Modelism - RHC Forum: Graupner Yak-54 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 16 Pagini +
  • « Prima
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Graupner Yak-54 cu OS Max 120 AX

#421 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 04 June 2009 - 11:07 AM

Super frumos, bravo.

Totusi vreau sa remarc, ca e prima oara cand vad un 120AX in zbor care nu scade sub 8.000 de rpm... Nici macar la aterizare... :rolleyes:
0

#422 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 04 June 2009 - 11:17 AM

Sa nu uitam totusi ca vorbim despre un avion pilotat de "Capitan Laforge" (a se citi "la forja") :rolleyes:

Bafta!
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#423 Useril este offline   shogi 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2753
  • Inregistrat: 08-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Ploiest,Bucuresti
  • Interests:pussy

Postat 04 June 2009 - 11:25 AM

:rolleyes:)) multumesc de remarci ...da..la aterizare aveam ceva emotii fiind al doilea model termic care il pilotez (dupa pole cat) sunt obisnuit cu aterizari mai in viteza :D ..dar cu timpul o sa`l invat si pe asta.De precizat ca maidenul este facut inainte sa am probleme la motor :)


@turok ..ai inboxul plin deci o sa iti raspund aici :

Citeaza

ce curse ai la el,pe eleroane si deriva ?..expo cat ai bagat pe ele?.

zbor cu 80% expo si cursele sunt cam la jumate din ce are romulus.pe directie am cursa toata suprafata (locul dintre profundor) si eleroanele au 45 de grade sus si jos
0

#424 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 04 June 2009 - 11:38 AM

Cu atat mai rau ca a fost inainte de problemele de la motor. Adica motorul in rodaj. Ideea din manualul OS e ca ajungi sa dai turatie maxima, progresiv, in timp si perioade scurte, urmand sa creasca in timp...
0

#425 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 04 June 2009 - 01:43 PM

Am vazut ca majoritatea avioanelor au versiuni diferite functie de anumiti parametri.

Exemplu : la BF 109 exista mai multe versiuni : BF 109-G , BF 109-E si altele.

Modelul in cauza cred ca este : Graupner YAK 54 - B ........... de la " BLANA"
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#426 Useril este offline   shogi 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2753
  • Inregistrat: 08-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Ploiest,Bucuresti
  • Interests:pussy

Postat 04 June 2009 - 01:47 PM

:)))))) ok ..yak54b sa fie atunci ..tot nu`i gasisem un nume :)))

cat despre motor ..da ..stiu,a fost greseala mea si mi`am recunoscut`o.Bine ca nu a avut repercursiuni prea grave si motorul inca merge destul de bine.Iti dai seama ca o sa am grija acum ca pe ochii din cap de el.
0

#427 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 04 June 2009 - 02:03 PM

Vezi postareashogi, la Jun 4 2009, 02:47 PM, a spus:

:)))))) ok ..yak54b sa fie atunci ..tot nu`i gasisem un nume :)))

cat despre motor ..da ..stiu,a fost greseala mea si mi`am recunoscut`o.Bine ca nu a avut repercursiuni prea grave si motorul inca merge destul de bine.Iti dai seama ca o sa am grija acum ca pe ochii din cap de el.


Bravo ! Da lu Nasu nimic ....?

P.S.

Si eu cand zburam strigau toti la mine : redu gazu, redu gazu .... si nu stiam ce au patit !
Acum am trecut in partea cealalta : la cateva decolari dupa ce intrese pe panta am redus si strigau TOT toti la mine : acceleeaza, accelereaza
da acum m-am prins - pusesem elice mare cu pas mic si parca nu vroia sa se ridice si risca o limita de toata frumusetea.


Bafta zburatorule cum bine zice DAN M.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#428 Useril este offline   shogi 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2753
  • Inregistrat: 08-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Ploiest,Bucuresti
  • Interests:pussy

Postat 07 June 2009 - 01:33 PM

alta modificare ...o sa renunt la elicea care o am in dotare 16x4 MA k series...este foaaaaaaaarte lent si tre sa merg cu motorul in blana ca sa imi stea in aer.O sa pun 15x10 cu care a venit si apoi vad daca o sa iau altceva...din cate am citit se recomanda 16x10 APC
0

#429 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 07 June 2009 - 09:49 PM

Am mai facut niste inregistrari....

Fisier atasat  yak.jpg (474.97K)
Number of downloads: 375
0

#430 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 07 June 2009 - 10:01 PM

Vezi postareaRomulus, la Jun 7 2009, 10:49 PM, a spus:

Am mai facut niste inregistrari....

