Modelism - RHC Forum: aeromodel - STOL - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

aeromodel - STOL storch-pilatus-wilga

#31 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 10 September 2008 - 08:37 AM

Citeaza

Before the flight the wing seemed solid, and I was flying straight and level when the broke in half. I won't go into a terrible amount of detail, other than the fact that this entire plane was hotglued together...


Sa ma scuzi.. un avion lipit cu hot glue gun mi se pare o imbecilitate crasa... in special un avion care nu are sarcina nominala... C'mon ala chiar visa stele verzi si cand a facut sistemul de fixare a aripilor fara lonjeroane suplimentare...

Asta ca o nota in plus: niciodata eu nu lipesct ceva si apoi il las asa bazandu-ma pe lipici. Tot timpul am verificat toate lipiturile dupa considerentul mai bine se rupe jos decat sus la 100 la ora...


Numai bine,
Calin


0

#32 Useril este offline   Intruder 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 256
  • Inregistrat: 04-June 03

Postat 10 September 2008 - 08:48 AM

oricum e tare... bun constructor daca s-a dezlipit in aer :blink: (in zbor level)

Aceasta postare a fost editata de Intruder: 10 September 2008 - 08:58 AM

0

#33 Useril este offline   Intruder 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 256
  • Inregistrat: 04-June 03

Postat 10 September 2008 - 11:53 AM

boonn...

Cred ca am luat-o intr-o directie gresita. Ce sa fac daca m-a facut mama inginer si ma exprim greu ? :)

Sa revin...
Ce ma interesa pe mine e din astea 3 modele. wilga - fi 156 storch - pilatus porter , care ar fi mai recomandat pentru a cara aparatul meu, la anvergura de aprox 1.8m.

Am pornit gresit, cand am vrut sa fac modelul dupa motorizarea pe care o am deja. Deci fac modelul si il motorizez corespunzator.

OK. Planuri de modele am foarte slabut, de aceea probabil ca voi porni de la desenul 3 vederi al avionului.
Acu ... ce modificari fata de dimensiunile avionului original e indicat sa fac, sa ii cresc performantele ca model. (vorbesc de proportii, nu de dimensiuni 1:1)

- Profunzime mai mare; cat mai mare ?

- fuselaj mai lung

- ampenaje mai mari

- Incidenta aripii

- profil optim : clark Y sau alt profil mai bun la viteze mici

- volet de bord de atac ajuta sau nu la un model de marime asta ?

sau alte modificari care m-ar ajuta sa obtin un model stabil si lent.
0

#34 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 September 2008 - 02:20 PM

parerea mea (neargumentata inginereste, ca eu am ramas intelectual :) ):
la dimensiuna asta, voletul de bord de atac te ajuta cam cu 5%(determinat strict ochiometric); tinand cont ca nu ai controlul vitezei decat cu marja de +-15-20%, nu prea conteaza vs o eventuala complicatie constructiva; daca il faci ca la wilga, fix, poate nu te incomodeaza. Mi-e teama sa nu fie ca o frectie cu Diana la un picior de lemn.
profilul trebuie sa suporte incarcari mari (1,8m/2,5kg+...) la viteze mici...dar nu vei mai avea o finete buna, deci se justifica o usoara supramotorizare.
parerea mea :)

Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 10 September 2008 - 02:21 PM

Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#35 Useril este offline   Blue Raven 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 742
  • Inregistrat: 07-August 05

Postat 10 September 2008 - 05:00 PM

Fratzilor eu cred ca cel mai adevarat avion din categoria STOL este Fieseler Fi 156.

Eu am facut unul la scara redusa convertind un kit de free-flight (motor de cauciuc) intr-unul electric.

Are anvergura de 34" (86 cm) si este capabil sa decoleaze in 1m - 2m.
Am de gand sa fac unul la vreo 1.2 m dar nu este exclus sa ma orientez la o anvergura si mai mare.

Neaparat la Fiseler trebuiesc wingslats mai ales daca vrei sa vii in unghi mare la aterizare si aripa sa nu intre in stall.

Daca vrei planuri am sa ma uit ce am pe acasa!
Stima,
Blue Raven
0

#36 Useril este offline   Intruder 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 256
  • Inregistrat: 04-June 03

Postat 10 September 2008 - 05:08 PM

Asta eram cel mai curios...
cat de mult ma ajuta voleti de bord de atac si voleti de fuga (efect venturi) pentru unghiuri de incidenta mari + capat aripa Hoerner pentru portanta.
Adica nu vreau sa decolez chiar asa, da ar fi ceva :rolleyes:

Fisier atasat  cfbdz.jpg (32.64K)
Number of downloads: 249
0

#37 Useril este offline   Intruder 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 256
  • Inregistrat: 04-June 03

Postat 10 September 2008 - 05:09 PM

Vezi postareaBlue Raven, la Sep 10 2008, 06:00 PM, a spus:

Daca vrei planuri am sa ma uit ce am pe acasa!


Te rog... m-ar ajuta tare mult.
0

#38 Useril este offline   Intruder 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 256
  • Inregistrat: 04-June 03

Postat 10 September 2008 - 05:20 PM

Vezi postareaBogdanStancu, la Sep 10 2008, 03:20 PM, a spus:

la dimensiuna asta, voletul de bord de atac te ajuta cam cu 5%(determinat strict ochiometric); -...- daca il faci ca la wilga, fix, poate nu te incomodeaza. Mi-e teama sa nu fie ca o frectie cu Diana la un picior de lemn.


supramotorizarea usoara e clar necesara.
daca pun volet va fi fix. sa fie simplu si robust. Da asta mi-e si mie. De frectie :rolleyes:

cu toate ca pe masura ce citesc pe forumuri, tot mai clar imi e ca merita sa incerc sa vad cum e.
0

#39 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 10 September 2008 - 06:49 PM

Vezi postareaIntruder, la Sep 10 2008, 06:08 PM, a spus:

Asta eram cel mai curios...
cat de mult ma ajuta voleti de bord de atac si voleti de fuga (efect venturi) pentru unghiuri de incidenta mari + capat aripa Hoerner pentru portanta.
Adica nu vreau sa decolez chiar asa, da ar fi ceva :rolleyes:

Atasament cfbdz.jpg


Asa:
http://www.rcuvideos...elemaster40-avi
decoleaza Telemasterul 40 cu un amarat de .40LA fara sa fortez de loc. Te asigur ca se putea si mai scurt. Problema este la aterizat. Eu nu i-am facut flapsurile. In plan sunt dar nu am vrut sa-l ingreunez. Fara flapsuri aterizeaza luuuuuung.
In legatura cu fratele lui zdrobit. Nu pot sa spun decata ca cine l-a construit a facut special sa se intample asa. Telemasterul este un model care se produce de peste 30 de ani. Este extrem de bine proiectat si kit-ul este excelent. Clar ca nu a respectat manualul. Este 100% vina constructorului.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 10 September 2008 - 06:50 PM

0

#40 Useril este offline   Intruder 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 256
  • Inregistrat: 04-June 03

Postat 10 September 2008 - 09:30 PM

super fain modelul. imi creste inima sa vad :)
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

13 useri citesc topicul
0 membri, 13 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro