intrebari tampite am unele nelamuriri
#571
Postat 27 October 2011 - 08:23 AM
As vrea sa folosesc o serie de acumulatori lipo la alte aplicatii, care nu beneficieaza de "desteptaciunea" ESC-ului, care sa taie curentul atunci cand tensiunea pe acumulator scade la pragul critic, protejand astfel acumulatorul.
Aveti cumva idee, daca exista pe piata, dispozitive care sa monitorizeze tensiunea pe acumulator si sa opreasca consumul de curent (alimentarea) atunci cand tensiunea pe lipo ajunge la pragul de 3,2V/celula (de ex.)????
Multumesc anticipat!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#572
Postat 27 October 2011 - 08:31 AM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#573
Postat 27 October 2011 - 08:50 AM
Adica ceva care sa-i leg la un capat acumulatorul lipo, iar la celalalt capat sa fie "cealalta aplicatie" (o lanterna, o statie radio, un radio-casetofon, etc.) si in momentul in care acumulatorul ajunge la tensiunea critica, dispozitivul (cu sau fara LED-uri) sa intrerupa trecerea curentului dinspre baterie spre consumator (statia radio, lanterna, radio-casetofon, etc.)!
Dispozitivul indicat de tine, anunta utilizatorul sa opreasca alimentarea consumatorului, manual, dar ... utilizatorul trebuie sa fie instruit si sa monitorizeze constant respectivul dispozitiv. Imagineaza-ti ca alimentezi cu lipo un radio-casetofon la o petrecere campeneasca, lumea o ia pe ulei (cu vin, palinca, tiuca, bere) si ... mai sta "tata mare" sa monitorizeze daca si cum beculeste led-urile de pe "anuntator"!
Oricum, multumesc pentru ...
ps: este mult mai usor sa pui o intrebare si sa monitorizezi o anumita arie a forumului, decat sa stai sa citesti j-de pagini de forum si/sau de net!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#575
Postat 27 October 2011 - 09:39 AM
Daca stie cineva, ceva despre existenta vre-unui astfel de dispozitiv, pe piata, il rog frumos sa ma ajute, postand un link, sau trimitandu-ma undeva (de preferinta nu la origini ... ).
Probabil ca in disperare de cauza, s-ar putea sa ma apuc sa fac si o duda din aia, desi s-ar putea sa-mi iasa ... storcator de fructe ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#576
Postat 27 October 2011 - 09:49 AM
Ma gandesc insa, ca "stie" sa taie alimentarea/consumul de curent de la lipo atunci cand acesta ajunge la tensiunea critica (< 3,2V/celula).
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#578
Postat 27 October 2011 - 07:17 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#580
Postat 28 October 2011 - 08:25 AM
Acuma, ma voi apuca sa caut un servo-tester, sa vad ce gasesc pe piata!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#582
Postat 28 October 2011 - 08:12 PM
http://www.dealextre...-pack-gray-5776
http://www.dealextre...4mm-1-9mm-26112
Aceasta postare a fost editata de liviu_vladut: 28 October 2011 - 08:15 PM
#583
Postat 31 October 2011 - 06:38 PM
Astazi m-am lovit de o problema ciudata pe care inca nu mi-o explic: m-am dus cu motoplanorul meu pe camp, l-am asamblat si apoi am testat raspunsul suprafetelor de comanda... totul ok doar cu o impresie ciudata ca atunci cand "taiam" motorul am avut sentimentul ca are un timp mai mare de oprire din rotatie (ca si cum avea o inertie mai mare), la momentul acela nu am considerat-o o problema.
Astfel mi-am lansat planorul, l-am urcat la inaltimea dorita si am constatat cu stupoare ca atunci cand taiam motorul el ramanea la un fel de relanti... m-am uitat imediat la trimul motorului care era si el pe zero, orice alta incercare a mea sa opresc motorul nu a functionat... noroc ca era la un relanti usor si nu a fost o problema cu aterizarea lui pe iarba...
Acum va intreb pe voi ce s-a intamplat? E posibil sa se fi decalibrat radiocomanda? Cand il tin in mana si turez motorul la maxim apoi il "tai" se opreste dar cu acea senzatie de inertie (pana azi se oprea foarte repede...). De mentionat ca este o elice pliabila, deci ea nu se invartea din cauza vitezei aeromodelului...
Aceasta postare a fost editata de Cristi_glide: 31 October 2011 - 06:39 PM
#584
Postat 31 October 2011 - 07:14 PM
@liviu_vladut: multumesc pentru sfat, insa eu am o serie de acumulatori lipo, care nu mai pot fi folositi la aplicatii de tip aero, care solicita curent mult in unitatea de timp si drept urmare, ma gandesc sa-i folosesc la alte aplicatii. De ex. am acumulatori lipo 1000mAh care nu pot da decat 10C (din fabrica), adica maxim 10A si acestia in modul "burst". Aplicatiile de tip aero solicita cel putin 15A sustinut, deci ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#585
Postat 31 October 2011 - 08:08 PM
Aceasta postare a fost editata de liviu_vladut: 31 October 2011 - 08:11 PM
#586
Postat 31 October 2011 - 10:30 PM
O lanterna, un radio-casetofon, un walkie-talkie, un ceas de perete, un ceas deteptator, o telecomanda, o radio-comanda pentru aero ... sunt multe aplicatii care nu solicita 10A dintr-o baterie si ma gandesc ca chiar ar fi pacat sa nu folosesc lipo-urile si sa le arunc pur si simplu.
Duda este ca eu personal, stiu (am invatat) sa urmaresc si sa verific din cand in cand tensiunea pe celule/acumulator, dar altii nici nu stiu si nici nu-i intereseaza sa stie - ca atare, trebuie cum spuneam, sa-mi omor neuronu' sa gasesc o solutie cat mai "antiprost" posibila care sa protejeze acumulatorul de descarcare adanca. Acei "altii" pot fi rude (socrii, cuscrii, cumetrii, etc.) prieteni, colegi care nu impartasesc pasiunea pentru modelism si ... nu simt nevoia sa-si imbogateasca cunostintele cu utilizarea acumulatorilor lipo, dar care le prinde bine o/un astfel de tip de acumulator.
Eu ...voi contribui in continuare la bunastarea economiei mondiale, prin achizitia de lipo-uri, da' parca nu mi-as dori sa contribui la ... reciclarea acestora, decat numai dupa ce pack-urile devin intr-adevar inutilizabile.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#587
Postat 31 October 2011 - 10:35 PM
Cristi_glide, la 31 October 2011 - 06:38 PM, a spus:
Ba da, din cauza asta.
Elicea pliabila se pliaza cu conditia ca ea sa fie oprita sau aproape oprita, altfel forta centrifuga ce "intinde" palele invinge forta fluxului de aer ce le impinge in spate. Deci, explicatia e frana ESC-ului dezactivata. Cauta sa o reactivezi pentru ca autorotatia scade semnificativ performantele de planare. Da, culmea, daca nu pui frana cu ESC-ul te franeaza mai tare elicea :angry2:
Aceasta postare a fost editata de Zen: 31 October 2011 - 10:37 PM
#588
Postat 01 November 2011 - 11:30 AM
Pfff... am crezut ca se stricase! Si intr-adevar cu elicea la relanti se pierde mult din portanta...
#589
Postat 24 November 2011 - 07:08 PM
1. merge sa gauresti cu acul un acumulator umflat, dar trebuie musai sa fii cu foarte mare bagare de seama sa nu traga aer in interior, pentru ca, daca nu ia foc se incinge si isi scade tensiunea pana sub pragul de descarcare adanca - dincolo de care nu mai poate fi incarcat!
Multumita lui @renatoa (parca), care a postat un filmulet cu un astfel de subiect, am avut la (al doilea si al treilea acumulator) indemana superglue si banda izolanta de plastic (merge si scoci, da' cu mare atentie), pentru a astupa gaura prin care se evacueaza gazele din "punga" celulei cu probleme. Dezumflarea acumulatorului (celulelor umflate), pare ca ii lungeste considerabil viata.
2. merge sa incarci mai multi acumulatori in paralel, chiar daca sunt de capacitati diferite, dar musai trebuie sa aibe aceeasi tensiune (masurata nu in sarcina) inainte de incarcare, cu tolerante de 0.3V maxim, dincolo de care una sau mai multe celule ale acumulatorului de capacitate mai mica se duc ... la modul poc! Am incarcat 3 acumulatori, unul de 850mAh, altul de 1100 si respectiv 1500mAh, toti lipo - 3s, iar cel de 850mAh ... celula din mijloc a cedat, acesta (intreg pack-ul) avand tensiunea pe el cea mai mica.
3. am uitat pur si simplu, de prin august, un acumulator lipo 3s de 1000mAh in congelator, iar saptamana asta, cand am dat de el si l-am luat la tavaleala pare sa fie in forma si pare ca nu l-a deranjat statu' incarcat full, la congelator.
Intrebarea tampita vine acum: Ce-i ala material "compozit"???? Compozit ... din ce?! Asemanator cu ... ce?! Cu fribra de sticla?
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#590
Postat 24 November 2011 - 07:52 PM
http://dex-online.ro/compozit/cauta/
Si, ca o regula generala recomand cautare intai pe wiki pentru orice termen necunoscut, inainte de a intreba pe un forum.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 24 November 2011 - 07:56 PM
#591
Postat 24 November 2011 - 10:48 PM
Definitia din dex ... si linkul catre wikipedia, mi se pare o abordare din categoria misto-ului! Asa, chiar si fara sa citesc dexul, puteam deduce, daca aveam un iq putin mai mare decat al unei euglene verzi si oarece cunostinte de limba romana, ca definitia cuvintului: "compozit" face referire la un ceva compus din cel putin doua "altceva-uri"!
Intreb de o denumire folosita si in domeniul aeromodelismului pe un forum de gen, nu ... pe un forum dedicat curelor de slabire ...
Ca sa revenim, denumirea de "compozit" in domeniul aeromodelistic, la ce fel de "compozit" de refera?! La rasini epoxidice, tratate cu macrogo-7glicerol-hipromeloza, sau poate sunt fibre de carbon tratate cu sulfat de prednisona, tetraetil de pb si excipienti?! Sunt usoare?! Sunt grele?! Sunt comparative la greutate/rezistenta cu lemnul de blasa, cu spuma EPO-Multiplex?! Sau ... sunt precum foaia de hartie cerata si n-are sens sa-mi mai bat capul?!
Eu ma gandesc ca de-a lungul timpului trebuie sa se fi remarcat prin ... proprietatile fizico-chimice o anumita gama de materiale compozite, pentru domeniul aeromodelism si au ajuns sa fie larg folosite, iar pe piata se gasesc doar variatiuni pe tema data!
Mentionez ca linkurile respective, dincolo de misto-ul aferent, gratuit, nu lamuresc problema sub nici o forma!
Multumesc!
p.s. Mentionez ca este mai usor, mai la indemana, mai rapid si mai credibil sa intrebi si sa astepti un raspuns pertinent, in extrem de multe cazuri, decat sa rasfoiesti j-de sute de pagini fie ele din carti, fie ele pe net. De asemenea nivelul de credibilitate al informatiilor pe net, este ... cel care este, pentru ca in nici un caz nu sunt informatii scrise de ... Mesia sau Profetul Mahomed insusi!
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 24 November 2011 - 10:49 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#592
Postat 24 November 2011 - 10:58 PM
Chiar si cand lipesti balsa pe spuma ai realizat un compozit, nu te gandi doar la carboane. Sau placaj cu aluminiu, am acum un lonjeron pe masa din combinatia asta.
Ce materiale combini, asta depinde de ce proprietati vrei sa obtii, nu stiu daca ai remarcat fraza cheie din wiki: "...ansamblu de materiale distincte, care are caracteristici pe care nu le detin materialele constituente în parte" ;)
Acum daca vrei lista tuturor compozitelor existente si ce proprietati au... pardon... numai daca te duci pe site-ul compozit.ro si o sa vezi o gramada de aplicatii ale conceptului care nu au treaba cu modelismul, si o sa zici ca aia nu folosesc termenul corect si bat campii.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 24 November 2011 - 11:01 PM
#593
Postat 25 November 2011 - 07:50 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#594
Postat 25 November 2011 - 08:17 PM
Dar daca ai zis planor, treburile stau cam asa:
- carbon nu e, ca ala nu e doar scumputz, ala arde buzunarul bine...
- atunci probabil fuselajul e din fibra de sticla, nimic rau in asta. Deja daca numai fuselajul este de fibra de sticla asta inseamna compozit.
- aripile pot fi ori constructie clasica, daca e un planor usor de termica, ori spuma placata cu balsa, care conform definitiei de mai sus este de asemenea compozit, daca e un planor de viteza, panta sau hotliner.
Din experienta proprie pot sa iti zic ca de cand am trecut de la spuma la constructie clasica nu am mai avut nici un incident. Nu e antiprost, daca se infige in pamant nu se mai alege nimic de el, dar spre deosebire de ce am mai avut panq acum spuma, nu stie ce e aia angajare, asa ca trebuie sa fi capcaun rau de tot ca sa il faci praf. Si nu am devenit pilot mai bun peste noapte.
Pe motivul asta, cand citesc ca se recomanda incepatorilor spuma ca se repara usor, zambesc si schimb topicul.
#595
Postat 25 November 2011 - 09:18 PM
Apoi, eu sunt de parere ca accidente se pot intampla, indiferent de nivelul de experienta, oricat de atent la detalii ai fi ...
Am gasit mai multe modele de "composite" (care nu spuneau ce fel de compozitie are "compozitul" ala), insa ochii mi-au ramas la phoenix 2000 composite care-i mai permisiv la pret si zice ca-i cu fuselaj din nylon (???) intarit cu balsa.
Problema mea nu mai este infiptu'n pamint (decat intentionat), insa din motive de dioptrii si alte defectiuni optice, a ramas partea cu copacii, stalpii de inalta tensiune, diferite antene, benzinariile, propria-mi masina si alte diverse obstacole rasarite brusc in fata "jucariilor" mele! Inca n-am rezolvat problema cu orientarea la verticala aveonului si ... nu cred c-am s-o mai pot rezolva, pur si simplu nu reusesc sa-mi dau seama unde este aeromodelul la verticala fata de sol.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#596
Postat 25 November 2011 - 10:05 PM
Un planor din spuma nu e compozit, un planor cu fuselaj din fibra nu e compozit, un planor cu fuselaj din ABS nu e compozit, un planor din spuma imbracata in balsa si infoliat nu e compozit, un planor in constructie clasica nu e compozit.
Un planor compozit e facut in matrita si de regula aripile sunt un sandwich din fibra de sticla, carbon, kevlar, balsa si alte materiale tinute impreuna cu rasina, de regula epoxi.
Pentru ca este facut in matrita (foarte scumpa), piesa cu piesa, fiecare piesa trebuie sa stea la intarit cateva ore, se asambleaza manual, etc, etc sunt foarte scumpe.
Sunt in RO cativa care fac asemenea planoare de la zero (si le vand destul de ieftin) - e un anunt si la noi pe forum.
http://www.rhcforum....c/38102-planor/
In general planoarele din compozit sunt mai grele decat cele din structura infoliata. Cele mai tari 2 planoare ale momentului exemplifica foarte bine ce am scris: AVA si SUPRA de la Vladimir Models Ucraina
http://www.f3j.in.ua...ex.php?id=1&L=0
uite cum poate sa zboare un planor adevarat la campie:
Phoenix 2000 e spuma + plastic, e un EzGlider.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 25 November 2011 - 10:16 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#597
Postat 25 November 2011 - 10:09 PM
Parasuta aia de la HK nu merita nici o secunda sa i se alature notiunea de compozite, e doar o alta spuma cu care o sa evoluezi ca pana acum.
Cand ai zis scumputz ma gandeam la un 300... de $/Eur, nu lei. Si nu neaparat ca ieftin = prost. Dar daca reusesti sa faci desprinderea de spuma, stadiul urmator nu se mai face pe banda la masina de injectat, sunt toate trecute prin mana de om, si stim ca asta costa, chiar daca e mana de asiatic.
#598
Postat 25 November 2011 - 10:24 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#599
Postat 26 November 2011 - 09:09 AM
@renatoa si @Stiganas, banuiesc ca ma credeti cand va spun ca nu stiu spre ce sa ma orientez si de aia ma uitam la phoenixu ala ... si as vrea un moto-planor.
Multumesc mult de explicatii Stefane!
Un supra electric ar fi si mare pentru chioru' de mine si cred ca as petrece toata ziua la camp numai cu modelul pe cer! Dar si preturile sunt intr-adevar pe masura performantelor!
O sa ma apuc sa-l bat la cap pe Edi ... sa ma ajute sa facem impreuna ceva ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#600
Postat 26 November 2011 - 09:29 AM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma