Vagonul de calatori Wt 11 311 – Lima
http://trenulete.inf...wt-11-311-lima/
Cu o particularitate destul de evidenta, acest vagon produs de Lima este ceva mai reusit decat alte vagoane Lima care au trecut pe la mine. Impresia artistica este generata de accesoriile din cutie. Un set de burdufuri, cuple si amortizoare, pentru varianta cu burduful cuplat, adica intins, un set cu burdufurile stranse, precum si platforma de trecere dintre vagoane, articulata. Cu multe detalii si ingrijit lucrat, produsul te incanta la prima vedere. Spun asta pentru ca o data pus pe linii, magia dispare si face loc dezamagirii. Boghiele prezinta un grad redus de mobilitate in plan orizontal dar si vertical, facand deraierea constanta si producand o mare cantitate de injurii pe metrul liniar de cale ferata.
Problema este simplu de rezolvat, dupa ce se reuseste demontarea completa a vagonului, prin largirea in plan inainte-inapoi a gaurii in care intra axul boghiului, astfel incat boghiul capata o mai mare mobilitate. Pentru rezolvarea deraierii in curbe, este deajuns sa inlocuiti osiile standard Lima, cu axul din plastic, care tin rotile la maxim presate in interiorul sinei. Schimbarea acestora este necesara si pentru introducerea iluminatului cu un minim de interventii. Eu am inlocuit osii cu unele izolate pe o parte, de la Piko, osii la care am ajustat distanta ditre roti, reducand astfel incat osiile sa joace usor intre cele doua sine. In acest mod, am rezolvat problema deraierii vagonului.
Pentru ca tot am desfacut integral vagonul, am imbunatatit imaginea interiorului vopsind canapelele cu maro Revell si podeaua cu bronz aluminiu si astfel am obtinut si efectul de amplificare a luminii prin reflexia din podea.
Pentru colectarea tensiunii, lamele de la Rally sunt ineficiente, dat fiind lungimea boghiului. Ca atare am folosit pentru lamele, fasie de tabla elastica de cupru, taiata in latime de 2,5 mm si pe lungimea de 46 mm, de care am lipit un fir facut din trei fire litate impletite, ca sa dea elasticitate si ca sa treaca usor prin gaura originala din mijlocul axului boghiului, fara a mai fi nevoie alta interventie.
Pentru plafon, am realizat un sistem pe baza de folie de forex de 2,5 mm grosime. Am dorit sa fac un model la care sa nu folosesc placa de circuit, tinand cont ca multi dintre modelisti nu au acasa posibilitatea scrierii si decaparii in acid a placilor de circuit. Se poate folosi cu succes si placa de circuit pentru teste. Eu am folosit forex pe care am plantat ledurile alb-cald, polizate in cap pentru inlaturarea lentilei, si contactor de fir de cupru de la cablu de retea pentru legaturile intre led-uri. Am folosit principiul celor 4 diode montate la capete doua cate doua, pentru redresarea curentului, astfel incat plafonierele sa arda indiferent de sensul de mers. Ingroparea ledurilor in forex a creat inca un avantaj, ascunzand astfel corpul diodei, afara ramanand numai o jumatate de milimetru din caparul polizat al diodei led.
Initial am folosit numai 4 led-uri in paralele si inseriate cu un rezistor de 620 ohmi, dar pentru ca se luminau prea putine compartimente, am marit la 7 leduri inseriate cu un mini bec de 12 volti in loc de rezistor. Practic sunt iluminate individual 7 compartimente din 8 posibile.
Astfel, un vagon ce mi-a produs multa panica la primul rulaj, a ajuns sa ruleze perfect si sa dispuna si de iluminat corect in compartimente. Maine urmeaza si perechea sa!
http://i282.photobucket.com/albums/kk262/CMF-ialomita/Atelier/Wt%2011-311/th_Lima-11-311-04.jpg http://i282.photobucket.com/albums/kk262/CMF-ialomita/Atelier/Wt%2011-311/th_Lima-11-311-10.jpg
Pagina 1 din 1
Vagon lima 11 311
#2
Postat 31 January 2011 - 09:11 AM
Vagonul de calatori Wt 11 311 – Lima -2
http://trenulete.info/vagonul-de-calatori-...2%80%93-lima-2/
Garnitura mea de vagoane Wt11-311 de la Lima, s-a imbogatit cu inca doua vagoane. Unul Cls. I si altul postal. Ambele vagoane au fost procurate de pe Okazii.ro. Despre modifcarile aduse acestui tip de vagon am scris in pagina Vagonul de calatori Wt 11 311 – Lima, dar la acest exemplar chiar am avut ceva de munca in plus, pentru ca fostul propietar a avut o tentativa de iluminare extrem de empirica si de nereusita, operatiune in care a deteriorat rau plafonul si boghiele. A folosit led-uri de 5 mm, alb neon, lipite cu adeziv direct sub acoperis, iar lamele colectoare le-a lipit sub boghie in pozitii in care bloca aproape rotile tip Lima (izolate la ambele capete).
Dupa ce am indepartat constructia empirica cu toate elementele sale, am schimbat osiile cu unele Piko, am indepartat cei doi omuleti, Goliati adevarati care isi frecau capetele diforme de plafon… am vopsit interiorul vagonului. Pentru canapele am utilizat un maro Revell palid, iar podeaua am dat-o cu bronz aluminiu de la chimicale din colt…
Am folosit dupa acelasi principiu ca la Vagonul de calatori Wt 11 311 – Lima, led-uri alb/cald, pe care le-am polizat in cap pentru indepartarea lupei si eliminarea efectului de centrare a luminii.
Pentru colectarea tensiunii am folosit o lamela elastica de cupru, ultima pe care o mai aveam in speta, boghiele acestea fiind extrem de lungi in comparatie cu altele, fapt care a solicitat folosirea unor lamele lungi.
Urmeaza montarea luminilor in vagonul postal, chestie destul de periculoasa, pentru ca acolo, daunele prooduse de fostul propietar sunt si mai dramatice…
http://i282.photobucket.com/albums/kk262/CMF-ialomita/Atelier/Wt%2011-311/th_Lima-11-311-17.jpg
http://trenulete.info/vagonul-de-calatori-...2%80%93-lima-2/
Garnitura mea de vagoane Wt11-311 de la Lima, s-a imbogatit cu inca doua vagoane. Unul Cls. I si altul postal. Ambele vagoane au fost procurate de pe Okazii.ro. Despre modifcarile aduse acestui tip de vagon am scris in pagina Vagonul de calatori Wt 11 311 – Lima, dar la acest exemplar chiar am avut ceva de munca in plus, pentru ca fostul propietar a avut o tentativa de iluminare extrem de empirica si de nereusita, operatiune in care a deteriorat rau plafonul si boghiele. A folosit led-uri de 5 mm, alb neon, lipite cu adeziv direct sub acoperis, iar lamele colectoare le-a lipit sub boghie in pozitii in care bloca aproape rotile tip Lima (izolate la ambele capete).
Dupa ce am indepartat constructia empirica cu toate elementele sale, am schimbat osiile cu unele Piko, am indepartat cei doi omuleti, Goliati adevarati care isi frecau capetele diforme de plafon… am vopsit interiorul vagonului. Pentru canapele am utilizat un maro Revell palid, iar podeaua am dat-o cu bronz aluminiu de la chimicale din colt…
Am folosit dupa acelasi principiu ca la Vagonul de calatori Wt 11 311 – Lima, led-uri alb/cald, pe care le-am polizat in cap pentru indepartarea lupei si eliminarea efectului de centrare a luminii.
Pentru colectarea tensiunii am folosit o lamela elastica de cupru, ultima pe care o mai aveam in speta, boghiele acestea fiind extrem de lungi in comparatie cu altele, fapt care a solicitat folosirea unor lamele lungi.
Urmeaza montarea luminilor in vagonul postal, chestie destul de periculoasa, pentru ca acolo, daunele prooduse de fostul propietar sunt si mai dramatice…
http://i282.photobucket.com/albums/kk262/CMF-ialomita/Atelier/Wt%2011-311/th_Lima-11-311-17.jpg
#3
Postat 01 February 2011 - 09:40 AM
Vagonul postal Lima 105 114 Kol
http://trenulete.inf...ma-105-114-kol/
Ultimul din garnitura Lima Wt 11 311, vagonul postal 105 114 Kol, a fost achizitionat odata cu ultimul Wt descris mai jos. Vagonul a fost torturat de vechiul propietar in incercarea sa de a monta iluminat interior, cam dupa ureche. Pentru a repara ceea ce a deteriorat amicul, a trebuit sa desfac complet vagonul, operatie care s-a dovedit destul de complicata intrucat proiectarea lui e cam ciudata. Plasticul transparent aferent geamurilor este dintr-o bucata pentru toate ferestrele laterale si din capete si este introdus in toate fantele si decupaturile posibile, fapt care ingreuneaza demontarea lui, mai ales ca podeaua care le uneste fusese lipita de anteposesorul lui cu prenadez pe sasiu. Demontarea se face foarte usor daca se introduc scobitori intre ferestre pe ambele parti ale vagonului, apoi intr-un capat se imping ferestrele de la usa dintre vagoane si se trage cu totul in exterior…. Dupa demontare si curatare, am vopsit podeaua cu bronz-aluminiu si am montat in interior diverse lazi de transport si colete postale.
Dupa cum se vede, plafonul a fost si el deteriorat prin lipirea directa a diodelor cu un adeziv foarte dur, pe care l-am indepartat cu mare dificultate…
Fiind in garnitura mea ultimul vagon, am decis ca trebuie sa posede lumina finala. Am folosit un LED nou, de 2 mm fasciculul de lumina, pe care l-am introdus prin perete, iar la exterior am confectionat corpul felinarului din plastic negru, gros de 2,5 mm, material provenind de la clipsul de inchidere/sigilare a unei magistrale IDE pe priza de pe placa de baza a unui PC.
Pentru iluminare am folosit in loc de placa de circuit, o bucata de forex (comatex) de 3 mm grosime, pe care am plantat puntea redresoare, cele trei diode de iluminat, becul de limitare curent inseriat cu led-urile plafoniere, (pe care le-am polizat in capat pentru inlaturarea lupei), care sunt montate in paralel. Pe aceeasi placa am mai montat un rezistor de 1k inseriat cu ledul de lampa finala. Cablajul este din fir de cupru provenind din cablu de retea, prin acest procedeu pot sa ma declar ca inventator al procedurii de impletire de circuite, cablurile fiind trecute pentru siguranta lor, prin diverse gauri de traversare sus/jos a placii de cablaj… un procedeu mult mai simplu si mai practic pentru cei ce nu stapanesc sau nu au posibilitati pentru placarea circuitelor in acid.
Tot ansamblul se monteaza direct pe vagon, sub plafon si se fizea usor cu doua bucatele de hartie autoadeziva (pentru pus preturi pe produse). Legaturile la boghie sunt facute cu fire litate subtiri si flexibile, pe lamele de colectare descrise in postul vagonului Wt 11.311
Pentru ca lumina sa se vada si in geanul extensiei de observator de pe acoperis, am decupat la traforaj partea din interior unde era asupat luminatorul observatorului, si am lipit geamul direct pe ferestrele aferente.
Pe laterala felinarului am lipit hartie alba pe care am trasat dungile rosii de semnalizare lampa finala.
Si astfel, garnitura mea de vagoane Lima si-a capatat un binemeritat loc pe diorama, mai ales ca vagoanele sunt foarte frumoase, cu elemente si repere diverse, cu multe accesorii pentru montat, de la burdufuri extinse pana la amortizoare pana la piesa de podea pe care se calca la trecerea dintre un vagon in altul. Mai sunt in set numeroase accesorii care se monteaza sub vagon, suporturi pentru scari, trepte diverse, conducte, compartimentul de acumulatori, rezervoare de aer etc.
Multumiri lui PetricA pentru procurarea vagoanelor!
Si un sfat pentru detinatorii de asftel de vagoane LIMA, nemultumiti de felul in care ruleaza. Vagoanele au tendinta de a sari de pe linii in curbe, pe macaze, in pante. Asta din cauza:
1. a boghielor care nu au un grad prea mare de libertate in plan vertical. Se rezolva prin largirea usoara a gaurii axului de pivotare.
2. osiile sunt prea stramte pe ecartament. Se rezolva prin scoatrea unei roti de pe axul ei cilindric si slefuirea usoara a cilindrului astfel incat distanta dintre rotile osiei sa se reduca cu aproximativ 0,5 mm.
http://i282.photobucket.com/albums/kk262/CMF-ialomita/Atelier/Kol%20105%20114/th_Lima-105-114Kol-10.jpg
http://trenulete.inf...ma-105-114-kol/
Ultimul din garnitura Lima Wt 11 311, vagonul postal 105 114 Kol, a fost achizitionat odata cu ultimul Wt descris mai jos. Vagonul a fost torturat de vechiul propietar in incercarea sa de a monta iluminat interior, cam dupa ureche. Pentru a repara ceea ce a deteriorat amicul, a trebuit sa desfac complet vagonul, operatie care s-a dovedit destul de complicata intrucat proiectarea lui e cam ciudata. Plasticul transparent aferent geamurilor este dintr-o bucata pentru toate ferestrele laterale si din capete si este introdus in toate fantele si decupaturile posibile, fapt care ingreuneaza demontarea lui, mai ales ca podeaua care le uneste fusese lipita de anteposesorul lui cu prenadez pe sasiu. Demontarea se face foarte usor daca se introduc scobitori intre ferestre pe ambele parti ale vagonului, apoi intr-un capat se imping ferestrele de la usa dintre vagoane si se trage cu totul in exterior…. Dupa demontare si curatare, am vopsit podeaua cu bronz-aluminiu si am montat in interior diverse lazi de transport si colete postale.
Dupa cum se vede, plafonul a fost si el deteriorat prin lipirea directa a diodelor cu un adeziv foarte dur, pe care l-am indepartat cu mare dificultate…
Fiind in garnitura mea ultimul vagon, am decis ca trebuie sa posede lumina finala. Am folosit un LED nou, de 2 mm fasciculul de lumina, pe care l-am introdus prin perete, iar la exterior am confectionat corpul felinarului din plastic negru, gros de 2,5 mm, material provenind de la clipsul de inchidere/sigilare a unei magistrale IDE pe priza de pe placa de baza a unui PC.
Pentru iluminare am folosit in loc de placa de circuit, o bucata de forex (comatex) de 3 mm grosime, pe care am plantat puntea redresoare, cele trei diode de iluminat, becul de limitare curent inseriat cu led-urile plafoniere, (pe care le-am polizat in capat pentru inlaturarea lupei), care sunt montate in paralel. Pe aceeasi placa am mai montat un rezistor de 1k inseriat cu ledul de lampa finala. Cablajul este din fir de cupru provenind din cablu de retea, prin acest procedeu pot sa ma declar ca inventator al procedurii de impletire de circuite, cablurile fiind trecute pentru siguranta lor, prin diverse gauri de traversare sus/jos a placii de cablaj… un procedeu mult mai simplu si mai practic pentru cei ce nu stapanesc sau nu au posibilitati pentru placarea circuitelor in acid.
Tot ansamblul se monteaza direct pe vagon, sub plafon si se fizea usor cu doua bucatele de hartie autoadeziva (pentru pus preturi pe produse). Legaturile la boghie sunt facute cu fire litate subtiri si flexibile, pe lamele de colectare descrise in postul vagonului Wt 11.311
Pentru ca lumina sa se vada si in geanul extensiei de observator de pe acoperis, am decupat la traforaj partea din interior unde era asupat luminatorul observatorului, si am lipit geamul direct pe ferestrele aferente.
Pe laterala felinarului am lipit hartie alba pe care am trasat dungile rosii de semnalizare lampa finala.
Si astfel, garnitura mea de vagoane Lima si-a capatat un binemeritat loc pe diorama, mai ales ca vagoanele sunt foarte frumoase, cu elemente si repere diverse, cu multe accesorii pentru montat, de la burdufuri extinse pana la amortizoare pana la piesa de podea pe care se calca la trecerea dintre un vagon in altul. Mai sunt in set numeroase accesorii care se monteaza sub vagon, suporturi pentru scari, trepte diverse, conducte, compartimentul de acumulatori, rezervoare de aer etc.
Multumiri lui PetricA pentru procurarea vagoanelor!
Si un sfat pentru detinatorii de asftel de vagoane LIMA, nemultumiti de felul in care ruleaza. Vagoanele au tendinta de a sari de pe linii in curbe, pe macaze, in pante. Asta din cauza:
1. a boghielor care nu au un grad prea mare de libertate in plan vertical. Se rezolva prin largirea usoara a gaurii axului de pivotare.
2. osiile sunt prea stramte pe ecartament. Se rezolva prin scoatrea unei roti de pe axul ei cilindric si slefuirea usoara a cilindrului astfel incat distanta dintre rotile osiei sa se reduca cu aproximativ 0,5 mm.
http://i282.photobucket.com/albums/kk262/CMF-ialomita/Atelier/Kol%20105%20114/th_Lima-105-114Kol-10.jpg
Arata acest topic
Pagina 1 din 1