intrebari tampite am unele nelamuriri
#511
Postat 04 August 2011 - 07:06 PM
Ce nevoie era sa sapi pe net, nu ajung exemplele din pagina motorului? As zice chiar ca l-ai supramotorizat...
Daca ar fi sa carcotesc ceva... pretul. Faceai aceasi treaba cu 1/3 pret, parerea mea. Si ma refer la motor bun...
#512
Postat 04 August 2011 - 07:08 PM
renatoa, la 04 August 2011 - 07:06 PM, a spus:
Ce nevoie era sa sapi pe net, nu ajung exemplele din pagina motorului? As zice chiar ca l-ai supramotorizat...
Daca ar fi sa carcotesc ceva... pretul. Faceai aceasi treaba cu 1/3 pret, parerea mea. Si ma refer la motor bun...
Multumesc pentru raspuns, dar.... tu leit, vorba chinezului.
Dupa 2 incercari nereusite cu 2 motoare, am zis ca Axi asta ar fi bun. Astazi am sapat un pic si am dat si de vorbe carcotase pe forumuri "externe" si m-am speriat.
#513
Postat 04 August 2011 - 07:18 PM
Am mai citit si in alte parti ca te plangeai ca e prea camiloi... pai ori e 3D, ori e acro, sunt chestii diferite.
Studiaza si tu putin pagina motorului, si pune putin "in ecuatie" variantele propuse de ei acolo. Vezi unde se pune 3s si unde 4s, si ce elici rezulta in fiecare caz, si o sa intelegi ce si cum.
PS: nu ma refeream la motoare chinezesti...
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 August 2011 - 07:19 PM
#514
Postat 11 August 2011 - 06:21 PM
#515
Postat 11 August 2011 - 06:32 PM
-un model cu adevarat pentru invatat, nu Fxx, sau avione de vanatoare din cel de-al doilea razboi mondial. Idealul este un trainer cu avergura de, minim, 1 600mm.
-primele zboruri sa le faci alaturi de cineva priceput, ideal cu statii legate elev-profesor.
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 11 August 2011 - 06:32 PM
#516
Postat 11 August 2011 - 07:45 PM
Bismarck C., la 11 August 2011 - 06:21 PM, a spus:
Completeaza-ti profilul sa stie lumea de unde esti :) ca te va invita careva a o sesiune de zbor.
#517
Postat 11 August 2011 - 08:28 PM
dan_mitea, la 11 August 2011 - 06:32 PM, a spus:
-un model cu adevarat pentru invatat, nu Fxx, sau avione de vanatoare din cel de-al doilea razboi mondial. Idealul este un trainer cu avergura de, minim, 1 600mm.
-primele zboruri sa le faci alaturi de cineva priceput, ideal cu statii legate elev-profesor.
Multa, multa bafta.
Florinelu, la 11 August 2011 - 07:45 PM, a spus:
Multumesc pentru raspunsuri :) Florinelu sper sa ma invite cineva :(
#518
Postat 20 August 2011 - 02:04 PM
Cam care-i durata de viata a unui servo chinezesc, gen ... SG50, TG-uri sau SG90 (in principiu HK, gasibile in romanelica)?!
Intreb, pentru ca ard cam unu' la 6 luni, indiferent ca-l folosesc pe receptor in FM sau in 2.4ghz. Culmea este ca mi se cam ard in plin zbor, deci nu pot sa dau vina pe socuri ... E drept ca in cele 6 luni, baga ore de functionare din greu (cel putin 1 ora/zi) si vant cu turbulente din plin, da' ... totusi!
Din experienta voastra, cam la cat timp se prajeste un servo si cam ce-l face sa se prajeasca?!
Multumesc anticipat!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#519
Postat 20 August 2011 - 02:21 PM
Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 20 August 2011 - 02:22 PM
#520
Postat 20 August 2011 - 02:25 PM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#521
Postat 20 August 2011 - 02:30 PM
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 20 August 2011 - 02:32 PM
#522
Postat 20 August 2011 - 07:54 PM
Multumesc! Voi incerca sa pun niste servo-uri mai ... bine dimensionate, pentru sarcinile la care supun modelele.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#523
Postat 21 August 2011 - 01:51 PM
Florinelu, la 20 August 2011 - 02:21 PM, a spus:
Dar astea sunt servouri bune, de fapt cele mai bune posibile raportat la pretul lor.
Altele in banii astia sau chiar mai scumpe sunt pocnitori...
Aceasta postare a fost editata de Zen: 21 August 2011 - 01:53 PM
#525
Postat 11 September 2011 - 07:45 PM
Aceasta postare a fost editata de tetea: 11 September 2011 - 07:45 PM
#526
Postat 12 September 2011 - 04:25 PM
Avioane Bismarck nu cre ca s-au inventat inca, dar nu-i timpul pierdut.
Stima si prietenia!
Aceasta postare a fost editata de Rower: 12 September 2011 - 04:26 PM
#527
Postat 12 September 2011 - 05:21 PM
Pe la 3,7 v nu mai pot continua zborul,in timp ce la alte baterii ma pot duce si la 3,2V.
Astept sugestii.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#528
Postat 12 September 2011 - 05:37 PM
Oricum, descarcarea de fiecare data la 3,2V eu zic ca e un regim "de viata" cam dur.
#529
Postat 12 September 2011 - 06:36 PM
Rower, la 12 September 2011 - 05:37 PM, a spus:
Oricum, descarcarea de fiecare data la 3,2V eu zic ca e un regim "de viata" cam dur.
