Modelism - RHC Forum: intrebari tampite - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 26 Pagini +
  • « Prima
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • Ultima »

intrebari tampite am unele nelamuriri

#631 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 12 January 2012 - 10:16 AM

Multumesc foarte mult de sfat!!!!
Chiar s-a facut lumina-n sat (capul meu - fiind "satul")!
Ca sa fiu "tigan" pana la capat, in cazul EDF-ului de 55mm, cam cat de lunga sa fie piesa conica respectiva, daca schimbarea schimbarea de sectiune ajunge de la 55mm la 45mm la final? Adica 4-5cm in spatele evacuarii EDF-ului ar fi suficient?

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 12 January 2012 - 10:16 AM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#632 Useril este offline   Rasputin 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 26-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Navodari

Postat 12 January 2012 - 12:07 PM

La capitolul EDF-uri, în cazul meu se aplică treaba aia cu dreptele paralele. În sisteme de ventilaţie am băgat de seamă , că adaptările de diametre ( în general schimbările de secţiune) induc pierderi de sarcină mari. Dacă treaba e făcută şi la plesneală, dezastrul e garantat.
În cazul pieselor speciale, literatura de specialitate recomandă diferite valori de unghiuri la realizarea acestor piese. În cazul trecerii de la secţiune mică la una mare, se recomandă un unghi de 15 - 30 de grade, adică piesa tronconică să fie o secţiune dintr-un con cu unghiul de vîrf de 15 - 30 de grade. La trecerea de la diametrul mare la unul mic, valoarea acestui unghi trebui a fi mai mică de 45 de grade.. Astea ar fi valori optime, şi asta în sisteme de ventilaţie, cred însă că şi EDF-ul s-ar simţi bine cu ele. Necazul cel mare este a realiza practic aceste valori, avionul e deja construit, părţi din el fiind destinate altor funcţionalităţi. Dar poate este loc.
Acu' ce cred eu nu e musai să fie şi aşa. În acest caz., în fapt, se aplică treaba aia cu rabinul, noi de sfaturi nu ducem lipsă, totul e să aveţi destule gîşte.
0

#633 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 12 January 2012 - 01:09 PM

Multumesc mult @Rasputin. Valoarea unghiului pe evacuare, unde se face trecerea de la diametrul mare la diametrul mic, este deja la un unghi mai mic de 20 de grade (ochiometric vorbind). Asta inseamna ca in mod evident ma inscriu in valoare mai mica de 45 de grade si pot sa pun un ajutaj de cca 5 cm, astfel incat sa fie suficient.

Oricum in urma tuturor sfaturilor primite, pentru care multumesc inca odata, va urma un ... volum de munca de experimentat si gasit solutia cea mai buna/optima pentru cazul de fata. Trial and error - cum zice fratele nostru de ... peste ocean!

Zilele astea am invatat destule despre EDF-uri ... ce nu am invatat in mai bine de juma de an, decand omor un EDF ... zi de zi, de l-au gasit toate alea! Arata saracu', intr-un mare fel de noroit, murdarit terfelit, busit si reparat ... da' zbura bine si nu mi-a pus probleme pe partea de ansamblu motor+EDF.
T33-ul asta insa ...

Va multumesc tuturor!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#634 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 12 January 2012 - 06:04 PM

Dupa ce am mai lingurit (incins lingura pe aragaz si topit polistirenul) putin prin evacuarea modelului pentru EDF si urmand sfatul lui @MLGore (dar si al celorlalti) EDF-ului care echipeaza T33-ul i-a revenit o buna parte din mojo/vlaga/wati/ce-s aia acolo si daca nu mai smulge pur si simplu "jucaria" de jos, asa cum face cand nu e bagat in tub, totusi o tine ridicata - modelul fiind usor sprijinit in degete, sa n-o ia de nebun prin casa.
Reamintesc, poate s-or mai gasi si altii care sa aibe nevoie de astfel de informatie, ca am taiat si din "fundul" evacuarii, largind astfel "gaura" de la 42mm la 45.

Aceste modificari fiind facute, zic eu ca aeromodelul este gata de zbor. Din pacate, azi pe zi n-am avut timp sa-i fac si o proba, insa cu putin noroc, poate o sa reusesc maine.
Sper ca in zbor, sa se mai imbunatateasca situatia (nu neaparat sa devina vitezist), avand in vedere si curentul de aer care va intra fortat in tub - usurand astfel sarcina motorului, sa permita un zbor cel putin decent si sa se apropie macar, la performatele gandacului de F16.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#635 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 12 January 2012 - 08:11 PM

Vezi postareaMLGore, la 12 January 2012 - 08:27 AM, a spus:

Ca la orice ventilator axial, si in cazul EDF-ului, conform ecuatiei Bernoulli aerul va fi aspirat prin zona centrala a elicei si evacuat pe exterior.



Ventilatorul care face asa e centrifugal, ca la turbina lui Coanda. S-ar putea ca turbina lui Paun sa nu stie ca functioneaza pe baza legii lui Bernoulli si sa traga/impinga aerul axial. Oricum, aerul la un compresor centrifugal nu intra prin zona centrala pentru ca asa spune ecuatia lui Bernoulli ci pentru ca doar pe acolo poate sa intre. (oare pe cine intereseaza ca aerul intra si iese conform ecuatiei lui Bernoulli?)
0

#636 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 12 January 2012 - 08:42 PM

Pai aaa, i-am citit io postul lui @MlGore :hi:si se pare c-a inteles imediat si s-a conformat! :unsure: Acuma nu stiu cine a fost mai cooperant, turbina sau chinezul mic din interior care dadea la pedale sa invarta elicea EDF-ului, da' chiar nu mi-am propus sa aflu prea curand. Cred ca totusi elicea a fost mai cooperanta, pentru ca chinezul, era asudat de efort si ... nici eu nu stiu limba lui.

Acuma lasand gluma la o parte, parerea mea este ca topicul acesta este dedicat celor care ... nu cunsoc foarte multe din acest domeniu si intreaba cerand lamuriri. Recunosc ca pe mine nu ma intereseaza cine-i Bernoulli asta, atata vreme cat nu ma duc la el la bors si nici el nu vine sa-mi plateasca intretinerea ... , desi tangential, ne mai intalnim uneori pe camp sau aiurea - cand aeromodelele nu vor ele sa se comporte asa cum ... zic eu c-ar trebui sa se comporte.
Eu am crezut ca-i suficient tubul de plastic in care-i incastrat sistemul (elice + motor) si nu intelegeam fenomenul de nici o culoare. Poate ca nici acum nu-l inteleg asa cum il intelege un profesor in aerodinamica ... dar pentru mine, zic eu ca-i suficient sa stiu ca daca bagi un EDF mare intr-un tub mic EDF-ul isi pierde brusc mojo-ul/sforta/watii/chinezul mic/sau ce are el acolo de-l face sa impinga aerul. De asemenea iarasi este suficient sa stiu ca daca ii faci un ajutaj mai lung si o evacuare ceva mai larga, moju-ul revine si aeromodelul poate fi zburabil, oricum nu exclude acel "trial and error" chinuitor uneori.
Treaba specialistilor, este sa-si stoarca creierii sa explice matematic, in cel mai mic detaliu ... treaba mea e sa ... stick-uiesc "jucaria" si sa n-o tavalesc de mama terra, petrecandu-mi astfel cateva clipe libere, intr-un mod placut si relaxant!

Acuma, io sincer, n-as fi asa convins ca aerul intra intr-un compresor centrifugal doar prin zona centrala numai pentru ca p-acolo poa' sa intre ... eu il banuiesc pe Bernoulli asta, ca ori de cate ori se porneste undeva o elice, el vine repede si-i sopteste aerului la ureche: "Bah, mama ta de aer, intrii numai pe la centru, c-altfel iti rup capu'! Ai auzit?!"
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#637 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 13 January 2012 - 02:04 PM

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri, aveonul acum zboara mai mult decat decent, iar la decolare, pleaca din mana ca din pusca. EDF-ul in discutie are mai mult mojo/sforta/wati decat necesar sa propulseze "jucaria" pe ceriu.

Partea unde mai am eu de invatat este la stick-uri, pentru ca e ... prea vitezist si prea agil, pentru nivelul meu de indemanare actual. Acuma, trebuie sa exersez sa ma invat cu el.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#638 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 January 2012 - 07:30 PM

Vezi postarealiviu_vladut, la 12 January 2012 - 08:11 PM, a spus:

Ventilatorul care face asa e centrifugal, ca la turbina lui Coanda. S-ar putea ca turbina lui Paun sa nu stie ca functioneaza pe baza legii lui Bernoulli si sa traga/impinga aerul axial. Oricum, aerul la un compresor centrifugal nu intra prin zona centrala pentru ca asa spune ecuatia lui Bernoulli ci pentru ca doar pe acolo poate sa intre. (oare pe cine intereseaza ca aerul intra si iese conform ecuatiei lui Bernoulli?)



Crede-ma pe cuvant daca ti-e lene sa te documentezi: un ventilator axial trage aerul pe centrul elicei si-l evacueaza pe exterior obtinand astfel, la un debit dat, diferenta de presiune pt. care a fost proiectat .

Aceasta postare a fost editata de MLGore: 13 January 2012 - 07:30 PM

Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#639 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 13 January 2012 - 08:03 PM

Cum spuneti dumneavoastra.
0

#640 Useril este offline   monaco 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 27-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 12 February 2012 - 09:03 PM

- am vazut ca toti ce folosesc throtle pe stick regleaza maneta sa fie jos.
- este adevarat, chiar toti????
- cum se face asta?
- de ce este mai bine asa?

Aceasta postare a fost editata de monaco: 12 February 2012 - 09:05 PM

0

#641 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2393
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 12 February 2012 - 10:20 PM

Vezi postareamonaco, la 12 February 2012 - 09:03 PM, a spus:

- am vazut ca toti ce folosesc throtle pe stick regleaza maneta sa fie jos.
- este adevarat, chiar toti????
- cum se face asta?
- de ce este mai bine asa?

banuiesc ca da ,toti
cred ca e by default;
nu stiu asa e si la avioanele mari;daca te uiti la dezastre in aer o sa vezi ca inainte e acceleratia la maxim!! :pardon:
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#642 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 12 February 2012 - 10:23 PM

Banuiesc ca te referi la faptul ca 'tras' inseamna motor redus, iar 'impins' - motor turat.
Cred ca vine de la controlul avioanelor mari, care e la fel.
Insa nu a fost tot timpul asa. De ex. avioanele romanesti produse pana prin 1939 aveau invers, iar sistemul era copiat de la francezi. Cand ne-am aliat cu germanii, au fost schimbate manetele, insa pilotii erau obisnuiti invers (tras ca sa turezi motorul) asa ca au fost niste incidente.
Sistemul cu tras ca sa pornesi motorul si impins ca sa-l reduci banuiesc ca vine de la vapoare. Cel putin asa am vazut la un vaporas cu care am mers in delta, si am mai vazut prin niste filmulete.
0

#643 Useril este offline   Porumbeu 

  • Girls in your town for night
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 831
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Gender:Male
  • Location:New York
  • Interests:discussion

Postat 12 February 2012 - 10:30 PM

La planor cand e mansa de acceleratie in jos, franele aerodinamice sunt bagate in aripi iar cand incepi sa accelerezi ies progresiv franele din aripi.
Am observat o chestie la Turnigy 9x cu softul er9x ca poti seta mansa sa fie invers adica in jos la maxim si in sus la minim.
0

#644 Useril este offline   monaco 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 27-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 13 February 2012 - 05:24 AM

Vezi postareaDragos Avramescu, la 12 February 2012 - 10:23 PM, a spus:

Banuiesc ca te referi la faptul ca 'tras' inseamna motor redus, iar 'impins' - motor turat....

- asa este
- multumesc pentru raspunsuri, dar acum intrebarea nelamurita este: cum se regleaza stick-ul sa stea in pozitia de repaus pe "tras"? (din surubelele de reglaj din spatele radio comenzii ce tensioneaza arcurile "mansei" ???
MULTUMESC!
0

#645 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 13 February 2012 - 01:45 PM

Ai ghicit, de acolo se regleaza.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#646 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 13 February 2012 - 01:53 PM

Trebuie doar sa ai grija sa nu le reglezi de tot si sa fii nevoit sa desfaci apoi telecomanda sa recuperezi piesele :)
Bafta.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#647 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 13 February 2012 - 11:45 PM

Am si eu o intrebare: la un dispozitiv ca astaImagine atasata: IMG_4277.JPG , este suficienta montarea prin strangerea celor 2 suruburi pe axul motorului? Nu exista riscul sa-si ia zborul? Ar trebui folosit ceva adeziv?
Multumesc mult.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#648 Useril este offline   flaviu p 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 452
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Lupeni- Hunedoara
  • Interests:tel. 0723940142

Postat 13 February 2012 - 11:58 PM

Daca intra fix pe ax si elicea este echilibrata nu ai de ce sa-ti faci griji, sunt suficiente cele doua suruburi stranse cu simt
0

#649 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 March 2012 - 02:22 PM

Ca sa "revergorez" putin topicul asta, am o intrebare: domniile voastre cu ce lipiti lemn (recte placaj de aviatie) pe fibra de sticla?
Exemplu: de lipit un suport din placaj de aviatie pentru servouri pe un fuselaj din fibra de sticla.
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#650 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 07 March 2012 - 02:24 PM

As folosi epoxi de 30 de minute.
Multa, multa bafta.
0

#651 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 March 2012 - 02:27 PM

Multumesc frumos, domnu' Dan. De 30 min n-am acum, dar cred ca nu se face gaura in cer daca folosesc de 10 min, nu?
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#652 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 07 March 2012 - 02:39 PM

Si eu tot epoxy, de 5min ca din ala am... nu cred ca timpul il face mai altfel.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#653 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 March 2012 - 03:18 PM

Ei, si acum vine treaba a naibii de grea: vreau sa transform un Cessna (fuselaj fibra de sticla, aripi balsa infoliat) si anume sa renunt la roata de fata orientabila si sa mut trenul mai in fata + bechie spate. Problema e ca nu-mi vine nicio idee cum sa montez si cum sa realizez sitemul pentru bechie (cine stie aveonul, cunoaste particularitatea lui: fuselajul se interpune intre directie si bechie...) Idei, pareri?
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#654 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 08 April 2012 - 03:24 PM

Bun gasit, am nevoie de sfaturi pentru achizitia de acumulatori li-po. Am nevoie de 4S 3300-3800mAh.
Dilema este ca preturile la 3S pornesc de pe la 18-20€ iar la 4S de pe la 45-50€.
Am gasit acest 5S:
http://www.hobbytoys...pages/40479.asp
Ar fi dificil de transformat din 5S in 4S? Avand in vedere pretul, din 4 cumparate,(5S) as avea 5(4S).
Multumesc anticipat.

Aceasta postare a fost editata de alex g: 08 April 2012 - 03:25 PM

Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#655 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 08 April 2012 - 03:30 PM

Vezi postareaRower, la 07 March 2012 - 03:18 PM, a spus:

Ei, si acum vine treaba a naibii de grea: vreau sa transform un Cessna (fuselaj fibra de sticla, aripi balsa infoliat) si anume sa renunt la roata de fata orientabila si sa mut trenul mai in fata + bechie spate. Problema e ca nu-mi vine nicio idee cum sa montez si cum sa realizez sitemul pentru bechie (cine stie aveonul, cunoaste particularitatea lui: fuselajul se interpune intre directie si bechie...) Idei, pareri?


Salut, vezi aici:
http://www.rhcforum....120#entry560125
Post 129, dar al meu capota mai rau decat in varianta originala, asa ca am renuntat la bechie.
Numai bine.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#656 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 08 April 2012 - 03:39 PM

Vezi postareaalex g, la 08 April 2012 - 03:24 PM, a spus:

Bun gasit, am nevoie de sfaturi pentru achizitia de acumulatori li-po. Am nevoie de 4S 3300-3800mAh.
Dilema este ca preturile la 3S pornesc de pe la 18-20€ iar la 4S de pe la 45-50€.
Am gasit acest 5S:
http://www.hobbytoys...pages/40479.asp
Ar fi dificil de transformat din 5S in 4S? Avand in vedere pretul, din 4 cumparate,(5S) as avea 5(4S).
Multumesc anticipat.


Pretul chiar e daramator, se vede si din discountul urias aplicat, care nu prea vad cum poate fi explicat...
Nu e dificil de transformat, dar trebuie sa stii ce faci, plus ca iti trebuie mufe de balancer noi de 4s.
Pot sa iti explic ce presupune operatia in detaliu, dar mai inainte e bine sa stii ca e cu risc de incendiu la cea mai mica tremurare de mana. Continuam ? :angry:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#657 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8333
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 April 2012 - 04:04 PM

Eu zic ca e o operatie destul de dficila.
1. trebuie sa dezlipesti celulele - sunt prinse intre ele cu un scoci dubla fata foarte puternic.
2. trebuie sa dezlipesti lamelele de aluminiu. Au pe ele foarte mult cositor industrial cu temperatura mare de topire, daca nu ai un ciocan de topit baban nu faci nimic (mai mult le poti distruge prin supraincalzire)

Am transformat cateba pakuri (prin aruncarea unei celule moarte) si nu mi-a facut placere.
0

#658 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 08 April 2012 - 04:30 PM

Nu descurajati omul!!! Este dificil, dar nu insurmontabil!

Cel mai important este urmarirea polaritatii celulelor scoase/adaugate si realizarea conexiunilor corecte in firele care duc la mufe si ... evident evitarea creerii de scurtcircuit pe celule/pe intreaga baterie.

Ca banuiesc multi "zburatori" si eu am fost obligat sa scot celule moarte din pack-uri si sa le inlocuiesc, insa in maxim o ora "operatia" s-a incheiat, iar pacientul - culmea, n-a fost declarat decedat!

Eu personal, insa, parca m-ar orienta la 4 pack-uri 3s sa le transform in 3pack-uri 4s, decat la pack-uri 5s - pentru ca pack-urile 5s mi se par mai scumpe!

Aterizari line si sanatate!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#659 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 08 April 2012 - 06:12 PM

Eu la li-po, am reusit sa refac conexiunile mufei de egalizare la un 3S, la care s-a dus izolatia unui fir si nu am vrut sa risc.
Teama de a tine prea mult pistolul de lipit pe contactele celulelor e destul de mare, mai ales la bornele de iesire unde firele sunt foarte groasa si am m ai avut necazuri cu o mufa DEANS.
Pretul m-a pus si pe mine pe ganduri, mai ales ca am gasit un alt acumulator 5S care in foto de prezentare este 3S :wacko::)
Pistol de lipit am unul de 100W cel putin asa scrie pe el dar nu prea face fata la lipituri mai serioase.
Ma mai gandesc putin inainte de a ma arunca la acest 5S......desi e de ceva vreme disponibil la acest pret. Poate apare ceva mai "real"intre timp.
Va multumesc.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#660 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 08 April 2012 - 06:19 PM

Uite unul "real"

http://www.hobbyking...idProduct=14492

Pretul exact cel de acolo, tranportul o bere la RR
La 5$ in plus 3600mAh.
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 26 Pagini +
  • « Prima
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • Ultima »

25 useri citesc topicul
0 membri, 25 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro