Modelism - RHC Forum: 2T versus 4T - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2T versus 4T

#1 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 16 September 2008 - 06:35 PM

De mult ma framanta aceasta dilema. Inca nu am nici un motor 4T si ma tot intreb daca merita, lasand deoparte sunetul mai realist, intretinerea mai dificila si pretul mai piperat.
Stiu ca cel 4T are turatia mai mica, cuplul mai mare si deci poate invarti elici cu diametrul mai mare si cu randament mai bun (din cauza turatiei reduse). Dar puterea este cam jumatate la o greutate a motorului aproximativ dubla.
Sa luam un caz concret. Petrica:
http://www.greatplan...s/gpma0493.html
Se recomanda un OS LA de .40. Asta face 1 CP la aproximativ 270g fara toba. Sau un 4T .40-.52. Asta ar insemna .6-.7 CP la 350g fara toba. Turatiile maxime ar fi in primul caz 15 000 rpm si in al doilea caz 12 000. Deci nu o mare diferenta.
Pentru motorul in 4T am luat ca referinta:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXBY57&P=0
sau ar mai fi:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXRUF7&P=0
Dar aici greutatea motorului ajunge la 450g iar puterea doar .9CP.
Ce parere aveti?

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 16 September 2008 - 06:41 PM

0

#2 Useril este offline   dr.ace 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 400
  • Inregistrat: 24-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasington MD

Postat 16 September 2008 - 08:30 PM

Cred ca e o idee foarte buna comparatia unui motor 2t cu unul similar 4t si daca ai posibilitatea fa un test de tractiune statica la acel OS 40 LA. Eu am testat un OS FS40 si trage static cam 2,15 kg. De turat nu se tureaza mai mult de 9500-10000 la sol, in aer cred ca mai creste ceva.
Ca diferente fata de 2t am observat pornire foarte usoara, un raspuns mai rapid la acceleratii, relanti mai mic si stabil (merge citeva minute la relanti si cind dai gaz urca instant in ture) si nu in ultimul rind un consum mai mic de combustibil ceea ce inseamna posibilitatea unui rezervor mai mic, cit despre intretinere nu e deloc mai dificil.

Aceasta postare a fost editata de dr.ace: 16 September 2008 - 08:31 PM

0

#3 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 16 September 2008 - 08:56 PM

4T .. sound .. combustibil scump cuplu mare si daca n-ai rabdare cu el iti mananca zilele

2t fara probleme cuplu mai mic combustibil mai ieftin.

Aia cu consuma mai putin.. e relativa.. La ce am avut io ca sa ma bucur de el trebuia sa ii dau 20% nitro.. altfel plangeam langa model.. si diferenta de consum se regasea in nitro . Adica ok.. rezervor mai mic dar te arde la buzunar. Oricum aia cu consumul e relativa io n-am simtit un consum mai mic si am avut 15 cc si 2t si 4T .. Ba chiar 2T-ul mi s-a parut ca consuma mai putin.. poate era doar o senzatie de a mea.. Dar la buzunar nu e nicio senzatie.. e o certitudine.. daca vrei sa scoti ceva din 4T.. tre nitro si combustibil de calitate.. altfel se incinge se opreste tuseste nu trage nu porneste...

Intretinerea e usoara.. din cand in cand verifici suruburile care au tendinta sa se desfaca la 4T din cauza vibratiilor si tot asa din cand in cand reglat supape . Operatia e simpla . Alt lucru enervant la 4T e ca tre stai cu turometru dupa tine si din cand in cand trebuie reglat . Foarte sensibil la schimbarile de temperatura si umiditate..mult mai sensibil decat 2T... cei care se pricep poate dau o explicatie. Eu doar am constant asta. La 2t am si uitat unde e jiclorul de reglaj

despre 2T ce sa zic. Pentru amatori ca marea noastra majoritate nu exista decat o singura marca OS. restu nu sunt motoare.. sunt batai de cap cu bani pierduti. Daca ai OS .. fie el LA FX AX nu ai niciun fel de probleme. Daca in combinatia magica adaugi Coolpower .. nu o sa se opreasca niciodata si o sa porneasca mereu la prima pala.


