Modelism - RHC Forum: Acu Ni-cd - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Acu Ni-cd o prob ca incarci Nicd pe inc de Nimh?

#1 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 21 February 2004 - 04:46 PM

Nu stiu daca pot incarca Acu de la receptor NiCd cu un incarcator facut pt NiMh
este o diferenta intre incarcatoare sau merge oricum???
0

#2 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 03 March 2004 - 03:03 AM

in timp iti strici acumulatorii. la nicd si nimh difera modalitatea de terminate a incarcarii

anume la nicd incarcarea se termina cand se atinge tensiunea maxima admisa pe baterie (mi se pare ca cu 0.4V mai mica decat tens nominala a bateriei)

la nimh incarcarea se termina cand apare acel negative delta slope. adica in momentul cand bateria este incarcata tensiunea nu mai creste, CI SCADE CU 0.2v. incarcatorul cand a detectat acea scadere se opreste din incarcare rapida si intra in trickle charge, incarcare cu curent scazut

daca pui nicd pe incarcator de nimh atunci la bateria de nicd nu mai apare acel negative delta slope. adica incarcatorul nu se mai opreste din incarcat si iti fierbe acumulatorii. desigur ca ei se incarca dar in timp ei se distrug http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/mad.gif nu recomand pentru nimic in lume

cauta integrate specializate de incarcare. le gasesti si pe la noi de cumparat (unele) si fati un incarcator ca lumea ca merita. sau pe la 50 usd gasesti si de cumparat gata facut

eu am un great planes power peak 400 care incarca pana la 10 celule nicd sau nimh. merge de la bat de masina si a costat 30usd (in sua)

Red GUY
come to the dark side. we have cookies!
0

#3 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 03 March 2004 - 06:32 AM

Nu se intampla nimic daca folosesti un incarcator de NiMH pentru a incarca accu NICd . Amandoua tipuri functioneaza pe aceleasi principii numai ca la NiMH a fost inlocuit catodul de Cadmiu (otravitor) cu un aliaj care stocheaza hidrogen. La ambele tipuri apare acel prag (peak) care anunta terminarea incarcarii , acesta fiind situat pe la ~1.45V dupa care tensiunea scade usor.
Exista totusi si diferente de performanta intre aceste doua tipuri si anume:
- NiCd are rezistenta interna mai mica ceea ce face sa permita curenti de descarcare (si incarcare) mai mari decat NiMh.Acest accu merge bine pana la 1500 cicluri de incarcare
- NiMh are avantajul ca are capacitate dubla (Ah) fata de NiCd la aceeasi marime fizica. La acest accu 'oboseala' incepe sa apara dupa 400 cicluri de incarcare-descarcare.

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 03 March 2004 - 06:36 AM

0

#4 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 03 March 2004 - 09:52 AM

ReD, la 3 Mar 2004, 03:03, a spus:

anume la nicd incarcarea se termina cand se atinge tensiunea maxima admisa pe baterie (mi se pare ca cu 0.4V mai mica decat tens nominala a bateriei)

@ReD Nu pricep . Nu zic ca nu ai dreptate dar din ce zici tu aici inseamna ca incarcatorul tau trebuie sa stie dinainte care este tensiunea maxima admisa pe baterie . Citeste de pe eticheta sau cum ?
@Sir_Vaska Nu iti zic nici tie ca nu ai dreptate dar totusi .... de ce au pus butonu ala cu care comut de pe NiCd pe NiMh . Daca l-au pus degeaba inseamna ca au pacalit ceva sute de mii de modelisti si nu e corect .

Acum io. Din ce citesc pe vademecum bag sama ca nu e diferenta foarte mare intre NiCd si NiMh , dar exista ceva diferente . Probabil ca e ok sa incarci din geseala pe NiCd in loc de NiMh totusi sa nu insisti ...
Poate are legatura cu Densitatea gravimetrica si Densitatea volumetrica care difera putin , dupa capu' meu ma gandesc ca difera curentul pe care in impinge in acc incarcatorul. Dar ce stiu io... Concluziile trase de mine sunt doar din ce am citit pe Vademecum si din ce am citit in manualul de la incarcatorul meu .
Bafta
DT
0

#5 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 04 March 2004 - 12:23 AM

deci ce am zis eu este ok. nu stiu exact cum detecteaza cate celule sunt in pachet dar o face. incarcatorul meu detecteaza automat cate celule are pachetul (maxim 10)

in legatura cu terminarea incarcarii la nimh citeste pdful atasat. este de la maxim si este lamuritor.

pentru nicd nu mai am chef sa caut dar este cum am zis (SIGUUUUUR). motivul enuntat de mine este cauza distrugerii bat nicd in incarcator nimh

app622.pdf
come to the dark side. we have cookies!
0

#6 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 04 March 2004 - 12:36 AM

scuze de al doilea mesaj dar trebuie sa mai trebuie sa fac niste completari

@Sir_Vaska: intradevar la nimh sa inlocuit cadmiul dar sa crescut si rezistenta interna. dar asta nu afecteaza curentul de incarcare si curentul care il poate debita bateria la sarcini mari. si anume daca se doreste un consum brusc si foarte mare (ex motor aero puternic) atunci nimh nu va face fata cu brio. este mai recomandat nicd.

nimh este folosit in aplicatii unde bateria este folosita ca tampon si curentul consumat este mediu si constant

de asemenea ciclurile de inc/desc sunt aprox aceleasi. sa scriu cateva date:

NICD NIMH

dur. viata 600 600
dens energie (Wh/Kg) 40 70
dens energie (Wh/litru) 100 220
dens putere (Wh/kg) 150 550
met incarcare I ct I ct
term inc v peak, time, temp -deltaV, time, temp


Asta stiu eu. daca nu am dreptate imi cer scuze. oricum morala este ca nu degeaba se incarca separat acesre doua tipuri de accu
come to the dark side. we have cookies!
0

#7 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 04 March 2004 - 10:45 AM

Citeaza

de asemenea ciclurile de inc/desc sunt aprox aceleasi. sa scriu cateva date: ...

Din cate stiu eu, NiCd suporta bine 1000 de cicluri, pe cand NiMh doar 500....cam cum zicea si Sir_Vaska...
0

#8 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 04 March 2004 - 07:22 PM

datele sunt luate dintrun studiu comparativ al acumulatoarelor. daca nu sunt ok atunci imiasum gresala. dar nu eu am scris acele date in respectivul studiu. cum zicea acolo asa am scris si eu :(
come to the dark side. we have cookies!
0

#9 Useril este offline   Bibanu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 189
  • Inregistrat: 10-October 03

Postat 04 March 2004 - 11:13 PM

ReD, la 3 Mar 2004, 03:03, a spus:

anume la nicd incarcarea se termina cand se atinge tensiunea maxima admisa pe baterie (mi se pare ca cu 0.4V mai mica decat tens nominala a bateriei)

la nimh incarcarea se termina cand apare acel negative delta slope. adica in momentul cand bateria este incarcata tensiunea nu mai creste, CI SCADE CU 0.2v.  


Nu are cum sa fie tensiunea maxima admisa mai mica decat tensiunea nominala (cu 0.4 V). Tensiunea maxima pe celula incarcata este de 1,5 V. Tensiunea nominala a unei celule este de 1.25 V (din considerente de calcul se utilizeaza valoarea de 1.2 V
La momentul incarcarii maxime, evolutia negativa a tensiunii este de doar cca 20 mV per celula si nu de 200 mV (ar fi bine sa fie asa, deoarece sesizarea ar fi mult mai facila).

@Sir_Vaska
este taman pe dos, respectiv rezistenta interna a acumulatorilor NiCd se situeaza intre 15 - 22 mohmi, pe cand la NiMH ea are valori intre 5 - 8 mohmi. Pentru lamuriri se pot consulta datasheet-urile de la gpbatteries.com
Capacitatea NiMH nu este dubla la aceeasi unitate de volum ci este cu aprox. 40 % mai mare.

Pentru lamuriri suplimentare aveti atasat un studiu asupra acumulatorilor NiMH.

Fisiere atasate


0

#10 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 04 March 2004 - 11:57 PM

Eu i-mi sustin in continuare afirmatia in ce priveste rezistenta interna la accu Nimh si Nicd (la un element de aceeasi capacitate )

Raspunsul meu la subiectul de fata este ca se poate folosi un incarcator pentru accu NiMh pentru a incarca accu NiCd . Asta nu inseamna ca e valabil si in sens invers , desi la incarcatoare care au curentul reglabil nu vad care ar fi problema .

Exista informatii culese , prelucrate si descrise detaliat in revista CHIP nr 11/2002 (cam 6 - 7 pagini ).Eu am incredere in tot ce scrie acolo! Tot acolo descrie si accu Li-Ion si Li-Polimer.
0

#11 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 05 March 2004 - 12:03 AM

ZOD, la 3 Mar 2004, 09:52, a spus:

@ReD Nu pricep . Nu zic ca nu ai dreptate dar din ce zici tu aici inseamna ca incarcatorul tau trebuie sa stie dinainte care este tensiunea maxima admisa pe baterie . Citeste de pe eticheta sau cum ?

Incarcatorul nu are nevoie sa stie ce tensiune au celulele si cate sunt la incarcat , pentru ca sesizeaza de fapt descresterea de tensiune indiferent ce valoare are aceasta(Delta peak), moment in care accu este considerat 'plin' .

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 05 March 2004 - 12:17 AM

0

#12 Useril este offline   Bibanu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 189
  • Inregistrat: 10-October 03

Postat 05 March 2004 - 01:25 AM

Inseamna ca fabricantul in foaia de catalog a declarat minciuni in ceea ce priveste rezistenta interna. Imi este greu sa cred acest lucru. Recomand inca o data studiul comparativa a doi acumulatori, unul NiCd si celalalt NiMH conform foilor de catalog.
Colectivul redactional de la Chip (pentru care am tot respectul) nu sunt producatori de acumulatori.
In ceea ce priveste faptul ca incarcatorul nu are nevoie sa stie cate elemente sunt la incarcat si ce tensiune are pachetul consider ca este o afirmatie eronata. Tensiunea aplicata elementului regulator se calculeaza in functie de tensiunea maxima a pachetului de acumulatori (1.5V x nr. de celule) plus cca 1.5V, reprezentand tensiunea ce cade pe acesta. Nu putem incarca un pachet de 9.6V (nominal) cu un charger care este proiectat sa incarce maximum 7 celule, idiferent daca acesta sesizeaza dv.
Circuitele specializate (gen MAX712/713) au setari ale pinilor PGM0 si PGM1 in functie de nr. de celule.
Exista posibilitatea automatizarii prin utilizarea unui PIC pentru comanda regulatorului, caz in care se poate implementa un algoritm de detectie a numaruilui de celule in faza de citire a sarcinii.

Referitor la subiect, consider ca se pot incarca de la acelasi charger si acumulatori NiCd si NiMH fara nici o problema, atata timp cat se utilizeaza o incarcare normala (la o rata de 1/10 C si o durata de 14-16 ore).
Procesul de incarcare la primul tip este un proces endoterm iar la NiMH este exoterm. De aceea apar probleme in momentul in care se utilizeaza o incarcare rapida (C, 2C, 4C) moment in care se recomanda in special la NiMH o detectie de temperatura.
De asemenea, la NiMH valoarea dv este mult mai mica decat la NiCd si de aceea este necesar un mecanism mai sensibil de detectie a acestuia.
0

#13 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 05 March 2004 - 09:38 AM

Sir_Vaska, la 5 Mar 2004, 00:03, a spus:

ZOD, la 3 Mar 2004, 09:52, a spus:

@ReD Nu pricep . Nu zic ca nu ai dreptate dar din ce zici tu aici inseamna ca incarcatorul tau trebuie sa stie dinainte care este tensiunea maxima admisa pe baterie . Citeste de pe eticheta sau cum ?

Incarcatorul nu are nevoie sa stie ce tensiune au celulele si cate sunt la incarcat , pentru ca sesizeaza de fapt descresterea de tensiune indiferent ce valoare are aceasta(Delta peak), moment in care accu este considerat 'plin' .

Mesajul era pentru ReD care spunea ca la NiCD se opreste cand ajunge la tensiunea maxima .. bla bla. Tot el zicea ca delta peak functioneaza doar la NiMh... D'aia faceam pe prostu dar se pare ca nu ai inteles.
Revenind la ce spunea bibanu, care pare cel mai coerent, are rost butonul ala de NiCD / NiMH ! si mai mult poti sa iti strici daca incarci rapid NiMH cu incarcator de NiCD
DT
0

#14 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 05 March 2004 - 11:15 PM

Bibanu, la 5 Mar 2004, 01:25, a spus:

.
In ceea ce priveste faptul ca incarcatorul nu are nevoie sa stie cate elemente sunt la incarcat si ce tensiune are pachetul consider ca este o afirmatie eronata. Tensiunea aplicata elementului regulator se calculeaza in functie de tensiunea maxima a pachetului de acumulatori (1.5V x nr. de celule) plus cca 1.5V, reprezentand tensiunea ce cade pe acesta. Nu putem incarca un pachet de 9.6V (nominal) cu un charger care este proiectat sa incarce maximum 7 celule, idiferent daca acesta sesizeaza dv.

Dar este evident faptul ca nr de celule trebuie sa fie incadrat in limitele suportate de incarcator . Eu m-am referit la faptul ca nu se ia un prag de tensiune max. ( de referinta ) ca la accu cu Li-Ion ci se sesizeaza descresterea tensiunii la un moment dat (acel delta peak care exista numai la accu Ni-xx) .
0

#15 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 05 March 2004 - 11:20 PM

Nu reusesc sa gasesc pe net specificatii clare cu privire la rezistenta interna a accu Ni - Mh si Ni - Cd , de unde sa reiasa ca rezistenta interna la NiMh ar fi mai mica ca la NiCd. Daca a gasit cineva ceva mai clar rog sa puna un link sau sa ataseze un .doc pe forum .
0

#16 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 06 March 2004 - 12:06 AM

Bibanu, la 4 Mar 2004, 23:13, a spus:

@Sir_Vaska
este taman pe dos, respectiv rezistenta interna a acumulatorilor NiCd se situeaza intre 15 - 22 mohmi, pe cand la NiMH ea are valori intre 5 - 8 mohmi. Pentru lamuriri se pot consulta datasheet-urile de la gpbatteries.com
Capacitatea NiMH nu este dubla la aceeasi unitate de volum ci este cu aprox. 40 % mai mare.

Pentru lamuriri suplimentare aveti atasat un studiu asupra acumulatorilor NiMH.

Linkul este bun (merci) dar se pare ca sustine cele spuse de mine. Iata comparatia intre doi accu standard de aceeasi capacitate , unul NiMh si celalalt NiCd.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 06 March 2004 - 12:08 AM

0

#17 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 06 March 2004 - 12:07 AM

aici Nicd

Fisiere atasate


0

#18 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 06 March 2004 - 12:15 AM

Exista si exceptii , dar regula generala este urmatoarea

Ni-Cd - rezistenta interna mica , curenti mari , durata de viata mai mare , marimea mare
Ni-Mh - rezistenta interna usor mai mare , durata de viata mai mica , marime fizica mai mica.

Chiar si in cazul de exceptie unde avem accu Ni-Mh cu rezistenta interna mai mica decat la Ni-Cd ,aceasta nu-si pastreaza valoarea decat pana la 300 - 400 cicluri de incarcare , pe cand la Ni Cd se va resimti abia dupa 1500 cicluri

punct

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 06 March 2004 - 12:17 AM

0

#19 Useril este offline   Bibanu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 189
  • Inregistrat: 10-October 03

Postat 06 March 2004 - 05:49 PM

Am facut mai multe comparatii si am observat ca rezistenta interna variaza in functie de mai multi factori chiar la acumulatori de acelasi tip si capacitate; de exemplu la GP160SCK NiCd valoarea este de 8 mohmi pe cand la GP160SCKT NiCd(care este pentru lucru la temp. ridicate) este de 25 mohmi.

Am sa mai caut documentatie si va tin la curent (nu din accu).

Bafta!
0

#20 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 11 March 2004 - 05:06 AM

Salut vad ca pana la urma discutia a evolluat spre performante acumulatori si nu-i rau de loc cred. Eu intre timp am rezolvat prob mai exact am renuntat la acu NI-cd si am trecut cu totul pe Ni-mh mai putin statia care are inc ei.
si ca tot vb de performante acumulatori eu acum folosesc acumulatori de tel mobil Nimh 700Mah 8celule cu priza la jumatate si ai incarc cu 2 incarcatoare birou de bosch 608. problema este ca prima oara aveam aprox 20 min zbor dupa 2-3 zboruri sa redus cam la 15min durata, credeti ca din cauza incarcatorului sau bateriile sunt suprasolicitate? mentionez ca incarcatoarele par destepte au afisor lcd si buton pt descarcare baterii, inarcarea completa cam in 2,5ore.
0

#21 Useril este offline   Bibanu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 189
  • Inregistrat: 10-October 03

Postat 11 March 2004 - 09:52 AM

Ce tip de motor alimentezi cu cele 8 celule?
0

#22 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 11 March 2004 - 07:05 PM

power 400 dar sa stii ca azi au tinut cam 2 minute
0

#23 Useril este offline   Bibanu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 189
  • Inregistrat: 10-October 03

Postat 11 March 2004 - 08:56 PM

Parerea mea este ca bateriile au o capacitate nominala prea mica pentru un motor seria 400. Mult prea mica. Trebuie un minim 1700-1800 mA.
0

#24 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 12 March 2004 - 01:28 AM

Pai cine mai decoleaza cu alea????
0

#25 Useril este offline   Enigma 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 142
  • Inregistrat: 05-February 04

Postat 12 March 2004 - 01:29 AM

Am o intrebare:
Recent am cumparat un incarcator Lader 6 de la Robbe,insa este conceput pentru NiCd,adica in manual scrie ca se poate incarca numai NiCd.Am un acumulator de 7celule si 1000mA,care e NiMH.Intrebare:Daca incerc sa incarc acumulatorul NiMH pe incarcatorul de NiCd exista sanse ca incarcatorul ori/si acumulatorii sa se faca praf?

Aceasta postare a fost editata de Enigma: 12 March 2004 - 01:29 AM

Over the hills and far away,
he swears he will return one day.
Far from the mountains and the seas,
back in her arms again he'll be.
Over the hills and far away.
0

#26 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 12 March 2004 - 09:34 AM

@Bibanu.
Io am o aripa cu motor din seria 400 si 7 celule de 1000 mAh . La fel ca alti zeci de polistirenisti care au aripa ca a mea si merge foarte bine . Ca sa nu mai vorbesc de aia cu slow fly la care amperaju scade mult sub 1000

@xorg
Ai grija cum incarci cand incarci si cand zbori. Cu pacul incarcat la 1 amper (ce-i drept am stat 1 ora sa se incarce ) ma tine cat zice la carte 7-10 minute acrobatic si mult mai mult daca zbori la termica etc... Acelasi pac incarcat inainte sa se raceasca , la 2 amperi si zburat tot inainte sa se raceasca m-a tinut ...2 miunte rotunjit de s-a scurs printre copaci aripa (Vezi jurnalul de zbor ) .

Ca si experinta personala oricat ai incerca sa tragi de scule tot ca la carte e cel mai bine. Nu castigi decat pe moment un pic .

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 12 March 2004 - 09:49 AM

DT
0

#27 Useril este offline   Bibanu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 189
  • Inregistrat: 10-October 03

Postat 12 March 2004 - 11:28 AM

@Xorg
Eu folosesc un pack de 7 NiCd de 1.850 mA si decolez foarte bine cu ei, tin cam 30 min. (motor 400) si nu am probleme. La acrobatie tin cam 15-20 min.

@Zod
Eu nu am spus ca nu se zboara cu 700 mA sau cu 1000 mA, dar eu cand zbor apai asta vreau, nu sa fiu restrictionat la cateva minute.

@Enigma
Parerea mea, exprimata deja intr-un post anterior, este ca daca folosesti o incarcare normala de 14-16h, merg fara probleme incarcati cu chargerul pe care il ai. Pentru o incarcare la C sau mai mult este necesar de vazut ce tip de terminare a incarcarii are acest charger si trebuie controlata cu mare atentie temperatura.

Din experienta proprie am observat ca daca folosim alternativ incarcare rapida cu incarcare lenta, curentul de descarcare sufera si el modificari. Eu recomand ca la un pack sa se utilizeze constant ori numai incarcare rapida ori numai incarcare normala.

Va doresc la toti zboruri placute si cat mai lungi!
0

#28 Useril este offline   Enigma 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 142
  • Inregistrat: 05-February 04

Postat 12 March 2004 - 09:28 PM

Pai nu m-am riscat sa incarc ca poate ka-boom si se duce totul dracului :).Oricum trebuie sa stau langa ei sa nu se supraincalzeasca.Insa exista riscul sa se arda?
Over the hills and far away,
he swears he will return one day.
Far from the mountains and the seas,
back in her arms again he'll be.
Over the hills and far away.
0

#29 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 14 March 2004 - 02:32 AM

Salut. Se pare ca prob mele cu acumulatorii si-au gasit solutia intr-o incarcare lenta de aprox 6ore mai exact pana ce sa-u incalzit un pik. cred ca incarcatorul meu sfarsea incarcarea prematur, daca ma gandesc bine nu am vazut niciodata acumulatorii calzi in el.
Daca folosesc o sursa normala de tensiune si sfarsesc incarcarea cand acumulatorii au cam 40 grade credeti ca poate cauza in timp? pentru o prima incarcare asa s-au comportat excelent.
Referitor la butonul aflat pe unele incarcatoare comutare Ni Cd credeti ca face doar o descarcare inaintea incarcarii pt NI-Cd? Incarcatorul meu are un buton care comanda descarcarea bateriei si atat.
0

#30 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 15 March 2004 - 10:14 AM

referitor la acumulatorii NiCa...cand sunt calduti (adica mai calzi decat temperatura noastra de 37 grd Celsius), inseamna ca au atins curent de supraincarcare...atunci e momentul la care trebuie oprita incarcarea...dar asta e valabil numai la incarcare cu curent de 10%...la fast charge o fi altfel.
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro