu sta in hover atat cu 14x4 MA cat si cu 14x6 MA cu mansa de gaz la 80-90% poti incerca lejer elice cu pas cat mai mic posibil.
#226
Postat 04 May 2009 - 10:16 AM
#227
Postat 04 May 2009 - 10:20 AM
#228
Postat 04 May 2009 - 10:40 AM
La 120 AX nu intra inca conul, trebuie sa vorbesc cu prietenul meu dremel...
La 160 FX intra elicea, intra conul la fix... Nu gasesc cum sa blochez conul. Axul e de 9,5 mm. Si surubul de la conul true turn, e de 4mm. Gaura in ax e de 2mm. Mi-ar trebui un adaptor cum am la 120 AX pe axul de 8mm. Desi spatiul e foarte mic. Idei?
#229
Postat 06 May 2009 - 09:29 PM
#230
Postat 06 May 2009 - 10:28 PM
#231
Postat 06 May 2009 - 10:32 PM
Cu motorul ala face hover cu gazul la 54.3% :wub:
#232
Postat 06 May 2009 - 10:45 PM
le: si oricum dupa ce am schimbat elicea era deja alta treaba ...puteam sa ii dau eu gaz maxim ca nu mai aveam aceeasi viteza ca atunci cand aveam apc`ul sa zic la 70% din mansa,imi ieseau si ranversarile,viraje din directie and stuff.incet incet ...toate la timpul lor :D
Aceasta postare a fost editata de shogi: 06 May 2009 - 10:49 PM
#234
Postat 07 May 2009 - 03:12 PM
#236
Postat 09 May 2009 - 08:37 PM
Initial Yakul meu, mai exact ASP.91-ul care-l trage dupa el, a avut infipta in bot o elice 14x6 MA de care am fost foarte multumit. Intra bine in ture, tractiune la verticala suficienta. Am mai testat intre timp si un MA 14x4 cu care modelul statea foarte frumos in hover, insa se tura la 14000 rpm... si avea nu zgomot cam ciudat. Cred ca acel zbor a durat cam 4 min.
Ceva vreme in urma, motorul fiind inca in rodaj, mai incercasem un APC 15x4W care abia reusea atinge 9000 rpm. Am fost profund dezamagiot de rezultat si am revenit la 14x6 MA. De curand am facut roest si de o elice 15x4 MA, iara astazi am facut un versus intre cele doua elice.
Rezultatele la rpm:
15x4 MA K series: 12200 max
15x4W APC -- 10400 max
Foarte incantat de turatia si repiza MA-ului... am purces la primul zbor. Surpriza nu a intarziat... tractiune imensa... dar nu vreti sa stiti care era zgomotul produs. Eu unul am fost de-a dreptul traumatizat de acel zgomot, care dadea impresia unui motor caruia ii sar pistoanele. Nu am avut curaj sa trec peste 50% gaz si am coborat dupa doua ture. Initial am crezut ca chiar mi s-a dus ceva naibii la avion , dar la sol totul era ok, motorul suna sanatos...
Zis si facut, mi-am luat inima in dinti si am pus si APC-ul care la testul anterrior picase cu brio. Nu avea repriza si urca in ture gafait. De data asta, cu motorul ceva mai "lasat" comprtamentul a fost usor diferit. Motor uscat la max a atins 10400 rpm, iar eu l-am reglat undeva pe la 9700 rpm. Reprizele ceva mai slabe decat in cazul MA-ului... dar "what the hell". Am ridicat modelul si l-am ascultat cu o ureche de meloman :D. Toate zgomotele absolut normale, motorul suna sanatos si pentru prima oara in hover a stat cu mansa undeva pe la 75% ramanand destul "loc" pentru a-l putea scoate fara probleme.
Asadar castigator in acest caz a fost APC-ul.
Totusi, tractiunea data de MA era net superioara, doar zgomotul produs m-a facut sa nu raman la ea. Daca cineva a mai folosit MA de 15x4 as fi foarte curios sa-i aflu parerile. De ce acel zgomot infiorator?
In cazul elicelor de 12" in diametru insa, MA-urile mi s-au parut mai bune decat APC-urile... vorbesc aici de un motor ASP.52
Astept cu interes opinii de la cei care au mai folosit MA 15x4 !!!!
#237
Postat 09 May 2009 - 09:30 PM
Incearca alta elice MA fix acelasi model ... poate era un defect cu cea pe care o aveai .
Stima
Aceasta postare a fost editata de BIGfoot: 09 May 2009 - 09:36 PM
Live to fly
Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
#238
Postat 09 May 2009 - 09:40 PM
Flexarea palelor (caracteristica MA-urilor) nu produce acest gen de vibratii.
Recapituland ce am zis mai sus:
14x4 MA -14000 rpm - abia pe final scotea zgomot asemanator cu ->
-> 15x4 MA 12000 rpm -- turat la 50% -- si asta doar in aer.. la sol totul era ok :D
Comparatia cu elicele petru electrice, cu atat mai mult slow fly nu cred ca e cea mai potrivita...
Imagineaza-ti un motor de masina care se tureaza pana la "rosu" pe turometru. Asta ar fi fost zgomotul....
Faptul ca a atins 12000 de ture imi psune ca elicea e echilbrata.... altfel din cauza vibratiilor produse turatia maxima ar fi fost comparabila cu APC-ul... adica substantial mai putin. A nu se intelege ca APC era dezechilibrata :D
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 09 May 2009 - 09:44 PM
#239
Postat 10 May 2009 - 01:42 AM
#240
Postat 10 May 2009 - 04:24 AM