Postat 19 April 2009 - 03:09 PM
Primus, la Apr 2 2008, 12:50 PM, a spus:
Pentru ca e o chestiune des intalnita la heli, deschid acest toping si va intreb:
Cum reglezi un tracking daca palele sunt echilibrate, si acesta apare si intr-o parte si in cealalta?
Daca modifici lungimea linkage-ului la pala care e mai sus, nu modifici si unghiul la respectiva pala, in comparatie cu cealalta? Astept pareri...
Multumesc
Primus
Dupa stiinta mea, corectati-ma daca gresesc, scopul reglarii tracking-ului presupune ca planul in care se invarte o pala sa coincida cu cel al celeilalte pale. Deci e vorba de a anula o eventuala diferenta de inaltime a varfurilor celor 2 pale. Atunci cum poate aparea, conform intrebarii de mai sus, "si intr-o parte si in cealalta" ?
Si anularea acestei diferente de inaltime se face exact cu modificarea lungimii link-urilor si implicit unghiului acelei pale. Din intrebarea de mai sus reiese ca ar fi o problema modificarea unghiului unei pale in raport cu cealalta. E asta o problema?
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6