ECHILIBRARE MODEL
#1
Postat 27 September 2008 - 09:34 AM
a ramas !
Am revenit din Viena ( unde am vazut 3 magazine de modelism - erau mai multe -
unde aveau tot ce doreai de la modele , motoare la toate maruntisurile posibile )
cu un gand :
Echilibrarea modelului longitudinal ( pentru a pastra CG-ul ) am vazut - si dispozitive am vazut
dar :
Echilibrarea modelului transversal ( sa vedem daca se inclina stanga/dreapta pe vre-o aripa )
tinand cont ca toba atarna intr-o parte , poate fi mai grea o aripa etc nu am vazut.
INTREBARE : - este necesara aceasta echilibrare ?
#3
Postat 28 September 2008 - 11:02 AM
Numai bine,
Calin
Fisiere atasate
-
PGoldsmith_on_trimming.pdf (56.16K)
Number of downloads: 261
#4
Postat 29 September 2008 - 08:45 AM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#5
Postat 29 September 2008 - 08:48 AM
#6
Postat 03 October 2008 - 09:40 PM
Poti echilibra aripa singura dar asta nu te prea ajuta. Trebuie sa-l zbori si sa vezi cum se comporta. Exista un scenariu "Valsul domnisoarei" al echilibrarii si trimarii unui model ce se executa la zborul inaugural (maiden flight). Majoritatea modelistilor cu experienta il stiu si il executa. In esenta se executa o serie de figuri acrobatice simple si in functie de comportamentul modelului se trag anumite concluzii. Eu folosesc un reportofon si in timpul zborului descriu comportamentul modelului. Dupa, ascult inregistrarea si stiu ce trebuie sa fac la model sau cum sa ajustez unele mixaje. De obicei, abia la al treilea zbor modelul se comporta impecabil, deoarece dupa al doilea zbor mai ies la iveala si alte anomalii mai mici mascate la primul zbor.
Pentru echilibrarea laterala se executa un zbor perfect in linie dreapta cu vantul din fata urmat de un zbor pe spate pe acceasi directie. Daca modelul e mai greu intr-o parte acceasi aripa va trage in jos indiferent daca zbori normal sau pe spate. Daca ai o tendinta de rotatie care isi pastreaza sensul la ambele zboruri inseamna ca aripa este torsionata si pana la un punct poti corecta din eleroane. Poti face si loopinguri si sa vezi pe ce parte iese modelul.
Aceasta postare a fost editata de ERASER: 03 October 2008 - 09:41 PM
TEL. 0726.191.725
#7
Postat 03 October 2008 - 10:11 PM
O sa il traduc pentru cei ce nu stiu bine engleza, acolo descrie cam toate manevrele acrobatice ce trebuiesc efectuate pentru fiecare reglaj in parte.
De asemenea ORDINEA acestor reglaje este foarte importanta.
Numai bine,
Calin
#8
Postat 03 October 2008 - 10:16 PM
#9
Postat 03 October 2008 - 10:27 PM
Nu prea am experienta cu planaorele, am avut un hotliner (?) de carbon si unica placere o aveam urcatul sus cu el si venit in blana in jos sa-l aud cum suiera :rolleyes:
Calin
#10
Postat 09 October 2008 - 08:33 AM
Metoda descrisa de mine am vazut-o (si facut-o); nu am considerat ca (chiar) 2 cm la un fuselaj de -hai sa zicem- 1,5m pot sa schimbe substantial datele problemei. Calculati voi, care ati trecut mai des pe la scoala, ce unghi e ala... In orice caz, daca am sti SIGUR ca aripile nu sunt niciun pic torsionate...poate, dar si asa un gang la trim si se rezolva.
Daca chiar vrei sa fii exact pune partea de jos si in fata a fuselajului, FIX in axul lui, pe un creion fixat in ceva si tine de deriva/directie si afli daca e echilibrat. Comunica-ne si noua diferenta de greutate pe aripa mai grea in cele 2 cazuri. Sunt tare curios.
Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 09 October 2008 - 08:36 AM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#11
Postat 09 October 2008 - 03:03 PM
echilibrare.
Eu am ridicat problema pentru caci desi montat si echilibrat ca in manual PinkLady-ul meu se angaja
agresiv pe o aripa la primul si ultimul zbor ( desi aripile erau drepte iar eleroanele erau egal aliniate intre ele )
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 09 October 2008 - 03:05 PM
#12
Postat 09 October 2008 - 03:43 PM
REAL DESIGN, la Oct 9 2008, 04:03 PM, a spus:
echilibrare.
gandesti gresit.foarte multi o fac,folosind metoda descrisa de bogdan,cu amendamentul ca nu se apuca de varful ampenajului vertical,ci pur si simplu "se tine in palma intinsa" bechia.motorul nu trebuie sa fie in punctul de compresie,si nu trebuie sa bata vantul cand echilibrezi.daca nu e echilibrat STATIC modelul fuge imediat pe o aripa......
Citeaza
agresiv pe o aripa la primul si ultimul zbor ( desi aripile erau drepte iar eleroanele erau egal aliniate intre ele )
am un model impecabil centrat si echilibrat,aripi drepte,eleroane egal aliniate.....cand se angajeaza....ghici!
o face agresiv pe o aripa!!
#14
Postat 09 October 2008 - 06:47 PM
#15
Postat 09 October 2008 - 06:52 PM
#16
Postat 09 October 2008 - 07:04 PM
Un avion cand se angajeaza lasa o aripa. S-a mai discutat de n ori. Si mai ales daca lasa aripa stanga si tu dai eleron dreapta, mai rau se va angaja tot in stanga. Vezi wikipedia si filme pe youtube.
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 09 October 2008 - 07:15 PM
#17
Postat 09 October 2008 - 07:38 PM
Pantru ca nu am vazut la nimeni plumb pe varful aripii ( sau poate il puneau
in fuselaj - dar pe varful aripii ar trebui sa pui mai putina greutate decit in
fuselaj langa axul lungitudinal) .
Am luat acum de curand un 3D termic THUNDER TIGER G 200 ( cu fuselaj ca la
deproane - o scindura - ) si cu toate ( servouri , pack, receptoare ) in aripi in spatele
unor capace cu suruburi ca zone de acces.
Si de aceea am intrebat pentru ca motorul are cilindrul in lateral iar in aripa de pe partea lui
are doar 3 servouri, iar in aripa opusa are 2 servouri, accu de receptie, intrerupatorul, receptorul si un
dispozitiv cu led-uri pt. starea acuu.
Asta sigur este dezechilibrat stanga/dreapta
#18
Postat 09 October 2008 - 07:50 PM
REAL DESIGN, la Oct 9 2008, 08:38 PM, a spus:
are doar 3 servouri, iar in aripa opusa are 2 servouri, accu de receptie, intrerupatorul, receptorul si un
dispozitiv cu led-uri pt. starea acuu.
Asta sigur este dezechilibrat stanga/dreapta
CE?
#19
Postat 09 October 2008 - 10:20 PM
REAL DESIGN, la Oct 9 2008, 08:38 PM, a spus:
Pantru ca nu am vazut la nimeni plumb pe varful aripii ( sau poate il puneau
in fuselaj - dar pe varful aripii ar trebui sa pui mai putina greutate decit in
fuselaj langa axul lungitudinal) .
Uite :
Fisiere atasate
-
1.JPG (110.76K)
Number of downloads: 466
Aceasta postare a fost editata de florin100%: 09 October 2008 - 10:20 PM
#20
Postat 10 October 2008 - 05:20 AM
De unde se pot cumpara plumbi din aceia ca la vulcanizare?? Stie cineva???
Tre sa ma apuc si eu de echilibrat
Hammer Aquacraft
Traxxas Nitro4tec
Katana S50 10cc OS61FX
Cessna 182 - EP
#21
Postat 10 October 2008 - 05:39 AM
#22
Postat 10 October 2008 - 06:04 AM
Hammer Aquacraft
Traxxas Nitro4tec
Katana S50 10cc OS61FX
Cessna 182 - EP
#23
Postat 10 October 2008 - 06:43 AM
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...st&p=242614
este 2 lei la orice vulcanizare si are dublu adeziv pe ea de calitate foarte buna, sa tina pe o roata.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 10 October 2008 - 06:44 AM
#24
Postat 10 October 2008 - 07:12 AM
renatoa, la Oct 10 2008, 07:43 AM, a spus:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...st&p=242614
este 2 lei la orice vulcanizare si are dublu adeziv pe ea de calitate foarte buna, sa tina pe o roata.
o fi la tine in craiova...in bucuresti fara 10 lei nu o vinde nimeni.. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
#25
Postat 10 October 2008 - 07:28 AM
#26
Postat 10 October 2008 - 07:44 AM
Realdesign... daca n-ai vazut tu.. nu inseamna ca n-are nimeni.. nici nu te-ai uitat... sunt sigur. Tu gresesti in foarte multe locuri .. echilibrarea e o chestie atat de mica inca nu conteaza la tine. Ai sarit niste etape din modelism , cumperi modele noi mereu... niciodata nu ajungi sa te obisnuiesti cu un model ca sa poti sa inveti intradevar ceva cu el. Azi pink lady maine 3d de la thunder tiger si asa mai departe. Alege unu singur fa-l cu simt de raspundere, in echilibrezi cum trebuie static, reglezi motorul sa raspunda bine , sa traga cum trebuie sa nu se opreasca ,alegi o elice buna , verifici toate suruburile te uiti la eventualele defecte incerci sa ti greutatea sub control si dupa ce totul e in regula iei pe cineva care zboara ceva asemanator (care zboara bine ceva asemanator) si il rogi sa stea langa tine sa iti dea sfaturi.. sa te ajute sa il trimezi in aer.. faci in aer tot ce zice nenea ala in PDF-ul ala.. (recunosc ca nu fac tot tot ce zice dar multe le fac..) . Dupa ce e reglat bine avionul incepi sa zbori ... nu mai dau articolul ala scris de DMC ca m-am saturat io... Pui foarte multe intrebari .. ceea ce e bine.. dar nu pe forum.. pe forum le pui pe alea pentru care nu gasesti raspuns cu gasca la camp.. acolo vezi exact cine iti raspunde si ce zice.. aici .. am primit niste sfaturi de zbor 3d de la oameni care nu numai ca nu au zburat 3D dar singurul avion pe care l-au vazut era un arcus intr-o poza... Am vazut oameni care dau sfaturi pe forum de zici ca sunt cel putin somenzini si la camp nu nimeresc pista sau zboara haotic fara sens .. Nimeni nu e perfect.. toti avem de invatat dar de la cine ? cum invatam?
Dar toate astea s-au zis aici de 1 milion de ori.. ti-am mai dat sfaturi aici .. si nu ai ascultat de ele si s-a intamplat fix ce am zis... si nu numai io.. De ce ne-am mai raci gura (e o expresie ca nu ne racim gura ne inchingem degetele) ?
PDF-ul pe care l-a dat Kriminel pe aici e cel mai tare articol despre echilibrarea avionului pe care l-am citit vreodata. Mai sunt filme pe teamflyingcirkus despre tema asta cu domni care vorbesc si iti si arata avionu cum sa faci.. la fel si pe flyinggiants despre mixaje si trimaje... Nu spun ca fac tot ca nici io n-am chef dar multe le fac.. o linie verticala tre sa fie verticala.. daca nu e echilibrat avionu daca unghiul la motor nu e ok .. linia aia iese ca un cur.. atunci .. incep sa reglez.. la fel la toate figurile..
#27
Postat 10 October 2008 - 08:09 AM
foarte foarte rau intr-o parte si practic nu poti face zbor in linie fara sa tii tot timpul cabrat din eleroane
iar trimul nu apuci sa il faci caci cum ai miscat mina sa o duci pe trim ai ramas fara model.
Ai dreptate ZOD dar este si multa teorie si pare ca ne si speriem de realitate si
vrem musai anumite etape - trainere, etc. - poate unii nu mai au timp pentru toate astea -
poate unii nu vor neaparat sa atinga perfectiunea ci doar sa iasa in aer liber si sa zboare si sa aterizeze bine
un model fara program de F3A sau 3D- ( ex. acum doua saptamani se pare
ca desi era full pe Chitila numai Florin 100 % si inca vre-o doi baieti ( unul de la AeroPower )
stiau sa zboare cu adevarat ) restul le tineau in aer ceea ce nu este greu si aterizau dupa
cum se nimerea - o data bine , de trei ori in cap , o data pe pista , de trei ori in balarii etc,
si atentie erau oameni care e ocupa de hobby de ani de zile - dar ei se simteau bine.
Cit in ceea ce priveste sfaturile de la cimp sunt ca cele primite in fata blocului cind ridici capota
la motor si se aduna toti vecinii ( poate fi bine sau nu ) - motorul 4T la Pink Lady nu l-am reglat eu
desi aveam la mine turometru, termometru - l-a reglat cineva cu experienta si totusi s-a oprit
( nu dau vina pe om ci pe faptul ca era carburant cu doar 5% Nitro asa cum spunea vanzatorul de carburant )
Parerea mea este ca sunt necesare cunostintele de asamblare model si echilibrari ca sa eviti catastrofele la primul
zbor iar mina pilotului este nativa la inceput dupa care isi spune cuvantul experienta.
Vorba aceea :poti sa faci scoala de soferi pe TICO sau pe TROLEIBUZ, CAMION, etc dupa care va trebui sa te
obisnuiesti cu toate.
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 10 October 2008 - 08:12 AM
#28
Postat 10 October 2008 - 08:41 AM
Fix problemele pe care le ai tu se rezolva cu ce am zis io. Si ceilalti iti zic cam acelasi lucru.. mai direct mai pe ocolite..
CU privire la etape.. nu ti-am zis io de trainer nimic... Doar ca tu vrei direct fara sa te interesezi sa zbori cu ceva mai complicat fara sa te pregatesti... Cand cumperi un model cumpara-l dupa ce citesti peste tot despre el.. nu il mai cumpara ca e lucios (mobi te iubesc pentru expresia asta) . Vezi si tu ce au mai zis oamenii de pe alte forumuri.. etc.. Dupa ce il iei fie ca e el Arcus sau Extra .. citeste inainte peste tot ... ce anume iti trebuie pentru el.. ce probleme are cum se rezolva cum ai facut altii (si ti-am mai zis odata.. nu cauta raspunsurile numai pe RHC.. ca nu le gasesti aici) . Pregateste-ti avionu bine bine...nu mai cumpara jamara, nu mai cumpara magnum (daca era problema de bani as fi inteles.. dar la tine nu e cazu.. deci chiar nu inteleg de ce nu ti-ai luat ce e mai bun.) Astea sunt etapele pe care le-ai sarit..
Si am mai vazut ceva.. nu numai la tine.. credeti ca ajutorul la zbor se da numai la incepatori ? Pai intotdeauna e bine sa ai pe cienva langa tine.. chiar daca esti incepator chiar daca nu..
si rezultatul va fi ala pe care il astepti :Distractia FARA FRUSTRARE Nu vezi ca nu iti iese dupa metoda ta... e la fel cu alea 10 cessna bagate in pamant.. daca ai vazut tu ca dupa atatea rupte... chiar nu te-ai intrebat ce dracu se intampla ?
Ok.. mi-am facut norma pe ziua de azi la scris.
Bafta.
Aceasta postare a fost editata de ZOD: 10 October 2008 - 08:54 AM
#29
Postat 10 October 2008 - 09:00 AM
Fisiere atasate
-
Ultimate.JPG (275.59K)
Number of downloads: 433
#30
Postat 10 October 2008 - 09:04 AM
Fisiere atasate
-
Cap232.JPG (186.39K)
Number of downloads: 420