Atasament yak.jpg



Sincer, decat pozele alea si sa ne chinuim noi sa analizam ceva, mai bine faci tu un rezumat :lol: - AKA raport :lol:
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#431 Useril este offline   shogi 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2753
  • Inregistrat: 08-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Ploiest,Bucuresti
  • Interests:pussy

Postat 08 June 2009 - 10:36 PM

intrebare ..am pus g-sonicul de 15x10 cu care a venit si e foarte vitezoman..vine la aterizare mai ceva ca pole catul.Ce recomandati ?


din ce am citit silviu spunea ceva de apc 16x8 dar mi se pare foarte aproape de 15x10`le de mai sus.Nu le am cu elicile ...nu stiu cum ar trebui sa se comporte
si 16x6wide nu prea gasesc din cate am vazut.Alternative ?ceva de la MA ?
0

#432 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 08 June 2009 - 10:41 PM

DA ! (16x6 MA )...SI O SA-TI PLACA. :(
ADOR VITEZA!!!
0

#433 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 08 June 2009 - 10:42 PM

Eu folosesc 16x6 normal de la APC si vine la aterizare ca un mielusel.



Cel de langa mine e un pilot de la Aeroclub care zboara un AN-2 si are multe ore de zbor... :(
0

#434 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 08 June 2009 - 10:47 PM

Sau vezi aici la minutul 9:53. Era vant de 6 m/s.

0

#435 Useril este offline   shogi 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2753
  • Inregistrat: 08-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Ploiest,Bucuresti
  • Interests:pussy

Postat 08 June 2009 - 11:10 PM

16x6 sa fie ..sa vad de care gasesc ..turok,tu te referi la MA k series sau clasica 16x6 ?

apropo...sa va povestesc ce`am patit azi cand am iesit la zbor :)) istoria se repeta:

-la rapa rosie am avut o problema la polecat ..survolam pista cam la 5 metrii altitudine si exact in fata mea vad ca imi pica o roata de la tren.In urma aterizarii mi s`a infipt cracul fara roata im pamant si mi`a smuls trenul din panou.buuuun....
azi: venea yakul spre mine frumusel ..cand deodata pe la vreo 30 de metrii inaltime vad ca`mi pica una bucata papuc+ una bucata roata.am zis ca nu se poate,n`are cum sa fie adevarat.buuun...incerc sa vin la aterizare.Ma invatasem minte de la pole cat :D,vin frumos razant,dau de eleron sa vin cu el pe roata care inca mai exista pe tren,si fix inainte sa ating solul trag putin de profundor.N`a avut nici cea mai mica problema...totul era intact,nici macar trenul indoit.Ce am observat insa,sarma de la bechie e foarte sensibila..la cea mai sensibila aterizare se indoaie.nu stiu daca e doar la mine sau e chestie generala.Am fost apoi sa caut piesele..le`am gasit chiar daca picasera la vreo 300 de metrii de pista pentru ca imi luasem punct de reper inainte :D hotoman si eu :D.Le`am pus la loc si am renuntat la papuci intr`un final.Prea multa bataie de cap cu ei.

Aceasta postare a fost editata de shogi: 08 June 2009 - 11:18 PM

0

#436 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 08 June 2009 - 11:52 PM

Eu am facut o bechie noua dintr-o tija de otel - mult mai elastica - de acelasi diamtetru ca cel original. Nu s-a mai indoit niciodata. Cea originala se indoia ca nici macar nu apucam sa zbor cu ea, faceam taxi si ramanea stramba de nu puteam decola.
0

#437 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 08 June 2009 - 11:58 PM

[quote name='shogi' date='Jun 9 2009, 12:10 AM' post='306847']
16x6 sa fie ..sa vad de care gasesc ..turok,tu te referi la MA k series sau clasica 16x6 ?




seria MA k.
ADOR VITEZA!!!
0

#438 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 09 June 2009 - 08:29 AM

Ca mentiune, aparatului astuia nu-i plac flapsurile. Am facut ieri niste teste, cu eleroanele coborate cam 30% (pe post de flaps) si se angaja nevoie mare pe partea dreapta. INTOTDEAUNA pe dreapta (am facut vreo 4 teste). Data viitoare cred ca mai fac niste incercari cu o deflectie putin mai mica, eventual in doua trepte (10% si 20%) sa vedem daca ne ajuta la aterizare. Totusi, chiar si fara asemenea giumbuslucuri (adica flapsuri), a aterizat la 3 drumuri fara NICI o greata.