PS : Totusi as alege oricand un 4T .. sound-ul e incredibil. Merita toti nervii :D

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 16 September 2008 - 08:57 PM

DT
0

#4 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 September 2008 - 12:52 AM

Carburantul pe care il folosesc eu pare Ok:
http://www.wildcatfu...el_premiumx.htm
cu 15% nitro. Este adevarat ca OS-ul in 2T porneste imediat si ca nu am nici o problema.....dar tare imi face cu ochiul un 4T. Chiar sa-l iau numai pentru sunet?
0

#5 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2259
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 17 September 2008 - 03:13 AM

Vezi postareadr.ace, la Sep 16 2008, 09:30 PM, a spus:

Cred ca e o idee foarte buna comparatia unui motor 2t cu unul similar 4t si daca ai posibilitatea fa un test de tractiune statica la acel OS 40 LA. Eu am testat un OS FS40 si trage static cam 2,15 kg. De turat nu se tureaza mai mult de 9500-10000 la sol, in aer cred ca mai creste ceva.
Ca diferente fata de 2t am observat pornire foarte usoara, un raspuns mai rapid la acceleratii, relanti mai mic si stabil (merge citeva minute la relanti si cind dai gaz urca instant in ture) si nu in ultimul rind un consum mai mic de combustibil ceea ce inseamna posibilitatea unui rezervor mai mic, cit despre intretinere nu e deloc mai dificil.



Surprinzator ce spui tu. Am si eu un FS40 si e taman pe dos:

-trage 1,15 - 1,20 Kg cu elice 11x7, adica atat cat trage si batranul HB din 1974 de 3.5cc cu elice 9x5. Am incercat si alte elici si cel mai bine e cu tripala 10x6 sau cu bipala 11x7. Daca ii pun 11x5 trage static 2 kg dar nu mai obtin viteza suficienta pt zbor.
-se tureaza 8400rpm cu reglaj bogat si 8600rpm cu reglaj sarac (diferenta nu merita sa distrug motorul), nici vorba de 10.000 cat spui tu. Relanti: 2800 - 2900 rpm, idem ca PDP-ul de 6.5cc
-porneste usor dar trebuie invartit mai mult, obligatoriu cu demaror, la pala nu am nici o sansa
-nu urca instant in ture (nici nu ar avea cum, pt ca da o explozie la 2 ture, deci raspunsurile sunt de doua ori mai lente ca la 2T) dar se tureaza constant si frumos
-intr-adevar consuma putin, cat un 3.5cc in 2 T.

-sunetul face toti banii

Folosesc bujie originala OS Max F pt 4 timpi si carburant Tornado 10%

Eu l-am luat pentru o macheta de hidroavion dar nu am rezistat tentatiei de al baga la teste pe banc si pe un trainer.

Amendament, cel putin valabil la motorul meu: e foarte dependent de suprapresiune. Daca ii scot furtunul de la toba se tureaza haotic si se opreste, chiar si static la sol.

Amendament 2: Noile generatii de motoare in 4T OS Max sunt cu ungere sub presiune. Cauta si citeste pe net. Vechile generatii erau fie cu ungere din carburant, caz in care trebuia sa folosesti un combustibil cu mult ulei si sa mergi cu amestec bogat, fie anumite serii de FS20 si FS40 (nu FS40 Surpass) cu ungere prin baie si separator de stropi (oil retriver) cum e al meu. Dezavantajul este ca se poate monta doar cu cilindrul vertical, in sus sau in jos, nu culcat la 90 sau 45 de grade. Avantajul ar fi ca pot folosi combustibil de 2 T cu ulei mai putin.

Oricum, citeste despre noile modele. OS 56 FS-a este nou aparut, puternic, usor si cu ungere sub presiune printr-un sistem de canale ca la motoarele de automobil. Deocamdata e cu 100$ mai scump ca un FS48 si cu ~40$ mai scump ca un FS70 dar se va ieftini la un moment dat. Eu m-as opri la capacitatea asta. Motoarele mari in 4T au vibratii foarte mari si trebuie pufere de cauciuc la batiu si chiar si cu ele vibreaza tot modelul destul de tare.

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 17 September 2008 - 03:25 AM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#6 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 17 September 2008 - 08:11 AM

Vezi postareadan_mitea, la Sep 17 2008, 01:52 AM, a spus:

.....dar tare imi face cu ochiul un 4T. Chiar sa-l iau numai pentru sunet?

Dane!!!! Facem pariu ca iti iei pana la urma? :D Eu recunosc cu mana pe inima ca nu am rezistat tentatiei si am luat cateva chiar...dar nu am pornit nici unul!!!!! M-am luat dupa ZOD, sa imi iai Saito ca cica e bun si acum cand am vrut sa il vand la juma de pret a zis ca sunt motoare proaste si ca nici sa auda de asa ceva!!! :huh:
Cat despre comparatia ta cu motorul 2T fara toba si motorul 4T...e un pic fortata!!!...in ce configuratie zboara 2T-ul ala?...fara toba?....la 4T ii mai pui alta toba, in afara greutatii data de producator?
Subiecte similare mai vechi aici:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...3&hl=versus
si aici:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...0&hl=versus

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 17 September 2008 - 08:16 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#7 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 September 2008 - 01:08 PM

Acum imi dau seama cat de stupid suna. Nu am spus ca zbor motorul fara toba. Dar pur si simplu pe Tower se da greutatea lui fara toba. Atat si nimic mai mult. Normal ca la aceasta greutate se adauga toba.
Scuze pentru neclariate.
0

#8 Useril este offline   alexvid 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1494
  • Inregistrat: 30-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 September 2008 - 01:45 PM

chiar asa, nu te speria, ia-ti si tu un motor B)))))))

Aceasta postare a fost editata de alexvid: 17 September 2008 - 01:46 PM

0

#9 Useril este offline   Flyboy3D 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 113
  • Inregistrat: 13-February 08

Postat 17 September 2008 - 02:23 PM

Gata moderatorul a luat o decizie.
0

#10 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 September 2008 - 02:25 PM

Ala in 4t suna demential. Daca mi-as face un avion de "fitze", un scale, as alege un 4T, dar m-as opri aici. Pt. un 3d sau un acrobat probabil as merge pe 2t. E mai usor, mai puternic, mai ieftin, mai usor de intretinut si de pornit. Cuplul e mai mic decat la un 4t de aceeasi putere dar nu cu mult, iar consumul mai mare chiar nu e deranjant. Parerea mea!
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#11 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 September 2008 - 06:17 PM

Vezi postareaFlyboy3D, la Sep 17 2008, 03:23 PM, a spus:

Gata moderatorul a luat o decizie.


Care?
0

#12 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 17 September 2008 - 08:53 PM

ma bucur ca cele 4 motoare ale tale functioneaza bine, si imi pare rau ca am pierdut discutia stearsa dar totusi tind sa cred ca esti offtopic chiar daca vorbesti de motoare. Care e diferenta care ai observat-o tu intre 2T si 4T?

Personal sunt fan motoare 2T din urmatoarele considerente:
- mai putine piese in miscare
- maintenanta mai mica
- vibratii mai mici
- pret mai mic in raport cu calitatea
- faptul ca de la o anumita anvergura, consider ca un benzinar e mai optim [si economic], chiar daca pierd la greutate, putere si responsivitate.

Cat despre desfacerea suruburilor, tind sa cred ca nu tine de reglaj (poate doar la turatii joase dar nici asa), zi secretul tau care l-ai folosit impotriva desfacerii lor. Eu la suruburile de la chiuloasa, carter si carburator nu m-am incumetat niciodata sa pun loctite. Poate din prostie, poate din ignoranta (nu m-am interesat niciodata ce se intampla cu gelul ala la temperaturi mai mari) dar iti pot da un exemplu care si-a distrus filetul pe carter (se presupune) din cauza loctite-ului.

Numai bine,
Calin


0

#13 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 September 2008 - 09:02 PM

PS: Pe ce-as da banii fara sa ma uit ar fi Wankel-ul de la OS, asa , de fitza...si l-as monta si fara toba pe model.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#14 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2259
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 17 September 2008 - 10:37 PM

Uite aici, Wankel-ul lui Marinaru, dupa ce l-am demontat/montat impreuna ca sa ne satisfacem curiozitatea. Exista si poze cu ce se afla inauntru. Am auzit ca exista multe rebuturi la Wankel din cauza problemelor de etansare la segmentii sina si pe fetele rotorului, asta a fost un caz fericit care a functionat bine din prima. http://www.youtube.c...h?v=NS7xc7wkweI

Avantaje:
-Este in patru timpi;
-Nu vibreaza;
-Silentios (in film este fara toba si tot nu face mult zgomot);
-La 5cc are putere cat un 7.5cc in 2T (1.38 CP) ;
-Mai usor ca un 7.5cc in 2T.

Dezavantaje:
-PRETUL (peste 300 Euro);
-Accesoriile (bujia speciala OS Max RE costa 10 Euro si nu exista inlocuitor pt ea);
-Consumul: papa cat un 10cc in 2T. Mai exact in cele 2 minute cat tine filmul rade cam 80-90ml. Urmariti nivelul din rezervorul de 150ml.

Alaturi de motorul Star 14 (110cc, 14 cilindri in stea dubla, cel mai grozav sunet pe care l-am auzit vreodata) reprezinta culmea snobismului in materie de motoare.
"A must have", as zice.

Link pt Star 14. Dati boxele la maxim !!!
http://www.youtube.c...h?v=jAAjkcTqYCQ

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 17 September 2008 - 10:43 PM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#15 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2259
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 17 September 2008 - 11:05 PM

Inca un film cu un Wankel. Mai sugestiv.

http://www.youtube.com/watch?v=3LhmBdra1NE...feature=related


Asta a pus rezervor de 2 Litri :blink:

Se pare ca e mai zgomotos cu toba decat fara. E ca o cutie de rezonanta.
Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#16 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 18 September 2008 - 04:40 AM

Daca tot visam.....ce spuneti de:
http://www.rcvengine...odelengines.htm ?
0

#17 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 18 September 2008 - 11:50 AM

Vezi postareaERASER, la Sep 17 2008, 03:13 AM, a spus:

Amendament 2: Noile generatii de motoare in 4T OS Max sunt cu ungere sub presiune. Cauta si citeste pe net. Vechile generatii erau fie cu ungere din carburant, caz in care trebuia sa folosesti un combustibil cu mult ulei si sa mergi cu amestec bogat, fie anumite serii de FS20 si FS40 (nu FS40 Surpass) cu ungere prin baie si separator de stropi (oil retriver) cum e al meu. Dezavantajul este ca se poate monta doar cu cilindrul vertical, in sus sau in jos, nu culcat la 90 sau 45 de grade. Avantajul ar fi ca pot folosi combustibil de 2 T cu ulei mai putin.


Te rog.. poti sa detaliezi un pic... zici ca ungerea se face prin baie ?.. tu ai motor in 4T de modelism cu baie de ulei ? Plus ca am cautat pe net "oil retriver" si nu am gasit.. poti sa ne dai si noua sursa din care citezi ..

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 18 September 2008 - 12:02 PM

DT
0

#18 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2259
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 18 September 2008 - 12:44 PM

Am scris eu gresit. Corect e "oil retriever" = recuperator de ulei. Ideea generala este ca pe stutul de pe capacul din spate al motorului se monteaza aceasta capsula mica (seamana cu un filtru de combustibil mic) care are inauntru un labirint si o sita. Uleiul din combustibil care trece pe langa piston si ajunge in carter nu mai este expulzat prin stut ca la alte motoare, acolo este un separator de stropi ca la motoarele de Oltcit sau Citroen 2CV. Dupa ce s-a facut o oarecare concentratie de ulei in carter poti sa mergi cu combustibil normal (15% ulei in loc de 18-20%). O parte mica a uleiului va fi pierduta prin neetanseitati, in procesul de ungere, dar va fi inlocuita cu uleiul care vine din combustibil si scapa pe langa piston. Chiar daca in timpul zborului uleiul "se baltacaie" el nu este pierdut prin stut datorita separatorului. Doar static se poate pierde daca motorul nu e pozitionat corect.
Este vorba de un motor OS Max FS40 din 1987. Vizual se deosebeste de seria Surpass prin lipsa protuberantelor de pe capacul de la culbutori si scrisul "OS FS40" cu litere italice ondulate. Pistonul, segmentul, cilindrul si rulmentul din fata sunt identice cu cele de la Surpass, restul pieselor difera. Mai gasesti second-hand pe Ebay la preturi de 60 - 80 Euro.

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 18 September 2008 - 12:55 PM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#19 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 18 September 2008 - 12:47 PM

io am 4t pe showtime OS de 20....merge impecabil, nu am avut probleme niciodata, doar o singura data mi-a murit in hover dar era deabea cu rodaju facut.Acum nu moare nici o data. CU APC merge superb.Am sa ii bag 20% nitro sa vaz cum ie...Cat despre intretinere, combustibil scump si alte rahaturi nu am acut probleme...Suruburile se desfac daca nu le strangi calumea si daca nu le pui loctait antivibratii...De pufere nici nu se pune problema la al meu, nu vibreaza foarte tare (mai tare ca 2t dar nu cine stie ce)...Mie imi place (mai ales zgomotu)
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#20 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 18 September 2008 - 02:47 PM

Vezi postareaERASER, la Sep 18 2008, 12:44 PM, a spus:

Am scris eu gresit. Corect e "oil retriever" = recuperator de ulei. Ideea generala este ca pe stutul de pe capacul din spate al motorului se monteaza aceasta capsula mica (seamana cu un filtru de combustibil mic) care are inauntru un labirint si o sita. Uleiul din combustibil care trece pe langa piston si ajunge in carter nu mai este expulzat prin stut ca la alte motoare, acolo este un separator de stropi ca la motoarele de Oltcit sau Citroen 2CV. Dupa ce s-a facut o oarecare concentratie de ulei in carter poti sa mergi cu combustibil normal (15% ulei in loc de 18-20%). O parte mica a uleiului va fi pierduta prin neetanseitati, in procesul de ungere, dar va fi inlocuita cu uleiul care vine din combustibil si scapa pe langa piston. Chiar daca in timpul zborului uleiul "se baltacaie" el nu este pierdut prin stut datorita separatorului. Doar static se poate pierde daca motorul nu e pozitionat corect.
Este vorba de un motor OS Max FS40 din 1987. Vizual se deosebeste de seria Surpass prin lipsa protuberantelor de pe capacul de la culbutori si scrisul "OS FS40" cu litere italice ondulate. Pistonul, segmentul, cilindrul si rulmentul din fata sunt identice cu cele de la Surpass, restul pieselor difera. Mai gasesti second-hand pe Ebay la preturi de 60 - 80 Euro.


Nu vreau sa fiu sacaitor.. un motor din 87 .. adica de acum 21 de ani e un motor nou ? care are chestia asta de care zici tu ?

Poti totusi sa imi dai si mie un link cu asta.. sa aprofundez un pic.

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 18 September 2008 - 02:48 PM

DT
0

#21 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2259
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 18 September 2008 - 03:30 PM

Nou = nefolosit

Anul fabricatiei nu are importanta. Pe trainer zburam cu un PDP din seria '80 - '83 care a trecut la colectie deoarece este prea rar ca sa-l dau de pamant cum am facut cu fratele geaman la RR 2007. Acum la trecut la un HB clasic din 1974. Merge brici ! Pe Extra o sa pun un PDP cu pompa tot din seria 1980 - 1983. In varianta in care il am eu bate la cur orice motor de 10cc cu exceptia lui Webra Race (care facea legea cand regulamentul F3A admitea doar motoare de 10cc) si caruia daca ii pui rezonatorul original ajunge la 2.21CP fata de 2.17CP cat scoate PDP-ul cu toba obisnuita. Spre comparatie, OS Max FX 61 nou pe care ma straduiesc sa-l vand de 2 luni are doar 1.95CP, si asta abia dupa mai bine de 15 ani de evolutie. Ca o paranteza, am doua masini de epoca din 1965 si 1967 cu motoare de 1100cc, care scot 74CP si respectiv 67CP in varianta de strada, preparate ajung la 109CP. Abia in ultimii ani a inceput sa ajunga si restul lumii la performantele astea dar domeniul se bucura de un interes mai larg. Daca nu crezi, ask Lucian (Picco2). Daca te intereseaza subiectul poti muta fragmenul in alt topic...

Dar sa revenim la 4T...

Ceva informatii gasesti pe RC Universe. Alaturi de FS20, face parte din a doua serie de motoare 4T produse de OS Max. Acum sunt in productie seriile 3 si 4 nou aparuta. Nu s-au facut multe, erau extrem de scumpe si destul de nefiabile si din aceste motive nici cererea nu era prea mare.
Tot ce pot sa fac e sa atasez o poza cu al meu.


Fisier atasat  FS40.jpg (145.36K)
Number of downloads: 541
Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#22 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 18 September 2008 - 03:45 PM

M-ai inteles gresit.. Io citisem in postul tau ca motoarele noi au sistemul ala cu uleiul de care vorbesti.. dupa care brusc ai bagat despre motorul ala.. io intelegand ca motorul asta e nou (modelul...)

Deci.. sistemul asta e la motoarele noi sau vechi ?

Plus ca zici ca se foloseste mai putin ulei.. ma uit la OS la specificatii si zic 18% ... ma uit la Saito pe site si recomanda 20 % ...


Poti sa ma lamuresti te rog .. ca nu inteleg.
DT
0

#23 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2259
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 18 September 2008 - 03:54 PM

Pai sa lamurim:

Motoarele OS Max noi, seria a IV-a sunt cu ungere sub presiune. Ulei cat la 2T si fara rasuflatoare in spate. Par ideale, deocamdata cu 20-30% mai scumpe ca seria a III-a.

Motoarele OS Max seria a III-a, de care aveti mai toti, Saito si cred ca si Yamada, sunt cu ungere prin "baltacaire" de la uleiul din combustibil. Trebuie mai mult ulei in combustibil si mai mult nitro (15-30%) ca altfel "se stinge" bujia de la prea mult ulei, mai ales la relanti.

Motoarele OS Max mai vechi, seria a III-a sunt tot cu ungere prin "baltacaire" dar retin uleiul in carter si de acolo pleaca prin canalute la melc si la culbutori. Merg cu combustibil de 2T cu 5 - 15 % nitro.


Eu recomand seria noua, a IV-a.
Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#24 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 18 September 2008 - 04:02 PM

Vezi postareaERASER, la Sep 18 2008, 03:54 PM, a spus:

Pai sa lamurim:

Motoarele OS Max noi, seria a IV-a sunt cu ungere sub presiune. Ulei cat la 2T si fara rasuflatoare in spate. Par ideale, deocamdata cu 20-30% mai scumpe ca seria a III-a.

Motoarele OS Max seria a III-a, de care aveti mai toti, Saito si cred ca si Yamada, sunt cu ungere prin "baltacaire" de la uleiul din combustibil. Trebuie mai mult ulei in combustibil si mai mult nitro (15-30%) ca altfel "se stinge" bujia de la prea mult ulei, mai ales la relanti.

Motoarele OS Max mai vechi, seria a III-a sunt tot cu ungere prin "baltacaire" dar retin uleiul in carter si de acolo pleaca prin canalute la melc si la culbutori. Merg cu combustibil de 2T cu 5 - 15 % nitro.


Eu recomand seria noua, a IV-a.


Care sunt seria IV ? ca nu gasesc pe net. Poti sa ne dai un link ?
DT
0

#25 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2259
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 18 September 2008 - 04:11 PM

A pus si Dan Mitea la inceput. FS56-A si FS81-A.

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXRUF7&P=0

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXSZW5&P=0


Textul despre cum functioneaza ungerea:

A newly designed lubrication system eliminates the need for crankcase ventilation.
Since the new design doesn’t have a crankcase vent, what happens to all the oil that accumulates in the engine? Let’s follow it as it makes its way out of the engine.
1. First the oil is pushed into the center of the hollow crankshaft helped along by the pressure of the piston on the down stroke during the power stroke and the intake stroke. It then exits the crankshaft through a hole located in front of the rear crankshaft bearing and just behind the camshaft gears.
2. Oil exits through this hole and lubes the cam gears.
After lubricating the camshaft gears and the crankshaft bearings, the oil continues up the pushrod tubes into the valve gallery. In the gallery, the oil lubricates the lifters and the valves.
3. Oil exits the Valve Gallery through this hole
This is where the magic takes place. The oil is drawn into a small hole that exits into the space behind the intake valve.
Oil enters the combustion chamber when the intake valve opens
4. On the next intake stroke, the oil is drawn into the combustion chamber along with the fresh air and fuel charge. Pretty neat! Not only is the oil “recycled” until it is burned, but it is pumped along through the camshaft gears, and into the valve gallery to provide improved lubrication to these normally oil starved areas.
Way to go OS Engines! Look for this new technology to appear in many of their new four stroke offerings.

Articolul cu poze

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 18 September 2008 - 04:16 PM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#26 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 18 September 2008 - 05:35 PM

Da acum am vazut.. eram derutat ca nu scrie nicaieri ca sunt seria IV .. si nu scrie nicaieri ca merge cu mai putin ulei.. de descriere tot 18% spune.

Deci pe scurt in loc sa scuipe uleiul din carter afara il urca sus la supape , si dupa aia in apoi in camera de ardere . Got'it !
DT
0

#27 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 19 September 2008 - 03:26 AM

Vreau sa va prezint o bizarerie de motor in 4T zburata la Fun Flay-ul clubului de un mosulica. Modelul este de ...asa spunea proprietarul....30 de ani. Iar motorul tot o piesa de muzeu. Se descurcau destul de bine. Oricum au plecat intregi acasa.
Ciudatenia este ca motorul nu are supape clasice. In chiulasa are un cilindru cu gaura in ax si gaurele pe laterale. Acesta este paralel cu axul motorului si antrenat de un ax cu doua trepte conice pentru a aduce miscarea si a-i reduce turatia la 1/2. Este interesant dar nu vad cum poate asigura etansarea cilindrului.
Ati mai intalnit asa ceva?

Fisiere atasate


0

#28 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 September 2008 - 06:49 AM

Vezi postareadan_mitea, la Sep 19 2008, 04:26 AM, a spus:

Vreau sa va prezint o bizarerie de motor in 4T zburata la Fun Flay-ul clubului de un mosulica. Modelul este de ...asa spunea proprietarul....30 de ani. Iar motorul tot o piesa de muzeu. Se descurcau destul de bine. Oricum au plecat intregi acasa.
Ciudatenia este ca motorul nu are supape clasice. In chiulasa are un cilindru cu gaura in ax si gaurele pe laterale. Acesta este paralel cu axul motorului si antrenat de un ax cu doua trepte conice pentru a aduce miscarea si a-i reduce turatia la 1/2. Este interesant dar nu vad cum poate asigura etansarea cilindrului.
Ati mai intalnit asa ceva?


Da, se numeste supapa rotativa. S-au facut experimente si pe motoare auto cu tipul asta de supapa pt. ca asigura un coeficient de umplere al cilindrului mai bun decat supapele clasice. Din pacate, datorita diferentelor mari de temperatura dintre aerul aspirat si gazele de evacuare, fiabilitatea si etansarea lasa de doritiar asigurarea ungerii e un cosmar, asa ca se prefera inca sistemul multisupapa (4,5,6 supape pe cilindru). La motoarele pe metanol nu e o problema asa mare pt. ca temperatura gazelor de evacuare e mai mica decat la benzina iar etansarea e realizata de uleiul din amestec.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#29 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2259
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 19 September 2008 - 11:02 AM

Vezi postareadan_mitea, la Sep 19 2008, 04:26 AM, a spus:

Vreau sa va prezint o bizarerie de motor in 4T zburata la Fun Flay-ul clubului de un mosulica. Modelul este de ...asa spunea proprietarul....30 de ani. Iar motorul tot o piesa de muzeu. Se descurcau destul de bine. Oricum au plecat intregi acasa.
Ciudatenia este ca motorul nu are supape clasice. In chiulasa are un cilindru cu gaura in ax si gaurele pe laterale. Acesta este paralel cu axul motorului si antrenat de un ax cu doua trepte conice pentru a aduce miscarea si a-i reduce turatia la 1/2. Este interesant dar nu vad cum poate asigura etansarea cilindrului.
Ati mai intalnit asa ceva?



Da!

Motorul este un Hirtenberger austriac. Anii '70. Sa vad daca pot gasi niste poze pe net, acuma repede.

Fisier atasat  HP1.jpg (2.69K)
Number of downloads: 39 Fisier atasat  HP2.jpg (20.51K)
Number of downloads: 394

Poze de pe Ebay cu unul mic de 3.5cc. Cel mai cunoscut e cel de 10cc cum cred ca avea si mosulica din Canada.

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 19 September 2008 - 11:03 AM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro