aeromodel - STOL storch-pilatus-wilga
#1
Postat 09 September 2008 - 02:49 PM
Deci vreau sa imi construiesc un model stabil, usor de zburat, sa poata decola foarte scurt si ateriza la fel (STOL).
Nu vreau sa il fac full scale, ci semiscale. M-am gandit la o anvergura de 1.8m aprox., si electric neaparat. Pe langa toate astea, trebuie sa fie in stare sa care un Nikon D40 (522g)
Modelul il voi face din polistiren, tuburi de carbon si intarituri de balsa pe unde e nevoie. Vreau sa iasa neaparat sub 1500gr echipat (fara camera).
M-am gandit prima data la fiseler storch, cu toate ca e cam dificil de construit. Pe langa ca nu am planuri satisfacatoare inca, si cu toate ca am inceput sa desenez parti din el, stau sa ma gandesc daca sa continui cu el, sau sa aleg un model mai usor de realizat.
Ma refer la "wilga pzl" sau "pilatus porter". ( asta din urma imi place ca e urat rau <_<. )
In schimb wiga e mai usor de realizat avand aripa dintr-o bucata. Fuselajul o sa il tai pe bucati pe cnc, ar trebui sa mearga repede. Problema e ca planuri satisfacatoare nu am la nici unul din ele. In plus, din cate am citit, modelele wilga nu zboara extraordinar de bine... are cineva experienta si poate sa dea o parere ?
#2
Postat 09 September 2008 - 02:56 PM
Sper ca nu am aberat <_<
Calin
P.S. nu stiu daca ruliu este actiunea de inclinare din eleroate a unui avion... iar folosesc cuvinte maretze nedemne de cunostiintele mele tehnico morfologice :D
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 09 September 2008 - 03:06 PM
#3
Postat 09 September 2008 - 03:05 PM
#4
Postat 09 September 2008 - 03:07 PM
#5
Postat 09 September 2008 - 03:12 PM
renatoa, la Sep 9 2008, 04:07 PM, a spus:
Pentru ca are lentile de calitate, ma pot juca cu diferite lentile, si calitatea pozelor e superioara. In plus, si pe programe semiautomate firmwareul e destul de bun sa scoata poze mai mult decat decente. DSLR mai usor nu am <_<
Camera va fi montata in interior, deci nu voi avea drag. Singurul drag il voi avea de la usile escamotabile (cum are Calin pe Piper), in timp ce voi fotografia.
Aceasta postare a fost editata de Intruder: 09 September 2008 - 03:13 PM
#6
Postat 09 September 2008 - 03:13 PM
Inca recomand piperul, ai loc cacalau sa bagi camera complet in el, si cu un fund de pexiglas turnat bine (sa eviti distorsiunile) ar fi o platforma ideala de fotografiat. Daca sparg cele 3 bay-uri la mine intra relaxat (cred) nikonul in el. Putem incerca daca vrei ca si asa vreau sa modific bay-urile sa nu mai agatze nimic in servouri echii si etc.
Calin
#7
Postat 09 September 2008 - 03:30 PM
Kriminel, la Sep 9 2008, 04:13 PM, a spus:
Calin
nu piper... piper va fi la iarna primul meu termic. remember ? :D unu ajunge <_<
#8
Postat 09 September 2008 - 03:32 PM
Masoara camera ta sa vad daca intra in piper.
Calin
#9
Postat 09 September 2008 - 03:44 PM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#10
Postat 09 September 2008 - 03:45 PM
Kriminel, la Sep 9 2008, 04:32 PM, a spus:
Masoara camera ta sa vad daca intra in piper.
Calin
nu are rost... nu sistemul de prindere e problema... avionul e problema aici. Normal ca as putea sa fac un trainer simplu cu diedru mare si gata. Insa, daca tot ma pun sa il fac, am zis sa imbin utilul cu placutul si sa iasa si un model frumusel din toata treaba asta.
De aceea ma intereseaza daca aveti experienta cu astfel de modele... cum zboara, care ar fi mai potrivit... daca e viabil sa incerc sa car cu un model de 1500-1600gr o camera de 522g la anvergura asta... alte probleme la care nici nu m-am gandit poate...
#11
Postat 09 September 2008 - 03:53 PM
Intruder, la Sep 9 2008, 04:45 PM, a spus:
Electric n-o sa iasa pana in 1600g sau o sa faci o dantela care se va rupe repede de la denivelari. Socoteste numa bateriile cat atarna si mai vezi restul (motor, servo, celula, etc) ...
Intre noi fie vorba, poti sa faci un avion de 4 kile la 1800 anvergura, dar o sa vina la vale ca o caramida; tine cont de ce incarcare va avea; pe de alta parte, iti tebuie un profil care sa iti permita zborul la viteze mici...aici e aici, nu se va pupa cu macheta...o sa arate urat, asa ca tot la trainer ajungi
Citeaza
Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 09 September 2008 - 03:55 PM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#12
Postat 09 September 2008 - 04:05 PM
BogdanStancu, la Sep 9 2008, 04:53 PM, a spus:
.....
adica?!
Adica nu vreau sa il fac full scale. cu toate detaliile si sa fie copia fidela a avionului original. Pot sa fac fuselajul mai lung sau mai scurt, aripa mai lunga alt profil etc.
Cat despre greutate... m-am uitat un model construit din lemn (gen piper) termic la anvergura de 1.7-1.8 are 2.5-3kg complet echipat. De aceea ma gandeam ca daca il scot din polistiren (nu vorbesc de depron de 6mm, si decupaje din bloc de polistiren) ranforsat cu tevi de carbon, as putea sa il scot cat mai mult sub 2000g. (aspiram pe la 1600 <_< )
Insa ai dreptate. O sa adun in principal toata electronica sa vad ce greutate are si pe urma o sa am o idee pe unde ma pot incadra cu greutatea.
Asta e motorul: Axi 2820/8
Specifications: Voltage range 6-8 cells
3 Li-Poly
RPM per Volt 1,500 RPM/V
Max. Efficiency 82%
Max. Efficiency Current 25-37
Max. loading 50 A / 60 s
No load Current / 8V -
Internal resistance -
Dimensions 35x48 mm
Shaft Diameter 5 mm
Weight 152 g
Recommended model weight 1000 - 2500 g
Propeller range 12x6" - 12x8"
Aceasta postare a fost editata de Intruder: 09 September 2008 - 04:07 PM
#13
Postat 09 September 2008 - 04:13 PM
In plus, daca lungesti coada va fi mai greu de echilibrat. Si asa electricele sunt relativ mai greu de echilibrat dat fiind greutatea mica a motorului si a packului.
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 09 September 2008 - 04:16 PM
#14
Postat 09 September 2008 - 04:45 PM
motor 150g
esc pe la 25g
lipo trebuie musai mare (4000mAh) ca sa dea continuu 50A, asa ca pe la 200g stam de vorba (daca nu mai mult);
servoaie: zicem ca de 25g bucata, ai nevoie de eleroane (x2), flaps (x2), directie, profundor, deci 6x25=150g
pana acum 525g; pana la 1500, scoti tu model la 975g? mai pune suport aparat, eventual servo pt declansator, receptor, fire, ferite...
restul e cancan... <_<
da' hai sa vedem ce mai zic si altii...
Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 09 September 2008 - 04:46 PM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#15
Postat 09 September 2008 - 05:01 PM
BogdanStancu, la Sep 9 2008, 05:45 PM, a spus:
motor 150g
esc pe la 25g
lipo trebuie musai mare (4000mAh) ca sa dea continuu 50A, asa ca pe la 200g stam de vorba (daca nu mai mult);
servoaie: zicem ca de 25g bucata, ai nevoie de eleroane (x2), flaps (x2), directie, profundor, deci 6x25=150g
pana acum 525g; pana la 1500, scoti tu model la 975g? mai pune suport aparat, eventual servo pt declansator, receptor, fire, ferite...
restul e cancan... <_<
da' hai sa vedem ce mai zic si altii...
...mai pune si trenul de aterizare pe care vreau sa il fac sa amortizeze cat de bine se poate...
Am calculat si eu electronica si am iesit peste tine.
Cu un pack de 5000mA 11V ies pe la 750grame . Cu doua packuri la aprox 1000 :D
Si daca vreau sa scot modelul echipat la 2000 gr. tot trebuie sa scot modelul pe la 1000...
Se pare ca motorul asta nu e bun... alti bani alta distractie ...
#16
Postat 09 September 2008 - 05:27 PM
#17
Postat 09 September 2008 - 05:36 PM
Kriminel, la Sep 9 2008, 06:27 PM, a spus:
tulai da urat e :D
ar merge si asta, cu toate ca nu imi prea place. + ca nu am motor cu servodirectie ca asta din film :D cred ca intoarce dinaxu motorului ... :)
#18
Postat 09 September 2008 - 06:02 PM
http://popy33.free.f...p?lng=fr&pg=183
#19
Postat 09 September 2008 - 06:03 PM
Calitatea de care vorbesti, este la distante mici, fotografie de studio, nunti, hai un stadion... Dintr-un avion cu greu vei deosebi o imagine de DSLR de una de compact, am facut dintr-un ULM si te asigur ca asa este.
Obiectivele interschimbabile... ridica problema cum vei viza? la un compact ai iesire video, care o poti folosi cu un echipament fpv pentru a face o vizare superioara unui dslr.
Singura utilizare profesionala a unui DSLR pe care am vazut-o in fotografie aeriana si care nu implica mana de om, este cu un balon cu heliu.
Tu ai vazut ceva similar cu ce vrei sa faci in lume ?
Intruder, la Sep 9 2008, 04:12 PM, a spus:
Camera va fi montata in interior, deci nu voi avea drag. Singurul drag il voi avea de la usile escamotabile (cum are Calin pe Piper), in timp ce voi fotografia.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 09 September 2008 - 06:05 PM
#20
Postat 09 September 2008 - 06:15 PM
renatoa, la Sep 9 2008, 07:03 PM, a spus:
Calitatea de care vorbesti, este la distante mici, fotografie de studio, nunti, hai un stadion... Dintr-un avion cu greu vei deosebi o imagine de DSLR de una de compact, am facut dintr-un ULM si te asigur ca asa este.
Obiectivele interschimbabile... ridica problema cum vei viza? la un compact ai iesire video, care o poti folosi cu un echipament fpv pentru a face o vizare superioara unui dslr.
Singura utilizare profesionala a unui DSLR pe care am vazut-o in fotografie aeriana si care nu implica mana de om, este cu un balon cu heliu.
Tu ai vazut ceva similar cu ce vrei sa faci in lume ?
Camera asta costa 1500ron. Un compact de calitate e mai scump de atat. In plus DSLR focuseaza mult mai precis si rapid. De vizat nu trebuie sa vizez. La 4G card si 2.5 cadre pe secunda nelimitat imi permit sa mitraliez zeci de metri <_<
Si lentilele sunt mult peste calitatea compactelor. Aberatii cromatice mai mici etc.
Nu zic ca nu ar merge si un compact mai bun, dar asta e damblaua mea :D
De picat sper sa nu pice totusi :)
#21
Postat 09 September 2008 - 06:18 PM
http://www.greatplan...s/gpma0492.html
seamana mult. Lent si cara ca un catar. De fapt am ezitat mult intre el si fratele sau cu aripa sus:
http://www.greatplan...s/gpma0493.html
Si el ar cam face treaba....nu?
Si din familia telemasterilor ai putea alege ceva:
http://www.hobby-lobby.com/telemaster.htm?...bar&kw=tele
Zboara excelent si pot cara muuuult.
Bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 09 September 2008 - 06:24 PM
#22
Postat 09 September 2008 - 06:26 PM
Oare... stiu compact de 500 ron, care la poze facute la lumina zilei, unul care se pricepe se intreba la ce a mai dat 5000 pe un full frame si obiectiv L.
> In plus DSLR focuseaza mult mai precis si rapid. De vizat nu trebuie sa vizez.
Aceste doua afirmatii se cam exclud reciproc.
> Si lentilele sunt mult peste calitatea compactelor. Aberatii cromatice mai mici etc.
Se poate fara atatea citate din literatura PR ? La ce bune toate astea daca 100m de aer le reduc la o abureala ?
> Nu zic ca nu ar merge si un compact mai bun, dar asta e damblaua mea <_<
> De picat sper sa nu pice totusi :D
Succes, asta era esentialul ? ! :)
#23
Postat 09 September 2008 - 06:33 PM
renatoa, la Sep 9 2008, 07:26 PM, a spus:
Oare... stiu compact de 500 ron, care la poze facute la lumina zilei, unul care se pricepe se intreba la ce a mai dat 5000 pe un full frame si obiectiv L.
> In plus DSLR focuseaza mult mai precis si rapid. De vizat nu trebuie sa vizez.
Aceste doua afirmatii se cam exclud reciproc.
> Si lentilele sunt mult peste calitatea compactelor. Aberatii cromatice mai mici etc.
Se poate fara atatea citate din literatura PR ? La ce bune toate astea daca 100m de aer le reduc la o abureala ?
hai sa nu transformam threadul asta in discurs foto... din nimereala ma pricep si eu un pic la tras in chip. nu inteleg de ce s-ar exclude focusarea rapida cu vizarea? aparatul are autofocus foarte precis. nu cred ca ai de gand sa faci focus manual din model. In ceea ce priveste transmiterea imaginilor pe sol sa vad ce fotografiez iar nu ma intereseaza. daca vroiam asa ceva, puneam altfel problema.
Si nu a zis nimeni ca fac poze de la 100 de metri sau de la 10 metri. Daca poate statia nu inseamna ca o sa incerc sa fotografiez curbura pamantului.
+ ca treaba cu vizatul, daca citesti mai atent, era legata de 4G si 2.5fps. Adica imi permit sa fotografiez "orbeste" in zona.
Aceasta postare a fost editata de Intruder: 09 September 2008 - 06:34 PM
#24
Postat 09 September 2008 - 06:39 PM
dan_mitea, la Sep 9 2008, 07:18 PM, a spus:
Zboara excelent si pot cara muuuult.
Bafta.
Mersi, am in vedere si optiunea asta, daca nu iese nimic din cele 3 avioane stol.
#26
Postat 09 September 2008 - 09:37 PM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#27
Postat 09 September 2008 - 09:43 PM
#28
Postat 09 September 2008 - 10:25 PM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#29
Postat 09 September 2008 - 10:51 PM
allen_g30, la Sep 9 2008, 11:25 PM, a spus:
da asa de fapt, mersi pentru atentionare. u are right :blink:
cu servo direct pe declansator. D40 nu are cablu din pacate, numai ir.
M-am gandit sa fac un mecanism cu un singur servo care deschide usile de pe burta modelului si la sfarsitul cursei actioneaza declansatorul. Asta ca sa nu mai incarc inca un servo.
Aceasta postare a fost editata de Intruder: 09 September 2008 - 10:52 PM
#30
Postat 10 September 2008 - 07:38 AM
Praful s-a ales... si din ce cauza? I s-a descleiat in zbor !
http://www.rcgroups....ad.php?t=919084
Poate iti da idei :blink:)