Modelism - RHC Forum: TRIMARE MODEL la Primul ZBOR - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

TRIMARE MODEL la Primul ZBOR

#1 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 16 September 2008 - 02:55 PM

Am deschis al topic pentru ca am nedumeriri.
Pentru cei cu multa experienta, cand ati construit sau asamblat
un model ca la carte ( CG , distante egale , etc ) la primul zbor
au trebuit trimari fine sau ati ajuns cu ele la maxim.
Daca s-a ajuns cu suprafete de control miscate mult de la pozitia
aparent normala static unde era buba.

Pt. profundor pui greutati pe bot sau pe coada cu o limita ( nu tone caci
devine prea greu si depasim greutatea alara) dar pentru eleroane :
- Influenteaza inclinatia mtorului spre dreapta cu "X" grade ?

Dar pozitia chiar in spatele motorului a rezervorului de 340 ml
cand il umpli nu il pune in bot destul de violent ?

Toate astea sunt in cazul fostului Pink Lady
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#2 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2259
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 16 September 2008 - 04:40 PM

Am avut un singur model care a zburat impecabil de prima data si spre surprinderea mea nu a necesitat absolut nici o trimare.
De obicei, sunt necesare trimari fine. La un singur model supramotorizat a trebuit sa concep un mixaj throttle-aileron ca sa compensez cuplul. Unghiurile de montare a motorului chiar daca sunt gresite au nevoie de corectii subtile, fie din mixaje, fie mecanic prin adaugare de saibe sau piliri ale batiului.

Personal prefer sa decolez cu un model greu de bot. Sta mai bine pe vant si e mai stabil. Corectia data pe profundor pentru un rezervor de 340ml, plin/gol este de MAXIMUM 1 mm. Nici nu umblu la trimmer, pur si simplu "am mana mai grea" la inceputul zborului. Trebuie sa te obisnuiesti si "sa simti avionul". Atunci nu o sa te mai gandesti la amanuntele astea, faci totul natural.

Se poate ca un model sa aiba o aripa mai grea si atunci se compenseaza cu 1 - 5 g de Pb lipite discret la capatul aripii. Mai grav este cand modelul are geometria gresita, ampenajul orizontal sta stramb privit de sus sau nu sunt unghiuri de 90 de grade sau ai ampenajul torsionat. In cazul asta, faci un semn pe tocul usii, dai de cateva ori cu capul pana iti bat vecinii in calorifer apoi dezmembrezi modelul (cat mai chirurgical cu putinta) si il corectezi.
Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#3 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 16 September 2008 - 05:02 PM

am avut quest....de la jamara
pentru centraj i-am pus 250-300 g de plumb in bot ca sa zboare bine,dar in schimb nu vroia sa decoleze era chinul de pe lume.dupa ce decola zbura ok,dar asta se intampla foarte rar. in afara de plumbi ,avea niste torsiuni la ampenaje de se vedeau cu ochiul liber.deci varza.noroc ca l-am rupt ca-l uram deja.
am trecut la o funtana x90 de la hangar 9.
nici urma de torsiuni ,nici un g de plumb s-a centrat automat ,supramotorizat fata de ce dau ei in carte ,toate trimurile pe zero ,zboara impecabil de vreo 2-3 ani...rezervorul e pus cum dau ei in manual motorul la fel.
la pink lady in cauza : sigur nu era corect centrat,si sigur era greu....ceea ce cere resursa mai mare in zbor,daca nu o are "il pune in bot" cum spui tu,adica se angajeaza in limita de viteza.

si inca ceva despre trimaje: sunt absolut convins ca iti dai seama ca trimajele au efect asupra zborului in functie de viteza aerului,deci efectul lor creste odata cu viteza modelului,si atunci devine evident ca ele trebuie sa fie cat mai mici ,daca se poate deloc.
problema sta in centraj,balans stanga-dreapta si foarte important la modelele mai rele in functia expo!!
o sa razi daca o sa vezi un model sa zicem perfect ,zburat de acelasi pilot cu aceleasi curse la suprafete cu expo si fara.zici ca este alt avion.
influenteaza si inclinarea motorului.asta se practica ca sa "anulezi" trimajele pe eleron profundor si directie pentru ca dupa cum stii,motorul da un moment de resturnare pe axa de ruliu si unul pe axa de tangaj.cu alte cuvinte daca montezi un motor fix drept pe panoul de foc in zbor modelul o sa tinda sa o ia in sus si in stanga.problema asta poate fi rezolvata prin trimaje despre care am spus mai sus ca sunt dependente de viteza asa ca nu rezolvi mare lucru.la un polistiren usor e ok ,la un acrobat mare nu mai merge cu trimaje.asa ca motorul trebuie montat in general cateva grade in jos si spre dreapta.
daca mai ai neclaritati....
flying is my life...
0

#4 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 September 2008 - 05:21 PM

Un Piper cub de la Jamara: Ampenaj orizontal torsionat, semiaripa stanga fata de semiaripa dreapta era decalata cu 3mm (si asta din incastrare!) deci a necesitat pila, aripile putin torsionate. Pana l-am trimat, zbura ca porcu', noroc ca l-a trimat un coleg de-al meu de tot!
Un Tango de la Hangar 9: ARF in adevaratul sens al cuvantului! Aripa vine dintr-o bucata, ampenajele se prind cu doua suruburi, manual de asamblare corespunzator. Singura lipitura ce a trebuit sa fie facuta a fost la parbriz. Atat! A zburat ata din prima, cu trimerele pe 0. Cam asta e diferenta intre Made in China pt UE si Made in China pt US.

Aceasta postare a fost editata de MLGore: 16 September 2008 - 05:22 PM

Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#5 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 September 2008 - 05:41 PM

Eu am avut noroc, la primele modele, prietenii care aveau mult mai multa experienta decat mine, mi-au verificat centrajele si au facut primul zbor+trimajele de rigoare.
In niciun caz nu duci trimul la maxim la vreo sdc, asta inseamna ceva buba mare rau. Realdesign, scuza-ma, cred ca sari peste un detaliu al centrajului pe care nu l-ai facut corect...acu nu mai conteaza, dar la urmatoarele modele e pacat, macar spune-mi daca vrei sa dai in continuare 10000 E pe luna, ca ma fac si eu importator de modele :)

Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 16 September 2008 - 05:42 PM

Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#6 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 16 September 2008 - 06:58 PM

Vezi postareaMLGore, la Sep 16 2008, 06:21 PM, a spus:

Cam asta e diferenta intre Made in China pt UE si Made in China pt US.


Intr-adevar calitatea produselor pentru europa sunt B iar pt usa A. Dar asta nu e vina chinezilor ce a europenilor care au taxe si accize exorbitante tocmai pentru a opri inuntatia pietei cu produse din china. USA nu are aceste taxe si de aceea se gasesc acolo produse aparent similare (dar mai bune) ca pe piata din EU, la un sfert din pretul de aici!

Exemplu: servo Hitec 5955: EU:90 EUR, US: 60$... faceti voi calculele.


0

#7 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 16 September 2008 - 07:07 PM

Centrajul l-am facut ca in manual.
De torsionat nu era deloc.
L-am echilibrat pe piesa din poza si statea ca in balansoar - perfect -
cu CG in limita indicata in prospect.
Cifra de 10.000 vad ca ai retinut, si este bine.
Dar ai retinut si ce alte probleme am dezbatut ?
Uite acum am primit raspunsuri de genul -
daca cumperi chinezarii la ce te astepti,
asta este diferenta intre ceva de 200 Eu si altceva de 500 eu
si tot asa, si oamenii au dreptate ( Pana si Florin 100% s-a plans ca trebuie sa decupeze conul
de aluminiu la ShowTime-ul sau )
La vremea respectiva atrageam atentia asupra faptului ca se vand articole
de modelism fara ca vanzatorul sa aiba prea multe informatii asupra lor, ci
doar dupa pret - au greseli de proiect nu au ? nu conteaza pentru ca produsul nu mai poate avea garantie
dupa primul crash ( am mai spus ca eu la mine la firma cand apare ceva nou pe piata intai le testez de sar fulgii din ele).
Dar sa revenim .
Pana acum doua bile negre la F3A Jamara ( avioane asa cum a spus ZOD care ar trebui sa deseneze pe cer ) :
QUEST
PINK LADY
mai ramane LEO si SWALLOW
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#8 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 16 September 2008 - 07:15 PM

am avut cel putin 5 modele de la Jamara, niciunu nu mi-a placut cum zboara. Am avut o tona de alte acareturi de la jamara, toate de calitate nula... da sunt ieftine, ar ezita unu sa se amageasca...


0

#9 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 September 2008 - 07:22 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Sep 16 2008, 08:07 PM, a spus:

1.Cifra de 10.000 vad ca ai retinut, si este bine.
Dar ai retinut si ce alte probleme am dezbatut ?

2.La vremea respectiva atrageam atentia asupra faptului ca se vand articole
de modelism fara ca vanzatorul sa aiba prea multe informatii asupra lor, ci
doar dupa pret - au greseli de proiect nu au ? nu conteaza pentru ca produsul nu mai poate avea garantie
dupa primul crash ( am mai spus ca eu la mine la firma cand apare ceva nou pe piata intai le testez de sar fulgii din ele).


3.Pana acum doua bile negre la F3A Jamara ( avioane asa cum a spus ZOD care ar trebui sa deseneze pe cer ) :
QUEST
PINK LADY
mai ramane LEO si SWALLOW

1.Da, am retinut 12 (doispe) cessne.
2.Se cumpara. E o diferenta de nuanta.
3.Leo am eu si l-am dat la retusat inainte sa-l "imbrac". O sa va tin la curent cand l-oi zbura.
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#10 Useril este offline   Rontaila 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 324
  • Inregistrat: 29-May 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI /BERCENI
  • Interests:Tot ce zboara cu motor sau se scufunda in mare

Postat 16 September 2008 - 07:39 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Sep 16 2008, 08:07 PM, a spus:

Centrajul l-am facut ca in manual.
De torsionat nu era deloc.
L-am echilibrat pe piesa din poza si statea ca in balansoar - perfect -
cu CG in limita indicata in prospect.
Cifra de 10.000 vad ca ai retinut, si este bine.
Dar ai retinut si ce alte probleme am dezbatut ?
Uite acum am primit raspunsuri de genul -
daca cumperi chinezarii la ce te astepti,
asta este diferenta intre ceva de 200 Eu si altceva de 500 eu
si tot asa, si oamenii au dreptate ( Pana si Florin 100% s-a plans ca trebuie sa decupeze conul
de aluminiu la ShowTime-ul sau )
La vremea respectiva atrageam atentia asupra faptului ca se vand articole
de modelism fara ca vanzatorul sa aiba prea multe informatii asupra lor, ci
doar dupa pret - au greseli de proiect nu au ? nu conteaza pentru ca produsul nu mai poate avea garantie
dupa primul crash ( am mai spus ca eu la mine la firma cand apare ceva nou pe piata intai le testez de sar fulgii din ele).
Dar sa revenim .
Pana acum doua bile negre la F3A Jamara ( avioane asa cum a spus ZOD care ar trebui sa deseneze pe cer ) :
QUEST
PINK LADY
mai ramane LEO si SWALLOW

Poate sunt putin pe linga subiect ,dar am vazut la fata locului primul zbor al lui PINK si stii si tu foparte bine ca era dezechilibrat si transversal si longitudinal ,adunat la asta o mai mica experienta cu zborul unui avion termic a avut un rezultat nesatisfacator. Avionul este reparabil ,nu-l arunca .
Dupa experienta asta eu unul as incerca un alt model de avion (mai stabil si mai previzibil ) pe care l-au mai zburat si altii , de exemplu Tango, care este cu aripa parasol (mai stabil) ,fara diedru la aripa (face si acrobatie bine) si este un produs de calitate , MLGore poate sa confirme ,este la al doilea Tango . Un avion cu aripa joasa la inceput ingreuneaza procesul de invatare .

