Aceasta postare a fost editata de florin100%: 11 May 2009 - 08:33 AM
Graupner Yak-54 cu OS Max 120 AX
#241
Postat 11 May 2009 - 08:30 AM
#242
Postat 11 May 2009 - 09:24 AM
Despre aterizari, sunt convins ca daca te mai dadeai putin cu el te-ai fi obisnuit si ai fi observat ca stie sa vina destul de incet. In alta ordine de idei, tot ca un ajutor pentru aterizari, eu am dat CG putin mai in spate (am renuntat la tot pllumbul din bot) si pot spune ca vine si mai bine. Zboara la viteze mici cu coada usor de tot lasata (nu e chiar harrier) fara intra in balans.
Sustin din plin motorizarea de 15cc cu care eu reusesc sa-l tin in hover cu mansa gaz la 75-80% si elice 15x4 APC.
#243
Postat 11 May 2009 - 09:58 AM
#244
Postat 11 May 2009 - 11:49 AM
Ce NU imi place in acest moment: temperatura motorului cam mare. Conditii:
- avionul proaspat aterizat (cred ca dupa al doilea zbor, cel de 10 minute);
- motorul se oprise de cam 2-3 minute, cand m-am hotarat sa fac masurarea => pornit motorul;
- temperatura masurata LA SOL (d'oh!) - poate mi-oi lua un unilog, sau statie cu telemetrie pe temperatura motorului;
- temperatura masurata pe chiulasa, aproximativ in spatele bujiei;
- combustibil folosit: 20% ulei de ricin, 80% metanol, 0% nitrometan.
Rezultat: la relanti, motorul are spre 80 de grade. Turat 50% (cam regimul in care il zbor eu), temperatura SARE de 120 de grade Celsius. Naspa.
Concluzii: trebuie sa sap pe RCgroups si/sau prin alte parti si sa vedem ce solutie de racire avem. Cred totusi ca motorul nu este suficient de ventilat, pentru ca este reglat intr-un regim destul de bogat. Voi schimba combustibilul cu unul tot 20/80, doar ca uleiul nu este integral de ricin ci amestec (probabil o sa miroasa mai putin si nu o sa mai lase nici acea spectaculoasa dara de fum :) dar asta e). De asemenea, probabil ca merita sa incerc un combustibil cu ceva nitrometan (sau sa fac un rezervor de 5-10% nitro, pentru teste). Va tin la curent cu evolutia cautarilor.
@Romulus: ai putea sa pui Unilog-ul cu senzor de temperatura pe Yak, sa ne spui si noua cum arata temperatura pe motorul tau la primele zboruri? La sol masurarile pot fi irelevante... Multam anticipat!
#245
Postat 11 May 2009 - 01:18 PM
#246
Postat 11 May 2009 - 02:03 PM
Daca te referi la trecerea prin panoul de foc, eu am "rezolvat-o" cu o gaura pe care am dat-o prin exteriorul batiului, pentru a putea trece tija de acceleratie fara s-o indoi pe traseu. In consecinta, am ramas cu o gaura pe la "interiorul" batiului; cred c-o poti folosi pe aia ca sa treci firul din "habitaclu" spre motor.
#247
Postat 11 May 2009 - 06:29 PM
Te rog sa faci o proba si cu combustibil cu 15% nitro. Se mai incalzeste?
#248
Postat 11 May 2009 - 07:08 PM
#249
Postat 11 May 2009 - 07:47 PM
Oricum, aprecierea mea ochiometrica e ca motorul e deficitar la aerisire, dar inainte sa tai capota o sa bag si nitro. Uite-asa. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
L.E.:sunt obosit, i-am vazut emblematicul chip lu' flightaddicted si-am scris "Zod" in raspuns. Mars acasa, ave, ca si-asa ai de mers ceva... :D
Aceasta postare a fost editata de ave: 11 May 2009 - 07:49 PM
#250
Postat 11 May 2009 - 10:16 PM
#252
Postat 12 May 2009 - 06:55 AM
Aceasta postare a fost editata de ave: 12 May 2009 - 07:03 AM
#253
Postat 12 May 2009 - 07:35 AM
Nici nu va imaginati cat conteaza !
Referitor la YAK - urile astea de la Graupner am inceput sa aud numai lucruri
descurajatoare ca sa nu zic altfel ! S-a rupt unul si cine l-a reparat a vazut cum este facut iar
verdictul dat a fost : JALE !
Nu va suparati pe mine ! Nu eu am tras concluziile ci altii ! Eu doar am spus aici ce am auzit !
P.S.
Cred ca in general sunt de evitat ofertele in care comerciantul i-ti face un "packet" = model + motor .
( ceva nu i-se vinde lui si vrea sa scape de ele )
#255
Postat 12 May 2009 - 09:36 AM
Romulus, la May 12 2009, 09:59 AM, a spus:
Ma refeream la combinatia : Model + Motor Termic sau Benzina nu versiunile combo electrice si cu atat mai putin cele consacrate.
#256
Postat 12 May 2009 - 09:56 AM
Trebuie sa admit faptul ca acest Yak are o structura de rezistenta destul fragila, dar Sebart-urile cum sunt? Eu zic ca sunt chiar mai dantelate. Insa nu pot comenta absolut nimic rau despre capaciatile de zbor al acestora din urma ... ba din contra!
Daca modelele Sebart, QQ.. etc... au beneficiat de un marketing adecvat anilor in care traim si le vedem filmate pe YT, pilotate fiind de un Somezini sau mai stiu eu cine... inseamna ca si eu pot face la fel? Nici pe departe. Am sa iau si eu unul si am sa zic ca-i prost... nu-mi va place pentru ca, si pentru ca... Ar fi o blasfemie evident.... dar de fapt nu am sa iau eu... rog pe cineva sa cumpere si sa zboare... si am sa zic ca acel cineva este foarte nemultumit!
Oricum, avand in posesie acest Yak rog si niste sfaturi pentru rezolvarea problemelor structurale. Multumesc anticipat!
Cat despre oferta... hmmm... chiar crezi ca nu face 450 lei acest Yak? .. ma refer doar la kitul in sine!
Mai mult... RTF pe mine m-a costat 1500 lei....
#257
Postat 12 May 2009 - 10:23 AM
Mai mult... RTF pe mine m-a costat 1500 lei....
[/quote]
rtf a fost super afacere, numai motorul ala ... plus toate celelalte ... in plus de asta modelul se comporta excelent.
asa cum zicea silviu pe undeva nu trebuie sa incercam sa le facem indestructibile ci sa lucram la partea cu pilotajul
#258
Postat 12 May 2009 - 10:48 AM
In alta ordine de idei, nu sunt fan Graupner, dar nici nu face jafuri de avioane ca alte firme. Si cand Graupner vindea modele de succes, Somenzini si Silvestri nici nu se nascusera, asa ca inclin sa cred c-o putem lasa moale cu asa zisa consacrare.
Apoi, construiesc in paralel doi Yak-i, unul de la Somenzini si unul de la Graupner. Sunt mare diferente dar in nici un caz de jale mare....
Si iertat imi fie, eu am dat 400 de lei pe el... Ce-mi luam de banii astia sa fie comparabil? Jamara?
Eu inca nu sunt lamurit care e problema? Ca e destructibil sau ca zboara prost?
#259
Postat 12 May 2009 - 10:50 AM
Si DA, suntem romani si vrem argumente :)
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 12 May 2009 - 10:52 AM
#260
Postat 12 May 2009 - 10:52 AM
:rolleyes:
#261
Postat 12 May 2009 - 10:53 AM
#263
Postat 12 May 2009 - 11:03 AM
Romulus, la May 12 2009, 11:52 AM, a spus:
Numai una, si numai unul? Modestule!
#264
Postat 12 May 2009 - 11:05 AM
Aceasta postare a fost editata de Abburo: 12 May 2009 - 11:06 AM
#265
Postat 12 May 2009 - 11:14 AM
REAL DESIGN, la May 12 2009, 08:35 AM, a spus:
Nici nu va imaginati cat conteaza !
Poate ne imaginam, poate nu.
Citeaza
Nu va suparati pe mine ! Nu eu am tras concluziile ci altii ! Eu doar am spus aici ce am auzit !
Nu ne-am supara cu o singura conditie: sa nu mai faci pe raspandacul, si sa spui doar CE AI VAZUT cu proprii ochi si CE AI ZBURAT cu propriile maini.
Citeaza
( ceva nu i-se vinde lui si vrea sa scape de ele )
Ce cauta liniuta intre "i" si "se", sa mor daca pricep. La fel mai sus intre "i" si "ti", "iti" e un cuvant per se. Dar na. Si inteleg de exemplu ca acel Calmato pe care am invatat sa zbor AVIOANE a fost o porcarie cu motorul de pe el - shit, cum de nu mi-am dat seama? Si nimeni din jurul meu? Si chiar si aparatul asta, cu OS MAX cu tot... Ntz ntz ntz...
#266
Postat 12 May 2009 - 01:35 PM
El este un fel de consultant. Ar trebui sa acceptati acest lucru :).
Nu este un raspandac, no way.
El a vrut sa spuna ca modelul e firav(nimic rau daca ai o pista ok si aterizezi bine :) ) si nu a putut sa se exprime, inca o dovada a unei intelepciuni nemarginite!
Cat despre faptul ca-i baga pe teava tunului pe oameni precum Alex, iarasi nu e din rele intentii, este doar din buna intentie de a informa publicul...
Voi ati auzit de zgomot de fond? :D
"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
#267
Postat 12 May 2009 - 01:54 PM
typer, la May 12 2009, 02:35 PM, a spus:
Aia n-ar fi o problema daca informatia ar fi transmisa corect de la sursa cu pricina. Dar sa nu-i rapim lui Alex bucuria detonarii unei termonucleare de 10 Mt diseara... :)
Citeaza
Desigur. Si de filtre de zgomot am auzit, sub diferite implementari...
#268
Postat 12 May 2009 - 05:31 PM
Cam cea fost de zis s-a zis. Pacat ca se strica topicurile cu discutii inutile, se coboara standardul mult in acest hobby care se vrea oarecum altceva, toti ar trebui sa intelegem ca nu suntem pe chat sau mess.
Nu inteleg de ce unii simt nevoia sa vorbeasca vrute si nevrute...
Nu mi se pare normal sa citesc non stop ineptii si sa vad numai greseli gramaticale de-mi tiuie timpanele dar...poate si moderatorii ar trebui sa stearga mai multe comment-uri si topicuri, daca sunt foarte slabe, no offense. In fine, imi dau si eu cu parerea.
Cat on topic:
Sunt mai mult decat sigur ca explicatiile date individului au fost de genul 'kit firav/foarte firav' sau ceva..., ceea e adevarat(toate modelele zic eu sunt firave si nu e rau neaparat, asta e ideea, dar cum canalul de comunicare e plin de mizerii si de distorsiuni, RD a spus in gura mare ce a inteles el, sau poate ca vrea sa atraga si el atentia cumva...deh...probleme :), sincer mi se rupe, dar nu si de oameni ca Alex...
Ce kit nu are plusuri si minusuri? Vreau sa-l vad si eu pe ala.
Ajunge cat am divagat. Sorry
"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
#269
Postat 12 May 2009 - 07:12 PM
typer, la May 12 2009, 06:31 PM, a spus:
Ce kit nu are plusuri si minusuri? Vreau sa-l vad si eu pe ala.
Ajunge cat am divagat. Sorry
1) Nu vreau sa atrag atentia nimanui pentru ca nu am nici un avantaj din asta
2) Nu am pomenit nici un nume, din respect sau din orice alt motiv doriti ! Dumneavostra vad ca ati facut-o.
3) Discutam cu alti baieti - iarasi nu spun cine - nu are importanta si am fost intrebat desprte ce YAK
vorbim, si pentru ca era Italianul cu un model de peste 3 m la Chitila am spus in gluma ca un YAK de 3,3 m ( nici
nu stiu daca exista )
Rasounsul nu a fost 'kit firav/foarte firav' sau ceva...", ci sa sugerat ( aici nu am inteles de ce se vorbea aproape ca in soapta - si
poate era bine ca asta sa fie un semn de intrebare si sa nu spun ce am spus, de s-a declansat "ura" ) sa iau un cu totul alt brand, fraza textuala fiind aproximativ :
" este o porcarie, avion mai prost nici ca am vazut etc " Daca tot stiti numele puteti intreba direct persoana si ma evitati pe mine
"raspandacul"
4) Intr-un KitReview am fost atentionat ca aceasta rubrica este folosita nu ca sa ma laud eu cu ce am ci ca sa fie si de folos
altora care ar dorii acel lucru aratand ce este bine si ce este rau din experienta mea .
Vad ca Florin 100% a fost sincer si a spus parerea - putea spune ca e dispus sa schimbe ShowTime-ul lui cu YAK-ul.
P.S. - Daca eu sunt raspandac inseamna ca exista si zvonerul care este de fapt cel care detine adevarul !
Poate cei ce citesc aceste randuri nu inteleg inversunarea dumneavostra fata de mine , dar daca doriti pot atasa corespondenta noastra
privata.
#270
Postat 12 May 2009 - 08:01 PM
REAL DESIGN, la May 12 2009, 08:35 AM, a spus:
descurajatoare ca sa nu zic altfel ! S-a rupt unul si cine l-a reparat a vazut cum este facut iar
verdictul dat a fost : JALE !
Nu va suparati pe mine ! Nu eu am tras concluziile ci altii ! Eu doar am spus aici ce am auzit !
Citeaza
poate era bine ca asta sa fie un semn de intrebare si sa nu spun ce am spus, de s-a declansat "ura" ) sa iau un cu totul alt brand, fraza textuala fiind aproximativ :
" este o porcarie, avion mai prost nici ca am vazut etc " Daca tot stiti numele puteti intreba direct persoana si ma evitati pe mine
"raspandacul"
Se pare ca unii nu pot intreba care este problema si considera ca vorba in soapta este un caz de maxim interes. Modelul a fost reparat de mine, un model bun dar nu ,,JALE'' cum s-a inteles.....
In discutia noasta despre reparatia modelului Allen incepe si face misto de mine cum ca am pus folia termoadeziva foarte urat. De aici incepe si-mi reproseaza ca este o porcarie, avi.......... etc. De aici si cele intelese de RD cum ca cei de la Graupner fac modele dupa ochi, eu m-as mai gandi in privinta asta!!!
La cat mai multe zboruri pentru posesorii de YAK-uri.
Aceasta postare a fost editata de alex_sky: 12 May 2009 - 08:02 PM