Nu m-am dus decat o singura data pana la 3,2 V,in rest ma opresc la 3,5v. :good:
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#530
Postat 12 September 2011 - 09:27 PM
Posibil (dupa parerea mea) fie ca tragi tot ceea ce poate respectiva baterie sa dea, fie ca tragi din ea mai tot timpul limita maxima de amperaj.
Eu patesc la F16 ceva asemanator, insa ESC-ul taie/reduce treptat motorul imediat ce tensiunea (in liber) ajunge la 11,ceva volti. Care probabil ca in sarcina sunt undeva intre 10.5 si 11.1V, insa in functie de cum trag din el (adica cat de accelerat sta motorul), acumulatorii ii scot fierti sau "reci" din model.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#531
Postat 13 September 2011 - 05:38 PM
Toate bune.
#533
Postat 15 September 2011 - 12:55 PM
#534
Postat 15 September 2011 - 06:40 PM
1. Ce inseamna 15C
2. Pot folosi si un acumulator de 1200mA?
3. Cand acumulatorul actual coboara sub 10V deja motorul are un randament foarte scazut... este normal?
4. Pt incarcarea acumulatorului nu mi-au dat decat ceva ce se poate incarca doar la masina... daca imi i-au un incarcator de 12V cuplat normal la priza si apoi la dispozitivul ce imi incarca acumulatorul as avea ceva probleme?
Multumesc anticipat
Aceasta postare a fost editata de Cristi_glide: 15 September 2011 - 06:44 PM
#535
Postat 15 September 2011 - 06:46 PM
Pt ca momentan nu-mi pot incarca acumulatorul decat la bateria de la masina sunt ceva sanse sa-mi i-a foc acumulatorul? Mai ales ca nu am cum sa supraveghez treaba asta si am auzit ca LiPo-urile pot fi destul de periculoase :clapping:
#536
Postat 15 September 2011 - 07:43 PM
2.Teoretic da,dar e posibil sa nu incapa in avion,sau sa fie prea greu si sa fii nevoit sa pui plumb in coada.
3.Da,scade tensiunea,iar motorul nu mai are de unde sa traga.
4.Cam toate incarcatoarele au nevoie de sursa.Adica,un convertor de la 220 la 12 V.O sursa de pc e numai buna.
Daca conectezi un lipo direct la o baterie auto ai facut praf bateria(iile).Iti trebuie neaparat un incarcator lipo.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#537
Postat 16 September 2011 - 01:31 PM
Am incercat sa-l zbor pe al meu cat mai incet posibil, la inaltime de siguranta, sa vad cum se comporta. La un anumit prag de viteza devine instabil, balanseaza stanga-dreapta pana se lasa pe o parte si coboara pana ia viteza.
Asta inseamna limita de viteza? Ma pot astepte si la alte reactii?
Multumesc.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#538
Postat 16 September 2011 - 01:42 PM
alex g, la 16 September 2011 - 01:31 PM, a spus:
Am incercat sa-l zbor pe al meu cat mai incet posibil, la inaltime de siguranta, sa vad cum se comporta. La un anumit prag de viteza devine instabil, balanseaza stanga-dreapta pana se lasa pe o parte si coboara pana ia viteza.
Asta inseamna limita de viteza? Ma pot astepte si la alte reactii?
Multumesc.
O sa imi permit sa raspund si eu din cunostintele capatate in anii de planorism: in teorie limita de viteza este viteza minima la care aparatul se mentine in zbor normal necesitand implicit comenzi mai ample pt mentinerea pantei normale de zbor si este normal sa fie mai instabil.. in momentul cand aparatul "cade" pe o aripa este deja angajare si pana nu capata viteza nu prea il poti controla... de aceea cand un aparat de zbor se angajeaza el trebuie bagat intr-o figura acrobatica (vrie) pt a nu intra intr-un cadere necontrolata...
#539
Postat 16 September 2011 - 05:22 PM
Cristi_glide, la 16 September 2011 - 01:42 PM, a spus:
Ahaa...deci daca am imteles bine, deja am trecut de limita de viteza si l-am angajat... nu?
Multumesc mult pentru lamurire.
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
#540
Postat 19 September 2011 - 05:04 PM
In alta ordine de idei,doresc sa amintesc si importanta unghiului de incidenta.Marind unghiul pina la o anumita limita,se maresc atit portanta cit si rezistenta.Peste un anumit unghi de incidenta (10-15°) in functie de profil si de alti factori, avem o brusca reducere de portanta, cauzata de desprinderea fileurilor de aer de pe extradosul aripii.Aceasta este situatia sau fenomenul numit in lb. engleza "Stall" sau plafonare sau limita de viteza, cum o mai denumesc unii aeromodelisti.In aceasta situatie modelul se va angaja, mai mult sau mai putin.
Pentru a zbura orizontal, un aeromodel, trebuie sa indeplineasca conditia de echilibru, in care, portanta sa fie cel putin egala cu greutatea modelului si tractiunea egala cu rezistenta.Viteza de sustentatie depinde in mare parte de raportul dintre greutate si suprafata alara (incarcarea alara).Viteza minima de sustentatie, in schimb, este viteza care se apropie periculos de mult de comditia sau situatia de STALL-are.
Aceasta postare a fost editata de aeromax: 19 September 2011 - 05:06 PM