Bafta si nu fii dezamagit ( a fost doar o lectie mai scumpa )
Primul sosit ,ultimul plecat..
0

#11 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 16 September 2008 - 07:47 PM

Citeaza

Pana acum doua bile negre la F3A Jamara ( avioane asa cum a spus ZOD care ar trebui sa deseneze pe cer ) :
QUEST
PINK LADY
mai ramane LEO si SWALLOW

eu am mai avut si o cessna....jale mare.
sper ca nu te gandesti sa mai cumperi ceva de acolo.in afara de asta tind sa cred (no offence) ca experienta ta de zbor este mica inca.
ti-am mai scris eu undeva....trainer!!
flying is my life...
0

#12 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 16 September 2008 - 08:11 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Sep 16 2008, 08:07 PM, a spus:

Centrajul l-am facut ca in manual.
De torsionat nu era deloc.
L-am echilibrat pe piesa din poza si statea ca in balansoar - perfect -
cu CG in limita indicata in prospect.
Cifra de 10.000 vad ca ai retinut, si este bine.
Dar ai retinut si ce alte probleme am dezbatut ?
Uite acum am primit raspunsuri de genul -
daca cumperi chinezarii la ce te astepti,
asta este diferenta intre ceva de 200 Eu si altceva de 500 eu
si tot asa, si oamenii au dreptate ( Pana si Florin 100% s-a plans ca trebuie sa decupeze conul
de aluminiu la ShowTime-ul sau )
La vremea respectiva atrageam atentia asupra faptului ca se vand articole
de modelism fara ca vanzatorul sa aiba prea multe informatii asupra lor, ci
doar dupa pret - au greseli de proiect nu au ? nu conteaza pentru ca produsul nu mai poate avea garantie
dupa primul crash ( am mai spus ca eu la mine la firma cand apare ceva nou pe piata intai le testez de sar fulgii din ele).
Dar sa revenim .
Pana acum doua bile negre la F3A Jamara ( avioane asa cum a spus ZOD care ar trebui sa deseneze pe cer ) :
QUEST
PINK LADY
mai ramane LEO si SWALLOW


Abia astept parerea ta despre LEO si Swallow .. alte modele stralucite. Pe unu dintre ele am avut ocazia sa il zbor.. trist.. foarte trist.. Ca sa caracterizez intr-un cuvant..."Caramida"
DT
0

#13 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 September 2008 - 09:33 PM

Rontaila, ai mare dreptate. Eu inainte de Tango am avut un Do-It facut de mine. A fost OK, dar nu reuseam sa fac manevre corecte, nici macar viraje. Do-It-ul l-am rupt in acelas fel ca primul Tango: am ramas fara receptie. (cred ca e cosmarul meu 3 avioane rupte din cauza de bruiaje sau semnal ). Nu mai mi-am luat avion cu aripa jos ci am ales acest Tango care face trecerea de la trainer la acrobat (sau 3D). Mentionez ca zbor din Decembrie 2007 (am inceput cu o Formosa electrica care ajunsese jumate lipici in numai 2 luni), iar practica de termice mi-am facut-o pe un trainer 46 de la Jamara (pe care l-am rupt de 1 mai la arad dupa ce montasem pe el receptorul cu care am rupt Do-It-ul :huh: ).
Deci, Real Design, daca nu te-ai mai dat cu termice, nu stapanesti bine notiunile de aerodinamica necesare pt. a intelege cum zboara un avion, pune-te cu burta pe carte si ia-ti un trainer (nu neaparat Jamara, vezi ca si Hangar 9, si Graupner, etc au trainer-e) si incepe usurel.... Un crash nu e mare lucru, dar la termice poate fi fatal si aici nu ma refer la avion....
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#14 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 17 September 2008 - 04:48 AM

EU am vazut cum s-a rupt un Tango in august sau sept pe Chitila
chiar pe decolare.
Gurile rele comentau in spate ca nu ar fi fost chiar bruiaj, ca sa vazut
miscarea de balans stanga/dreapta si intrarea pe o parte in bot si aripa
ca si cum pilotul s-ar fi precipitat in comenzi. Adevarul ca decolarea a fost
foarte lunga si pilotul l-a ridicat chiar la capatul pistei aproape sa intre in iarba
ca si cum nu ar fi apucat sa ia viteza maxima si ar fi fost in limita.
Stricaciunile au fost maxime si nu se mai putea repara.
Tot atunci am vazut cum venea l-a aterizare, destul de greu :
- ba nu ajungea pe pista si se oprea in balarii ( cam brutal )
- ba venea pe pista si topaia in toate partile,
deci clar daca nu ai mana si ochi ca sa vezi atitudinea avionului poti sa incerci
orice model ca tot prost iese.
Repet , eu am nevoie de un acrobat si nu renunt la idee dar sa fie de calitate.
Nimeni pe acest forum unde ar trebui sa ne ajutam cu informatii cel putin,
nu spune clar :

frate eu merg mereu pe campurile de zbor, eu merg la toate intalnirile
de la Rapa , .. etc , etc si pot sa spun clar ca :

Modelele X, Y, zi Z cu motorizarile a,b, si c din vazute si spuse de proprietari
sunt foarte bune din prima clipa.

Ex. Funtana 50 si Showtime 50 ( de la hangar 9 ) difera intre ele foarte mult la greutate
( Funtana mult mai usor )

Acum va las cu bine caci ma pregatesc sa plec la Viena ( la 8,30 ) pentru o operatie de
hernie de disc Cervicala. ( sa speram ca ma voi mai putea uita in sus pe cer ... )

Zboruri placute si aterizari line ! nu caramizi.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#15 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 17 September 2008 - 07:17 AM

realdesign....

Tu vrei o reteta de succes ... dar nu asculti de ce zic oamenii astia pe forum... am observat asta fara sa te superi...

uite :

http://www.youtube.c...h?v=3xm0jY5NT3g

asta a fost avionul meu. Funtana S40 (acum ii zice X50 si are alta schema de culori dar e acelasi avion)

Motor Thunder Tiger de 15 cc in 4T elice 15x4 w de la APC

Servouri am avut ceva de la graupner cu pinioane de metal.. nu mai stiu exact ce dar stiu ca aveau 5 kg la 4.8 v . Aveam totusi 5 celule de 1300 mah NiCD la receptie..

combustibil in mod normal Coolpower 20/20 de heli in film am folosit cu 30%

Zburam fara capota ca sa fie mai usor avionu si sa se raceasca motorul ala mai bine.

Nu avea niciun gram de plumb si rezervorul era pus foarte in fata. Niciodata nu am simtiti diferenta intre rezervorul gol si plin..

Ce am schimbat la el.. sunt furculitele de la comenzi care sunt firave .


N-am avut glow onboard .

E ok reteta ? Iti place filmul ?
DT
0

#16 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 17 September 2008 - 08:03 AM

Mai intai de toate sa te intorci sanatos de acolo, ca asta e cel mai important!!!
Parerea mea e ca motorizarea ta de pe model etse mai mult decat OK, nu asta e motivul pentru care ai avut necazul. Nu o sa comentez acum calitatea modelului pentru ca nu am vazut decat pozele de la tine cu el si atat; am avut si eu Swallow-uri si pot sa recunosc cu mana pe inima ca nu s-au rupt din cauza producatorului ci din cauza boului dintre urechi. In definitiv, greu gasim un model care sa moara de batranete si putini sunt cei care pot sa mearga pana acolo...zic si eu. Pe de alta parte, poate ca la un al doilea pink Lady ai putea deja sa profiti de experienta primului si sa-l faci sa mearga ok. Nu cred ca modelul asta nu poate fi facut sa zboare exemplar, poate doar cere mai multa atentie.
In rest, ce pot sa mai zic?! Daca iei la periat forumul asta, o sa ne vezi pe toti la debutul lui vorbind despre aeromodelism ca despre masini americane...complet p-afara. Mai tarziu si tu iti vei citi aceste randuri si iti vei zambi in barba...dureaza putin pana capeti experienta necesara, dar se merita!!!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#17 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 November 2008 - 11:15 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Sep 16 2008, 07:07 PM, a spus:

C
Pana acum doua bile negre la F3A Jamara ( avioane asa cum a spus ZOD care ar trebui sa deseneze pe cer ) :
QUEST
PINK LADY
mai ramane LEO si SWALLOW

Pe leo l-ai vazut ieri; munca multa de facut, panoul de foc refacut, batiul din lemn caca, centrajul lateral ok din prima, zborul cu centrajul din carte un fiasco, am ajuns la 60g pe coada si tot ma mai mananca sa-i mai pun, pana o sa zboare bine. Cu toata parerea de rau, e un model lucios. Motorul parca e insuficient, dar mai vedem...
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#18 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 03 November 2008 - 12:06 PM

Da am vazut, eu ca incepator am admirat intreadevar LUCIUL si
faptul ca folia era bine pusa si avea o forma ca ... a lui LUCIU .. in rest ..
Jamara este totusi BRAND dar ...
sa fie la ei acolo.. mie nu i-mi mai trebuie...
Poate pentru cei cu experienta in aeromodelism ( deci nu numai sa zboare, sa si
construiasca il pot scoate la cap si chiar sa il faca super - nu este cazul meu. )
Bafta si spor in contiuare caci sigur il vei face bun.
( un con si o elice de carbon i-ar trebui si renuntam la plumb )

Eu referitor la centrajul pentru zbor drept la avioanele mai putin bine facute
imi pun o intebare ( pt ca vreau sa repar Pink Lady ) :

? care este pozitia corecta a imbinarii aripii cu fuselajul ( DACA AR FI GRESIT DIN CONSTRUCTIE )
( respectiv axa profilului aripii fata de axul longitudinal al fuselajului ? pentru ca eu trebuie sa
refac partea de fuselaj unde incastram aripa ( zona aia usor arcuita SI CLAR NU AM PLANURI ) caci daca am sa o pun (aripa)
usor ridicata de bordul de atac si lasata de zona eleronului clar se va comporta ca un flaps si cred ca o ia in sus
sau invers cand cred ca se infige in jos, cazuri in care reglajul cu plumbi ar putea fi evitat daca
am pozitiona corect din prima aripa si ar ramane poate doar greutati mai putine de pus.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#19 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 03 November 2008 - 12:23 PM

Ceva de genul :


Bine inteles desenul este exagerat

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 03 November 2008 - 12:24 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#20 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 03 November 2008 - 12:38 PM

Nu umbla sub nici o forma la unghiul de atac al aripii fara sa stii ce faci.
0

#21 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 November 2008 - 12:41 PM

nu stiu sa-ti raspund clar si argumentat la intrebare, dar atata stiu ca e buba; unghiul ala de incidenta al aripii trebuie sa fie intr-un fel, altfel modelul zboara aiurea, eu nu am patit, dar se pare ca exista cazuri printre cei care au construit.

elice si con de carbon cand oi avea copac de carboane, pana atunci...traiasca vulcanizarile!

folia aia colorata, la al treilea (sau al doilea?!)zbor a zburat de pe o aripa, asa ca si luciul asta e relativ...
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#22 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 03 November 2008 - 12:53 PM

Pai atunci nu mai are rost sa incerc sa il repar caci s-ar putea sa fie timp pierdut.
Mai bine le fac in ciuda si mai comand doar fuselajul caci este ieftin si daca nici acum nu
zboara il dau la foc.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#23 Useril este offline   Rontaila 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 324
  • Inregistrat: 29-May 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI /BERCENI
  • Interests:Tot ce zboara cu motor sau se scufunda in mare

Postat 03 November 2008 - 03:13 PM

Salut ,

Prin fisa tehnica a modelului (mamaa ce am putut scoate :D ) nu ai gasit si date despre calajul aripii ,pentru ca unii constructori dau setari de comenzi , diedrul aripii si unghiul initial de incidenta al aripii.

Bafta si rabdare ,iarna este timp destul de reparat.
Primul sosit ,ultimul plecat..
0

#24 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 03 November 2008 - 04:07 PM

Ce fisa tehnica ? Este de la JAMARA ! Nici manualul de asamblare
nu era decit un amarit de XEROX cu paginle nepuse in ordine.
Am sa incerc sa iau un sablon pe carton la zona care a mai scapat
cit de cit.
Si ce iarna ? Trebuie rezolvat acum repede pentru vine CRIZA ! si nici bani de
nitro nu se vor mai gasi ( se vezi pe benzinari ce or sa umble noaptea pe
la rezervoare in parcari )
Ideea de baza era ca daca cei din fabrica nu il fac bine cum poti sa afli
cit ar trebui sa il corectezi ? pentru ca m-a intrebat la Chitila domnul
cu WW Transporter portocaliu daca m-am apucat de asamblat KATANA
Sebart si daca stiu ce sunt alea aliniamente, centrari etc etc si bineinteles
ca au nu am stiut ( caci spunea domnul, nu mereu de exemplu locasul pt.
directie in fuselaj este perfect la 90 grade si trebuie sa ajustezi etc.

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 03 November 2008 - 04:14 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#25 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 03 November 2008 - 04:21 PM

Stai ca nu inteleg, adica sa nu pui directia la 90 de grade?
0

#26 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 03 November 2008 - 05:06 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Nov 3 2008, 04:07 PM, a spus:

Ce fisa tehnica ? Este de la JAMARA !
Ideea de baza era ca daca cei din fabrica nu il fac bine cum poti sa afli
cit ar trebui sa il corectezi ?

pentru ca m-a intrebat la Chitila domnul cu WW Transporter portocaliu

daca m-am apucat de asamblat KATANA Sebart


da,am discutat mai devreme despre jamara.nu mai merita sa ne tocim degetele la tastatura.daca vrei sa schimbi unghiul de incidenta,trebuie sa refaci cam tot fuselajul.nu merita,tot jamara ramane.

atentie,pe camp sunt oameni si oameni.

ARF-urile sebart se asambleaza singure.daca ei nu au gresit la fabrica,nu gresesti nici tu.Ei nu au gresit.


p.s. incerca pe camp sa nu mai fii asa retras, intreaba mai multi modelisti, nu te mananca nimeni.daca stai in capu pistei si vorbesti doar cu cei "din zona" o sa fie mai greu sa acumulezi informatii.
flying is my life...
0

#27 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 03 November 2008 - 05:30 PM

Daca nu te pricepi exista sansa ca atunci cind introduci ampenajul
vertical in locasul din fuselaj sa stea inclinat stanga sau dreapta si
ca sa stea la 90 Grade fata de orizontala trebuie bine impins cu mina
iar daca il lipesti ar trebui sa ii pui "hobane " ca sa il tina tras la 90
de grade caz in care ar trebui rectificat locasul din fuselaj ( pilit, frezat , largit etc _
Iar de timid am fost de mic ! ! - si de multe ori meseria se "fura " doar privind si testind dupa aia singur ca
sa intelegi caci daca pui prea multe intrebari si nu esti dintre "prieteni " s-ar putea sa deranjezi sau
sa ti-o "furi" in loc sa "furi"

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 03 November 2008 - 05:33 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#28 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 03 November 2008 - 05:36 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Nov 3 2008, 05:30 PM, a spus:

Daca nu te pricepi exista sansa ca atunci cind introduci ampenajul
vertical in locasul din fuselaj sa stea inclinat stanga sau dreapta si
ca sa stea la 90 Grade fata de orizontala trebuie bine impins cu mina
iar daca il lipesti ar trebui sa ii pui "hobane " ca sa il tina tras la 90
de grade caz in care ar trebui rectificat locasul din fuselaj ( pilit, frezat , largit etc _


D'aia cand introduci ampenajul ala in fuselaj folosesti un epoxy de 30 minute.. ca sa il aranjezi pana iese drept. Inainte sa il bagi acolo.. il pui fara lipici.. vezi daca intra si sta singur la 90 grade si daca nu e asa bagi pene de balsa sau mai pilesti .. etc. E o operatiune EXTREM de simpla.. Cred ca discutam discutii..

Poti sa il rogi pe domnul cu VW portocaliu sa iti monteze avioanele ca se pricepe.
DT
0

#29 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 03 November 2008 - 05:53 PM

Eu am o katana 50 de la Sebart. Am vorbit sambata la chitila.
Este primul model pe care il am si care zboara intr-adevar impecabil; nu am eu mana pentru el. Cu exceptia montarii kit-ului de conversie pentru termic, tot modelul se asambleaza injumatate de zi si toate elementele se potrivesc perfect.
Inclusiv gaurile din fuselaj pentru pozitionarea corecta a aripilor.
Nu pot sa afirm ca e potrivit ca termic pentru inceput, insa decat sa te chinui cu Jamara, mai bine zboara-l pe asta, asistat de cineva cu experienta. O sa ai o mare surpriza. Chiar si la aterizare reduci motorul la minim si vine singur. Iar la decolare se desprinde in 3-4 metri.
0

#30 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2259
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 03 November 2008 - 06:48 PM

Citeaza

care este pozitia corecta a imbinarii aripii cu fuselajul ( DACA AR FI GRESIT DIN CONSTRUCTIE )
( respectiv axa profilului aripii fata de axul longitudinal al fuselajului ? pentru ca eu trebuie sa
refac partea de fuselaj unde incastram aripa ( zona aia usor arcuita SI CLAR NU AM PLANURI ) caci daca am sa o pun (aripa)
usor ridicata de bordul de atac si lasata de zona eleronului clar se va comporta ca un flaps si cred ca o ia in sus
sau invers cand cred ca se infige in jos, cazuri in care reglajul cu plumbi ar putea fi evitat daca
am pozitiona corect din prima aripa si ar ramane poate doar greutati mai putine de pus.


Unghiul de incidenta variaza intre 0.5 si 3 grade, mai mic la trainere si modele cu profil asimetric (portanta mare) si mai mare la cele cu profil simetric (portanta mica). Incearca si tu 2 - 2.5 grade, in sus evident.


Un model exceptional pentru a invata pilotajul acrobatic este Calypso, sursa de inspiratie pentru Pink Lady si multe alte modele de la toti producatorii. Calypso este "the real thing". Nu se mai fabrica ARF si cred ca nici kit dar mai exista modele SH. Cauta in tara sau pe Ebay si poate ai bafta si gasesti unul nou in cutie.

Fisier atasat  Calypso.jpg (104.8K)
Number of downloads: 256

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 03 November 2008 - 06:57 PM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro