dr.ace, la Sep 16 2008, 09:30 PM, a spus:
Cred ca e o idee foarte buna comparatia unui motor 2t cu unul similar 4t si daca ai posibilitatea fa un test de tractiune statica la acel OS 40 LA. Eu am testat un OS FS40 si trage static cam 2,15 kg. De turat nu se tureaza mai mult de 9500-10000 la sol, in aer cred ca mai creste ceva.
Ca diferente fata de 2t am observat pornire foarte usoara, un raspuns mai rapid la acceleratii, relanti mai mic si stabil (merge citeva minute la relanti si cind dai gaz urca instant in ture) si nu in ultimul rind un consum mai mic de combustibil ceea ce inseamna posibilitatea unui rezervor mai mic, cit despre intretinere nu e deloc mai dificil.
Surprinzator ce spui tu. Am si eu un FS40 si e taman pe dos:
-trage 1,15 - 1,20 Kg cu elice 11x7, adica atat cat trage si batranul HB din 1974 de 3.5cc cu elice 9x5. Am incercat si alte elici si cel mai bine e cu tripala 10x6 sau cu bipala 11x7. Daca ii pun 11x5 trage static 2 kg dar nu mai obtin viteza suficienta pt zbor.
-se tureaza 8400rpm cu reglaj bogat si 8600rpm cu reglaj sarac (diferenta nu merita sa distrug motorul), nici vorba de 10.000 cat spui tu. Relanti: 2800 - 2900 rpm, idem ca PDP-ul de 6.5cc
-porneste usor dar trebuie invartit mai mult, obligatoriu cu demaror, la pala nu am nici o sansa
-nu urca instant in ture (nici nu ar avea cum, pt ca da o explozie la 2 ture, deci raspunsurile sunt de doua ori mai lente ca la 2T) dar se tureaza constant si frumos
-intr-adevar consuma putin, cat un 3.5cc in 2 T.
-sunetul face toti banii
Folosesc bujie originala OS Max F pt 4 timpi si carburant Tornado 10%
Eu l-am luat pentru o macheta de hidroavion dar nu am rezistat tentatiei de al baga la teste pe banc si pe un trainer.
Amendament, cel putin valabil la motorul meu: e foarte dependent de suprapresiune. Daca ii scot furtunul de la toba se tureaza haotic si se opreste, chiar si static la sol.
Amendament 2: Noile generatii de motoare in 4T OS Max sunt cu ungere sub presiune. Cauta si citeste pe net. Vechile generatii erau fie cu ungere din carburant, caz in care trebuia sa folosesti un combustibil cu mult ulei si sa mergi cu amestec bogat, fie anumite serii de FS20 si FS40 (nu FS40 Surpass) cu ungere prin baie si separator de stropi (oil retriver) cum e al meu. Dezavantajul este ca se poate monta doar cu cilindrul vertical, in sus sau in jos, nu culcat la 90 sau 45 de grade. Avantajul ar fi ca pot folosi combustibil de 2 T cu ulei mai putin.
Oricum, citeste despre noile modele. OS 56 FS-a este nou aparut, puternic, usor si cu ungere sub presiune printr-un sistem de canale ca la motoarele de automobil. Deocamdata e cu 100$ mai scump ca un FS48 si cu ~40$ mai scump ca un FS70 dar se va ieftini la un moment dat. Eu m-as opri la capacitatea asta. Motoarele mari in 4T au vibratii foarte mari si trebuie pufere de cauciuc la batiu si chiar si cu ele vibreaza tot modelul destul de tare.
Aceasta postare a fost editata de ERASER: 17 September 2008 - 03:25 AM