Modelism - RHC Forum: ECHILIBRARE MODEL - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

ECHILIBRARE MODEL

#31 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 10 October 2008 - 09:07 AM

Uite alt avion pe care il am ...

Ca sa fiu in ton cu subiectul .. Avionul asta zboara bestial dar are o problema de centraj. Cu toate ca e ca in carte CG-ul... vine foarte foarte tare la aterizare si are toate semnalmentele ca ar fi greu de bot. Ori e construit defectuos ori a venit cu un defect de fabricatie.. nu stiu.. pana sa ma prind ca asa e.. am busit trenul..

am intrebat pe FG http://www.flyinggiants.com/forums/fg92/35...ng-problem.html

Mi-au dat fix aceleasi sfaturi care sunt si aici.. vezi la greutate vezi CG-ul... urca la 45 intoarce avionu pe spate.. daca urca e greu de fund daca coboara brusc e greu de bot... Ce ma interesa e sa imi spuna cineva ca vine usor la aterizare.. si ca nu toate fac asa.. Raspunsul e clar.. problema e la mine.. am si rezolvarea...

We viitor mergem la teste din nou.. deja am 15-20 de zboruri cu el si inca trimez si reglez. la el.. Tu vrei sa iti iasa din prima..fara sa reglezi nimic..Sorry nu se poate.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  Yak54.JPG (51.63K)
    Number of downloads: 553

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 10 October 2008 - 09:12 AM

DT
0

#32 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 10 October 2008 - 09:39 AM

Nu .. poate nu m-am exprimat corect - nu ca NU vreau ajutor, dar am vrut ca in urma
intrebarilor pe care le-am pus si care am crezut eu ca sunt justificate de experienta practica , si in urma
raspunsurilor primite sa invat si sa inteleg pentru ca daca doar apelezi la cineva pe cimp
el se apleaca cu sirg asupra avionului, butoneaza, regleaza trimeaza pe tacute fiind foarte
atent la ce face si i-ti spune : gata frate ia uite ce frumos merge dar tu nu ai inteles nimic.
Exemplu la Pink Lady ( pe care am inceput sa il repar ) nimeni nu a intrebat si nici nu a verificat
( ma rog in conditii de camp si macar ochiometric ) daca este cit de cit centrat, daca motorul este
cit de cit inclinat asa cum ar trebui, daca cit decit statia are setari bunicele ci doar s-a relat HighSpped Needle Valve
si asta a fost ( probabil se deschisese deja bursa pariurilor - cite secunde ii dai lu asta ?).
Iar viz-avis de raspunsurle primite pe forum intervine si filtrarea lor functie de mica baza de informatii
detinuta - adica nu sari in fantana ( a nu se citi fontana ) din prima - macar veifici sa nu fie apa prea rece.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#33 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 10 October 2008 - 09:52 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Oct 10 2008, 10:39 AM, a spus:

Nu .. poate nu m-am exprimat corect - nu ca NU vreau ajutor, dar am vrut ca in urma
intrebarilor pe care le-am pus si care am crezut eu ca sunt justificate de experienta practica , si in urma
raspunsurilor primite sa invat si sa inteleg pentru ca daca doar apelezi la cineva pe cimp
el se apleaca cu sirg asupra avionului, butoneaza, regleaza trimeaza pe tacute fiind foarte
atent la ce face si i-ti spune : gata frate ia uite ce frumos merge dar tu nu ai inteles nimic.
Exemplu la Pink Lady ( pe care am inceput sa il repar ) nimeni nu a intrebat si nici nu a verificat
( ma rog in conditii de camp si macar ochiometric ) daca este cit de cit centrat, daca motorul este
cit de cit inclinat asa cum ar trebui, daca cit decit statia are setari bunicele ci doar s-a relat HighSpped Needle Valve
si asta a fost ( probabil se deschisese deja bursa pariurilor - cite secunde ii dai lu asta ?).
Iar viz-avis de raspunsurle primite pe forum intervine si filtrarea lor functie de mica baza de informatii
detinuta - adica nu sari in fantana ( a nu se citi fontana ) din prima - macar veifici sa nu fie apa prea rece.


Esti absolut genial... "Exemplu la Pink Lady ( pe care am inceput sa il repar ) nimeni nu a intrebat si nici nu a verificat
( ma rog in conditii de camp si macar ochiometric ) daca este cit de cit centrat,"

AL CUI E AVIONU ???????????? CINE TREBUIA SA IL VERIFICE ? IO ?

Criminal...
DT
0

#34 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 10 October 2008 - 10:31 AM

Pai "propetarul" poate l-a trecut prin etape dar este afon si a gresit la montaj, la echilibrat .
Daca pune motoru in spatele avionului il lasi asa doar ca e al lui dar in schimb ii reglezi toate suruburile perfect ?
Atunci nu trebuie sa se mai bage nimeni - sa devenim niste egoisti si gata.
Pai daca te oferi sa ajuti macar pui intrebarile din politete :
- domnu ai echilibrat modelul, si te faci ca il tii si tu pe doua degete la 1/3 asa la ochi
( si daca esti priceput iti sare in ochi ca nu este bine ceva ) si nu te bagi si trimiti omu sa faca ce trebuie
- domnu ai pus motoru inclinat cit de cit ( si il pui pe omu sa si-l tina singur ca tu ai probleme cu spatele si te uti un pic
si iarasi te bagi sau nu si il inveti pe omu sa faca ce trebuie sau unde sa citeasca )
- domnu ia da din stick sa vedem ce cursa ai la suprafetele de comanda ( si .... sau nu )
- domnu ia sa ne uitam la suprafetele de comanda - macar static sunt puse drept sau nu ... ( si ... sau nu )

sau mai dur : domnu ai mai zburat vre-o data - si daca nu ia karate matale usor catre casa si vino altadata cand stii sa nu faci vreo belea pe aici.

ca daca numai verifici marca de elice ........ merci de sfat !

Eu eram cu un prieten intr-o seara l-am rugat pe Florin ZGR sa ne zboare un P40 mic al prietenului meu - si omu a intrebat - si daca cade ? iar noi am raspuns :
Pai la noi crezi ca are alta soarta ? la noi e 100 % la tine mai este o bruma de speranta . - si asa a fost - nu la trintit ( i-a pus plumb
de vre-o doua ori , i-a schimbat elicea - concluzia era sub motorizat ) dar ne-a ajutat de la cap la cap ma rog in conditii de camp.

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 10 October 2008 - 10:36 AM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#35 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 10 October 2008 - 10:52 AM

Renunt sa ma mai bag... Imi pare rau(de mine) ... dupa atatea discutii n-ai inteles.. Nici cum se abordeaza problema nici ce anume sa faci cu avionul tau...

Deja dam in alte alea ... calitatile de comunicare nu le discutam aici... si am deviat de la subiect. imi cer scuze..

Ca raspuns la ce ai intrebat vezi mesajele de mai sus.

PS: Am impresia ca doresti sa fi ajutat fara sa ceri ajutorul .. si pretinzi de la colegii de zbor prea multe.. nu este nimeni dator sa iti verifice avionu.. Poate aici gresesti... Sunt cativa oameni pe camp care iau bani ca sa te ajute.. atunci poiti sa ai atitudinea asta.. pana atunci respecta micul ajutori chiar si incomplet pe care l-ai primit .. Tu te enervezi pe omu care ti-a reglat motorul dar nu ti-a echilibrat avionu.. facerea de bine e futere de mama nu ????

Incredibil...

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 10 October 2008 - 10:59 AM

DT
0

#36 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 10 October 2008 - 01:23 PM

Te rog mult de tot sa nu te superi pe mine. Dar eu dint tot ce s-a discutat aici am inteles ca ai nevoie de un trainer bun. Ceva adevarat gen Alpha sau Nextar. Dupa ce vei putea decola si ateriza frumos de pe o pista data chiar si cu vant in travers, dupa ce vei putea sa zbori degajat in linie dreapta intre doua puncte impuse, deci cam dupa un an de zbor, te poti gandi la urmatorul model. Aici sunt alte cateva optiuni interesanta. Este doar parerea mea si sper ca nu te-am suparat.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
0

#37 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 10 October 2008 - 01:57 PM

E ireala toata lamentarea asta de aici. Real Design:
- Daca pui motorul invers,
- daca nu ii dai unghi motorului,
- daca nu ai cursele eleroanelor egale si in directia buna,
- daca nu ai CG-ul bine,
- daca nu ai cursele netutre pe zero
- daca nu iti zboara modelul bine si nu stii de ce
- daca daca daca

Nu demonstreaza decat un singur lucru:
NU AI CITIT MANUALELE
nici unu. Nici macar unu. Nici macar ala ordinar care vine cu modelul care oricat de ordinar ar fi iti explica ce si cum se face.
Eu nu-ti voi lua niciodata modelul in mana sa-i verific pe camp CG-ul si alte imbecilitati. Deoarece NU SE FACE pe camp asta. Se face acasa unde nu e vant sa te deranjeze. Sunt pendule speciale pt CG. Decat sa spargi atati bani pe modele, mai bine ia unu dinala si te-ai convins. Apropo citeste-i manualul sa vezu cum se foloseste. Nu cumva sa calculezi cg-ul pe profundor...

Am avut un coleg aici care zbura de 2 ani si la fel si el. Construia instant fara manual orice, si construia ok. Aparent. Intr-o zi fiind foarte suparat ca zboara ca porcul avionul, l-am intrebat daca CG-ul e ca in manual. Si el a zis CITEZ: CG-ul se calculeaza din botul avionului?? NO FUCKING COMMENT.

Asa ca mai pe scurt: RTFM apoi vino cu intrebari pertinente. Ti-am dat si documentul ala CITESTE-L. Nu stii engleza? Zi si ti-l traduc cu cea mai mare placere. DAR CITESTE SI INTELEGE despre ce este vorba.

Vezi postareaZOD, la Oct 10 2008, 10:52 AM, a spus:

Criminal...

Poate Kriminel

Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 10 October 2008 - 01:58 PM



0

#38 Useril este offline   Flightaddicted 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 12-May 04

Postat 10 October 2008 - 02:56 PM

Din cauza oamenilor ca tine (REAL DESIGN) nu dau eu sfaturi pe camp decat prietenilor.
0

#39 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 10 October 2008 - 03:58 PM

Vezi postareaDMC, la Oct 10 2008, 03:56 PM, a spus:

Din cauza oamenilor ca tine (REAL DESIGN) nu dau eu sfaturi pe camp decat prietenilor.

Pacat de altii care mai RTFM si carora le-ar prinde bine niste sfaturi pertinente (/me included :wacko: )
Ave
0

#40 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 10 October 2008 - 04:04 PM

Credeam ca breasla asta este mai unita dar clar NU - spui una si se intelege cu totul alta,
esti certat ca nu intrebi pe camp si altii iti raspund ca nu spun decit prietenilor ( cerc inchis )
pe camp (exclusa prezumtia de nevinovatie ) , intrebi de producatori si renume si esti certat
ca " orice avion poate sa zboare " dupa care vine replica " daca ai luat ieftin " si tot asa.
Nu am vazut plumbi pe aripi ( port ochelari ) dar se poate frumos raspunde - unii au facut-o
altii mai putin ( daca nu ai vazut TU nu insamna ca nu au ... _
Astea le gasiti aici pe RHC de cand am intrebat si eu cite ceva.
Eu am zburat Trainer EXPLORER cu Magnum 46 de 1600 mm si l-am aterizat, si l-am decolat
dar la primul zbor nu a luat-o in balarii ca Pink Lady, am zburat RedHawk care este foarte
rapid si l-am decolat si aterizat si nu a luat-o in balarii ca Pink Lady ( este drept cu sfaturile
lui Romulus caruia ii multumesc )
Lucrez la birou zilnic cu softuri de proiectare si grafica si daca crede cineva ca nu am citit
manualul producatorului ( fie el si un jeg de xerox ) pacat.
Eu doar am intrebat de echilibrare model pe lateral si atit - am primit sfaturi , le am insusit si
pana sa multumesc au aparut raspunsuri la misto.
O setare dinamica de genul celei din manualul prezentat este greoaie pentru un incepator pentru
ca presupune foarte multe prezente in aer si implicit aterizari, ia fiind mai utila celor care vor
performnta, concurs, airshow profesionalm - dar ca sa faci un zbor de distractie la nivel de hobby ...
chiar din prima .....
Dupa ce am vazut eu pe Chitila facem un pariu :

Vin cand spuneti voi ( ca m-ati inebunit cu zburatul intre doua puncte etc etc ) si pun baloane cu HELIU
legate cu ata de "papiota" de sol la 6 - 10 m inaltime si daca vor fi mai mult de 2 - 3 piloti care vor
reusi sa traca pe langa ele .....
V-am mai spus ca din cei care vin de ani pe Chitila sunt destui cae tot mai capoteaza la o aterizare normala.
( Exemplu : Florin 100 % despre care nu puteti spune ca nu este un super talent - a venit la aterizare cu ShowTime - ul
mai repede decit trebie si a anulat in ultimul timp intentia, si a reluat procedura - ai putea sa ai pretentia sa
o faca cu ochii inchisi ) deci nu este chiar asa - intre puncte , intre .... sau pilot care a aterizat in balarii pentru
ca vezi doamne era Florin 100% pe pista - dar pista este super lata si super lunga iar el nu vea un model de la Krill de 3 m.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#41 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 10 October 2008 - 04:30 PM

citesc citesc si tot nu inteleg care e defapt problema. Procedura de aterizare nu o poti face cu ochii inchisi, sunt foarte multi factori care influenteaza o aterizare perfecta. Nu vad nici o problema in anularea unei aterizari si reluarea ei.
In acel articol despre echilibrare sunt descrisi (oarecum abstract - trebuie sa si intelegi) pasii ce trebuiesc urmati in centrarea prefrecta a unui model. Intotdeauna centrarea incepe de la montaj, iti spun din proprie experienta. Nu se monteaza totul apoi se verifica daca o picat centrajul. CG-ul este cel mai important, altfel avionul tau va zbura total aiurea (vezi referirea ta la cele 2 puncte de reper). Un avion ce zboara aiurea + un incepator = intotdeauna dezastru.

In statele unite sunt reguli. Inaugurarea unui model se face FARA colegi in aer, un scout care anunta panica ta (dead stick, no control, etc) si care iti indica activitatea modelistica din jurul tau.

Sa revenim la centraj. Se aleg echipamentele in functie de anvergura si greutatea propusa si tot timpul se incearca usurarea ori prin inlocuirea echipamentelor ori prin modificarea structurii avionului (daca se poate). Cei ce dau unghiul motor o dau din experienta si calcule stricte. Dupa ce s-a facut conform manualului (unde specifica) unghiul motor, CG-ul trebuie sa pice EXACT in locul marcat. Apoi se zboara. Se presupune ca greutatile diferite ale aripilor nu este asa de grav, si poate fi corectat ulterior. Dar cel ma important lucru e observarea atitudinii avionului in zbor. Iti spune foarte multe despre cat de bine sau prost e centrat. Daca face valuri si e foarte agresiv la actiunea profundorului e greu de coada. Etc.

Un model greu, cu CG prost setat se va angaja foarte rapid si aleatoriu. Daca iti pica coada pierzi viteza si se angajeaza. Nush cum sa mai explic sa fie mai clar...


0

#42 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 10 October 2008 - 05:09 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Oct 10 2008, 05:04 PM, a spus:

Vin cand spuneti voi ( ca m-ati inebunit cu zburatul intre doua puncte etc etc ) si pun baloane cu HELIU
legate cu ata de "papiota" de sol la 6 - 10 m inaltime si daca vor fi mai mult de 2 - 3 piloti care vor
reusi sa traca pe langa ele .....


Varza frate... zburatu intre doua puncte la zis BIG prima oara pe RHC acum 3-4 ani de zile. NU l-a inventat zod.. de ce sa pui papiota.. ce legatura are florin cu treaba ta .. cand a aparut kril-ul in discutie ... ce legatura are fabrica ta de scaune cu avioanele noastre ? De ce 6-10 m.. fiecare zboara unde se simte in siguranta .. cu conditia sa nu zboare haotic.. etc...

Iti mai explic (pt asta imi iau bataie de la mihai) inca odata ce inseamna zborul ala intre doua puncte (acum imi dau io un pumn in gura pentru ca stiu ca o sa scriu .. si tu nu o sa citesti si daca citesti nu intelegi). Zborul intre doua puncte.. te ajuta sa inveti sa controlezi avionul .. sa zboare unde vrei tu nu unde vrea el.. Daca nu ai 2 repere ai tendinta sa il lasi sa se duca unde vrea el.. daca faci un tonou.. si iesi stramb vei vedea ca ai deviat de la curs.. daca tu nu ai un curs prestabilit.. ce mai conteaza ca ai iesit stramb..ce mai conteaza ca trebuie sa corectezi .. Intelegi ?

Revenind la echilibrare.. dupa cate sfaturi ti-am dat si cat de mult s-a discutat si tu tot ii dai inainte cu alte tale ca si cum noi n-am zice nimic... consider ca faci misto de noi...si de aici incolo o sa incepem si noi s facem misto de tine.
DT
0

#43 Useril este offline   cosmindjc 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1256
  • Inregistrat: 09-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 October 2008 - 05:23 PM

Salutare tuturor,
Parerea mea este ca Bogdan Stancu are dreptate!
Cel putin eu am observat ca in general capotele sunt facute cu gaura pt. iesirea axului motorului pe mijloc si intradevar acel unghi se da din mutarea batiului mai in stanga panoului de foc daca privesti din spate modelul...
Asa ca este foarte ok din punctul meu de vedere sa se tina de elice!!!

Numai bine!
Cosmin tel. 0742033887
0

#44 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 10 October 2008 - 06:08 PM

L-am bagat pe Florin in exemplu si sa ma scuze, doar pt. faptul
ca domnul Mitea explica si pe buna dreptate ca abia dupa ce zbori intre
doua puncte, dupa ce aterizezi oricind oricum chiar si cu vant , abia atunci
sa iei alt model si etc etc si eu am spus ca si Florin care este f. experimentat
si intr-o zi fara vant tot a revenit in traseu pentru o aterizare, si ca sunt mult mai
multi care au ani multi in spate si tot mai vin in balarii la aterizare pe vreme buna,
sau se taie unul pe altul in aer,si ca daca vrei neaparat sa inveti cu alt tip de avion
decit trainer poti sa o faci nefiind IMPOSIBIL. ( cu conditia sa nimeresti un avion care
la primul zbor sa nu fie varza asa cum am fost eu caracterizat, ci chiar daca mai are nevoie
de trimaje ulterioare, sa te lase sa apuci sa le mai faci.)
Vorbiti de americani - dar eu am vazut ca au si instructori, ca ei chiar folosesc cablul
elev-profesor, la noi daca nu esti dintre "prieteni " nu ai decit sa ti-l bagi undeva de
unul singur si sa-ti cauti CG-ul.
Oricum multmesc pt. sfaturi dar vad ca la gilceava sare toata lumea sa raspunda !
am mai pus tot felul de intrebari pe RHC dar cele mai mari texte s-au scris in conditii
de scandal. ( si sa mai zica lumea ca barbatii nu sunt la fel de certareti ca femeile)
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#45 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 10 October 2008 - 06:35 PM

Nu numai ca sunt instructori dar esti obligat sa zbori asa pana iti primesti aripile. Lucru valabil in orice tara civilizata. Luati exemplul lui MojiTTo din Italia:
http://www.rhc.ro/fo...showtopic=15764
Tot la club cu instructor a ajuns. Si bine a facut. Oricum instructorul nu te ia in primire decat cu un trainer ok.
Bineinteles ca daca nu si nu se poate si fara. Dar este recomandat sa ai pe cineva experimentat alaturi.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
0

#46 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 10 October 2008 - 07:01 PM

Vezi postareacosmindjc, la Oct 10 2008, 06:23 PM, a spus:

Salutare tuturor,
Parerea mea este ca Bogdan Stancu are dreptate!
Cel putin eu am observat ca in general capotele sunt facute cu gaura pt. iesirea axului motorului pe mijloc si intradevar acel unghi se da din mutarea batiului mai in stanga panoului de foc daca privesti din spate modelul...
Asa ca este foarte ok din punctul meu de vedere sa se tina de elice!!!

Numai bine!



Da deci ce?


0

#47 Useril este offline   cosmindjc 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1256
  • Inregistrat: 09-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 October 2008 - 09:34 PM

Vezi postareaKriminel, la Oct 10 2008, 08:01 PM, a spus:

Da deci ce?



Daca am inteles bine nedumerirea ta eu m-am referit la faptul ca este ok daca ti-i de elice in punctul in care este libera (fara compresie) si de directie pt. echilibrare...
Cosmin tel. 0742033887
0

#48 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 10 October 2008 - 09:40 PM

cred ca am inteles acum ce-ai vrut sa spui. Desi cred ca sunt cazuri particulare. De exemplu n-am mai vazut demult avioane care sa aiba motorul deviat spre stanga. Iar capota mai tot timpul trebuia s-o adaptez in functie de inclinarea motorului....


0

#49 Useril este offline   cosmindjc 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1256
  • Inregistrat: 09-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 October 2008 - 09:54 PM

Vezi postareaKriminel, la Oct 10 2008, 10:40 PM, a spus:

cred ca am inteles acum ce-ai vrut sa spui. Desi cred ca sunt cazuri particulare. De exemplu n-am mai vazut demult avioane care sa aiba motorul deviat spre stanga. Iar capota mai tot timpul trebuia s-o adaptez in functie de inclinarea motorului....



M-am referit la montarea suportului de motor spre stanga panoului de foc care de obicei are cele 1,5 2 3 grade spre dreapta, aproape ma convinsesei ca am scris gresit :) (de aceea am modificat)
Eu sincer eu pana acum la putinele kit-uri pe care le-am avut capota era cu gaura perfect pe mijloc iar unghiul era dat din panoul de foc si axul motorului era pe mijloc.

Aceasta postare a fost editata de cosmindjc: 10 October 2008 - 10:02 PM

Cosmin tel. 0742033887
0

#50 Useril este offline   Malibu Fish 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 180
  • Inregistrat: 22-January 08

Postat 11 October 2008 - 07:48 PM

Am incercat si cred eu reusit sa imi echilibrez azi avionasul.

Silviu, vreau sa iti spun ca am gasit plumbi azi la o vulcanizare cu 5 lei 2 bucati undeva prin Drumul Taberei(Razoare)

Intrebarea era: E ok daca am pus un plumb de 5 gr undeva SPRE varful aripii lipit pe partea inferioara?????

Fisiere atasate


Malibu twin
Hammer Aquacraft
Traxxas Nitro4tec
Katana S50 10cc OS61FX
Cessna 182 - EP
0

#51 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 11 October 2008 - 07:55 PM

nu vad ce ar avea. Dar de ce ai facut asta? Mai trebuiau cele 5 grame in plus (2 spre capat?)

In plus nu ti se pare ca ai cam mult plumb in coada? E enorm de mult, nu poti muta bateria receptorul etc? Totusi ai si servourile acolo...

Calin


0

#52 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 11 October 2008 - 08:00 PM

@MalibuFish

Wow.. la cat plumb ai pe coada.... nici chiar modele de la Jamara nu au nevoie... :blink:

Sincer, cred ca nu ai masurat ceva bine !!!!

Aceasta postare a fost editata de Abburo: 11 October 2008 - 08:01 PM

URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#53 Useril este offline   Malibu Fish 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 180
  • Inregistrat: 22-January 08

Postat 11 October 2008 - 08:17 PM

Am masurat chiar de mai multe ori
In manual spune ca CG-ul e la 125 de mm de varful aripilor, si credeti-ma, acolo e cu plumbul de rigoare pus acolo.

Am masurat, fixat tot ce trebuie ca sa imi iasa greutatea de care aveam nevoie.

Nu stiu de ce, cred ca din cauza ca motorul indicat de ei este de 7, si eu am de 10cc

Asta sa fie???? In coada am 80 de grame

Aceasta postare a fost editata de Malibu Fish: 11 October 2008 - 08:19 PM

Malibu twin
Hammer Aquacraft
Traxxas Nitro4tec
Katana S50 10cc OS61FX
Cessna 182 - EP
0

#54 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 11 October 2008 - 09:17 PM

ciudat. Nu poti muta prin avion bateria, receptorul etc? Totusi 80g cu raport de 3:1 ar insemna ca ai o greutate suplimentara in bot de 240g! Centrarea se face cu rezervorul gol!

Numai bine,
Calin


0

#55 Useril este offline   Malibu Fish 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 180
  • Inregistrat: 22-January 08

Postat 12 October 2008 - 06:57 AM

Pai hai sa verific....

CG trebuie sa fie la 125 mm de varful aripilor spun ei.

Ca sa calculez asa cum ziceti voi 1/3 masor din varful elicei pana in varful carmei???

1250mm / 3 = 416 mm cat se poate de corect, am picat fix pe punctul de 125 mm din varful aripilor

Apropo, Kriminel, stiam ca centrarea se face cu rezervorul gol, cred ca gramele in pluc sunt din cauza motorizarii cu termic si nu cu electric

Oricum sper sa vad azi cum se comporta in zbor..
Malibu twin
Hammer Aquacraft
Traxxas Nitro4tec
Katana S50 10cc OS61FX
Cessna 182 - EP
0

#56 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 12 October 2008 - 08:36 AM

modelul asta e facut expre pt termic nu pt electric...iar ei zic in manual 7,5cc-8,5cc-10cc...cat despre echilibrare, ceva este in neregula..incearca sa muti bateria mai in spate si sa scapi de plumbul ala
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#57 Useril este offline   Malibu Fish 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 180
  • Inregistrat: 22-January 08

Postat 12 October 2008 - 11:04 AM

Ok, am sa incerc sa mut bateria mai in spate, sa vad cat de departe pot ajunge cu mana si mai vedem
Malibu twin
Hammer Aquacraft
Traxxas Nitro4tec
Katana S50 10cc OS61FX
Cessna 182 - EP
0

#58 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 12 October 2008 - 11:07 AM

in general este o practica buna sa muti componentele constituiente intr-un avion (care pot fi mutate) inainte de a-l incarca cu plumb. Incarcarea cu plumb adauga la greutate si e bine sa tinem greutatea sub control.


0

#59 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 October 2008 - 10:20 AM

Vezi postareacosmindjc, la Oct 10 2008, 06:23 PM, a spus:

Salutare tuturor,
Parerea mea este ca Bogdan Stancu are dreptate!

Gresit! bs are TOTDEAUNA dreptate! :)
mai putin cand spune tampenii :)

Realdesign, nu te oftica, eu am petrecut vreun an (cam 2 zile pe saptamana) stand langa un tatic de la care am invatat multe- e vorba de grig, pe care astazi in unele privinte l-am depasit. Am stat si de placere, si de nevoia de a sporovai despre TOT ce ma interesa.
Pe camp se face ucenicie, oricat de tampit ai considera acest lucru si nu e nimeni obligat sa te bage in seama daca nu (te) doreste. Inveti lectia de acasa si poti sa te duci si de treijde ori pe camp fara sa zbori, daca nu te simti in stare, pana cand te baga in seama unu in care ai tu incredere si care sa aiba timp si chef de tine. Fara suparare, nu sunt adeptul acestui mod, dar atata timp cat fiecare isi rupe din timpul lui si al familiei pentru hobbyul asta...nu prea poti sa ai pretentii. Nu te ia nimeni la misto decat daca li se pare ca esti prea indaratnic.

Am observat ceva gresit: ai spus la un moment ca daca iti iei mana de pe mansa sa trimezi...NU iei mana de pe mansa, cauti un deget in plus cu care faci asta sau eventual de la mana ailalta (la mine stanga e mai putin ocupata) si trimezi. Observa si asta la cei care zboara pe camp, sunt gesturi pe care le furi si ti le adaptezi.
NU trimezi modelul la 10m, il duci sus la primele zboruri, tinandu-l cu orice pret cu mansa si apoi il duci in linie dreapta.

Nu ma apuc sa-ti povestesc ce trebuie sa faci la primele zboruri, cred ca nici eu nu imi aduc aminte de toate lucrurile, dar daca le fac, poate ca nu le uit. in orice caz, daca nu iti faci in cap un check list, sa nu te astepti de la noi sa sistematizam frumos si corect. Inevitabil ne vom pierde in aberatii.

La fel, imagineaza-ti turul de psta din aviatia mare si incearca sa faci exact asa de fiecare data.
Vorba astora de mai sus, ia-ti un model comod pe care sa il ingropi de batranete si dupa aia treci la altceva, DUPA ce iti rezolvi problemele de manuta/cleier. Nu merge mai acrobat? Intoarce-te ca nu ai completat nivelul.

Si zod si s66 au avut un model urat care a fost torturat si chinuit in toate felurile, pana cand astia au invatat cat de cat sa zboare. De-abia apoi au trecut la avioane mai lucioase. (da mobi, jos palaria!)

Nu-ti lua bmw 7 daca de-abia ti-ai luat carnet, il busesti din prima, ia-ti intai o dacie batrana care iti iarta greselile si nu te lasa sa faci tampenii (nici sa prinzi viteza, ma rog).

Cam atat.

ps. cine ia bre bani pe camp sa te ajute, sa stiu si eu ? Ca in afara de "reparatori" pe bani....toti o fac moka.
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#60 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 13 October 2008 - 06:22 PM

Sincer dupa multe incercari de comunicare pe forum am fost sfatuit cu
mesaj direct sa imi vad de treaba caci nu merita ( nu spun cine pentru
ca nu este frumos , dar avea dreptate si sa-mi caut raspuns pe alt forum
eventual din USA).
La absolut toate subiectele deschise de mine intr-o prima faza primeam
un raspuns ca intr-un alt subiect apropiat ca tema sa fiu bestelit tocmai pe
dos si tot de aceleasi persoane. Am pus pe seama dorintei de a ne afla in pielea
personajelor din reclama cu : Doreleee .. miscate mai cu talent ma ! eu fiind Dorel
ca si incepator in domeniu.
Promit ca nu am sa mai deranjez iar administratorul poate sa stearga tot ce este
semnat REAL DESIGN ( absolut tot ).
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro