intrebari tampite am unele nelamuriri
#541
Postat 04 October 2011 - 07:39 PM
Cu ce se poate lua/sterge superglue de pe degete, in afara de "cu timpul", " cu piele cu tot" si eventual "cu foarfeca sau cu bisturiul"? Nu de alta, da' absolut de fiecare data cand pun mana pe tubul de superglue, TREBUIE sa ma lipesc si io, ca deh, am doua maini stangi, iar daca ma facea mama la Cernavoa, aveam 3, 4 maini si ... toate tot stangi!
Va multumesc anticipat!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#542
Postat 04 October 2011 - 07:47 PM
PaunFD, la 04 October 2011 - 07:39 PM, a spus:
Cu ce se poate lua/sterge superglue de pe degete, in afara de "cu timpul", " cu piele cu tot" si eventual "cu foarfeca sau cu bisturiul"? Nu de alta, da' absolut de fiecare data cand pun mana pe tubul de superglue, TREBUIE sa ma lipesc si io, ca deh, am doua maini stangi, iar daca ma facea mama la Cernavoa, aveam 3, 4 maini si ... toate tot stangi!
Va multumesc anticipat!
hai ca iti raspund eu... ca nah, daca tot ai intrebat...
metoda simpla si la indemana: bagi mana (gedetele) in apa cat mai fiebine, cat suporti tu. apoi brusc in apa rece. repeti figura de 2-3 ori, si apoi ceva crema de maini. pielea se inmoaie la asemenea tratament, si in 20 minute poti desprinde usor superglue ca pe o pojghita. cianoacrilatul are prostul obicei ca in contact cu apa calda si apoi racit brusc sa devina f casant.
daca ai prea mult ciano pe maini si nu da roade metoda, poti incerva cu un smirghel mai gros, sub apa. merge garantat. eu am vazut la baietii care lucreaza cu asa ceva, si dupa o zi de lipit, au mainile ca dracu, dar la plecare nici nu se cunostea ca au avut ceva pe maini.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#544
Postat 05 October 2011 - 04:24 AM
#545
Postat 06 October 2011 - 09:53 PM
dan_mitea, la 05 October 2011 - 04:24 AM, a spus:
Varianta asta "profi" e buna daca scapi un pic de CA pe folie de plastic (de ex. daca ti-a scapat o picatura pe folia modelului si ai sters repede cu o carpa dar a mai ramas o mica dara), de pe degete nu iese decat cu un strat superficial de piele.
PS: solutia minune e acetona.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#546
Postat 07 October 2011 - 01:49 PM
Ma bate un gand sa fac o noua achizitie pe langa planorul care il am acum si cum in curand vin sarbatorile va intreb daca de obiei de sarbatori apar ceva oferte faine??? :pardon:
#547
Postat 07 October 2011 - 09:39 PM
Despre promotii, pe afara sunt multe si prin tara sunt, insa depinde de gusturi ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#548
Postat 10 October 2011 - 07:52 PM
De ce un aermodel zboara mai bine pe spate, decat pe fata????
Adicatelea, musiu Esky Nemo, de-o bucata de vreme incoace, are tendinta de a pune botu' jos repejor, sau de a pune botu' sus, in functie de turatia motorului si trimm-ul de profundor, da' cand zboara pe spate ... n-are nici un fel de tendinta! :lol::blink::drinks: Normal era ... sa faca dude, cand zbura ... pe spate, nu?! Evident, as putea sa-l zbor numa' pe spate, da' ... nu-mi place cum arata cu coada-n jos si aterizarile ar fi oarecum o problema.
Va rog frumos, un sfat, ceva ... :good:
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#549
Postat 10 October 2011 - 08:24 PM
Corectarea traiectoriei de zbor a unui avion nu trebuie facut din trimare excesiva ci prin pozitionarea corecta a GC-ului. Trimarea excesiva duce la drag (franare in aer) datorat suprafetelor de comanda si un comportament total diferit la zbor inversat.
Asadar: da toate suprafetele de comanda la zero (ochiometric), pune bateria astfel incat sa ai CG-ul unde zice producatorul. Fa o proba de zbor pe vreme linistita, vezi tendintele avionului, coboara-l si ajusteaza pozitia CG. Nu folosi (inca) trimarea din statie! Fa o proba cu motorul in blana si una cu turatie redusa sau zero. Daca trage foarte mult unghiul motor este insuficient. Oricum, la trainere, datorita profilului aripii, tendinta este sa o ia in sus la viteza mare. Poti sa faci un mix din statie astfel incat sa ii dai 3-5% profundor in jos la motor maxim. Procentele le determini in zbor.
Dupa ce ai ajuns la un compromis in ceea ce priveste traiectoria dreapta cu motor la jumatate sa zicem, incearca inversat. Ar trebui sa mearga paralel cu solul ajutat cu putin profundor impins.
Eu folosesc trimarea doar pe timp de vant si doar cu titlu temporar, in rest suprafetele stau pe zero.:lol: Cele spuse mai sus, mai ales referitor la zborul inversat, sunt valabile ptr aripa cu profil simetric dar in mare parte le poti aplica si la un trainer.
Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 10 October 2011 - 08:27 PM
#550
Postat 10 October 2011 - 09:20 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#551
Postat 11 October 2011 - 04:56 AM
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 11 October 2011 - 04:57 AM
#553
Postat 11 October 2011 - 07:47 AM
CG-ul este cel specificat de producator, care insa difera de rezultatele date din introducerea valorilor in acest site-ul acesta http://adamone.rchom...com/cg_calc.htm . Am sa incerc si cu un unghi mai in jos si cu CG-ul la punctul (punctele date de diferite valori ale MAC-ului introduse in site), sa vad ce iese. Trebuie doar, sa mai stea ploaia asta, sa nu ard ESC-ul.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#554
Postat 11 October 2011 - 11:11 AM
Daca vrei un model care sa zboare corect trebuie sa il setezi corect. Daca aaaa e de munca, atunci aaaa zboara prost.
1.
- pune toate trimurile din statie pe 0
- slabeste/desfa tijele de pe suprafete
- pune bateria in model sa isi gaseasca servo-ul punctul de 0
- strange tijele inapoi avand grija ca suprafetele sa fie perfect in plan (in pozitia lor de zero)
2.
- il bagi la zbor si vezi si pe fata si pe spate cum trage, stanga, dreapta, sus, jos
- in functie de asta aranjezi mecanic CG si unghi motor (FARA SA UMBLI LA TRIM-URI !!!)
3. cand e perfect mecanic si nu mai ai ce sa scoti (mecanic) din el poti sa il mai "aranjezi" putin din trim-uri si eventual mix-uri sa fie cu adevarat perfect
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#555
Postat 11 October 2011 - 11:25 AM
Coada este in V, ruddervatoarele (traduceti asta !) par geometric in regula.
Presupunand ca nu se gaseste nimic geometric/mecanic care sa fie in neregula, cum e mai "cinstit" sa se forteze zborul drept:
- din eleroane
- din directie
- dezechilibrand aripa care tinde sa o ia in sus cu o greutate de 2 grame cam la jumatate ?
#556
Postat 11 October 2011 - 12:13 PM
Nu dezechilibram aripile cu plumb ci din contra le echilibram daca exista diferente. Modelul se centreaza si pe axa transversala nu numai pe cea longitudinala.
#559
Postat 11 October 2011 - 12:58 PM
renatoa, la 11 October 2011 - 12:32 PM, a spus:
Cea centrala sigur nu e torsionata.
Este centrat pe ambele axe.
Asa cum am zis ai incidente diferite la segmentele de capat, sau e torsionat unul dintre acestea.
Cu siguranta e problema de geometrie a modelului dar trebuie verificat foarte riguros.
#560
Postat 11 October 2011 - 12:59 PM
#561
Postat 12 October 2011 - 04:54 PM
Aceasta postare a fost editata de lazardominte: 12 October 2011 - 04:56 PM
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
#562
Postat 12 October 2011 - 04:57 PM
lazardominte, la 12 October 2011 - 04:54 PM, a spus:
La acest model se poate demonta in 2 feluri daca are motor original:
1- se desface motorul din suportul motor adica cel metalic din acel imbus care strange pe camasa axului
2-se desface motorul cu tot cu suportul metalic adica acela rotund care este prins in 3 surubele pe batiul avionului
Aceasta postare a fost editata de NAVOMARIUS: 12 October 2011 - 04:57 PM
#563
Postat 16 October 2011 - 10:17 AM
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#564
Postat 16 October 2011 - 12:14 PM
dan_mitea, la 11 October 2011 - 04:56 AM, a spus:
Multa, multa bafta.
Varianta corecta ar fi asta: se pun echiile la servouri astfel incat sa formeze un unghi de 90 grade cu tija de comanda (daca nu merge mecanic se trag din subtrim- situatie cel mai des intalnita) iar tija de comanda trebuie sa fie perpendiculara pe linia ce uneste punctul de pivotare al parghiei cu axa balamalei.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#565
Postat 16 October 2011 - 08:30 PM
#566
Postat 21 October 2011 - 04:12 PM
Azi am primit un Accucel 6 si am ramas surprins sa vad ca la camp 3 acumulatori lipo3s nu descarca o celula. Mai bine zis o celula ramane la 4.2V in vreme ce celelalte, atunci cand le bag la incarcat arata tensiuni de 3,ceva V, adica arata cum ca s-ar fi descarcat. La fiecare dintre acumulatorii respectivi difera celula care-mi arata ca a ramas la 4.2V, adica exclude o disfuntionalitate a incarcatorului (cred eu).
Cand masor acumulatorii, indiferent daca sunt sau nu incarcati, imi arata tensiuni (11.5V - 12.6V) care ma fac sa cred ca ... acumulatorii, pack-urile in sine au legaturile/puntile in regula, adica ... nu s-a deconectat celula ramasa nedescarcata de restul pack-ului.
Intrebarea este: ati mai intalnit pana acum asa ceva?! Care ar fi explicatia si eventual rezolvarea??? Sa incerc cateva cicluri de incarcare-descarcare cu incarcatorul????
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#568
Postat 21 October 2011 - 05:05 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#569
Postat 21 October 2011 - 08:59 PM
Vezi sa nu ai o lipitura rece pe la interiorul mufelor de echlibrare din incarcator.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#570
Postat 21 October 2011 - 09:16 PM
Apoi la acumulatori de capacitati mai mari de 1000mAh, nu mai face duda asta si indica pentru fiecare celula in parte, tensiunea care o indica si multimetrul. Probabil este o anomalie a accucel-ului, atunci cand incarca acumulatori de capacitati de 1000mAh si mai mici. Sau probabil ca ceea ce interpretez eu ca fiind "anomalie" sa fie ceva oarecum normal, avand in vedere particularitatile de constructie ale incarcatorului si puterii acumulatorilor respectivi ... habar nu am, insa nu-mi mai bat capul - pentru ca incarcatorul face ceea ce trebuie sa faca - incarca acumulatorii (cu sau fara aceasta "anomalie").
Multumesc oricum de raspuns!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma