mosor pentru tras planoare
#1
Postat 24 February 2004 - 10:40 AM
Multumesc anticipat. :lol:
he swears he will return one day.
Far from the mountains and the seas,
back in her arms again he'll be.
Over the hills and far away.
#2
Postat 24 February 2004 - 01:06 PM
Optional se poate monta si un scripete ca sa tragi cablul in ,,V'' adica sa ai mosorul langa tine si scripetele la distanta.
Big
Aceasta postare a fost editata de Big: 24 February 2004 - 01:21 PM
#3
Postat 24 February 2004 - 04:17 PM
Ia si vezi o schema de mosor pionieresc cu motoras 700, ca nu degeaba elucubra Big! Duce planorase pana la fun kil jumate (via Grig, sencs)
http://digilander.li...ide/verric.html
Daca vrei mai profi apoi iti tre un demaror de camion (cel putin de autoturism), baterii de masina, sasiu sudat, mosor ca lumea...
Dar cel mai important si mai scump si mai greu de gasit este firul (cablul) de remorcaj, care nu tre sa fie prea elastic.
Mai multe tre sa stie obsedatii din BV, ca ei zboara la remorcaj. Sau ar vrea ei!
...Da' si io!!
#4
Postat 24 February 2004 - 09:05 PM
#5
Postat 25 February 2004 - 01:56 AM
am vazut chiar pe terenul clubului doua mosoare electrice in actiune. Ambele erau " facute " de mina dintr-un demaror de motor auto dar destul de gras. Mosorul avea un diametru de ca 150 mm si o lungime de ca 250 - 300 mm in priza directa. Totul montat pe un suport de otzel, profil 90°. La baza avea niste inele prin care se fixa in pamint cu nishte piroane de ca 300 mm lungime. Sursa de curent era o baterie de 12 V, dar una de camion. Cel mai impozant era intrerupatorul care trebuia actionat cu piciorul de catre pilot. Cablul era de Nylon asemanator celui de pescuit dar cu un diametru de ca 1,5 - 2 mm in forma V trecut peste un scripete la ca 100 - 120 m distanta de mosor. La capatul shnurului era fixata o parashuta mica.
Scripetele era montat pe un trepied pliant, la ca 1 m peste sol, trepiedul ancorat sanatos.
Scula artizanala care functiona excelent. Singura piesa cumparata era shnurul mosorului. Este vorba de o piesa de schimb pentru mosoarle ce pot fi achizitionate in magazinele de modelism. Am vazut mai de mult un mosor in magazin dar cam de multishor. Ash zice ca era de la Graupner si costa ca in jur de 500 ... dar nu mai stiu daca erau Euro sau inca Marci.
CF4U
#6
Postat 25 February 2004 - 08:24 AM
Dragon, la 24 Feb 2004, 21:05, a spus:
Domnule Dragon, nu va jignesc! VA INVIDIEZ!! Sincer!
'Reatzi ai dreaku' cu Sanpetru si Ghimbavu vostru care le-ati pus asa departe de Bucuresti!
#8
Postat 11 March 2004 - 03:29 PM
vlad1, la 11 Mar 2004, 06:49, a spus:
Bineinteles! Dar baietii ashtia au planoare de 3,6 metrii...banuiesc ca iti dai seama ce munca de chinez este sa intinzi coarda fro 100 de pasi cu dihania in mana si sa te mai traga si coarda inapoi... :rolleyes:
Eu m-am lasat de sandou anul trecut in vara cand m-am plictisit sa defrishez ciulinii de pe campul de zbor in care mi-se agata coarda si firul de nylon.
#9
Postat 18 March 2004 - 10:20 PM
he swears he will return one day.
Far from the mountains and the seas,
back in her arms again he'll be.
Over the hills and far away.
#10
Postat 19 March 2004 - 02:17 AM
M-am uitat la linkul lui Valteras ,dar nu e ce vrea Enigma....Cred ca varianta cu demarorul e cea mai buna..si apai un cadru sudat s-o putea face.....
Cu elasticul e nasol....chiar rau de tot....
Am cautat de am behait asa ceva si am gasit intr-un tarziu la o fabrica mare de textile din Brasov,Pantex.Cam greu de acolo sa te duci sa iei marfa,aia distribuie cu tirurile,dar ...se poate.
Problema este ca au un singur tip de elastic care ar putea fi folosit( nu mai stiu daca se numea Lastun sau Albatros,dar il gasiti usor,are cam 6-8 mm diametru).nu poti lua orice lungime,ci doar cele care le au ei gata taiate,total aleator,cum le-a iesit si lor.Mie mi-a convenit una de 37 metri.Problema cea mai mare e ca e f ....rigid.se intinde in 10 pasi de te ia pe sus,dar se contracta la fel de repede...abia daca atinge planorul 20-30 metri.Am incercat sa-l las intains la soare...etc etc...dar degeaba.Deci ,parerea mea,e inutilizabil....
Orice sugestie pt rezolvarea problemei e binevenita!!!!
Incercarile au fost facute cu planoare usoare,mici....cele mari sunt excluse,forta e mult prea mare ,comprimarea la fel...
Dar daca cineva doreste sa faca probe,n-are decat.Eu i-l pun cu placere la dispozitie....
Referitor la maniacii de la Sanpetru,si eu cred ca n-au toti piticii acasa....iti trebe tupeu pt lansarile alea......
Aceasta postare a fost editata de Razvi28: 19 March 2004 - 02:18 AM
#11
Postat 27 March 2004 - 12:36 PM
he swears he will return one day.
Far from the mountains and the seas,
back in her arms again he'll be.
Over the hills and far away.
#13
Postat 28 March 2004 - 10:46 AM
lamureste-ne un pic asupra ofertei tale!
tu faci sandou sau mosor?
sandou elastic e una si mosor electric e alta......
Da niste detalii tehnice concrete si poate primesti ceva comenzi.Dupa ceea ce spui tu ,cred ca e vorbade sandou elastic,dar mai bine cer lamuriri.....
Cius!
#14
Postat 30 March 2004 - 10:07 PM
Insa daca e sandou profesional cum zici atunci chiar ca te faci cu cateva comenzi.
he swears he will return one day.
Far from the mountains and the seas,
back in her arms again he'll be.
Over the hills and far away.
#15
Postat 31 March 2004 - 06:52 AM
- sunt dimensionate exact pentru grupe de greutate
- se intind de 3 ori
- au o camasa mult mai rezistenta la cimp (iarba, scaieti, soare, seva din plante)
Graupner are un sandou similar (de 3 ori mai scump)
2- sandourile mele le gasiti la concurenta in pagina de -produse romanesti - accesorii
3- va rog sa nu ma credeti. Puteti vorbi cu cei care le folosesc. Andrei de la RHC (Bucuresti), are unul (B) pentru aeromodele intre 1000 si 2000g. Vorbiti cu el, iesiti si vedeti.
Pe un sandou A eu am > 600 lansari (toate reusite), fara nici o problema. Cei care au fost la Bistrita (2003) au putut vedea planoarele. Toti am lansat cu acelasi sandou, toti au ridicat mai sus ca orice aeromodel (fie el cu motor), chiar pe ploaie, chiar planoare diferite.
#16
Postat 31 March 2004 - 09:33 AM
Dar parca sandoul s-a rupt odata sau de doua ori parca... B)
he swears he will return one day.
Far from the mountains and the seas,
back in her arms again he'll be.
Over the hills and far away.
#17
Postat 01 April 2004 - 08:16 AM
Exemplarul cu care am fost la Bistrita, avea in loc de fir de nylon, un fir de sfoara. Am crezut ca, fiind mai multi, trebuie sa inlocuim firul de nylon cu o sfoara, ca sa-l vada cei cu motor. Sandoul a fost intins toata ziua pe cimp, si nu voiam sa incurcam termisti. S-a dovedit o idee gresita, sfoara nu este omogena, are portiuni in care pur si simplu se desface.
Toate exemplarele comerciale au un fir de nylon care cedeaza la >20 Kg forta, iar sandoul propriu zis (camasa de pe elastic) este garantata la 80 Kg forta.
Ideea e ca daca un besmetic trage cu 20 Kg forta, si mai are ceva in mina (avion) trebuie sa cedeze nylonul, nu sandoul.