Extrem de important cand te apuci de acest avion este sa "simti" panta de coborare ca sa-l poti pune jos acolo unde vrei, +/- 5 m. Calmato m-a ajutat mult in acest sens, ca si sfaturile primite de la "veteranii" florin100%, hash si alex_sky pe Chitila. Aferim, bre!

shogi: la piulitele alea de fixeaza axul rotii pe trenul de aterizare ai 2 variante:
- loctite la greu;
- piulite autoblocante (de 4, parca).
Asta nu inseamna ca trebuie sa omiti verificarea strangerii acestor suruburi la inceputul fiecarei zile de zbor. Eu aseara am inceput sa schitez un checklist de pre-zbor (la inceputul zilei, si mai vedem daca fac si pentru fiecare zbor in parte) dar din experienta mea recenta asa ceva e mai mult decat necesar. Ca sa eviti surprizele.

Aceasta postare a fost editata de ave: 09 June 2009 - 08:34 AM

Ave
0

#439 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 09 June 2009 - 09:52 AM

esti absolut sigur ca 30% e aceeasi cursa pe ambele eleroane? Poate nu se angaja ce un eleron mergea mai mult ca celalalt, in speta cel din stanga..


0

#440 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 09 June 2009 - 11:07 AM

Ave, de ce ai avea nevoie de flapsuri?
0

#441 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 09 June 2009 - 11:20 AM

mai experimenteaza si omul ! :lol:
ADOR VITEZA!!!
0

#442 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 09 June 2009 - 11:23 AM

@Calin: nu te contrazic; la viitoarea iesire o sa masor (mi-e tarsha sa asamblez avionul in casa daca nu e ABSOLUT necesar). Dar din observatiile initiale cursa pare sa fie identica.

@Romulus: ca sa il pun jos la o viteza V -> 0, ca in limitele de la matematica dintr-a 11-a :lol: Serios vorbind, ma intreb daca mai pot scoate 4-5 km/h din viteza minima - dupa cum ai vazut, la 3 Drumuri trebuie sa vii foarte exact la aterizare si sa pui avionul jos cat mai din capatul pistei, altfel poti da de alte belele. Si de asemenea, denivelarile de acolo impun o viteza de aterizare cat mai scazuta, altfel risti sa mai rupi un tren, o elice sau altceva la un hop mai sanatos - si sunt destule acolo :(

Cu ocazia asta ma laud si eu cu cateva snapuri incercate duminica :) snapuri dupa care am plecat cu avionul intreg. Apropo, o sa pun o poza cu dara de fum ramasa in urma snapului - TX Abburo!
Ave
0

#443 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 09 June 2009 - 12:08 PM

Si eu am facut ieri snap si vrie. :lol:
0

#444 Useril este offline   shogi 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2753
  • Inregistrat: 08-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Ploiest,Bucuresti
  • Interests:pussy

Postat 09 June 2009 - 12:39 PM

si eu o vrie pe spate ..sta foarte frumos si pica destul de incet

@ave am pus loctite la greu ...la modelul asta cred ca e mai mult decat necesar sa verifici toate suruburile inainte de zbor pentru ca are destul de multe.
0

#445 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 16 June 2009 - 01:28 AM

Mars ma,.......la alimentare! :D


http://www.youtube.c...h?v=hK6E9PIJ0Xg
ADOR VITEZA!!!
0

#446 Useril este offline   shogi 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2753
  • Inregistrat: 08-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Ploiest,Bucuresti
  • Interests:pussy

Postat 16 June 2009 - 01:58 AM

:D) adevaru ca mananca de sparge motorul ala.Azi mi`a venit si mie elicea..un MA 16x6 classic...din cate stiu nu o mai are nimeni deci o sa va povestesc ce si cum dupa ce il zbor cu ea.
0

#447 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 16 June 2009 - 08:23 AM

Da ,papa ceva .Acum depinde si in ce mod zbori cu el . :) relativ e ok pt tipul asta de motor .

Aceasta postare a fost editata de TUROK: 16 June 2009 - 08:24 AM

ADOR VITEZA!!!
0

#448 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 16 June 2009 - 11:49 AM

l-am zburat cu 5%nitro ...reprize de cate 6-7 minute. :)
ADOR VITEZA!!!
0

#449 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 16 June 2009 - 11:52 AM

Consuma mai mult cu 5% nitro?


Eu zbor cu al meu 10 minute in cap si rezervorul e putin sub jumatate. 10% cool power.
0

#450 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 16 June 2009 - 11:54 AM

Nu are nici o legatura % nitro. Si eu am zburat cu 5% si dupa aprox 8 minute rezervorul era cam jumate. Si a mers bogat...
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

Arata acest topic


  • 16 Pagini +
  • « Prima
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro